Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Jak stát platí policisty od roku 2006 (REDAKCE)

Jak stát platí policisty od roku 2006
2006-2012 BS
Foto: Michal Ohera

Od roku 2006, kdy vstoupil v účinnost novelizovaný zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, uplynula již řada let. Zákon měl zajistit stabilitu platů příslušníků bezpečnostních složek i jejich návaznost na vývoj ekonomiky země. Původní idea však vzala za své a platy příslušníků bezpečnostních sborů jsou určovány nařízením vlády. Jak se tedy platy policistů vyvíjejí od roku 2006 a jak vypadá jejich vývoj v porovnání s dalšími profesemi, placenými ze státního rozpočtu na základě stejného principu, tedy nařízením vlády?

Autor: Michal Ohera
Publikováno: 02. 02. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 06:37:41 24. 02. 2012
default.png
To Martoo: samozřejmě jako myslíšm že jsi na oddělení sám se svojím snažením. Jsem to napsal prve špatně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:37:01 24. 02. 2012
default.png
MARTOO [2012-02-23 15:09:32]: Dostal jsi se, jak to čtu, do stavu vědění o policii, díky němuž se možná dost brzo dozvíš, že pro policii už nejsi perspektivní jako my staří kusové v roce 2006. Že perspektivní jsou pro ni osmnáctiletí úslužní blbečci, kterým bude pět až deset let trvat než pochopí co je policie zač a budou do té doby tahat čárky. Na to se rovnou připrav.

S tím VO: VO v pohodě když je shora tlačený do nepohody? No to musí být ale kačení žaludek, když riskuje svůj krásný plat a klídek k tomu. Nechci se tě dotknout, ale zkusil bych se v tvém případě ptát pořádně do hloubky a správně, co tě vede k tomu, že se ti zdá VO v pohodě. Třeba že jsi na oddělení sám a v podstatě neškodný (ještě neví že někde držkuješ) nebo že mu děláš čárky a nedržkuješ a tak.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 15:09:32 23. 02. 2012
martoo.jpg
HAMMER [2012-02-21 06:39:50]:
Nadbytečných řídících stupňů je dost, o tom žádná, ale s tím nic nenaděláme. Tam je to protkané kamarády a rodinami. Tenhle jeden velký řídící moloch všem z nich vyhovuje a žádný z nás řadových je nezajímá. Policejní práce nikoho z nich netrápí, většina ti z nich ani neřekne co pořádně dělá, protože to sama ani neví. To jsem poznal z vlastní zkušenosti. Důležité jsou jejich osobní vazby a držení svých míst navzájem. Následně tyto bandy kolují pospolu na různých pozicích v rámci jednotlivých řídících článků.

O několika takovýchto vazbách sám vím. Kdo trochu sleduje škatulata v rámci personální struktury policejního prezídia, jednotlivých útvarů s celostátní působností a jednotlivých krajských ředitelství, ví o čem mluvím. Jsou to stejné spolky lidí se stejnými vazbami a zájmy - rodinný a kamarádský bezstarostný podnik.

Jenže neprůhlednost systému může být využita i obráceně. Pokud je VO v pohodě a člověk ho přesvědčí o kvalitě své práce, hned se dělá úplně jinak. Přebujelému aparátu dost věcí uniká a tak je pro práci, kterou máme dělat, větší prostor.

Je jasné, že v současnou chvíli jsou přestupy mezi útvary obtížné, takže i vyhledávání schůdnějšího VO je složitější. dostat se z jednoho ÚO na druhý je, až na drobné výjimky, nemožné. Dostat se ale na jiný útvar v rámci ÚO už schůdné je a určitě se najde v rámci ÚO nějaký VO v pohodě.

Pokud člověk narazí na nějakého debila VO a má s ním problémy, většinou se ho dotyčný VO rád zbaví a podepíše mu vyžádaný přestup. Takže nějak to vždycky de, byť to někdy trvá déle.

Já na VO měl celkem štěstí, byť si vztah mezi námi docela dlouho sedal a asi se nikdy nebudeme držet v objetí, ale teď si maximálně vyhovíme.

On chce výsledky a já chci dělat práci takovou, za kterou se lidem můžu podívat do očí a makat na sobě. Každý jsme pochopili svůj pohled na věc a skloubili naše zájmy. Poslední tři čtvrtě roku to jde. Dělám co mě naplňuje. Zbytek mě už dávno nezajímá.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:39:50 21. 02. 2012
default.png
MARTOO [2012-02-19 18:39:57]: No já bych to řekkl ještě malinko jinak o čem to celé je: o spousty nadbytečných řídících stupních, kdy je celý moloch tako jak nahoru tak dolů neprůhledný a právě díky tomuto si kdejaký ukurvenec na místě VO může dělat ale lautr úplně všecko. Za nás se tomu říkalo vláda Králíčků. Kdejaký Králíček vládl rukou neomezenou nad svými hovny pod sebou, protože ta hovna se neměla šanci nikam dovolat.
Teda zase jsem napsal blbost: ono to nebylo jen za nás, teď přibyli do těch sruktur další zabetonovači stavu.
Jinak příliš mnoho stupňů řízení je spolehlivé přerušení poslední managerské zásady a to zpětné vazby. Bez zpětné vazby žádná firma nemůže fungovat dobře.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 18:39:57 19. 02. 2012
martoo.jpg
KANE [2012-02-15 23:13:56]:
Jak to vyplývá z Hammerova příspěvku - celé je to o VO. S vedením ÚO nic nenaděláš a z KŘ už vůbec ne.

Pokud máš VO alespoň trochu v pohodě, obchoduj a vyjednávej. Prostě něco za něco. Pokud je VO v pohodě, pak zásadní je Tvoje práce. Chce aby jsi makal. Ty pak jen licituješ o činnostech, které Ti dá vykonávat a to už je zajímavý kšeft.

Pokud VO v pohodě není, pokus se dostat na jiný útvar v rámci ÚO, kde víš že je VO nejschůdnější.

Makej na sobě víc než ostatní a snaž se dostat na úroveň těch, kteří jsou na útvaru nejlepší.

Začni studovat a dej si nějaký reálný cíl, kam by ses chtěl dostat.

Se systémem nic neuděláš a čím víc jej budeš řešit jako celek, tím víc Tě bude ničit. Najdi si v něm nejschůdnější cestu a řeš jak se dostaneš z jeho horších částí do lepší.

Držím se již dva roky téhle cesty a jiné nevěřím. Hledal jsem ji skoro rok a nebýt jí, nevím, zda bych ještě sloužil.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 16:36:44 18. 02. 2012
default.png
FESOF [2012-02-10 22:24:44]: Fesofe, já ti řeknu, jak tohleto dopadlo u nás, ano? Náš pan vedoucí vyzradil drbanům naši akci proti nim. Kurva, kterou bych za válečného stavu s radostí odprásknul.

My jsme na protest proti jeho prasárně přestali vykazovat jakékoliv výsledky, do knihy služeb tehdy jsme všichni psali já už nevím jak dlouho ale snad půl roku jen slova: bez výsledku.

Vedení (okresní ředitel jemuž se říkalo Acylpyrin - neublíží ale ani nepomůže) na toto reagovalo jedině tak, že když mi byli v noci na kontrole, začal Acylpyrin s tí, jakto, že nemáme žádné výsledky. Na to jsem mu řekl, že není motivace, nejsou výsledky. On mi na to řekl, že mojí motivací je mi moje uniforma a já mu odpověděl, že by to měl říct někomu úplně jinému. To už jsme měli po pokusech legálně si služební cestou u nejbližšího nadřízeného stěžovat na toho šmejda a tím pádem taky po osobních. :D Jeho nejbližší nadřízený, další darebák, jemuž se říkalo pro změnu " Teplota, tlak, rosný bod" byl bohužel ještě horší kurva než ten náš VO, ten totiž toho VO do těch prasáren se statistikama a kamarádíčkováním se s kdejakým lotrem tlačil - on mu náš VO totiž přes kamarádíčky vozil různé věci jako cibuli atd. Samo že z titulu své funkce a samo že zadara.
Dovedeš si představit jak bzučel u stropu, když jsem mu toho jeho kamarádíčka olepil na měření rychlosti v horní hranici mé možnosti.

Když jsme pohořeli takto, říkal jsem si, počkej ty feno, já napíšu Pépéčkovi! Jo, super, Pépéčko odpověděl, dokonce mi odpověděli tři jak šli za sebou, všichni vyjádřili podporu naší snaze a všichni taky psali jak jsou zklamáni z přístupu vedení a všichni neudělali nic!!!!

Nemáš šanci Kane, to je mafie, co policii vládne. Zloději, rozkradači, prospěcháři, tuneláři, jak to chceš nazvat? Jinak kdyby jsi nevěděl o koho jde, tak si dneska říkají manageři. Všichni do jednoho mají různé fofr školy a ještě pořád dost z nich VUML.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KANE 23:13:56 15. 02. 2012
default.png
MARTOO [2012-02-15 17:25:30]:
To jsi mě nepotěšil. Mám pocit, že boj je marný, ale za takovýchle podmínek tu práci dělat nechci :-( Jsem z toho teď nějakej špatnej. Uvidíme co za flastr mi to vynese :-(

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 17:25:30 15. 02. 2012
martoo.jpg
KANE [2012-02-14 22:30:05]:
Nevěřím, že se proti tomuto dá bojovat. O každém, kdo to zkusil, vím, že splakal nad výdělkem a místo vybojované pravdy se dostal do fáze rezignace.

Ono bojovat za správnou věc je hezké, ale za jakou cenu? V lepším případě budeš k smíchu a nikdo tě nebude brát vážně, v horším se prostě plošně odepíšeš. Byť s tebou bude každý skrytě souhlasit, nikdo se nikdy za tebe nepostaví.

Když se to nedá porazit, musí se to obejít. Aby jsi to obešel, musíš mít kolem sebe lidi (VO a ZVO), se kterými se dá vyjednávat. Já to štěstí měl a tak jsem si místo honění čárek vyjednal spisy TČ.

No štěstí je to jak pro koho, protože místo pěti bloků nebo jednoho chlastu za den, což je "práce" na hodinu, maximálně dvě, leckdy běháš celou službu jak hadr na holi, aby sis pozici obhájil. Takže to, co je pro mě štěstí, je pro jiného trest:o)

Škubač si odklepne tak jedno ČJ denně, 1 PŘ za týden a 1 TČ za 14 dní. Naopak spisák se hrabe denně minimálně v deseti spisech a na známcích stráví leckdy i několik měsíců.

Škubači dostávají odměny pravidelně, spisáci v lepším případě jednu za kvartál.

Takže mi řekni co je vlastně lepší.

To, že nad čárkami onanuje vedení, se s zatnutými zuby a rezignovaným úšklebkem dá pochopit. Horší je ale to, že už i dost řadových, kteří mezi sebou tímto způsobem soupeří.

Já čárky chápu jako jediný způsob uplatnění pro ty, kteří nic neumí. Můžou je dělat cvičené opice. Naopak ti, kteří umí a mají potenciál, by se měli angažovat v trestním řízení a ne se kurvit nějakými statistikami pro obelhání veřejnosti.

Vzhledem k tomu, že počet čárek koresponduje s výší výplaty, kterou policista přinese domů, musí si každý vybrat, zda je důležitější osobní hrdost nebo finanční přilepšení své rodině.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KANE 22:30:05 14. 02. 2012
default.png
MARTOO [2012-02-11 11:07:49]:

No dobře, ale poraď mi jak proti tomuhle bojovat? Já ted jdu přesně za tohle na kobereček k vedoucímu územního odboru a to jen proto, že jsem se tomuhle systému nepodřídil :-( Jsem z toho na nervy a to mě čeká ještě spoření, ne-li hůř :-(

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TRAMTARA 08:37:42 14. 02. 2012
default.png
Když loni do céčka odcházel jeden brněnský vedoucí, tak mu už bylo všechno jedno, vejsluha (měsíc předtím dovršil 15 let) a místo u městský policie ve vedení jistý, a tak se s podřízenejma podělil o jednu tabulku platů a osobních ohodnocení, kterou probírali na poradě s bossem. Kancelář ředitele jmk celkové osobko 76 tisíc pro 3 lidi. Kancelář ředitele města Brna 46 tisíc pro čtyři. Sympatické, nemyslíte? Dále si pamatuju, že celkové průměrné osobko na jmk je 1800 na osobu. Kdybych spočetl hlídkovou na obvodech po Brně (cca 400 lidí), těžko bych se dostal k průměrné hodnotě nad 300, spíš co vím kdo kolik má a kolik jich nemá nic, tak míň. A i proto může náměstek městského ředitele kpt. Janík odjet na dovolenou do francouzských Alp a já mu to přeju. A i proto byla odměna pro ty, co dopadli vrahy toho brněnskýho místostarosty, jak mu milenka s chlapem uřízla hlavu, za takto nevýrazný a obvyklý úkol jejich kariéry, 4000 zdaněný a pro jiný kluky zdaněných 1000, když dopadli vraha bezdomovce, kterýho jinej ubil dřevěnou tyčí k smrti cirka během 20 minut po oznámení vraždy. Nemluvě o tom, že sám velký policejní prasátko Lessy dostal větší odměny sám, než jedno každý obvodní oddělení policie za loňský rok dohromady pro všech 80 lidí, co tam maká... A když už tu někdo zmínil ty práva pachatelů... Chlápek, kterej napadl policajtku a následně byl cestou DP uložen do cely, si podal stížnost a íčko už motá 17 lidí... Už se těším, až mi gibsloni zaklepou na dveře, že mám děravou pusu...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio