BROUX [
2012-05-20 22:46:58]:
Ale to se zpět dostáváme k parkování... plnění odtahovek, popřípadě nasazovaní botiček je prioritou většiny OŘ, stejně jako je priorita škubat pokuty.
Pak jsou ještě různé extra priority, jako třeba, aby v určeném parčíku chodila hlídka kolem dokola v reflexním oblečení atd. Nebo aby hlídka prováděla opakovaně "vykázání" "závadových osob" z určeného místa - zde je trochu problém, že "vykázání" člověka z nějakého veřejného místa, pokud se tam ničeho nedopouští zákon vůbec nezná.
Při chození po ulici v Praze se opravdu může hlídka stát svědkem přepadení, to je jistě pravda, ale ta pravděpodobnost je stejná, jako u běžného občana - tedy možná i menší, pokud si hlídka vezme reflexní bundy, aby byla vidět na 500 metrů:-) Nejde tedy o "policejní práci", ale o čakání na náhodu, která většinou nepřijde ani jednou za život.
Hlídka PČR má ten podstatný rozdíl, že její činnost je spojena s oznámeními, které občané volají na l158, což jsou sice taky často píčoviny, ale často taky ne... stejně i činnost ostatních hlídek PČR může vést k zapojení dalších hlídek PČR... Oproti tomu hlídka MP ve vysílačce poslouchá, jak jiné hlídky MP řeší parkování, popřípadě si berou pauzu... a vrcholem všeho je, že přes l156 přjde oznámení, že někde běhá pes bez vodítka.
Pokud jde o "tísňovou linku MP", tak tam až na zcela ojedinělé případy nikdo nic "tísňového nevolá", většina oznámení je opět parkování, stání ve vjezdu, nalezený pes, kuřáci na zastávce apod. Pokud už někdo volá na l156 něco akutního, tak by bylo zcela na místě, aby operační středisko informace předalo i příslušné složce IZS (pčr, záchranka, hasiči) namísto toho, aby se oznámení v rámci MP předalo na operační obvodního ředitelství, kde na místo vyšlou hlídku MP, která teprve z místa zavolá pčr, hasiče, nebo záchranku.