Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Vnitro chystá policistům revoluci v papírování

Tak jsem si zase jednou s úsměvem přečetl článek o nějaké "reformě", která se na nás plánuje, podívejte se sami: http://www.novinky.cz/domaci/262150-vnitro-chysta-policistum-revoluci-v-papirovani.html?ref=zpravy-dne Upřímně řečeno jsem ze článku nepochopil, jak by to dotyční chtěli alespoň nadhodit pro nějakou diskuzi. To jako, že by se TČ nabírali jako přestupek? Ušetříme jeden papír za ZZÚTŘ:o) Nebo by se snad k uváděné "bagatelní trestné činnosti" udělala jenom OMČ a ÚZ? Ušetříme tři papíry, z toho většinou jen jeden psaný:o) Jestli by chtěli nějak v praxi aplikovat snížení administrativy, museli by vymyslet nějaký univerzální formulář, například podobný, jaký se sepisuje na odcizené vozidlo, ve kterém bude zahrnut i náčrtek. Tento formulář by se přidělil zpracovateli k šetření, nezahajovaly by se úkony v TŘ, a po uplynutí lhůty by se třeba napsala nějaká závěrečná zpráva o prováděném šetření.
MARTOO :: Datum založení: 17. 03. 2012 :: celkem 34 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 06:36:16 11. 04. 2012
default.png
PANTHER77 [2012-04-08 04:02:30]: Jak k čemu ty zbytečné lejstra jsou? A z čeho by žili jako ti nad tebou? Je to stejné jako s překupníky zboží, zbytečný článek žijící z navýšení ceny kterou zaplatí spotřebitel. Ty svou prací živíš darmožrouty nad sebou, jejich rozvětvené u policie dobře usazené rodiny. Chceš je snad nechat chcípnout hladem? Víš jak si nad tvými ÚZ o ničem zaslintají?

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PANTHER77 04:02:30 08. 04. 2012
default.png
Už dlouho čtu názory na těchto stránkách a nemohu než souhlasit s většinou. Sloužím na oddělení 4 typu, psaní úz o tom, že jsem nic nezjistil je "nutnost", jelikož pak nemohu přece doložit, že jsem aktivně pracoval a šetřil, byť hodnota takové zprávy je rovna nule :-)). Administrativa jde zjednodušit aniž se bude rušit nabírání tzv. bagatelní TČ. Pokud v průběhu šetření není kladný poznatek stačí podle mě na konci jeden úz o provedených šetření, kdy nebylo zjištěno kladného poznatku. Proč nemůže být zjednodušeno usnesení do stejné formy jako vyrozumění u PŘ? K čemu je několik dalších poučení, když můžou být součástí výslechu? Proč provádět u neznámců odborná vyjádření na vzniklou škodu? K čemu jsou dotazy na ÚP, pověst z bydliště a zaměstnání u ZPŘ v době, kdy většina drbanů má trvalák na jiném místě než se trvale zdržuje a X let nemaká? A mohl bych pokračovat asi do nekonečna. Je smutnou pravdou, že tohle ví každý na základním útvaru, ale lidi co stím mohou něco udělat na to s.... Zvláštní, že nikdo znich nevytvořil metodický pokyn jak občanu vysvětlit, že i když se pachatel vloupání do jeho sklepa dopadne, stejně nebude na 99 procent sedět, ale bude potrestán alternativně a to opakovaně, aby jej mohl ještě několikrát vyloupit či něco poškodit, protože se přece jedná o malou společenskou nebezpečnost. Problém je nejen u PČR, SZ, ale zejména u soudů. Kašlu na to psát dál co by se dalo, jsem znechucen přístupem a neochotou těch co mohou něco změnit.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:09:07 22. 03. 2012
default.png
Ano, a to ti můžu potvrdit, platí nejméně od roku 1987!!!!
Ale pravým cílem tohohle humbuku je, aby darmožrouti prokázali svoji nepostradatelnost, tohle přesně všude na světě dělají úředníci, když potřebují ukázat jak jich svět potřebuje: stálé výměny občanke, řidičáků, SPZtek....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JONESIX 15:09:20 21. 03. 2012
default.png
Vůbec se nejedná o snížení papírování. Jedná se pouze o to jak uměle snížit statistiku spáchaných trestných činů v době škrtů u PČR a chystaného propuštění 10 ti tisíc vězňů. Je to pouze o tomhle o ničem jiném. Každej rozumnej člověk to vidí takhle a ne jinak. Problém s papírama je co vím, tak celou dobu co PČR funguje. Vždy když se mluvilo o snížení papírů, tak jeden přidali. Např. není to tak dávno, co se hovořilo také o snížení administrativní zátěže pro PČR a co se vymyslelo? Novej papír na poučení o náhubkovém zákoně a rozšířila se délka poučení do protokolu 158/6 tr.ř. a teď kdokoliv byť jen odmítne vypovídat zaplní tři papíry. Dříve to byly pouze dva :-)))))))))))))). Takže ať se nediví, že jeden nabranej případ má 11 stran.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu REPKIN 10:08:49 21. 03. 2012
default.png
Aktivní a pasivní policisté :)) aktivní jsme mi blbci v ulicích a pasivní jsou většinou ti od kraje výš. Navíc co z aktivity máme? Nic, jsme akorát za blbce, protože vedení si vždycky najde něco, za co nás zj***t což je dlouhodobě demotivující. Pak si na poradách stěžují, že nejsou pokuty v dopravě i když je hodně objasněno apod. Prázdné protokoly bez poznatku? Co to má být? Když něco píšu, tak aby to mělo smysl ne? Nutnou administrativou spojenou s bagatelními trestnými činy nestrávíme údajný dvojnásobek, ale spíš troj až čtyřnásobek času, než vlastním šetřením či obchůzkami v okrsku. Navíc chtějí, aby jsme byli v terénu, to je sice hezké pro okrskáře, ale neřeší to ostatní závažnější problémy když nestíhá výjezdová skupina a pěší se nikam nedostane. Ministerstvo s prezidiem naopak ruku v ruce vymýšlejí pokud možno, jak uděla řadovým policistům tu práci co nejtěžší, na všechno sto pokynů, které se pro svou nekvalitu musejí stokrát předělávat, aby to policajt všechno uměl, což je nereálné a pak ho za ty drobné chybičky budou dennodenně jeb*t. Ta práce začíná být demotivující čím dál víc, ale můžou za to právě ti nahoře. A přímým nadřízeným, kteří s tím nesoulasí však nezbývá než se tomu podvolit.

Souhlasím (+ 2)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 08:55:55 21. 03. 2012
default.png
Dneska vypustili další perličku, chcou propustit 50 procent vězňů z důvodu údajné přeplněnosti věznic. Když si uvědomíme, že dnes v praxi je známý přístup soudů, právě z tohoto důvodu, že dokud někomu nevznikne těžků újma, dokud něco neukrade popáté a pokud neterorizuje své okolí nejmíň 5 let, není zájem z vyšších míst, nikdo do basy nejde, tak je to hodně zajimavý nápad a dovolím si tvrdit, že skladba těch primitivů bude ostřejší než za Havla.

Ono poté diskuze evidovat trestné činy či né jsou z tohoto pohledu logické.To by se statistici zbláznili a na ulicích by nebyly demonstrace, ale regulérní válka, kdy živly podobné těm co vládnou by obírali občany o to poslední co jim zbylo a nakonec občané ze strachu be neměli ani čas dát najevo na náměstích co si o těch co tady vládnou myslí. Zlatí Stebáci ti jeli jenom po těch co nedali pokoj.

Tato vláda si to chce se svými propuštěnými jim věrnými údernými jednotkami a gangy, rozdat s většinou slušné a poctivé společnosti.

Jsem skutečně zvědavý co tento národ unese? Možná, že se dočkáme, že místo kafilérky budou jezdit náklaďáky a svážet mrtvoly do společných hrobů, ty co se nedokázali beze zbraně postarat sami o sebe.
Že je to úlet, kolikrát jste kdo zažili, že policistu, který neprovádí zákrok, někdo v uniformě pořezal, popíchal a vyhodil z okna. Že by útočníci dostali podmínku?

http://www.novinky.cz/krimi/262470-preplnena-vezeni-ministerstvo-chce-pulku-veznu-poslat-d...


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CEMAN 05:19:03 21. 03. 2012
default.png
Musím se smát, když slyším o revoluci v alibistické byrokracii PČR, která je výsledkem absolutní neodbornosti některých lidí, kteří dnes bohužel ve větší míře zastávají vysoké funkce u PČR a významně se podílí na současném stavu.
Výše uvedená změna by vyžadovala novelu TŘ, což si nedokážu představit. Byl by to další paskvil v řadě. Současná byrokracie mimo jiné vyplývá z toho, že vedení policie neumí řešit vzniklé problémy. Zbytečné papíry a formuláře slouží mnohdy jen ke statistickým účelům, jako záplata na jiný nedostatek nebo k určení odpovědnosti za nějaké pochybení. Čím více se toho napíše, tím je větší pravděpodobnost vzniku nesrovnalostí, na kterých se dá stavět v případě hledání viníka, který bude mnohdy potrestán jen za to, že pracuje v absolutně nevyhovujícím pracovním prostředí, kde je nějaký průšvih jen otázkou času.

Kdyby každý policista musel dělal jen konkrétní práci odpovídající svému zařazení a nemusel dělat ještě za ty dva, co tam nejsou, nemusely by se vymýšlet pitomosti v podobě změn, které jsou předmětem tohoto vlákna.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 21:13:43 20. 03. 2012
default.png
DANIK [2012-03-20 15:55:52]: Jediný omyl, co jsi napsal, ale to pořádný: lidi se samozřejmě nikdy za současné policejní praxe nenaučí chránit svůj majetek.

Vysvětlím: ty žiješ ve světě, kde je pro tebe spousta věcí z bezpečnostní problematiky naprosto jasných, ty vidíš i v civilu drbana na sto metrů, už znáš jak se chová, po čem jde, na co si dát pozor, na co víc pozor, máš to v malíku. Jenže civilista, nebo řeknu to přesněji: tvoje ovečka kterou máš jako ovčácký pes chránit - nemá o 99% tvých znalostí, zkušeností a vědomostí ani šajn. Ten není denně ve válce s drbany, ten má za to, že se kolem něj nic moc neděje a když, tak vždycky jenom jiným. Ten žije neustále ve své blažené bílé zóně pozornosti. Ty jako polda se do bílé nikdy nedostaneš a platíš za to daň na své psychice.

Zkus si s lidma udělat besedu a uslyšíš, kde žijí. Jakm moc jsou mimo reality. To jsou opravdu bezbranné a právně i fyzicky naprosto tupé ovce. Jen doporučuju, nezapomínej zavřít hubu překvapením.

Pokud chceš, aby s tebou veřejnost spolupracovala, musíš (dle mých zkušeností plně osobních a služebních) tu veřejnost napřed informovat co se kolem ní dnes a denně děje a to tak, aby jsi ty lidi nasral. To informování veřejnosti musí být soustavné, logické, srozumitelné - čekej dva roky fušky nepřinášejí jedinou čárečku. Po dvou letech se ti lidi postarají a drbany kompletně, ty jen budeš vyjíždět na jejich volání a drbanům, co ještě nestačí ani nic udělat, do očí sdělovat nepříjemnou pravdu: lidi mě volají, protože vědí ode mě kdo jsi. Táhni šmejde, tady ti pšenka nepokvete. Šmejd se samozřejmě nezapomene zmínit jiným šmejdům jací jsou tady lidi bonzáci... Jedno plodí druhé.

Vzorce chování drbanů nejsou zase tak složité, lidi je naučíš když budeš trpělivý, počínaje podomními prodejci přes hospodské lumpy a konče zloději v obchodech. Bys nevěřil, jak prodavač okamžitě pozná, že to co dolezlo do obchodu není zákazník, ale zloděj a jak jeho intuice funguje na sto pro. A jak drban čučí, když vyleze z obchodu a ty mu hledíš do očí z deseti centimetrů.

Jak si dobře vyškolený prodavač zapíše SPZ auta drbanů, kteří u něho nepořídili a ujeli, jak bude rád poslouchat napříště tvoje vyprávění kdo to byl, odkud, jaká je to svoloč a že to dostala kriminálka tam u nich... To byla armáda, nějací PS VB se mohli jít vycpat. Dokonce i majitel obchodu holkám dal odměnu na moje písemné upozornění jak holky zabodovaly.

Jenže a zase dokola: to nejsou čárečky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 21:11:27 20. 03. 2012
martoo.jpg
HAMMER [2012-03-20 06:14:36]:
Já jsem to ale napsal jinak - myslel jsem to tak, že pokud se jednalo o dobrý úmysl, stejně to dopadlo blbě. Tím jsem netvrdil, že všechny úmysly jsou dobré.

Nemyslím si, že všechny změny, které vedení plánovalo či plánuje jsou nutně jen k tomu, aby nám uškodilo. Ano, z některých to kouká na hony daleko, ale v některých ten dobrý úmysl byl a zvoral se hlavně způsobem zavedení.

Pokud by se třeba zjednodušilo zpracování TČ, čím by ubyla práce vedení? Počet TČ by byl pořád stejný, jen by se X formulářů dalo shrnout do jednoho. Je v práci vedení rozdíl, když by ve spise ÚZ § 158/6 a Náčrtek nahradil jeden univerzální formulář a Protokol o OMč § 113 by byl tvořen třeba videozáznamem s komentářem?

Co se týče změny dokumentace TČ, jedná se hlavně o postup podle tr. řádu. Pokud by se tr. řád novelizoval, nebo přímo vznikl nový a provedení jednotlivých úkonů by se tím zjednodušilo, těžko by s tím naše vedení cokoliv udělalo.

Jinak, jak jsem uvedl. Nevěřím, že se cokoliv změní stejně jako Ty. Jistou dávku naivity u své osoby pociťuji déle, ani nevím zda by se bez ní vůbec dalo sloužit, ale vlastní debilitu naštěstí ještě ne.

Jen polemizuju nad tím, co by teoreticky šlo a mohlo nám usnadnit práci. Nic víc, nic míň.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 15:55:52 20. 03. 2012
Danik.jpg
No, a já bych to shrnul a přidal k věci nový pohled. Beru-li teoreticky, že by se skutečně něco mohlo změnit, tak stejně nemůže. Zkrátím li papírování na jasně neznámých spisech - viz. 3xÚZ o dotazování se KZO a podobně, tak ušetřím hromadu času. Přidejme nějaké zjednodušení ohledačky a pár drobností a máme poldu, který může být venku a tam skutečně šetřit k věcem, které mají smysl. Ovšem, kdyby tohle skutečně nastalo, tak mi řekněte, co by poldíky nutilo manipulovat statistikou? Je běžné, že z vloupání do vozidla se udělá přestupek, protože 45min. čekání na technika + psání ohledačky atd. můžem skutečně využít lépe. Ovšem ve chvíli, kdy taková věc bude vyřízena promptně a přitom bude obsahovat absolutně stejné množství relevantních informací, tak budu nabírat TČ jak na běžícím pásu. A věřím že i ostatní. A to by na statistice bylo kurevsky vidět.

A musím přiznat, že mě fascinuje nějaká rezignace na vyšetřování bagatelní trestné činnosti. Na tu se rezignovalo dávno a oprávněně. Jsou věci které jsou prostě nevyšetřitelné a po pár letech praxe víme, které to jsou. A ono šetřit, ptát se a zjiśťovat, tak to můžu i když nemám na vyloupenou zahradní chatku 30 stránkový spis. Prostě lidi se hlavně musí naučit zodpovědnosti za svůj majetek a policie musí razantně bojovat s administrativou. Ale to je jen pohádka, nic se nestane a my si tady jen tak krásně teoretizujeme.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio