Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

(REDAKCE)

Cvičení Společného centra česko-německé spolupráce policie a celní správy
Společná kontrola českých a německých policistů v pohraničí
Foto: Ladislav Beran - fotosoutěž

Tři roky od vstupu České republiky do tzv. Schengenu je mezistátní spolupráce české a bavorské policie stále intenzivnější. Zřízením společného česko-německého centra policejního nasazení a díky dodatečným kurzům českého a německého jazyka se policejním úřadům obou sousedících zemí daří v oblasti přeshraničního vyšetřování a stíhání sbírat další úspěchy.

Autor:
Publikováno: 27. 05. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PIM-BURGER 22:40:51 29. 05. 2011
Pim Burger.jpg
ANDRAS [2011-05-29 22:12:36]: Dokonalý pořádek vypadá třeba tak, že tě sousedé sledují a udávají, pokud správně netřídíš, bez uličního nebo min. barákového výboru si tam nedáš do okna ani satelit a přátelství a vstřícnost Němců je samozřejmě zčásti upřímná, ale pravého přítele v Německu poznáš tak, že ti řekne, že nemá rád...(doplň si sám národnostní skupinu) a kdybych měl uvést příklad německého myšlení, tak ve městě, kde jsem žil, byl park, kde se (stejně jako u nás) scházeli feťáci. Protože situace byla neudržitelná (v tom městě pracovala policie vůbec zvláštním způsobem - neexistovaly tam pěší hlídky v uniformách, pouze tajní a policejní hlídku v autě jsem tam viděl všehovšudy snad dvakrát), tak se policie rozhodla zavést kamerový systém. Ten samozřejmě pomohl a zde právě přichází zdrcující německá logika: kriminalita v parku klesla, tzn., že můžeme dát pryč kamery...:-) A takových absurdit tam nasbíráš všude plno.

Navíc prostě my máme jinou mentalitu - každý (a můžes se přesvědčit i na tomto webu) je tam politicky korektní a když se podíváš na ten web copzone.de, tak zjistíš, že zdejší přispěvovatelé z řad policie (nebo to o sobě tvrdící) mluví oproti německým kolegům jako kriminálníci nebo jako ta nejhorší kanálová spodina - o veřejných výlevech proti menšinám (ať už oprávněně nebo ne) nemluvě. Takže to není pouze otázka velitelského sboru, to mi věř...:-)

Tady tví kolegové většinou policejní práci definují jako válku, kterou vedou za slušné lidi proti...(zase si doplň nějakou urážku či národnostní menšinu) a považují se v podstatě za jakési ochránce svého pojetí spravedlnosti - Němec ti napíše, že bojuje za demokracii, za svobodu a nejvyšším přikázáním mu jsou ústava a zákony, které se mu sice nelíbí, ale na nejvyšší míru je respektuje. A samozřejmě si může myslet něco jiného, ale nikdy by se neodvážil to prezentovat na veřejném fóru.

Ale to vše vychází z toho, jak jsou ti lidé vzděláváni a je prostě jasné, že s naší/vaší vzdělávací nalejvárnou, ze které v podstatě ani nikoho nevyhodí, toto není nikdy možné a dosažitelné. Za vše mluví historka o jednom exotovi ze ZOPky, kdy na přísahu přišel v čerňákách a k tričku měl kravatu, protože se mělo přijít v kravatě a on neměl rád švestky. Stejně ho nevyhodili... V Německu by se takový člověk ani na školu nedostal...

Právě proto nesouhlasím s Hammerem (a vlastně trochu i s tebou), že je to pouze o penězích a zákonech. Je to i o přístupu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 22:18:14 29. 05. 2011
Andras.jpg
Ještě dodám, co se Bundesgrenzschutz týká, většinu informací o nich mám od kolegů z cizinecké policie, kteří k nám byli převeleni z útvarů, které se rušily. Spolupráce byla na perfektní úrovni, zejména s příslušníky saské odnože:-)Žádné povýšené jednání, a důstojníci byli na neporovnatelné vyšší lidské i profesní úrovni v porovnání s našimi. Někdy mi z těch vyprávění bylo až smutno....když porovnávali.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 22:14:45 29. 05. 2011
Andras.jpg
PIM-BURGER [2011-05-29 22:01:54]:
U Bundespolizei musím. Ale má úroveň německého jazyka je taková, že jsem schopen se zeptat kolik co stojí, a kam se dostanu. Vysvětlovat právní principy, to bych asi nezvládl. Ale u němců je výhoda, že již běžně komunikují v anglickém jazyce, jehož úroveň mám již na pracovní úrovni:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 22:12:36 29. 05. 2011
Andras.jpg
PIM-BURGER [2011-05-29 21:55:04]:
MOžná že je to tím, že já v německu nepobýval nikdy delší dobu než 1 měsíc, ale co se Saska týká, mám k němu velice pěkný vztah, a zejména potom k Sasku-Anhaltsku, a Thurinsku. A popravdě, doopravdy bych rád viděl na vlastní oči, po celém životě v tomto českém mafiánském bordelu, jak vypadá touha po dokonalém pořádku:-)Zejména mě fascinovala ta zachovalá slušnost lidí k sobě navzájem, nebo se mi to tak alespoň jevilo.

Na odkazy se velice rád podívám, a děkuji ti za ně.

Čeští policisté zatím odnikud a před nikým utíkat nemusí, a ctí tak tradici prvorepublikových četníků a policistů:-) Ale pravdou je, že střety turků s kurdy a policisty navzájem musí být brutální. Z hlediska taktiky zákroku pořádkových jednotek taková situace musí býti jistě zajímavá.

Za shlédnutí stojí toto video:
http://www.youtube.com/watch?v=VqXPWZBbQ68

Nepamatuji, že by se u nás policisté dostali někdy do takové situace....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 22:01:54 29. 05. 2011
Pim Burger.jpg
Ještě doplním, teď jsem na to koukal a máš štěstí - zrovna u Bundespolizei berou:

http://www.bundespolizei.de/cln_171/nn_499128/DE/Home/05__Berufsperspektiven/berufsperspek...

Ale nevím, jestli tam to německé občanství mít nemusíš - znáš to, jiný (spolkový) kraj, jiný (spolkový) mrav...:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 21:55:04 29. 05. 2011
Pim Burger.jpg
ANDRAS [2011-05-29 21:36:43]: Pokud jde o službu u Bundespolizei nebo Grenzschutz (o kterých teda mimochodem nevím vůbec nic:-D), tak zejména tu první bych nedoporučoval. Vím, že se zde nedávno objevily zprávy o využití možností transférů v rámci naší republiky a (asi oprávněně) to vzbudilo paniku. V Německu je tohle denní realita a pokud nemá člověk kočovné předky a není na to zvyklý, tak mi věř, že Německo je hóóóódně veliký...:-) A co si budeme nalhávat - ono i to Sasko.:-)

Další mé zkušenosti pochází z života v Německu, ze kterého mi nakonec málem bouchla hlava, protože takovou přebujelou byrokracii, zabedněnost a touhu po DOKONALÉM pořádku (o velice nepříjemném německém neustálém a nikdy nekončícím žvanění o všem a o ničem nemluvě) a věř mi, že jsem se velice, velice, velice a velice rád vracel do naší malé, zato roztomilé republičky a první českou servírku, na které bylo vidět, že jí svou objednávkou dost otravuji a asi mi i s kuchařem plivla do polívky, jsem málem objal radostí...:-)

Další informace o konkrétní službě najdeš buď na rozcestníku www.polizei.de nebo na obdobném německém policejním serveru copzone.de, kde ti odpoví na všechny tvé zapeklité otázky. Mně se tam podařilo krátce dopisovat s jedním německým ZOPkařem ze Saska a řeknu ti, nebylo to nic moc...:-) Dělat tři roky za 700 ojrošek a ještě s vidinou, že tě šoupnou do nějakého zapadákova k polským hranicím není opravdu, ale opravdu žádný med.:-) Samozřejmě oproti tomu je zase výhoda služby v "městských" státech Berlíně, Brémách a Hamburku, protože tam tě nikam jinam přeložit nemůžou:-), ale zase to má nevýhody velkoměst a větší koncentrace obzvláště muslimských, ruských a polských menšin.

Nehledě na to, že co jsem viděl já, v Německu se již celkem rozjel velký problém evropských států, kdy se spory z třetích (a čtvrtých) zemí přenášejí v podobě přistěhovalců na území Německa. O tom my v Čechách v podstatě nemáme ani páru, ale věčné provokace, bitky a jiné násilnosti mezi např. tureckou a kurdskou menšinou tam nejsou ničím výjimečným. O muslimské komunitě např. v Bavorsku (převážně v Mnichově) ani nemluvě. Odtamtud, co jsem jen tak jedním uchem zaslechl, policajti i utíkají, protože jim to za to prostě nestojí.

Jak jsem řekl, Čechy krásné, Čechy mé...:-D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 21:36:43 29. 05. 2011
Andras.jpg
PIM-BURGER [2011-05-29 21:17:20]:
To jsem opravdu netušil, že postačí býti pouze občanem zemí EU. Zřejmě se ale bude jednat o službu Landespolizei. Mě by spíš zajímala služba u Bundespolizei, nebo Bundesgrentzschutz. Inu, ale docela jsi mi touto informací nasadil brouka do hlavy, asi zajedu na výlet do Saska:-)
Nevím jak u ostatních kolegů, ale u mě je ta špatná vymahatelnost práva, a postihnutelnost neřádů, ruku v ruce s pomalou prací soudů větším demotivašním prvkem, než platové podmínky.

Co se týká zákazů a nařízení, nemám nejmenší ponětí jak v současné době konkrétně funguje řád v německu. Naposledy jsem tam byl na delší pobyt před sedmi lety, a úroveň jaká tam byla nastavena, mě fascinovala a vyhovala mi naprosto.

U nás fungující policejní školství zmizelo v roce 1991 :-)
V Německu trvá základní "ZOP" tři roky, a každý policista se během těch tří let vyprofiluje tak, aby mohl vykonávat konkrétní specifickou činnost u té či oné policejní složky.

Jinak úctu k některým nadřízeným prostě míti vzhledem k jejich přístupu nelze, to ovšem neznamená, že neprojevuji poslušnost. Befehl je befehl:-)

A tak mě vůbec napadá, čím se zabýváš, a jak hluboké znalosti máš o bezpečnostní situaci a bezpečnostních složkách v Německu? Na první pohled se jevíš jako osoba znalá, a hodna toho, abych z tebe vymáčkl co nejvíce informací jako z citronu;-))neb se snažím zajímat také, ale jaksi nemám přístup k obsáhlým a aktuálním informačním zdrojům. Co se například zde prezentovaného přeshraničního pronásledování týká, jsem seznámen pouze s IAŘ a nácviky našich orgánů, a velice mě zajímá pohled na problematiku a přístup druhé strany...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 21:17:20 29. 05. 2011
Pim Burger.jpg
ANDRAS [2011-05-29 20:45:40]: Dovolím si s tebou v několika věcech nesouhlasit. Za prvé - stačí se naučit německy a můžeš odejít např. do Saska, kde tě přivítají s otevřenou náručí (splníš-li jejich podmínky:-D), protože nemusíš být občanem SRN, nýbrž EU, aby ses tam ucházel o místo u policie. Jelikož máš asi celkem dobrou češtinu;-), určitě bys sloužil v českém pohraničí (znalosti jazyků se tam cení).

Za druhé - s těmi penězy to tam také není žádná sláva, o tom tu koneckonců byl i článek.

Za třetí - ano, vymahatelnost práva, větší úcta k policii a ke státním orgánům je asi vyšší než u nás, ale to není až takový problém (jen tak mezi námi :-D) a taky je pravda, že právě díky tomu se Německo proměnilo v takový malý koncentrák. Je tam tolik absurdních zákazů a nařízení, že člověk (našinec) si tam přijde jako u blbejch na dvorečku a když se na to podíváš ještě blíže, tak pokud se jedná o jakékoli menšiny(a tím nemyslím pouze národnostní), tak tam musíš chodit tak po špičkách, že před cizími lidmi radši ani nemluvíš, aby tě nenazvali rasistou, xenofobem, antigenderem, nacistou nebo týračem zvířat (to je v Německu asi to nejhorší:-D). I přes toto všechno si tam jejich ministr obrany zfalšoval dizertaci jako u nás v Plzni...:-) Tak kde je rozdíl?:-) Ale jinak máš pravdu - v Německu je DOKONALE bezpečno!:-) Chrání tě proti všem - dokonce i proti tobě!:-)

Za čtvrté - myslím si, že u nás fungující policejní školství zmizelo mnohem dříve než před Langerem. Ten tomu jen nasadil korunu bočními vstupy, ale celkově je to tu na prd. Němci (a Rakušané) mají ty jejich kariérní dráhy a to je prostě grund!:-) Když nastoupíš, přesně víš, co musíš udělat, co musíš vystudovat, kolik musíš mít odslouženo a jak, aby ses dostal tam, kam chceš. Už základní vzdělání policistů tam trvá snad !!!3 roky!!! a je spojené s praxí na útvarech, mladý pocista nesmí téměř nic a jen sleduje kolegu s odslouženými lety a učí se a učí se a učí se!

Při výcviku je však důraz kladen nejen na tělesnou zdatnost, ale také na komunikaci v konfliktních situacích, problémy menšin a celkově na schopnost vyjít lidem vstříc (v mezích zákona) a především na policejní etiku. Panuje tam neuvěřitelná (tedy pro nás:-D) úcta k nadřízeným, což je ale zase dáno tím, že všichni vědí, co všechno musel ten člověk dokázat, aby se dostal na velící pozici (prozradím, že pouze vystudování VŠ to nebylo:-D). Na každou velitelskou pozici tam musíš dělat školu a osvědčit se. Spolu s tím ti pak samozřejmě stoupá i ten plat.

Nic takového u nás není. Tady se (alespoň dle mého pohledu zvenčí) dosazuje do funkce prostě ten, kdo je a kdo si na to troufne a má VŠ titul.:-)

Pro Hammera:

Myslím, že žádný policajt tu snad nebere 14 tis. čistá ruka, když nepočítáme ZOPkaře, ne? I ve 3. platové třídě máš podle tabulek (samozřejmě máš-li směnnost) 14000 čistého + rizikáč. Ten se sice snižuje, ale ještě jsem neslyšel, že by pro lidi na ulici nebyl vůbec. Neříkám, že i tak je ta částka závratná, ale 14000 to není.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 20:48:16 29. 05. 2011
Andras.jpg
A jak píše hammer, pokud nebude policie zaplacena tak, aby policisté mohli žít alespoň na důstojné životní úrovni, a nepracovat tajně po nocích aby uživili rodinu, nikdy ti policisté nebudou pracovat kvalitně, a úroveň sboru jako celku se nikdy nezvedne.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 20:45:40 29. 05. 2011
Andras.jpg
PIM-BURGER [2011-05-29 19:57:19]:
Pravdou je, že v mém případě doopravdy může mít zbytečně velkou váhu ten předpoklad zelenější trávy u souseda:-) Já zatím neměl tu čest o podmínkách služby v Německu s nikým hovořit, ale kolegové, kteří se zůčastňovali seminářů s německými kolegy, hovořili o jiném světě. Jde zejména o vymahatelnost práva, která je tam na naprosto neporovnatelné úrovni s námi a to se týká i kvality zpracovaných zákonů. A dále jde samozřejmě o systém vzdělávání, o finanční ohodnocení, o motivaci k dobře odvedené práci, o vybavenosti a vycvičenosti policistů, a hlavně o přístupu vládních orgánů k policii. V Německu si nikdo nedovolí práci policie použít jako téma do voleb, nikdo si ji nedovolí pošpinit, a oslabovat ji.

U nás vzalo smysluplné policejní školství za své v letech, kdy se začaly konat hromadné půlroční, v některých případech tuším i kratší kurzy ZOP. Ale ani před tím, za moc policejní školství nestálo. Fungující a smysluplný karierní řád nefunguje, a úcta ke zkušenostem se s novým zákonem o služebním poměru naprosto vytratila, a nahradilo ji v masové míře VŠ diletantství.

Jinak ti dávám za pravdu v tom, že se vše tváří, jako že to funguje, ale realita je taková, že nefunguje:-)
Ale přeci není důležité být efektivní a smysluplný sbor, ale dobře vypadat:-)

Návrh na zlepšení? Když se ohlédnu kolem sebe, tak mě napadá snad jen to, naučit se německy (například, když jsme se zde již o německu bavili), stát se občanem SRN, a sloužit u policie tam:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio