Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

(REDAKCE)

Je libo špetku Community Policingu?
ilustrační
Foto: internet

Na nejvyšších místech Policie ČR se neustále mluví o zapojení veřejnosti do práce policistů. To je ovšem ten problém, zatím se o tom většinou jen mluví. Přitom naší evropští i američtí kolegové už mají v tomto ohledu dlouholeté zkušenosti. Nemuseli bychom tedy vymýšlet nic nového nebo složitého. Co tedy způsobuje ostýchavý přístup našeho policejního sboru k zapojení veřejnosti do policejních činností? A jaké by z těchto programů plynuly výhody pro Policii ČR?

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 18. 03. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 05:56:39 29. 03. 2011
default.png
Mě ještě zaráží jedna věc: kdo Jakadlece vůbec učil policejnmu řemeslu? To je jako kdyby podlahář pokládal lino naruby. Taky se po tom bude dát chodit, ale jinak to bude všecko špatně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 23:12:58 27. 03. 2011
martoo.jpg
JAKADLEC [2011-03-27 21:03:29]:

Těžko se dá práce, jenž vzniká na základě nastalých událostí s lidmi, mezi lidmi a na lidech, dělat bez lidí. Jsou prostě základní principy, to souhlasím s hammerem, které tady fungují staletí a jakýkoliv pokus o změnu přístupu k jejich podstatě nikdy nebyl ku prospěchu.

Ač se říká, že nějaká morálka byla před lety, jiná je teď, pořád jsou základy lidské povahy, které se někdy těžko změní. Takže nejenže policista potřebuje lidi jako zdroj informací, ale i jako zdroj sebereflexe, lidského přístupu, který se policistovi v práci neuvěřitelně deformuje a hlavně jako adresáty rad, které potencionálnímu pachateli práci ztíží. Takový člověk, pokud je policistou informován, ví čeho si má všímat, jak co nejlépe zabezpečit svůj majetek, co má dělat, pokud uvidí páchanou trestnou činnost, na jaké telefonní číslo se obrátit atd.

Bohužel je taková doba, kdy téměř každá činnost policistů v tomto ohledu je dobrovolná, nevynutitelná a hlavně statisticky neohodnotitelná.

Ať už má policie problémů hromadu, největší je právě ten, že mezi lidmi a policity je vzniklý neuvěřitelný negativní val (někteří lidé si myslí, že policisty nepotřebují a někteří policisti, že nepotřebují lidi - velice slušně řečeno), který se bude odstraňovat desetiletí, a to ještě pokud se věci co nejdříve začnou rapidně obracet k lepšímu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 22:31:47 27. 03. 2011
default.png
JAKADLEC [2011-03-27 21:03:29]: Prosím tebe a ty jsi v jaké funkci? Ty nám tady začneš snad teďka tvrdit, že jsi došel s něčím novým, ne? Ty jsi snad objevil něco, co už padesát let v této republice nefunguje. Máš cestu u PČR otevřenou, takové lidi ve vedení je nutno hýčkat. :D
Přesně jako naši manageři: základní principy práce policie chce nějaký mudrlant s pravděpodobně nulovým přehledem o práci policie straé snad dvěsta let a dávno vymyšlené jinýma hlavama než jsou ty naše, předělávat. Ty jsi jen služba lidem, oni tě využívají, oznamují, navádějí, vidí, slyší... Ty jsi bez lidí nula! Tebe je odevšad zdaleka vidět, ale sám sedíš za oknem auta a nevidíš ani neslyšíš. Ty jsi strašák, kde jsi, tam se nic neděje. Ty potřebuješ lidi na to, aby se nic nedělo ani tam, kde nejsi.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JAKADLEC 21:12:55 27. 03. 2011
default.png
JARDA [2011-03-18 16:40:23]: měl zbavit těla a měl by klid. Tak to pravděpodobně vyřeší příště, pokud se dostane do podobné situace. A kdo by se tomu divil? Ano, něco je špatně v našem státě, jak je psáno výše

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JAKADLEC 21:03:29 27. 03. 2011
default.png
Nevím, proč by měla policie zapojovat do své práce civilní osoby, to je jako kdybych v autoopravně musel mechanikovi držet hasák, nebo učitelce svých dětí nosit pomůcky z kabinetu. Každý má své povinnosti, které musí plnit a každý má svého velitele, který musí podřízenému vytvořit podmínky ke splnění povinností. Jak jednoduché.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:34:19 23. 03. 2011
default.png
MARTOO [2011-03-21 10:46:32]: Vidíš, já říkám že těch způsobů jak udržet čistý rajón je samozřejmě víc, nic nevadí je kombinovat, pak drban už vůbec neví kde a kdy na něj někdo přijde, prostě jde jinam, kde na to dlabou.
Jinak stání u hospody bylo otázkou tak čtvrt roku, pak na to borci samozřejmě došli a stáli auty o ulici vedle. Neuvědomili si, že my jejich auta známe a počkáme si jen u jejich domu. Spousty výhod: nemusel už nikam jezdit, auto jsme mu jen zatlačili do garáže... I stání a čekání na ožralu (samozřejmě ne náhodu, ale jasná věc) má svůj smysl. Největší sranda u toho byla, jak se navzájem pak obviňovali kdo koho prásknul!!!!! :D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 10:46:32 21. 03. 2011
martoo.jpg
LUKAS-HEINZ2 [2011-03-18 22:21:13]:

Lukáši jeden by se z toho ...

V našem obvodu máme statisticky vyzkoušeno, že pokud máme na celý obvod dvě motorizované hlídky, z nichž každá pentluje mezi třemi obcemi a zastaví každé podezřelé vozidlo, každá sice najede cca 150 km za šichtu, druhý den není nápad TČ.

Možnost dát blok je samozřejmě nižší, protože "osvědčená místa" nejsou stále hlídaná, občané nevidí šlapat svoje policisty pěšky, projede se více benzínu, a "hlavně" není možnost stát za hospodou a čekat na chlast.

Jenže narážíme opět na statistiku čárek. Vlastně i kdyby se snížil nápad TČ, opět nám to ublíží, protože nám seberou část rizikáče. Prostě bludnej kruh.

Nevím jak to vidíš ty, ale vrchol absurdity není daleko. Jen by mě zajímalo, jak to asi půjde dál - zda se najde další vrchol (o těhle časech budeme s nostalgií vyprávět, že byly ještě zlaté) nebo nás čeká strmý pád dolů se všemi důsledky.

HAMMER [2011-03-18 22:28:15]:

Tyhle "schody" snad zametat ani nejde. Jedině je postavit nové.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 08:16:25 19. 03. 2011
default.png
MARTOO [2011-03-18 21:46:54]: Ještě jedna věc, jak jsi psal, že myšlenku znásilní. Myslíme tím, že současní policejní vedoucí si zásady práce starých četníků vzali do huby v situaci, kdy by jim řadoví nevěřili už ani slovo. Oni v podstatě dneska pochovají svou zdiskreditovaností každý sebelepší projekt, který může k policii přijít jako u vojensky organizovaného sboru jen shora. Policie se už pěknou řádku let důsledně dělí na my a oni, řadoví a vedení, což je jen další důvod nefunkčnosti firmy. Kdyby z vedení už přišli já nevím s čím, řadoví to už jen z principu odmítnou. Komunikace mezi vedením a řadovými je dnes už podle mého nemožná. Poctivý polda totiž z principu nebude nikdy tolerovat drbana páchajícího trestnou činnost a nutící řadové, jen aby on měl odměny.
Podle mého možná došlo k tomu, že se vedení pokusilo podle hesla dělání pořádků zespoda vyměnit řadové, což se jim podařilo, ale ani ti mladí nejsou úplně tupá hovada a po pár letech prohlídají taky. Tak se prostě, a tomu věřím, vymění řadoví zase. Jenže kdo to bude chtít jít dělat za ty prachy teda nevím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 22:28:15 18. 03. 2011
default.png
MARTOO [2011-03-18 21:46:54]: Jak se policista dostane k občanovi? Normálně: s obcema se domluví, že když budou sloužit jejich územáři, tak si z obce pro policisty přijeodu a oni jim budou dělat práci v rajónu a na konec šichty je zase odvezou. To si nedělám srandu, tohle tady funguje! Teda začalo fungovat, kdoví jak rychle a s jakou to skončí! :D
Jak píše Lukáš, zbyečně se číliti. Schody se musí zamést shora, zdola pořádky nikdo nikdy neudělal.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 22:21:13 18. 03. 2011
Lukas Heinz.jpg
To martoo

Nemá cenu se rozčilovat Márty. Jsme podnik plný paradoxů. problém je v tom, že naši manageři mají zase managery a ti mají managery, kreří mají managery. No a ti všichni chtějí být nej a in. No a nad tím vším bdí pan ministr, kterému záleží zřejmě jen na tom, kolik uškudlit na svých lidech a zároveň statisticky vykazovat, jak to pod ním skvěle šlape. Obávám se, že čárkování ještě nedosáhlo svého vrcholu absurdity.

řekl bych, že statistiky vymyslel nějaký ďáblův pohunek, který se teď v pekle náramně baví, jak si lidi lžou do kapsy.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio