Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Budoucnost policejní práce aneb dá se kriminalita předpovídat? (REDAKCE)

Budoucnost policejní práce aneb dá se kriminalita předpovídat?
Predictive policing v akci
Foto: PopSci

Už nyní je jasné, ač si to stávající špičky české policie mnohdy nechtějí připustit, že je konec době, kdy v boji s kriminalitou bez rozmyslu "...policie zaplavila ulice a doufala, že bude mít kliku." Trendy policejní práce posledních 20 let staví do popředí INFORMACE a jejich ANALÝZU.

Autor: Ondřej Skalník
Publikováno: 28. 11. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MARTOO 12:05:27 28. 12. 2011
martoo.jpg
HAMMER [2011-12-28 08:34:45]:
Pokud člověk nastupuje z civilu, většinou jde naslepo a čeká co bude. Až bude možnost utéct, naslepo to už nebude. Mám několik útvarů vytipovaných, kde to šlape lépe. Idylka to nebude, ale posun k lepšímu určitě ano, to mi zatím stačí. dost věcí si člověk může pohlídat. Naštěstí mám dost kamarádů, kteří mi řekli co a jak, kde to šlape a čemu se vyhnout.

O Tebou popisovaném vedení mám bohaté informace, dost jiných útvarů takové štěstí nemělo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 08:34:45 28. 12. 2011
default.png
MARTOO [2011-12-28 00:27:37]: Jo, ale Martoo, nezapomínej na jednu skutečnost, kterou sám vidíš: když budeš výše, funguje to tak, že OÚ by měly dodávat kvalitní info vám výše, už teď nedodávají a jak píšeš, co bude za pár let? Myslím si, že lezeš někam, kde tě zase OÚ dostihne, rozumíme si?

Jinak ti přeju vedení, nedovedeš si představit jaké to je s přímým nadřízeným ultrakokotem. To už je magořina na entou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 00:27:37 28. 12. 2011
martoo.jpg
HAMMER [2011-12-27 16:18:46]:
Vedení mám v pohodě. Byt mám v sobě několik věcí, které vedoucímu neodpustím, vždycky jsme po pracovní stránce spolu vyšli, po lidské jsme se vždy minimálně respektovali. On mi vyšel vstříc, já se mu odvděčil prací.

Na zástupce jsem měl maximální štěstí, to musím zaklepat. Po pracovní stránce jsme si plně rozuměli, maximálně mi vyšel vstříc, moc mě toho naučil a po lidské více než respektovali. Tam je to naprosto perfekt.

Na poradách si sice každý může říkat co chce, ale bez valného účinku. Můžeme se stokrát "usnést", že nějaká věc nadhozená vedením UO nebo kraje je pro náš útvar blbost a podložit to tisíci pádnými argumenty, ale prostě se bezhlavě aplikuje a jede se dál. Pak se ve finále docílí toho, že útvar je z těchto nesmyslů jako celek akorát otráven a cílený záměr žádný.

Specifika jednotlivých útvarů nikoho moc nezajímají, prostě plošně něco zavedeme a nazdar. To, že ve finále dotyčná věc práci ztěžuje a otravuje, protože ve specifických podmínkách je nepoužitelná, nikoho nezajímá. Ono se sice za pár měsíců tuto absurditu přijde, ale to už je pro všechny pozdě.

Mně říct: "Pokud se ti něco nelíbí, jdi pryč" nemůžou. To, že se mi konkrétní věci nelíbí a chci pryč, jsem řekl poprvé před rokem a půl. Od té doby jsem to samé, doplněné o několikanásobně větší počet argumentů, sdělil několikrát. Reakce vždy byla stejná: "Nepustíme". Takže tu káru táhneme dál a potáhneme, dokud neuteču přes výběrko.

Je to dáno složením OOP na KRPS. Jedno ze specifik KRPS a zároven jedna z věcí, která mě nehorázně sere: Ve většině případů jsou všude OOP o max. 20-ti lidech, ze kterých je minimálně 50% dojíždějících, kteří čekají, že časem dostanou domů. Takže pár dojíždějícím se časem povede dostat domů, pár jich zakotví ve středních Čechách a většina půjde do civilu, protože je při současných podmínkách dojíždění finančně ruinuje. A jak ty útvary budou za pár let vypadat? Už ted je žalostný poměr zkušených a mladých, ale potom? V tom nejedu. Chci tam, kde je alespon personální a stabilita a poměrné množství zkušených s mladými..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 16:18:46 27. 12. 2011
default.png
MARTOO [2011-12-27 15:40:04]: No buď rád, že aspoň s pár lidma se dá něco dělat. Jak to čtu, ty budeš ale mít slušné vedení, u nás na poradách se nikdo neodvážil ke konci ani ceknout, oni totiž ty kurvy měli a mají dodnes na všecko slova: "když se ti něco nelíbí, v Chebu mají volného fleka."

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 15:40:04 27. 12. 2011
martoo.jpg
HAMMER [2011-12-26 18:25:56]:
Tak to já mám v práci podporu takovou, že když se nad nějakým nesmyslem pozastavím, např. na poradě, a že za poslední dobu těch pozastavení je čím dál více, morální podporu od kolegů najdu. Od služebně starších mám podporu v tom, že mi pokaždé poradí. Ale, že by jsme do něčeho šli společně? To jen s pár lidmi, zbytku se nechce. Chce si udělat svoje a jít domů.

Pod to, co píšeš ohledně smažek, se musím jedině podepsat. Práce s těmito jedinci je tak zvláštní, že kdybych to vyprávěl nezasvěcenému, neuvěří, natož aby si dokázal pořádně představit, co to znamená v praxi.

Když jsme u těch policejních "vynálezů", tak PČR má na ně pomalu patenty. Když se nedávno kolega bavil s policajtem v Německu, žasnul, jak se některé věci musí v českých podmínkách dělat a jak předcházet problémům.

Jestli se poslední léta u policie něco zvedlo, tak jedině improvizace. Někdo ji používá k usnadnění práce, jiný bohužel k náramnému flákání.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:25:56 26. 12. 2011
default.png
MARTOO [2011-12-23 14:50:48]: Ne úplně jsi pochopil,o čem jsem psal. Psal jsem o tom, že jsem jako někdo, kdo se snažil dělat něco navíc, myslet a jednat samostatně, neměl od kolegů žádnou jinou podporu než tady na fóru. Jinými slovy: nejde to, bude průšvih, kašlu na to...

No s těmi chlasty jak píše Pavel1: hochu, já nerozumím co píšeš nebo ty nerozumíš policejní práci. Spíše silně to druhé.

Totiž:

samozřejmě že jsme lapli fotra co jel s atmosférou z práce nebo do ní, to byl prostý chlast a nebyl o ničem dalším, ale pokud takovou práci děláš soustavně, tak zákonitě musíš při ní (profesionální kontrole spousty aut) narazit na maníky, co jsou v pátrání, na KZO ve společnosti dalších svých nikým dosud netušených kumpánů (já tady jak vidno musím napsat, že k jednomu známému drbanovi dodat osádku jeho auta se všema jménama znamená zasadit další kamínek do mozaiky nevyřešené skládačky (nebo skládaček), což je naprosto základní činnost každého četníka všude jinde než u nás), narazíš pak taky na mařenky, na ilegální zbraně, na propagaci fašismu pomocí letáčků, nášivek v autech, na vykradače benzínu, autorádií... Udivuje mě, že takovou základní a jasnou věc pro každého četníka zpochybňuješ, nebo jak mám rozumět té větě o "fotrovi s atmosférou?" Rozumíme si? Já se divím, že neznáš další souvislosti práce v terénu, když "pouze" chytáš chlasty. Pokud jsi si četl svodky a telefota, ty jména nebo auta atd atd jsi v noci prostě chtě nechtě potkával. Skutečně nemůžu za to, že když se řekne, že má někdo chytat chlasty, že má ten dotyčný pak klapky na očích, nezná jména, nezná případy, nezajímá se a tudíž neví.

Pokud by ta věta, co jsi napsal (opakuji znovu: pokud by ta věta co jsi napsal - podmiňovací způsob neznamená, že to tak je!!!!) měla znamenat, že chytání chlastů je blbost, (já kua nevím jestli jsi to tak myslel ale napsal jsi to tak), pak budeš nejspíše nějaký manager, který ví o policejní práci kulové. Přesně takové věci ti kokoti totiž vedli. Vůbec je nesířilo, že díky těm "vydolovaným" čárečkám právě při téhle činnosti je jejich oddělení první v procentech objasněnosti. Možná ti jen nerozumím, ale připomněl jsi mě tím, jak to probíhalo.

Jinak stejné zkušenosti jako ty: co smažka, to čórkař. Ožralové semo tamo, ale smažky všichni.

To Martoo: co si pamatuju bylo, že se smažkama v případě vyšetřování byl s jejich výslechy jeden velmi zásadní "procesní" problém: oni měli v té dýni tak vyduněné, že nebyli schopni druhý den (vyšetřovákovi) zopakovat, co řekli den předtím a třetí den (státnímu zástupci) co řekli zase den předtím. U soudu jim nemusel radit žádný advokát, oni prostě nevěděli. Za týden si zase byl schopný ten magor vybavit ten první den atd atd. Nějak se to jmenuje, ale už si ten název této poruchy paměti nepamatuju. Soráč.

U smažek byla procesní sebevražda stavět na výpovědi toho blba, muselo to všecko být podloženo důkazy. Jak pindal jeden den to a druhý tohle, lítal jsi jak idiot, když jsi byl tak pitomý, že jsi to všecko psal do protokolu.

Dělal jsem to tak, jak mi radili staří psi: prostě jsem s ním napsal, že odmítá vypovídat a podle toho co mi navykládal mimo protokol dneska, zítra a za pár dní, jsem posháněl důkazy. On nekecal, jen jeho výpověď byla jednak zmateční (musel jsi si to přebrat a přebíralo se to mnohem méně pracněji ze zápisníku než podepsaného protokolu protože v zápisníku jsi mohl jasné žgrindy vynechat a věnovat se jen jasným věcem) a jednak vždycky neúplná. To, aby mluvil bylo prosté: stačilo pár z nich vysypat fet do kanálu a zbytku tím jen pohrozit. Oni už věděli co jsi za svině... Rádi si pak s četníkem dobrovolně popovídali, to mi věřte. Řada z nich se usedavě rozbrečela, když jim pracně sehnaný fet skončil v kanále, to mi věřte taky. Samozřejmě nebyl to můj vynález, ale stačilo, že bezvadně fungoval.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 15:56:55 23. 12. 2011
martoo.jpg
PAVEL1 [2011-12-23 15:13:52]:
Já snad ani feťáka, kterej by nekradl, nikdy naživo neviděl. Většinou kradli právě kvůli fetu. Jediné feťáky, kteří nemuseli kvůli fetu krást, poslouchám v autě:o) Není moc hard rockových a metalových hudebních skupin, které by nefrčely na koksu.

Někdy se nám dokonce stalo, že když feťák začal pouštět, na některé věci si vzpomínal až dodatečně, protože se před vloupačkou tak sjel, aby neměl strach, že si pamatoval pouze interiéry domů a chat, ale nevěděl, ve kterých lokalitách byly.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PAVEL1 15:13:52 23. 12. 2011
default.png
Heh, přesně jak píše martoo, nepamatuju, že by mezi těma desítkama alkoholů, se kterýma jsem měl tu pochybnou čest, byl jediný čórkař. A jestli byl, byla to výjimka, daleko větší procento je mezi nimi feťáků a naopak nepamtuju, že by řidič s fetem nebyl zároveň čórkař. Takže jako obvykle. Jestli si hammere udeřil na fotra co jel s promilí v žíle z šichty, tak to musely být poznatky jak víno.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 14:50:48 23. 12. 2011
martoo.jpg
HAMMER [2011-12-23 11:29:49]:
Pokud hovoříš o různých psaných vzájemných útocích na jiných vláknech, jsem k nim imunní a ani se k tomuto nebudu vyjadřovat. Rád se účastním věcných a přátelských dialogů.

Byť s někým nemusím souhlasit, rozhodně se nikdy nepustím do osobních útoků. Pokud nějaký takovýhle průjem emocí začne, většinou diskuzi opouštím.

Rád se s někým hádám, ale věcně a v přátelské rovině. Nemusíme dojít ke stejnému závěru ani spolu plně souhlasit, ale pochopíme se. Stejně jako s Tebou.

Každému, kdo chce poznat současnou situaci a náladu u policie, doporučím ať si projede diskuze na tomto fóru. Dost toho pochopí sám.

Rebelství, nebo-li "chcaní proti větru", není pojem, ale spíše diagnóza. A ta diagnóza znamená, že v povaze máš zakotveno co dělat jako obvoďák máš a ne to, co se po tobě chce ze strany vedení. Takže jako první používáš svoji hlavu, pak vše ostatní. S tím člověk musí k policii přijít, to nejde vypěstovat.

Zrovna u chlastů jsem toho nikdy moc nezjistil. Prakticky pokaždé, když jsem chytil chlast, se jednalo o nějakého notora s plnýma kalhotama ve věku 30-60 let, který jel z hospody domů. V evidencích maximálně nějakou mařenu či chast (vše opět v dopravě) a nebo nějaké ojediněné násilí (ublížení na zdraví atd.). Majetek většinou žádný. I když ho člověk zmáčkl, málokdy z nich vypadlo něco, co by jsme nevěděli. Ale zkusit to, je povinnost.

Beztak se dotyční vždycky nějak chytli sami tím, že na sebe naprosto nesmyslně upozornili. Pak to člověk zpracovával a většinou si sypali popel na hlavu a truchlili co budou dělat bez řidičáku. Ten poslední se mi dokonce u sdělovačky rozbrečel.

Já na chlast nikdy nečekal, spíše mě zaujalo nebo vozidlo, ve kterém dotyční jeli a chtěl jsem ho prostě zkontrolovat. Ten chlast se tedy zjistil spíše jako další informace k řidiči.

Jiná situace byla u drog za volantem. Tam byly některé poznatky výživné:o)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 11:29:49 23. 12. 2011
default.png
MARTOO [2011-12-23 09:57:14]: Posledně jsem to nedopsal, páč jsem valil do práce, teďkom vařím Brgul, tak to dosmolím.

O nějaké tiché podpoře kolegů při tom když něco děláš jinak než jen musíš teda nevím. Stačí si přečíst slinty zdejších poserů a nemakačenků, tak asi takovou jsem měl podporu.

Mě pojmy jako rebelství nebraly, mě zajímaly jen moje ovečky v rajónu. Výsledek ovšem stejný. Chytání chlastů byla jedna z velmi málo věcí, kdy to, co jsi dělal bylo účinné a bylo to dotahováno do konce a tresty byly dost často adekvátní. Navíc byla to až ta nejvyšší priorita chránit životy nevinných před těmito veselými vrahy za volanty. K těm alkoholům když jsi to dělal dobře, se totiž nutně přifařily další skutky a hlavně spousta poznatků který drban peče s kterým, s čím jezdí, kam jezdí.. To nebylo jen "zafuč a val".

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio