Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Tipování obětí vloupání? Hurá na internet (REDAKCE)

Tipování obětí vloupání? Hurá na internet
ilustrační
Foto: www.tpuc.org/

Snažte se vcítit do kůže pachatele - tak zní jeden z kroků při analýze kriminality na místní úrovni, který zdůrazňuje důležitost poznat vzorce chování "druhé strany barikády" při snaze o co nejefektivnější prevenci. Proto je příhodné bavit se s pachateli o tom jak se pohybují, jak si tipují své oběti a jak"pracují". Několik zajímavých výzkumů,vypracovaných na základě rozhovorů s pachateli, které v tomto článku představíme, přichází ze Spojeného království.

Autor: Ondřej Skalník
Publikováno: 09. 02. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 06:42:40 17. 02. 2012
default.png
CATANI [2012-02-16 09:05:54]: Dle mého názoru má Policie ČR vůči společnosti stálý obrovský dluh na poli prevence. O co se jedná?

Policie s lidma vůbec nekomunikuje, vůbec si je neškolí, nevysvětluje co, jak, čím proč, kde a kdy atd atd. U Policie byl ze strany nadřízených jakýsi mírný tlak na to, aby každý polda měl svoje důvěrníky, ale o jenom v souvislosti s tím, když se už něco stalo, aby se zjistilo kdo to byl. Sám jsem si ale ověřil, že když si lidi vycepuješ, nese to parádní ovoce jak na poli objasňování tak především na poli prevence. Nadřízení měli pořád strach o jediné: když ji řekneš, jak to darebáci dělají, budou to dělat taky! A tím naše debaty končily. Já jsem odpovídal, aby mi tedy uvedli jediný konkrétní příklad, což samozřejmě nešlo, protože žádný neznali, nikdo takový postup prostě nepraktikoval. Pak jsem po nich chtěl průkazky věštců, následovala hádka a konec.

Jistě, stalo se mi pak, že když jsem v nouzi při kontrole autoopravny otevřel zoufalému motoristovi jeho Felinu špagátkem, (pan mechanik na to šel velkým šroubovákem a já se na to nemohl dívat jak mu zprasí dveře), jeho ukurvený synáček začal vykrádat takto auta než ho asi při šestém pokusu chytili a ten šmejd řekl, že jsem ho to naučil já. Což byla taky pravda. Jen v tom byl podstatný rozdíl, já tomu člověku zachránil docela slušný peníz a on mu ho bral.

Jenže to byl jediný takový případ za celou dobu co jsem metody drbanů vysvětloval lidem. Na druhé straně byla jedna nepovedená ani ne vloupačka za tři měsíce v mém rajónu, kolika dalším se zabránilo samozřejmě říct nemůžete, pro kretény ve vedení nemáte čárkově doložitelný výsledek. Neměl jsem jediného okradeného osaměle žijícího seniora, ještě tři roky po mém odchodu nikoho neokradli, až po opravdu třech letech a bylo to jedině tím, že do nich klavírovali pošťáci, farář, klub důchodců, já na obchůzkách, na kabelovce, v rozhlase... Když už případy, kterýma bych je potrašil ze svého rajónu nebyly, bral jsem z okolí. Jen je udržovat ve střehu. Zhovadile jsem na obchůzce zazvonil, když se důchodce ozval kdo že je za dveřmi, řekl jsem něco jako že nesu přeplatek za důchod a čekal, jestli otevře a zpucoval ho jako sirotka. Ti se báli ne že drbanů, ale mě. :D Měl jsem jedno heslo pro ně a to: jakmile ty dveře otevřete, jste v loji, není vám pomoci. Dostali nálepky zevnitř s tím samým heslem, některé jsem musel chodit kontrolovat vícekrát, protože pořád nebylo zamčeno...

Ale udusil jsem to, neměl jsem čárečky. Nachodil jsem se, navymýšlel kravin, ale snaha nesla ovoce. Jenže o takovou práci Policie ČR nestojí. Ta bude raději zpracovávat tisíce ničemností, žvanit o kvalitě zpracování nesmyslných případů typu: krádež kola kde majitel ani neví jak se jmenovalo atd. Bezmoci velící té firmě ji potápí, i když sami se mají suprově a oni chápou, že je třeba zdrhnout - viz odměny navyšující renty.

Z toho důvodu mě silně štve, jak si někteří opravdu pitomci na ulici myslí, že někoho chrání a že něco zmůžou a že u té firmy je čeká nějaká budoucnost. Ty odměny managerům, kteří za ně na konci kalendářního roku vyfasují čtyřicetitisícovou rentu, jsou tunelem na PČR. A u policie pracují taková paka, že to nechápou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 09:05:54 16. 02. 2012
default.png
HAMMER [2012-02-14 06:36:08]: Zase než jde jenom souhlasit.
Akorát dnes k tomu přibývá strmý nápad tr.činosti a šílené množství umělých přestupků, kdy rovina uvedených jednání je posuzována společenskou nebezpečností před 30 lety. Šetření možného a všeho nemožného, kriminalizace banalit v honbě za čárečkami, neboť na objasňování skutečných přečinů či tr. činů policie nemá lidi a už vůbec schopnosti.A hlavně vše pořádně zadokumentovat, aby bylo zřejmé, že skutek spáchala osoba skutečně neznámá, která za žádných okolností nejde zjistit.

Krást se bude vždy, míra zlodějny je taky závislá na pořekadle, příležitost dělá zloděje. Poukazování na nedostatky chování poškozených či obětí, ukazuje v jakém stádiu se tato společnost nachází.To jest práva zlodějů, nečinost policie, nedokonalost zákonů a postoj třeba našeho státu k bezpečnosti, je jenom barometr.(proč třeba návštěvníci z Japonska či Německa se stávají velmi častými terči útoků zlodějů, oni z domova na takové množství banální tr.činosti, vloupání do vozidel či krádeže na osobách, nejsou vůbec zvyklí)

Samozřejmě, že mne jako policistu rozčílí, že paní si nechala viditelně kabelku a notebook na sedadle vozidla a myslím si o paní nelichotivé věci. Otázka je jestli tak smýšlím ze zlosti a neschopnosti, bezmocnosti současné policie omezit tyto krádeže. Nebo si přikláním k názoru státu, který se přiklání k tomu, že jako občan bych měl být připraven na to, že stát mi není schopen poskytnout bezpečí a já si ji musím zajistit sám, přesto, že mi stát k tomu ani neposkytnee prostředky, formou zákonů.

Teď probíhá další úsměvná věc jako populistické zvýšení práv poškozených. Kdyby se oni páni, kteří rozkládají tento stát zamysleli taky nad tím jestli by nebylo efektivnější než zajištění almužen pro poškozené, zajistit aby těch poškozených bylo co nejmíň, protože tu jejich bezmocnost, frustraci či pocit strachu, tím u nich nezmírní .
Ale jaksi chtít takové uvažování po lidech, kteří jedou v zlodějnách, korupci, vyvádění peněz ze st.rozpočtu do vlastních kapes asi nejde očekávat.

Populismus ano, to jo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 13:30:08 14. 02. 2012
Karel.150.jpg
HAMMER [2012-02-14 06:36:08]: Hezký příspěvek. Já utekl z vyšetřování z důvodu zavalování prací, teď provádím pouze prvotní úkony při oznámení, protože kvalitně náročně odvedená práce (vždy jsem se o to snažil) si vyžádala náročnější věci na šetření a jejich větší množství, samozřejmě, že za odměnu 2000,- Kč čtvrtletně (a to ne vždy) mi to ani v nejmenším nestálo za to. Mám pocit, že toho nefunguje povícero a proto hledám příčinu toho všeho, současná náplň práce mi proti došetřování poskytuje psychickou úlevu a více sil pro pátrání původu všeho špatného.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:36:08 14. 02. 2012
default.png
K tématu článku: když jsem začínal, byla na oddělení dvojice kriminalistů (pánů kriminalistů) kteří s pachateli uměli jednat. Jak si který oný drban zasloužil, myslím. A jejich výslechy, to bylo přesně to, o čem píše tady ten článek. Začínalo to hned už příjezdem pašíka do místa kde chtěl něco provést, (pokud byl přespolní) jak přijel, (jakým způsobem myslím) čím přijel, odkud přijel, kam šel, co dělal od doby příjezdu do doby činu atd atd. Dokonce se kluci zabývali i tím, jestli pachatel počítal s dopadením a jestli si uvědomoval následky...
Když si takový zoban jako já tehdy jejich výslechy četl, dostávala spousta nejasností pro mě jasné obrysy, dovedl jsem si říct o co jde, co umožnilo celý čin spáchat atd atd. Že drbanům je jedno jestli je chytí, protože podle trestního řádu se jejich věci stále jen slučovaly a trest nikde. Že to bylo výhodné sem tam jednou za pár let jít na tři měsíce nebo na rok sedět ale mít se mezitím dobře. Bavím se teď z hlediska následné prevence.
Začal jsem je samozřejmě napodobovat, ve výsleších se mohl kdokoliv od drbana dočíst jak je náš zákon napikaču, jak debilní jsou naše DBáčka s kontrolními body atd atd, jenže to zřejmě bolševikům nezapalovalo. Hodnoceno bylo jen dopadení a usvědčení pašíka, slovně samozřejmě, odměna nikdy žádná. A jen v době, kdy usvědčení pašíka mohlo přispět k vylepšení statistiky, podle které se rozdávaly odměny, zásadně vedoucí nebral na zřetel objasnění skutků z podzimu na jaře příštího roku. A co víc, on dokonce znemožnil kolegovi takový skutek dotáhnout do konce s odkazem na to, že máme jiné úkoly a to měl zjistit dřív, kdo vykradl jedno učiliště a kde věci jsou. V podstatě po každém Novém roce jsme měli strašně snadnou práci na pár případech, které padly, protože ty z prosince už nikoho nezajímaly. Chybička byla, když v lednu padlo pětadvacet případů, ale jen pět bylo známých, v únoru nebo později se konala porada jak hovno děláme.... Rok předtím jsme byli v těch jejich čárečkách první a vynášeni do nebe... Prostě MANAGEŘI! Měsíc poté jsme byli česká šlamperajn. :D
Jsem zase u staré písničky. Řeknete si, že jsem debil a podobně. Jsem. Jeden ten kluk od kriminálky se díky tomuto systému zastřelil a druhý šel s úplně pocuchanýma nervama do důchodu. Přesto že to byl velmi uvážlivý a klidný člověk, často se svěřoval, že to už celé psychicky nezvládá. Hlavně ho ničila marnost celé práce a čárkový systém. Toto mě mělo varovat, že tak dopadnu taky. Měl mi to říct rovnou. Ten systém zničí každého, kdo chce dělat policejní práci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 16:42:21 11. 02. 2012
default.png
MARTOO [2012-02-11 14:33:45]: Jenže já s nikým bojovat nechtěl, vůbec jsem nestál se o svém problému s kýmkoliv dělit. Řešil jsem celou věc soukromě a diskrétně. Bohužel tento způsob se zdál být neúčinný, proto jsem se rozhodl věc zveřejnit, což se mi za roky na netu a po různých diskuzích a debatách osvědčilo. Ostuda je mocná zbraň. A ostudu nemám já. .-)

Teď záleží jen na redakci, jak dlouho to bude a jak dlouho sem budu psát... až to smažou, vícekrát mě tu nikdo neuvidí, to si piš...

A důvod sporu? prostě jsem nesouhlasil se způsobem jednání redaktora, domnívám se, že mě hrubě urazil v kontextu té situace před mnoha měsíci. Ctím to, že to je jeji web, ať si tedy dělají co chtějí a píšou co chtějí.. já to neakceptuji a proto jdu .-)) tzv. moudřejší ustoupí ... nepálím mosty, neodcházím od sboru, pouze jsem se "sekl" a jak říkám.. vybrali si k ignoranci špatnýho člověka...

Jsem zásadový muž a věci dotahuji do konce, nevzdávám se...

Hysterie tu je, v tomto vlákně...mám na mysli reakce níže.. zbytek webu nehodnotím.. už ne.. protože ho nečtu .-)))


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 14:33:45 11. 02. 2012
martoo.jpg
APPALACIO [2012-02-11 13:20:23]:
Princip je pěkná věc, ale otázka je, zda je Tvůj způsob boje ideální. Možná bych si raději založil blog na tomto webu a rozepsal tvé pocity o fungování redakce.

Technická stránka věci jde mimo mě, takže na tu Ti můžu těžko něco říct.

Proč vůbec chceš z tohohle webu pryč? Je to kvůli příspěvkům, které se zde objevují a nebo prostě končíš u policie a pálíš všechny mosty?

Každý sem píše z jiného důvodu. Já sem například píšu, protože rád komunikuju s policisty a o policejní práci. Dost témat mě zajímá a tak diskutuju. Pak jsou témata, které jsou buďto profesně nebo zájmově mimo mě a tak je nechávám být. Zároveň odmítám reagovat na jakoukoliv spleť urážek či iracionálních příspěvků, které dělají z diskuzí žumpu.

Nelze paušálně všechno nazvat hysterií. Každý sem píše z jiného důvodu. Svým známým říkám, ať se na tento web podívají. Jedině tak může civilista pochopit v co největší míře dění v policii.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 13:32:57 11. 02. 2012
Karel.150.jpg
APPALACIO [2012-02-11 13:20:23]: V čem tedy spočívá tvůj problém, když si nechceš zaměnit své jméno, příjmení a email za fiktivní a nepožádáš redakci pouze o blokaci? Proč máš potřebu řešit věci komlikovaně.

Nebo je to jen odveta za to, že tě tu kdysi údajně urazil některý redaktor?:) Co je tvá skutečná motivace?:)) Přiznej se!:)

Já se domnívám, že povaha tohoto webu umožňuje své osobní údaje odstranit kdykoli uživatel sám uváží, a proto nemusí dělat naschváli a posílat zde kontroly a podobně a IP adresa fakt není tvým osobním údajem. Já vyšetřoval podvody na internetu, má doména na oddělení a IP nikdy nebyla považována za osobní údaj..;)

Takže se domnívám, tak jako zřejmě i ostatní, že se jedná z tvé strany jen o akt nějakého pochromaného ega a odplaty. Nevím, jestli si neuvědomuješ přínos tohoto webu ostatním, ale tvé osobní údaje, které si můžeš sám změnit, a tvé dodržení zákona je ti asi nad blaho všech ostatních, tvé sebestřednosti by se asi dal postavit pomník..;-/

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 13:20:23 11. 02. 2012
default.png
MARTOO [2012-02-11 08:16:10]: máš pravdu, ale jde mi o princip... a někdy stojí za to bojovat i za ten princip... to pochopí pouze ten, kdo to zažil a dokáže o takových věcech přemýšlet... to ostatní co zde jiní diskutující předvádí je jen davová hysterie... ale koneckonců i ta je někdy zajímavá, pro leckterého psychologa .-)).. zejména u takové profesní skupiny, jako jsou policisté, kteří by některé zásady měli ctít více než ostatní...

...jinak samozřejmě nic nepředvádím, slušně jsem 3x a to soukromě zažádal o výmaz a zrušení účtu, ničeho jiného jsem docílit nechtěl... je docela divné, že tak jednoduchá věc trvá redakci více jak tři měsíce a ani teď to pořád nejsou schopni udělat... takže to co zde tvrdím... asi na tom něco bude.... proč by jinak nesmázli jeden účet.... já sem chodit nebudu a ani nechci a žádám jen běžnou drobnost.

Za sebou mám pár webových stránek a rdakčních systémů a vím jak se s těmito daty zachází a jak se spravují, takže trocha paranoi je na místě.... a jak to tak sleduji, hoši s tím mají velký problém....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 08:16:10 11. 02. 2012
martoo.jpg
APPALACIO [2012-02-10 18:24:45]:
Appalacio co blbneš? Přispíval si zde dlouho. Tvé názory měly hlavu a patu, nikdo Tě tady nijak neurážel. Co se stalo, že takový humbuk?

Tvé údaje můžeš z profilu smáznout. Zůstane tam jenom tvůj mail, jinak nic. Pokud si už s námi psát nechceš, prostě už nic nepiš a je to.

Nejsem si ale jist, zda uloženou fotkou a několika vloženými příspěvky něco vyřešíš.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 18:24:45 10. 02. 2012
default.png
MYTHOS [2012-02-10 18:17:47]: jestli si slušný člověk, tak požádej nejlepšího kamaráda, ať ti rozbije hubu... bude to pro tebe kamarádská služba a zkušenost...

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 1)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio