Když jsme u té analýzy, u nás se taky za poslední rok a půl vyvíjela..
Nejdřív to začalo tím, že se v rámci úspor omezily naježděné kilometry při hlídkové činnosti. Nikoho už netrklo to, že pokud omezí kilometry na hlídkové činnosti, navýší se kilometry proježděné na nápadu trestné činnosti. Takže na služební obvod, který je na šířku cca 40 km, má hlídka při noční 12h službě povoleno, na hlídkovou činnost, ujet maximálně 40 km.
Když zjistili, že to není reálně možné, začalo vedení vymýšlet kontaktní místa. Zde už začala zmíněná analýza. Nikoho moc nezajímalo, kde se ve velké míře děje trestná činnost, ale kde je místo blízké nějaké hospodě.
Aby toho nebylo málo, kontaktní místa jsou minimálně 30 min. a maximální jsem zatím zažil 4h. Takže všichni občané vědí, samozřejmě včetně drbanů, kde se hlídka zrovna nachází. Nemohou se ani splést, protože tyto místa jsou pokaždé stejná. Dříve šlo si kontaktní místa měnit přes operačního, dneska toto neexistuje.
Samozřejmě jakákoliv iniciativa není žádaná, protože by se buďto najezdilo moc kilometrů, policisté by nemohli stát na kontaktním místě a nebo by nebyly bloky a zkrácenky.
Takže každá iniciativa = potencionální flastr.
Analýza rovněž nezapomněla ani na fakt, že stoupá majetková trestná činnost. Díky analýze se tyto statistiky majetkové tr. činnosti, jak jsem již výše naznačil, zaplácnou alkoholem či mařenou.
Takže v reálu to celé znamená, že hlídka doslova hnije 12h v autě, převážně stojí na místě, od jedné hodiny ranní kolem ní neprojede jediné auto, a následující den se celé dopoledne čeká, co a kde nám drbani vyvedli.
Každý stát má svůj model..