Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

(REDAKCE)

Oheň v policajtské duši
ilustrační
Foto: internet

Situace Policie ČR je po čertech špatná a to se odráží i na náladě nás policistů. Politici a mnohá média jednají tak, jako by chtěli policii nacpat co nejrychleji do rakve a jediné čím se nešetří je kritika na policejní sbor. Já mám ale náladu dobrou. Mám totiž něco, co mi nikdo vzít nemůže. Mám zásobu paliva pro oheň v policajtské duši.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 03. 10. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MARTOO 17:30:23 17. 10. 2011
martoo.jpg
HAMMER [2011-10-04 17:25:43]:

Já se učím procesní věci, nic jiného. Jsem si vědom toho co píšeš a vím, že to tak v dosti případech funguje, proto na dost věcí si dále musím přijít sám.

Jak jsi na tomto fóru několikrát napsal, každé kuře potřebuje slípku, která jej naučí létat. Ano slepice ukáže jak mávat křídly, ale jak se pak dále kuře s tím popasuje, je jen na něm. Vždycky je dost věcí, které se dají udělat navíc, ale ty už se nedají okoukat. Člověk prostě chce a nebo nechce. Tak je to i s tebou uváděným mobilem.

Můj hnací motor je z velké části zapálení a snaha na sobě maximálně makat. To je ten plamínek, který mě posouvá dál a dál, protože se snažím dostat na úroveň těch, kteří mě učili. Člověk se snaží dostat mezi tahouny (myslím v trestním řízení). Naopak nepopírám, že v uvedeném zapálení hraje svoji roli mladickej elán a jistá dávka naivity. Šlo by ale bez toho dobře sloužit? Asi těžko.

Dost tvých zkušeností s nadřízenými jsem si taky užil, ale dost věcí jsem si vyjednal a někdy i vydupal (např. nemusím škubat, místo toho dělám jen TČ a to i známce). Samozřejmě, že odměny mám ze všech nejnižší nebo žádné, ale s tím jsem do toho šel. Je to o kompromisu a snaze se nějak vyrovnat s nastolenými pravidly, které nejenže přímo popírají to, co by měla policie dělat, ale navíc si mnohdy protiřečí a postrádají logiku.

Třeba mám štěstí na nadřízené, ale za dobu mé krátké služby, tj. 2,5 roku, jsem žádnou masáž nezažil.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 19:28:33 10. 10. 2011
Karel.150.jpg
Je milé když mi někdo poděkuje za práci, a není to tak zřídka, to není vychloubání, prostě u mě neexistuje, abych člověka náležitě nepoučil, vše píši všema deseti, a tak se mi dostává poděkování i za velmi rychlé a velmi výstižné výslechy, je milé ikdyž mi poděkují kolegové z SKPV při sepsání OMČ či ÚZ, je milé když mi poděkují kolegové z oddělení za výpomoc (o vedoucím raději nemluvím -od toho poděkování by byla urážka), to vše je milé, ale nedělám to proto, aby mi někdo děkoval, dokonce ani proto, že je to moje povinnost. Baví mě práce s lidmi a každý okamžik svého života hodnotím pouze podle toho co do něj sám přináším a ne podle toho co pro mě z něj plyne. Nejsem tak vystaven jakémukoli nedostatku.
Jen nesouhlasím s nazýváním lidí lidským odpadem, je to velmi neslušné. Asi málokdo za sebou nemá životní zkušenost kdy něco ztropil, kdy se popral, kdy byl finančně na dně a přesto jsou z mnohých takových lidí co dostali druhou příležitost velmi úspěšní lidé. Jak bylo řečeno v nejnovějším článku "Jak se rodí zlo?", mnohé projevy zla pramení ze sociálního postavení a z rolí, které zaujímáme.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 17:33:04 04. 10. 2011
default.png
CATANI [2011-10-04 09:52:52]: Nesouhlasím s tím co píšeš: dvanáct hodin a dost. Víš proč?

Na oddělení ti přijde brečící stařenka, že jí ukradla kterási svině kolo, zkus jí tohle říct? Ano paní, tak tady vám přečtu poučení... Ale fuj!

Ještě budeš běhat po obci a shánět jí nějakého náhradního araba, aby mohla do toho obchodu nebo do kostela dojet, protože samozřejmě bábi si kolo nepozná, ani neví jak se jmenuje.... Nemáš šanci ho najít a svoji duši četníka nechceš zaprodat sviním, které ti velí.

Že to schytáš následně, co jsi jako celou dobu ve službě dělal, je jasné. Že se ti na oddělení ještě vysměje polovička hajzlů, co si říkají kolegové, je taky jasné, pokud to nebude rovnou třičtvrtina.

Než takovou práci za takových "kurvapodmínek", se stále snižovaným platem, to raději od válu. Nedá se to vydržet, já jsem hodně tvrdá bestie, ale pořád mám taky jenom jedny nervy.

Arazím si kdysi stěžoval Šiktancovi na svinskou službu ve strašných podmínkách. U této firmy by on nevydržel ani měsíc.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 17:25:43 04. 10. 2011
default.png
MARTOO [2011-10-04 06:47:27]: Jen malé upozornění při tom, jak se díváš SKPV pod ruce, jak se to dělá. Četník má pracovat metodou zjišťování objektivní pravdy, ale český policista zásadně pracuje systémem cesty nejmenšího odporu. Aneb nějak to udělat aby nebyla pokud to jde stížnost, aby se to zfouklo ze stolu, aby to byla ta správná čárka do správné kolonky statistiky.
To co se píše, kam a kolikrát jo, ale jinak zapomeň na všechno, co vidíš. Na ten styl výslechů, na snahu udělat čárku a spis zahodit.
Četník musí člověku pomoct, český policista musí v termínu a kvalitně (rozuměj neprůstřelně pro inspekci) zpracovat spis.
Prostě stačí najít pachatele ukradeného mobilu, na ukradený mobil samotný už můžeš nasrat, to není tvoje starost. Ty máš čárku, poškozený se jmenuje poškozený, tak ať jím zůstane. Zajít na místo, kde ho pašík pohodil a najít ho, zbytečnost.
Čest.

Ty prostě potřebuješ ty svoje oči silně otevřít, aby jsi viděl v jaké organizaci pracuješ a jaké hony daleko je současný styl práce Policie ČR od práce četníka, o které furt sníš. Až ti dojdou souvislosti, jaké svinstva děláš v přesvědčení po řádné masáži nadřízenýma, jak si děláš jen svoji práci, budeš řvát jako my s Catanim.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 09:52:52 04. 10. 2011
default.png
Toto téma se zde táhne jak červená nit a pravidelně zde vyskočí znova a znova.Opakovat se jako kavomnlejnek je zřejmě zbytečné, shrnuli to za mne Starsky a Hammer či Lukáš. ten plamínek ještě stále žije, spíše jen jiskří. I když zcela upřímně k tomu co se kolem děje mám jediné přání, aby vyhasl. Protože za současné situace vyhořelý policista je ideální řešení, nevidím, neslyším, držím se zákonů, aktů, nařízení, rozkazů, postupů a na nic ostatní nehledím, 12 hodin a dost.
Na jedne straně je mi líto kolegů, kteří nevidí co se děje. Na druhé straně jim závidím, protože takhle vyhořet nikdy skutečně nemohou.

Poděkování zahřeje, ale zabije jej denně deset situací, kdy policista ví, že v současné situaci není chopen občanovi nijak pomoci, někteří mladší kolegové v naivitě ještě jó, protože díky ještě malým zkušenostem nevidí konečné výsledky a řešení. Ano, slovy nezarmoutíš. Já si nemyslím, že bychom se měli chovat jako politici.

A takové naše reakce jsou jenom znovu a znovu, házení perel sviním.

Jinak mi zas kapka vody uhasila plamínek, když slyším šéfa věhlasného útvaru, který de facto v televizi přiznává, že se nebudou pouštět do větších věcí(už dostal přes prsty, zřejmě jej dohnala minulost, jak jinak na nějaké funcki u policie), protože na to nemají, nemohou(jediného schopného policistu, který byl schopen rozplést celkem méně neškodnou kauzu Pandury, nechali tak dlouho šikanovat až ho přinutili odejít do civilu).Ale budou šetřit 50 let starou, svítící tyčinku u pískoviště, kdy toto by při vší úctě vyšetřil 5 let zkušený policista na OOP, případně věhlasný pohádkář Klíma, kdy toto šetření spadá již víceméně do oboru archeologie.Ale říkal, že určitě se Pítr domů vrátí, tak jo, beru ho za slovo.
Hodně pozitivní zprávy pro občany a kotelníky.





Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 06:47:27 04. 10. 2011
martoo.jpg
STARSKY [2011-10-02 11:57:21]:

Člověku můžeš pomoci v dosti případů třeba jen radou, kam se má obrátit nebo telefonátem na určité místo. Pokud na něj teď nemáš čas, pokud to okolnosti dovolí, může přijít i později. Jde jen o to mu to politicky vysvětlit. Nějaké řešení se vždycky najde. Ale, že bych poděkování za pomoc nějak blíže pociťoval, to ani ne.

Nevím jak ty, ale jedna z věcí, které nemůžu ovlivnit, je soudní proces. Ano, můžu sbírat důkazní prostředky, z nichž následně budou důkazy, ale samotný průběh, jeho úroveň a konečný výsledek neovlivním. Pokud oznámím přestupek, těžko ovlivním, zda jej někdo nechá úmyslně promlčet. Ve většině případů se ani nedozvím, jak byl projednán. Takže každý ví, co a do jaké míry může ovlivnit.

Řešit zdánlivě neřešitelné věci je pěkná věc, sám to dělám a nechávám si spisy na šetření i odložené. Jenže pak na nich člověk dělá i déle než půl roku, protože to o nočních (debilní KB přes celou noc, jejich nedodržení = flastr) a při nápadu prostě nestíháš. Nakonec zjistíš, že máš takto šetřených spisu hromadu a navíc se ti přidělují další a další. Tak se k nim dostaneš třeba pětkrát za měsíc. Nakonec ti někdo řekne, že nejsi SKPV, ale obvod. Asi víš co tím myslím:o/

Pachatele vyhledávat šetřením trestné činnosti je hezká věc, ale v první řadě musíš vědět jak na to, někomu nějaký čas koukat pod prsty. Až takového na nějakém obvodu najdu, budu se ho držet jak hovno košile.

Teď mi nezbývá nic jiného než, v rámci možností, čumět pod prsty SKPV a doufat, že nějakou tu zkušenost pustí a v rámci obvodu se hlavně učit na ZPŘ s radami zpracovatelů.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZIIIK 23:59:09 03. 10. 2011
Honziiik.jpg
Moc pěkné!! :-))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SONNY 22:26:37 03. 10. 2011
default.png
Policisté držte se! Všiml jsem si za poslední rok, jak Vás neustále očerňují v médiích, aniž by vyslechli druhou stranu (tedy Vás policisty), když jsem si přečetl tento článek, byl jsem naprosto šokován, že je tohle možné: http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti-krimi/159905/kauza-udajne-brnenske-policejni-ma...
Přeci tohle nemohou myslet vážně, aby nutili vězně ke svědectví proti policistům a za to jím slibovali svobodu?!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CARL-PHILIP-2 16:28:19 03. 10. 2011
Carl-Philip-2.jpg
Ano je to přesně tak jak psal Lukáš. Na člověka se to někdy valí a když už si řikám, že to zabalím, sem tam se najde světlo na konci tunelu a v něm někdo kdo vám poděkuje, a ocení snahu, zápal pro práci, a hlavně upřímnou pomoc. A pro mě to platí dvojnásob. Lidi se totiž často musí hodně přemáhat aby poděkovali cikánovi v uniformě. Pro mnéhé je to nezvyk. Chápu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:36:24 03. 10. 2011
default.png
Poděkování od člověka, co mu pomůžu, je super. Od velitele, který si všimne co jsem udělal a umí poděkovat je extrasuper.

Teda pardon. Bylo by, kdybych to zažil víc než snad třikrát. Z toho jednou když jsem na jeho rozkaz předělal TČ na přestupek. Po službě totiž nikoho z nich a naprosto nikdy nezajímalo, že mám po sobě čisto, ale jen to, kolik máme kontrol vozidle, osob, pokut... Hasiči.

Přitom to, aby jsi měl po sobě pořád čisto a ne jen náhodou, je celkem pracné, hodně pracné.

Ten oheň mi jednou úplně zhasnul. Když nám náš vedoucí donášel opilcům, že se na ně chystáme, následně na nás přiběhnul starosta s tím, že jen chytáme alkoholy a že nás nechá zrušit a hned pár týdnů nato nebyly peníze na osobním, tak nám je všem sebral na nulu a napsal odůvodnění, že jsme lempli. Půl roku jsem chodil na noční přechrápat. Půl roku v knize služeb byl ode všech kolegů nápis: bez výsledků.
Rozsvítil jsem si ho ale přesně tím, že jsem věděl jak svoji práci mám dělat a že mi lidi děkovali. Pravdou je, že jsem ho od té doby musel moc chránit a to mě stálo hodně sil.

Když mi ke všemu tomu protivenství, kterému jsem pořád vzdoroval, ještě Íčko sebral přes pět táců z měsíce na měsíc, pochopil jsem, že tato firma jde do sraček. Že už nejenže nemůžu v klidu makat pro lidi, ale ještě ani nejsem schopen "zaplatit složenky". K tomu mě deptalo i to, jak se mi už pletly všechny ty IAŘe co vůbec platí a co ne, začal jsem být k ničemu.

Přeju vám všem, komu to ještě hoří, abyste si ten oheň udrželi. Bojím se, že je vás ale moc málo. No nebojím, vím to.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio