Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

AKCE UPÍR (REDAKCE)

Akce Upír
ilustrační
Foto: internet

Předsednictvo Unie bezpečnostních složek MV (UBS-MV) nedávno na svých stránkách zveřejnila výzvu, aby se všichni policisté, hasiči, příslušníci vězeňské, celní a justiční služby připojili k velice neobvyklé formě protestu.

Autor: redakce
Publikováno: 03. 07. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 11:30:01 09. 07. 2012
Lukas Heinz.jpg
CATANI [2012-07-09 09:10:02]:

Tady bych si dovolil za svou maličkost reagovat:

Spolutvůrce Zákona O Služebním poměru,(Toho původního z roku 2003 - ne paskvilu kterým se řídíme dnes.), JUDr. Petr Tomek se už několikrát vyjadřoval v tisku o pokusech zneužít Etický kodex Policie ČR k umlčení nespokojených policistů. Až příliš často je využívají někteří funkcionáři Etický kodex Policie ČR, jako berličku k prosazení, "SVÉ", pravdy. O tom si můžeme přečíst např. zde:

http://www.nosp.cz/assets/files/nase_policie/Nase_Policie_2010_11.pdf

V určité míře souhlasím s Andrásem, že policista by neměl v civilu, stejně jako ve službě, dávat najevot náklonnost k té, či oné politické straně. Měl by zůstat apolitický.

Zůstat apolitický není synonymum k, "nevyjadřovat se k práci politiků".

Policista, přestože jsou omezena některá jeho práva, se může svobodně vyjadřovat a projevit svůj názor nejen vůči politikům, ale i dalším věcem v této zemi nebo osttatních částech naší planety. Podle Ústavy ČR to je právo každého občana této země, včetně policistů.

Pokud se někdo snaží pokřivit výklad ústavy, etického kodexu nebo jiné zákonné normy, tak aby dosáhl dojmu, že policista musí poslouchat a držet hubu, je to stejné zvěrstvo, jako pokusy středověké cirkevní inkvizice, umlčet světský lid pokřiveným výkladem bible. Tenkrát to končilo, krvavými reformami a třicetiletou válkou.

Dnes používají metody podobné metodám středověké inkvizice někteří politici nebo služební funkcionáři.

Nelze beztrestně zneužívat žádný zákon k umlčení kritických názorů. To už zkoušela církev, ideologové fašismu i komunismu a všichni víme jak to nakonec dopadlo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 09:10:02 09. 07. 2012
default.png
ANDRAS [2012-07-07 21:48:57]: Nemohu s tebou souhlasit, jediné co ze zákona s ohledem na politiku, policistovi není umožněno, je, že nesmí být členem politické strany, jinak požívá ostatní ústavní práva jako každý jiný občan. Že z tebe udělali tví nadřízení, méně cenného občana, který drží hubu a krok, nechá si na sebe kálet to je tvoje věc.

Dovolím si tvrdit, že výklad policejního kodexu jak byl upřesněn v poslední době, je holé zvěrstvo, které nemá oporu v žádné právní normě a vůbec ani nerespektuje služební zákon a nerespektuje ani všeobecné normy v této společnosti. Kdyby se tento kodex a jeho výklad uplatňoval i vůči nadřízeným, tak policii nemá kdo řídit.
Ostatně politiku do policie zatáhl ministr Íčko, John a současný ministr.

Udělat z policistů méně cenné lidi, postavením ve společnosti, jejich ohodnocením a vystavováním neadekvátním rizikům, jako požadovat po nich práci zadarmo, či ponechávat je den ze dne většímu ohrožení na životě a tím vystavovat ohrožení životů i ostatní občany, kteří nežijí v hradech, nemají ochranky, právní zástupce či konexe, to je taky politika.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 00:06:44 08. 07. 2012
Andras.jpg
Jinak zbytek útvarů jsem uvedl z hlediska přidružení se k akci, neboť se domnívám, že je nutné zachovat celostavovskou celistvost, jinak se i takto drobná akce může změnit v ještě silnější řevnivost mezi policisty navzájem.

S těmi přestupky máš pravdu, byla to jen taková narychlo zplácaná myšlenka:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 23:57:56 07. 07. 2012
Andras.jpg
SEPULCHER [2012-07-07 22:44:17]:
To s kolegy z SPJ byla reakce na příspěvek DYINGCZ, kdy by se jednalo především o ostrahu volebních místností. A nemyslím, si, že signál v případě nasazení armády k ochraně veřejného pořádku by byl interpretován jako "na svobodné volby dohlíží armáda". Armáda by na ně dohlížela proto, že policisté šli hromadně darovat krev - neboli stávkovali a tím ohrozili bezpečnost - toto je pravděpodobný scénář, jak by celou situaci podala media.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SEPULCHER 22:44:17 07. 07. 2012
default.png
Andrasi taky mi to nedá a musím reagovat na to co jsi napsal. Zaprvé jsi psal, že by nás mohli zastoupit policisté z SPJ - vždyt většina z nich má problém i s těmi nejjednoduššími písemnými úkony... a kolegové ze ZJ jsou sice výborní v tom, co dělají, ale jak často se asi dostanou třeba ke zpracování OMČ?
Myslím si, že hlavní myšlenkou této akce a jejího načasování je přimět politiky k rozumným ústupkům pro policii s hrozbou nikoli toho, že "zkolabuje systém", ale s vidinou toho, že by policejní velitelé museli povolat armádu a následně by to mohlo být do světa prezentováno: "Podívejte se, jak na demokratické volby dohlíží armáda."
Podle mého názoru by tato kace mohla být opravdu užitečná, pokud by nás dokázala sjednotit. Je ale třeba začít přemýšlet nad tím jak to udělat a ne proč by to udělat nešlo. Je potřeba se ozvat opravdu hlasitě, protože už teď přece nemůžeme pro lidi dělat to, co bychom chtěli, protože na to nejsou lidi, ani prostředky. Je potřeba být jednotní a kolegiální alespoň tolik, jako doktoři, protože jedině tak můžeme dosáhnout nějakých výsledků.

Jinak co se týká Tvého návrhu řešit přestupky pouze domluvou, myslím si, že by se to nesetkalo s žádným ohlasem. Stačí jen, když se podíváš jaký je za poslední rok pokles u zjištěných přestupků - viz. poslední porada PP. Již toto je dosti značné číslo, kterým se ale někdo zabývá až nyní s více jak ročním zpožděním. Nám, kteří v tom pracujeme je to jasné, že když ubude lidí na ulici, ubude taky zjištěných přestupků, ale PP si bude dělat analýzu a pak vydají nějaký poky, naby se víc flastrovalo. Podobně jako při medializaci nehodovosti pod vlivem alkoholu zavedli povinnost hlídek DI provádět dechovou zkoušku u každého řidiče, kterého zastaví.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 21:48:57 07. 07. 2012
Andras.jpg
DYINGCZ [2012-07-07 19:47:09]:
Vyjadřovat k politice se samozřejmě můžeš, ale veřejně je to naprosto nevhodné. Policista by neměl dávat najevo sympatie k tu kterému politikovi či tu které politické straně. To jsou policejní zásady apolitičnosti odjakživa, potažmo profesionality četnictva. Jenže co čekat od policistů, když samotní členové vlády vedou s policií válku, tímto a mnoha jinými věcmi hrajeme ve světe prim a jsme unikátní.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 21:42:44 07. 07. 2012
Andras.jpg
DYINGCZ [2012-07-07 19:47:09]:
Potom nechápu smysl té akce. Pokud je účel ten, aby se špatně poskládaly hlídky na hlídání volebních prostor, které vesměs nahradí SPJ, KPJ, policisté na ZOP či kurzech, MP a podobně, nevidím v akci sebemenší smysl. Pár lidí, co rádo dává krev bude akorát dál brečet nad rozlitým mlékem. Jak zde psali jiní, tato akce na 99% nedopadne dobře, či se vůbec neuskuteční.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DYINGCZ 19:47:09 07. 07. 2012
DyingCZ.jpg
To Andras: Tak jsem si to znovu pročet a další s čím s tebou nesouhlasim je to, že bych jako policista neměl, či dokonce nesměl komentovat politiku, dle mého povědomí jsme i my policisté občany této republiky a tedy i my máme právo se k politice minimálně vyjadřovat, jediné, na co právo nemáme, je být členy pol. stran.
A to, že by občané měli v den protestu zhoršené podmínky k podání nějakého oznámení, tak v tom také nevidím až takový problém (tím nemyslím i důležitá oznámení, kde jde skutečně o život, zdraví, či velkou škodu na majetku), neboť sami občané mají většinou na své oznámení času dost, když např. vloupání oznámí až s odstupem času (po zjištění) a pak si řeknou policije konej. A na ta důležitá oznámení přeci jen nějací policisté ve slubě budou, tady jde spíš o to, že by se z těch počtů, co nastoupí, špatně skládaly hlídky k hlídání volebních prostor.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 17:25:47 07. 07. 2012
Andras.jpg
DYINGCZ [2012-07-07 16:52:15]:
Přečti si to co jsem psal ještě jednou a pořádně. A konec s politikou.
"a ten zbytek holt bude muset počkat."
tak s takovýmto sobeckým a sebestředným přístupem doopravdy doufej, že něco změníš, a že tě někdo podpoří.....


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DYINGCZ 16:52:15 07. 07. 2012
DyingCZ.jpg
Tak právě asi o to jde, aby všichni viděli, jak a k čemu jsou tu obyčejní policisté dobří. Životy a zdraví armáda alespoň přes protestní akci chránit snad dokáže a ten zbytek holt bude muset počkat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio