Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Ta-ble-ty u policie? (REDAKCE)

Ta-ble-ty u policie?
Singapurští policisté v okrsku a nyní s tablety
Foto: FutureGov

V posledních letech stále více pronikají moderní technologie do policejní práce. Bez počítače by si policista u nás svou práci dnes velmi těžko mohl představit. Moderní technologie si zkrátka našli cestu do všech možných i nemožných odvětví policie a také pro ni představují podstatnou výzvu. A jak se s ní vypořádavají zahraniční policejní sbory?

Autor: Ondřej Skalník
Publikováno: 06. 08. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu FESOF 08:55:46 10. 08. 2012
default.png
Tak ho možná obnovili a nebo funguje jen pro Brňáky, ale ten přes který jsme lustrovali na OPES Brno byl skutečně zrušen - klidně Ti pošlu zprávy a důvody zrušení co byly uvedeny k tomu na intranetu, až budu v práci. Jakou má volačku? Vyzkouším jestli vylustrují i jiným hlídkám na kraji.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STEPA 06:48:58 10. 08. 2012
default.png
No, zrovna včera na noční sme v Brně lustroval přes lustrační kanál, tak nevik kde kdo slyšel že ho zrušili. Na našem OOP tablet máme a je pravda, že práci zrychlit dokáže, hlavně když někdo vyhlásí celostátní DBA a lustrační kanál je zasekaný. O Kontrole 2 vůbec nemluvím, jelikož ta funguje tak 3 dny v týdnu, takže v praxi holky na lustracích používají většinou Bedrunu. Je však pravda, že místo tabletu bych uvítal spolehlivé ruční vysílačky, které neskolabují zrovna když se to nejmíň hodí :) Takže suma sumárum - tablet není špatná věc, nic proti nim nemám, ale jsou tu i důležitější věci, do kterých je třeba investovat.
P.S. o kolik se co předraží a kdo kolik nahrabe neřeším, jelikož s tím nic nenadělám a ani mi po tom, coby konečnému uživateli těchto pomůcek nic není. mě zajímá, aby mě neklekla vysílačka když potřebuju hovořit s OD nebo DSS - ne kolik stála.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 21:35:43 09. 08. 2012
Andras.jpg
KAREL-150 [2012-08-09 20:16:39]:

My o voze, a ty o koze. Říkal jsem, měně se modli, a více přemýšlej milé páně:-)
Hlídkař ani vedoucí oddělení neovlivní dobu nutnou k odeslání lifebooku do opravy a následnému opravení a zaslání zpět na útvar. A to nepočítám, že se kolikrát ty lifebooky ani z opravy nevrátí a jsou vyřazeny. Tablety ve vozidlech PMJ jedou pod linuxem, a není do nich během služby možný žádný vstup či výstup - zvládají pouze lustraci a do budoucna funkce, které jsem ti popisoval, takže bohužel film nezkouknu.
Pokud lustruješ 30-60 sekund, tak má poklona, to jsi asi überpolizist, že to naši študovaní a školení dozorčí tak rychle prostě nikdy nezvládají, jakož i ostatní kolegové, kromě tebe, holt jsi páně boží, veskrze ke všemu nadané, a my ateističtí neschopní neumělové, tak už se s tím kájíku smiř, to je holt ten světský život:-) Až se domodlíš, tak se zamysli nad tím, proč jsi si naše příspěvky o použivání vysílaček k lustraci nepřečetl pozorněji, než zde zase začneš látat nesmysly. A internet v mobilu je zapotřebí ke spuštění navigace, k chodu programu aspi a jiných dalších.
Ten náš kovbojský svět, je totiž od toho tvého imaginárního ignorantsky božského tak trochu reálný, víš ťuťánku?

Kdysi někdo řekl, "dospělý je člověk, který už ví, že proti blbům nic nezmůže". Asi ještě dlouho nebudu dospělý:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 20:16:39 09. 08. 2012
Karel.150.jpg
ANDRAS [2012-08-09 14:25:19]: Jo taky jsme měli Lifebook nefunkční, ale čím to asi bude? Zřejmně nějakou poruchou. Takže je na snadě se starat o to, aby byl funkční! Když na to všichni budou házet bobek, tak dost možná brzy budou i NOVÉ tablety nefunkční. Ale alespoň si na nich zapaříš a pustíš film, zpravidla mají lepší monitory než staré lifebooky. Jako dozorčí si vždy najdu 30 - 60 sekund na lustraci, ale nebudu mít pochopení, když hlídka MOP celých 12 hodin bude věnovat jen dopravě a lustracím. Nicméně jak říkám, kdo se umí starat má funkční lifebooky a kdo se starat neumí nemá si co činit nároky na novější technologie!
Nechápej mě špatně, ale většina kolegů svoji práci kvalitně vykonává i bez internetu a fotoaparátu. Nevím, ty už bez internetu ve službě ani nemůžeš být a zřejmě kolikrát celé trestní řízení a dokazování rozlouskneš už na místě. A i kdyby tak je to naprosto nadbytečná práce pokud je to práce, která snese prodlení, minimálně takové, že člověk zavolá přes vysílačku, ale tak zřejmě v tom tvém kovbojském světě ta-ble-ty potřebuješ, ale nejsem si jistý jestli to jsou ty elektronické, ty na posilování nebo ty na uklidnění..:-) Víš, že pokud přijdeš se správnou argumentací tak u mě uspěješ, zde se ti to ovšem opět nedaří..:-)

FESOF [2012-08-09 14:54:20]: Ok, beru tvoji připomínku, to je ovšem věcí hospodaření kraje ve kterém sloužíš. Pokud nemáte ani lifebooky, tak pak Ti klidně přeji tablet. Ale napsat 10 znaků příjmení, 5 znaků jména, 10 dat. narození, vykliknout pár okýnek, předtisklý důvod a lustrující hlídku, včetně lustrace vozidla max jedna minuta. Samozřejmě čárkový systém a jeho posluhovači můžou zapřičinit, že kapacita prostředků pro řádnou lustraci je nedostatečná a pak může trvat déle.

Ale Lukáš slouží na MOP v Praze a já neznám oddělení, které by nebylo vybaveno lifebookem, takže nechápu ty nářky o 20 minutách. Natož pak provádění nadbytečných úkonů přímo v terénu. Asi tak.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 15:15:33 09. 08. 2012
default.png
Dokud si si slavní manageri, ministři či vláda neuvědomí, že takový tablet u policie je spotřební materiál, pro každého policistu. A v budoucnosti to umožní třeba zrovna to, že náklady na policii a samotné počty policistů budou v budoucnu nižší. Tak tady fantasmagorické diskuze jsou naprosto k ničemu. To, že nějaký lajznutý manager nakoupí stovku tabletů, aby mohli v televizi se zase pochlubit jak je Česká policie moderně vybavena, je tak akorát k nasrání. Podobně jak si někteří kolegové pochvalují jak jsou v Praze vybaveni. To co jsem opakovaně viděl za vybavení, včetně nasazení policistů letos na Slovensku, mi vyráží dech. Rok od roku se nám vzdalují mílovými kroky.

Jinak ty Vaše Lifebooky zn. Siemens byly v době nákupu pořízeny za 60.000,-Kč za ks. V té době na stejné úrovni obdobně a kvalitativně výše vybavené notebooky stály 15.000,-Kč.
Proboha nechtějte, aby ti tzv. odborníci co jsou tam dnes ještě něčím vybavovali policii, byť by na to byli peníze. Nechte je dělat tu svou práci pro jejich odměny, statistiky, vyhrožování či prapodivné postupy vůči svým zaměstnancům či mediální manipulace. A snažte se, aby jste každý den spravedlivě ve službě potrestali aspoň jednoho nepoučitelného přestupce, pomohli aspoň jednomu poškozenému a třeba svou přítomností (prevencí) zabránili jednomu protiprávnímu jednání.Né na hubě a dojmy, sledováním práce kolegy a klepaním sebe sama po rameni.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FESOF 15:03:07 09. 08. 2012
default.png
Ono lustrovat někde např. na rvačce 10 lidí bez OP přes DS, kdy nevidím ani jejich fotografii a musím lustrovat zavřený v autě, neb přes jejich překřikování nic v RDS neslyším a to ani DS a nebo přes např. ten tablet, kdy si v klidu údaje ověřuji a zadávám a opravuji sám a vidím foto a ostatní data, je hooodně velký rozdíl. Dojeď někdy k nám na měsíc na služební cestu a uvidíš konečně realitu PČR ve vší kráse a když vylustruješ osobu do dvou minut, tak za každou takovou máš u mě pivo a naopak já u tebe při neúspěchu :-) PS.: Už se těším na bečku :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FESOF 14:54:20 09. 08. 2012
default.png
No to lustrování do dvou minut tak max. v Praze a ve větších městech. U nás je to těch 10 minut. 1. čistě lustrační kanál, který byl v Brně, byl loni z důvodů úspor zrušen. 2. lifebook máme jen jeden, takže jen pro jednu hlídku. 3. Lustrujeme přes DS, vzhledem ke zrušení lustračního kanálu, tak přes naši DS lustrují i policisté DI celého kresu, mimo to DS příjmá oznámení, posílá hlídky, obsluhuje maják, okresní celu, PCO, takže většinou když mu volám, tak na lustraci musím čekat až bude mět na mě čas a najede do Bedrunky a když už ten čas má, tak je tu ještě systém KO 2, který je pomalý na na prd a DS čeká než se mu vůbec načte a zadá v něm potřebné údaje - to je tak dalších 5 minut.
Takže Karle 150 vrať se do reality, neb PČR není jen Praha, která je asi lepší vybavena ale celá ČR, kdy např. u nás jsme na tom bídně co se týká vybavení - viz. můj příspěvek níže a klidně by jsme funkčí tablety přivítali.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 14:25:19 09. 08. 2012
Andras.jpg
KAREL-150 [2012-08-09 08:02:44]:

Spoustu MOP i OHS, má lifebooky mimo provoz a nefunkční, či je nevlastní vůbec (mluvím o Praze I, II, III, na IV poměry neznám). DI všech římských a města ani lifebook na lustrace nevlastní. A vzhledem k tomu, že se najíždí na IS kontrola 2, lustrace např. přes DS PMJ trvají pravda od dvou, ale i do 15 minut. Záleží na tom, jak rychle se zrovna chce Bedrunce, pokud DS není zahlcena a dovolám se jí, pokud zrovna nezakládá nějaká č.j. a má na lustrace zrovna čas atd. A stejně to mají hlídkoví jinde s tím, že mimo Prahu je to ještě větší katastrofa. Pokud máme vozidlo, které není vybaveno LZZ, stává se, že pokud se bedruně zrovna nechce, strávíme u jednoho zastaveného vozidla klidně 15 a více minut. Já tedy žádnou demagogii v Lukášově příspěvku nevidím.

Naopak, pokud je LZZ ve vozidle přítomno, můžeme lustrovat vozidla za jízdy, odhalíme snáze neplatnou TK, případný zákaz řízení, a podobně. Dále je možné osobu bez dokladů ztotožnit pomocí fotografie (samozřejmě pokud jí má v CRO). Dále se počítá s tím, že operační přepošle událost přímo na LZZ, kde budou veškeré nutné informace, které nabral operační sedící na přijmu oznámení, a také bude možno spustit navigaci přímo k místu události.

Já fotoaparát a videonahrávání svého telefonu použivám takřka denně, internet používám denně, vlastním aplikaci aspi, lustrace, kontrola VIN a další, které mi usnadňují a především urychlují práci v terénu.

Takže se to kájo chce méně modlit, a více myslet, ty kluku jedna ušatá:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 08:02:44 09. 08. 2012
Karel.150.jpg
LUKAS-HEINZ2 [2012-08-07 23:20:10]: Lukáši tak s takovou demagogií jsem se od tebe ještě nesetkal. Lustrace 20 minut a déle?
Tak za prvé, neznám oddělení, které by nebylo vybaveno lifebookem na kterém lustrace proběhne do minuty při neschopnosti do dvou minut.
Za druhé, pokud nejsem jako dozorčí zatížen a hlídka po mě žádá lustraci přes vysílačku, například z důvodu ztráty signálu lifebooku (což je výjmečné) tak lustrace proběhne nejpozději do minuty. Pokud slyším lustrovat hlídky OHS, kterých je jak máku přes otevřený kanál, který hojně využívá i operační, tak lustrace netrvají zpravidla déle než 2 minuty. Přes operčního města sice může být lustrace pomalejší, protože mají jiné priority, ale pochybuji, že na PMJ není dost lifebooku a jiných zařízení pro lustraci bez vytěžování operačního.
Dále spoustu věcí, jako vyhledávání kamarádů pohřešovaných a podobně nemusíš vůbec řešit v terénu. Snad každé oddělení v Praze je již vybaveno připojením k internetu, byť mizerným připojením. Naprostá většina úkonů není tak horká, aby se museli provést okamžitě někde v terénu. Takže mi tvá argumentace vážně vyznívá jako těžká demagogie. Nezlob se na mě, jindy s tvými myšlenkami často souhlasím.
Já osobně mám například mobilní telefon s fotoaparátem a připojením k internetu starý asi 5 let, fotoaparát využiji tak zhruba jednou za 2 měsíce a internet v mobilu tak jednou za rok, žádné hry, hudba, videa, je to telefon s několika funkcemi navíc, jsem si vědom toho jaké technologické novinky přinášejí nové telefony, ale když si položím otázku, Skutečně k čemu?, tak si umím i bez nalhávání odpovědět.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 01:26:55 09. 08. 2012
honzad..jpg
fesofe... tomu prece neni mozne uverit, co pises, vzdyt policie ma penez na nakup sakra vykonnych a sakra drahych hracek habadej, ostatne uz tehdy:

http://www.irucz.ru/cz/zpravy/1-/102000000000-ceska-republika/10209-/-/107-neuvedeno/4891-...

jich bylo par, kolik jich je ted? Kolik krahu tolik Agat? A kolik to stalo? Jo, ze by ty penizky sly vyuzit jinak, treba pro vas v ulicich? jenze vy v ulicich chranite normlani lidi, vy nehrajhete vysoke hry. Takze na vas s..e pes

A ze panove ty sakra draha hejblatka vyuzivaj taky mozna k tomu, aby nahravali neco, co si pak prectes v novinach driv, nez se to ve spise... jo, cece, proste jsou veci mezi nebem a zemi ... ale neco mi rika, ze ti tvy kolegove, co s tema masinkama delaj, chudi neumrou

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio