Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Nežerme jim všechno ! (REDAKCE)

Nežerme jim všechno!
ilustrační
Foto: internet

Lidé z nějakého důvodu předpokládají, že informace, které se na ně hrnou z televize nebo z tisku, jsou objektivní a vystihují realitu. Stále více se ukazuje, že tomu tak ani zdaleka není.  Objevují se snahy diktovat veřejnosti, co si má myslet. Taková manipulace s veřejným názorem je velice nebezpečná, zvláště pak je-li prováděna prostřednictvím mainstreamových médií.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 24. 03. 2014
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 05:54:27 03. 06. 2014
default.png
V Olomócu nám vypukla nějaká aférka na kriminálce. Na Idnes se zmiňuje, že se ozvali řadoví proti náměstkovi,skrz proplácení přesčasů. Tak se chci zeptat: uniklo mně něco? Ono se už zase platí přesčasy?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 09:46:47 01. 06. 2014
default.png
Veteráne, nevím co čteš, podle toho vypadají taky tvoje odpovědi sákryš do tebe, ale to byl aktivista, ne přededa OF! No a jak dopadl? Nemakačenko je nemakačenko a to za všech okolností. Už je zase bezdomáč. Vydržel tam asi tak dva roky, už nevím přesně. Líné prase je líné i myslet.

Máš recht: kdo chtěl lepší práci, musel být u komunistů. Ale to jsem tehdy nevěděl!!! Asi se sejdeme někde na pivo i s Daxem a já vám to odpřisáhnu na krýgl!!!

Otec byl autorita v práci, machr a odborník. Fachman. Pro mě autorita číslo jedna. Co řekl, to platilo, všecko co mi říkal, jsem už předal klukovi. I třebas to, že když na pivo, tak méně ale kvalitní. Proto i s klukem pijeme Plzeň. :D

Mistra nedělal, protože do KSČ vstoupit odmítl. On komunisty nenáviděl, ale nám děckám nikdy nic neřekl a důsledně nás neustále varoval, abysme si dávali pozor na to, co říkáme. Bohužel s náma moc o životě atd nemluvil. Já jsem ve škole ujel jen jednou. Když učitel BV řekl, že máme zdravotnictví zadarmo, zvedl jsem ruku a řekl mu, že zadarmo není ani přespotlamě. On na to hlasitěji opakoval: zdravotnictví máme zadarmo a zamrkal. Jasné, ne? To jsem měl snad jedinou věc od otce, kde si nedal před náma bacha na jazyk.

Mistra dali takovému ňoumovi (tedy jeho plat) a jeho funkci dělal otec. :D Ale to jsem se dozvěděl až dávno po revoluci a ještě k tomu od matky, jak to bylo. Jako děcko jsem vnímal, když se o tom naši bavili, když měl otec povýšit a říkal, že jemu to nedají a matka mu říkala, že tam lepšího nemají, tak komu by to asi dali, ať ji nesere s tím svým podceňováním se. :D

No a kupónovou privatizací: jakmile se začalo slibovat, jak všichni zbohatneme, byl jsem doma a kupónovky se neúčastnil. Tam jsem už věděl, že to je podvod. To, že za to nikdo nikdy nebude pykat, jsem ovšem nedomýšlel, do té doby se jaksi zavíralo za kdeco.

No asi tak: jako národ jsme naprostí blbci a kašpaři. Takovou "kaču", jakou si z nás udělal Klaus, Havel a ti další parchanti, to snad na světě nemá obdoby.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 07:57:29 01. 06. 2014
default.png
HAMMER [2014-05-30 05:57:19]: Podle mě kecáš. Kdybys byl takhle chytrý, nechytil bys ani blba, co je schopný tak načnout dveře krumpáčem. Jinak jsi ale prokázal ideovou pevnost a tvým rozkolísaným kolegům by tě jistě dávali na MLP za vzor. Bohužel jsi měl asi pravdu i s tou ekonomikou. Řekl jsi ostatně pravdu ve všech bodech ( toho od OF neznám, ale takoví se tam drali všude). Jen čas musel ukázat, že jí máš. Jak ten předseda OF dopadl? Typoval bych to na kariéru, o které by se mu za komunistů ani nesnilo.
Za tolik let, co jsi v tom režimu žil, jsi si snad mohl všimnout, že kdo chtěl mít trochu lepší práci, ve straně být prostě musel. Takže tam byla spousta nekomunistů. Někdo proto, že chtěl mít klid, někdo proto, že chtěl dělat kariéru. Tebou jmenovaní jsou ten druhý případ.
Za režimu jsem nebyl plnoletý. O kolaboraci tedy nemůže být ani řeč. Ale je pravda, že vůbec nevím, co by bylo, kdyby režim nepadl.
S tím novým režimem ti to taky celkem trvalo. V roce 96 a 97 už lezly na povrch podvody s LTO a různí podivní sponzoři ODS. To už muselo být jasné každému, jak se věci mají. Já osobně jsem si nedělal iluze už o malé privatizaci. Na střední mi jeden spolužák vyprávěl, jak přišla jeho matka k samoobsluze. Teď, když vylezly na povrch skandály současné, docela často říkám před lidmi, kteří je volili, že kdyby se to stalo v Japonsku, většina z těch, kdo se nechali takhle blbě oblafnout, by spáchala sebevraždu. Hází docela ksichty.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 05:57:19 30. 05. 2014
default.png
DAX [2014-05-29 23:44:10]: Dojímám, dojímám... Tak co ti mám napsat? Do třiadvaceti jsem skutečně věděl hovno!!!! Stačí? Já se před generální stávkou pohádal se studentíky, že už tak zbídačená ekonomika nepotřebuje další ránu. Řekl jsem jim, že Havel je výpitek a člověk ničemu nerozumějící. Což jsem ani náhodou netušil, jak velkou mám pravdu a co Havel svou blbostí umožní. Viz to, co popisuješ.

Ještě před novým rokem jsem zašel na sekretariát OF a sdělil jim, že jejich zdejší aktivista je obyčejný zloděj a nemakačenko.

Komunisty nikdo nikdy od vlivu si hrabat neodstavil. Všichni ti Dlouzí, Klausové, Kočárníci atd atd. byli komunisti.

O morálce a slušnosti za bolševika: no nevím jak to myslíš, ale doufám že ne tak, že najednou, mávnutím kouzelného proutku, se ze slušných lidí stalo to, co jsme dnes. Především každý tehdy a dodnes krade, někdo málo, jiný více, další nejvíce.

No a když teda jste všechno vy chytří věděli, jakto teda, že si z Vás Havel Klaus a spol udělali takovou prdel s tím sametem? Že vás, co jste všecko věděli, tak strašně převezli? To mi nějak hlava nebere. Já se opakovaně přiznávám, že jsem blb a dobře mi tak, dostal jsem za hloupost co jsem potřeboval, ale co vy, chytří a všechno znající? To, že byl Klaus a další komunisti, jste od začátku věděli. Vy jste totiž věděli všecko. Tak kudla, to jste s nima vědomě kolaborovali?

Já jsem kolaboroval, protože jsem byl blbý jako tágo (pardon za ten minulý čas) a byl jsem zpracovaný propagandou. Ale stejně jako jsem do té doby nic nevěděl, jsem se velmi rychle začal učit. I tak mi trvalo ještě dost let než jsem přišel na to, že sametovka byla obrovský podvod na celý tento strašně chytrý národ. Ale nebylo to dále než v roce 2000, jak je staré tohle?




Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 23:44:10 29. 05. 2014
dax.jpg
Hammere ty mě dojímáš, možná ,že si žil v jiné době a sloužil u jiné SNB, trochu mi to připomíná poválečné Slovensko, kde najednou byli všichni Slováci partyzáni a nikdo nebyl s Hitlerem, u Hlinky, nebo v divizích Wehrmachtu. Dnes u nás do roku 89 jako by nikdo nežil a nic si nepamatuje, v ničem nebyl a o ničem nevěděl. Kolik ti bylo v 89 proboha roků, že si netušil co se to děje. Veterán2 má naprostou pravdu, tehdejší Komunističtí gauneři a mocipáni byli diletanti proti těm zázračným Sametovým revolucionářům po 89. A Hammere pokud si dobře vzpomeneš , tak slušnost se učila už na základce a kolegialita a soudržnost u SNB byla taková, že by na to dnešní policejní hoši zírali jak Bin Ládin na Navy Seals, když mu přišli dát dobrou noc.

Ti co jsou v obraze to vědí dávno a pro ty ostatní, zejména pro ty mladé a naivní,co věří všemu co kdákají dnes "nezávislá" média, podle Hammera je měli pod palcem a ovládali je pouze komunisti před 89. Odpověď proč na nic nejsou peníze a kdo je skutečně u moci je v odpovědi pana Stránského. Za jásotu mas krásnými hesly o svobodě zblbnutý lid, si Sametoví gauneři rozkradli co chtěli pod taktovkou obrgaunera Klause a jeho grupen ODS. Ted už jenom pomalu polezou kostlivci z děr a většina zblblého lidu bude pouze nevěřícně kroutit hlavou. Prostě máme co jsme chtěli a nejsme jako oni.....klíče cinky cink. A komedie bude zřejmě dále pokračovat...dokud se prostý lid, buď po vzoru Islandu, nebo s klackem v ruce nena..re. Což je v české kotlině asi nedozírná budoucnost.

Následný článek "vylezlý kostlivec" pro staré zbrojnoše jistě šokující nebude.

*Šokující rozhovor expremiéra Jana Stráského v
Hospodářských novinách z osmého března ponechala
téměř všechna média, a poněkud samozřejmě i celá
politická scéna, bez povšimnutí. Jeho význam je
přitom historický. Jeden z nejbližších*

*spolupracovníků Václava Klause po více než dvaceti
letech konečně přiznal, že Klausova ideologicky
navoněná „ekonomická reforma“ byla ve skutečnosti
cílevědomě prováděným rozkradením českého
hospodářství. *
Kuponovou privatizaci Jan Stráský popisuje jako
cestu k urychlení zbohatnutí některých, tak aby si
mohli další rozprodávaný státní majetek koupit. „A
pokud jde o to kradení: ano, jedna cesta, jak nechat
lidi zbohatnout, je nechat je krást. A cesty, "jak
lidi nechat zbohatnout, jsme hledali“. Jan Stráský
tak v rozhovoru nevědomky přesně popisuje těžko
pochopitelnou nevzdělanost, chtivost moci, totální
nezodpovědnost a ideologickou slepotu, s jakou se k
odstátnění vlastnictví v tomto „mozkovém trustu ODS“
přistupovalo.

Dovolím si na tomto místě připomenout výrok
profesora Oty Šika z počátku roku 1990, který
pronesl poté, kdy hovořil prakticky se všemi „otci
ekonomické reformy“ - „Dopadne to špatně. Ti chlapci
nevědí o ekonomii nic. Myšlením to jsou zastydlí
marxisté, sociální inženýři, kteří jsou přesvědčeni,
že stačí jenom najít a mocensky prosadit jedinou
správnou novou ideologii – a všechno pak půjde samo.
Jenomže takhle to nefunguje. Nejde jim o to, aby
hospodářství prosperovalo. Chtějí jenom moc“. Ota
Šik měl pravdu, a dnes krach Klausových teorií
přiznává i Jan Stráský.

Sám dokáže rozlišit pouze čtyři způsoby privatizace.
První téměř nezmiňuje - restituce komunisty
zabaveného majetku, které ale Klaus dlouho odmítal.
Druhý, kterým se zabývá nejvíce – prodej do českých
rukou, ve kterých ale nebylo dost prostředků. Třetí
– prodej „cizímu, západnímu kapitálu“ (všimněte si,
prosím, tohoto termínu), jenomže to také Klaus
odmítal, a to velmi ostře. Čtvrtý – nechat
hospodářství rozkrást s pomocí bankovního
socialismu, kdy polostátní banky politicky
spolehlivým soudruhům, přispívajícím té správné
politické partě, rozdávaly veřejné prostředky s
plným vědomím toho, že je nikdy nebudou muset
vracet. Jan Stráský to, při vší shovívavosti,
poněkud opožděně, plně potvrzuje:„ .to tak bylo, a
dokonce bych musel říct, že to tak bylo vědomě. My
jsme si to spočítali, že není jiná cesta než do toho
zatáhnout banky, aby našim lidem půjčily, i když to
někdo zaplatí a jiný ne. A nezaplatilo se toho
hodně, odepisovaly se stovky miliard“. Byly to pro
ty správné lidi dobré časy…

Všimli jste si toho krásného termínu „našim lidem“?
Kdopak je vybíral? Informované banky, vycházející v
transparentním tržním prostředí výhradně z tvrdé
analýzy možné ziskovosti projektu a poskytující
návratné úvěry a půjčky podle přesných pravidel a
pod dozorem neúplatného bankovního dohledu? Anebo
někdo polostátním a „politice“ naslouchajícím bankám
ze shora radil, a tak se mezi „naše lidi“ dostali i
Viktor Kožený, František Mrázek, Jan Gottwald,
Antonín Charouz, pánové Stehlík, Šrejber, Pitr,
Krejčíř, Junek, Šlouf, a celá ta generace dnešních
stranických „kmotrů“? Kdo v té době vytv&aa cute ;;
;řel a udržoval vědomě neprávní prostředí, tak „aby
nás právníci nemohli dohnat“?

Minimální odhad přímých ztrát z nedobytných
bankovních úvěrů z doby „bankovního socialismu“ je
přes pět set miliard. Je podivuhodnou slabostí české
politiky a novinařiny, že se k těmto otevřeně
kriminálním dobám tak málo vyjadřují. Snad to nebude
tím, že velká část dnešních novinářských es patřila
v devadesátých letech módně mezi „klausovce“. Nebo
tím, že sociální demokracie móresy ODS rychle
převzala a legitimizovala v opoziční smlouvě.

Stovky miliard korun zmizely. Právo je už na zloděje
z dob privatizace krátké. Paměť je nepohodlná.
Václav Klaus odešel v trapnosti a po zbytek života
bude pokračovat v tom, co dělal celou kariéru v
politice – obhajovat svoje „reformy a myšlenky“.
Žádné neměl, nutno však přiznat, že jeho styl útočné
ideologizace jakékoliv diskuze, odmítající fakta,
měla šmrnc marketingové geniality. O to podivnější
je publikum, které mu to tak dlouho hltalo.

Autor si neodpustí připomenout vlastní citát už z
roku 1996: Klaus „se stal symbolem české
přikrčenosti, která svobodu využila k otevření úst,
namísto narovnání ramen“. Stojí za to si to
připomenout. S Milošem Zemanem na Hrad přicházejí
klony „našich lidí“. Někteří delegáti sjezdu ČSSD
prý při jeho projevu na jejich sjezdu plakali
dojetím. Jiří Dientsbier, jediný autentický
protikorupční politik ČSSD, byl zameten pod koberec.
„Dobré časy“ se vracejí. Kdo bude mlčet první?

Proč asi na nic nejsou peníze? (platy,proplácení náhrad,150h zadarmo,výsluhy a tak dále)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:54:25 28. 05. 2014
default.png
VETERAN2 [2014-05-27 22:49:26]: Hele, Veteráne, klidně popíchni. Jo, netušil jsem která bije. Rodiče nás tvrdě drželi od politiky. Otci co týden jednou nahlas uklouzla slova u kurvách komunistických, ale to bylo tak všecko, pak následovalo pětiminutové PŠM jak nikde nesmíme nic říkat, co jsme od něho slyšeli. Tak jsem to prostě měl.
Ještě v době "sametové revoluce" jsem netušil, co se děje o co komu jde, když všecko bylo podle mého tak normální. Jo, byl jsem ocas. Kdo to tady uzná ještě? Nikdo, Veteráne, Tady všichni všecko vždycky dopředu věděli.

Ty jsi studoval dějepis, historii těžko. Ta se dostává na povrch až teďkom.

Já nebyl pionýr, protože se to trpělo. Mám třídní fotky, kde všichni byli v modrém, jen já a jeden spolužák v civilu.
Nikdy jsem s tím neměl žádný problém.

Gauneři vládli za podmínek, kdy ti gauneři ovládali i masmédia, takže se o jejich svinstvech nic nevědělo. Rozsah spouště, co tu nechali, nikdo dosud nevyčíslil, ale z desátého nejvyspělejšího státu světa v roce 1938 jsme byli v roce 1989 v zadeli. A od té doby jsme se nikam nehnuli.

Vedení za bolševika bylo fakt slušné. Bez problémů. Problém nastal, když se vedení za revoluce sebralo a šlo a nikdo to nechtěl vzít za ně. Našli se jen všehoschopní darebáci, kteří se do té doby krčili na okrajích kolektivů, podivíni, zamindrákovanci atd. A od té doby to jede...

Kdo by se jako nestačil divit, kdyby sebrali renty? Rok 2007 se někdo divil? 12 500 zkušených četníků do céčka a co se stalo? Nic. Nikomu jsme nechyběli a i na tom s odstupem času i profese vidím, jak zbytečnou práci jsem dělal. Kdyby se sebrali pantáti shora, myslíš že by někomu chyběli? Jo zruinovali by policii, k čemuž dřív nebo později stejně dojde. Ty prachy na jejich renty vlivem jejich přemnožení budou strmě růst, prostě nám ty renty vemou. Vsaď se. Všecko, co jsem předpověděl, se stalo. Tedy přesněji: ono se to stalo ještě hůř, než jsem předpověděl. "Brát" se bude stejně, jenom až se mladí otrknou, s těma almužnama to bude hotové Rumunsko.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:49:26 27. 05. 2014
default.png
HAMMER [2014-05-25 07:59:38]: Kdybych tě chtěl popichovat, napsal bych že komunisti byli nejspíš chytří lidé, protože jsi kdysi psal, že jsi netušil, co se za režimem skrývá a věřil jsi jim, že může fungovat. Zločince jsi zdatně odhaloval, ale komunistům jsi věřil.
Historii jsem studovat musel. Na konci základky byl dějepis jen dějiny dělnického hnutí. Za komunismu jsem vyrůstal. Samozřejmě ne v 50. letech. Tu a tam jsem s našima poslouchal Hlas Ameriky ( ani to nebylo moc potřeba, protože jsme chytali revanšistickou televizi, jejíž sledování nikomu nevadilo), na 1. máje jsem chodil do průvodu, byl jsem pionýr, protože nic jiného se netrpělo a podobně.
Samozřejmě. Taky vládli gauneři, ale proti těm dnešním mi to přišli amatéři. Když vezmu, z čeho se tenhle národ skládá, měl jsem asi štěstí na lidi. Třeba moje třídní učitelka byla pěkná mrcha a dala mi posudek pomalu jako protisocialistickému živlovi, ale velice kované komunistce, ředitelce střední školy, kam jsem se hlásil, to bylo úplně jedno a protože jsem udělal přijímačky, vzali mě.
Rittig tenkrát kroutil trest za tu samošku, co rozkradl, Janoušek někde pingloval a blondýnu politika asi ještě vůbec nezajímala.
K policajtům jsem přišel zanedlouho po revoluci a srovnávat vedení tehdy a dnes, se prostě nedá. Tehdy panovala nějaká slušnost. Ta byla do roku 2000 definitivně pryč. Přišli odchovanci demokracie.
S tím StB mi to vyznělo tak, že je jedno, kde sloužil, ale vydíratelný je kvůli tomu stejně, protože jsi nenaspal, kvůli čemu jinému by ho mohl někdo vydírat.
Výsluhy máme jenom díky pánům nahoře. Dokud je berou oni, není moc vůle je rušit ani zavádět stropy. Sebrat výsluhy úplně, nestačili by se divit. Půl sboru by uteklo a druhá polovina by začala brát, jako nikdy předtím. Stačí se podívat třeba na Slovensko.
Nevíte někdo, jak daleko jsou procesy kvůli daním?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ADI 08:51:14 27. 05. 2014
default.png
DAX [2014-05-25 23:55:33]:
Je vidět kde pan Němec pracuje! Názor typu, že jde někdo k policii, aby po 15 letech odešel s rentou je hodně ubohý. Mohl pan Němec napsat kolik dělá renta po těch 15 letech v hodnosti nstržm. Podle článku co napsal jsem pochopil, že se sakra bojí o svojí rentičku. Možná by si pan Němec měl jít vyzkoušet zda těch 30 roků co navrhuje dokáže odšlapat po chodníku a né mít jak teď položené nožky hore a kafíčko na stole a čekat na 15:00 až si bude moct pípnout u dveří. Ví pan Němec, že příslušníci bez. sborů musí splňovat nějaké zdravotní a fyzické požadavky, které se kontrolují a když je neudělá tak končí? Dnes má příslušník aspoň minimální jistotou, že po 15 letech bude mít nějaké to minimum, které mu v případě potíží pomůže začít znovu a může si dovolit vzít i hůře placené místo.
Dle mého má být renta za to, že příslušník nasazuje život ve službě a tím pádem vyplácena těm co venku nasazují krk, ale protože to nejde rozlišit tak jsem pro dát max. rentu 10000 Kč a je po problému.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:00:32 26. 05. 2014
default.png
Daxi: každý usmolený vedoucí z obvodu má po odsloužených třiet letech tuším nejméně 25 táců výsluhy, okresní ředitel 35 atd. Plat těchto přemnožených pijavic počitatelný do výsluhy, pokud se nepletu, je tvořen i jejich desetitisícovými odměnami co čtvrt roku a když někdo z nich hodlá odtáhnout do céčka, brutálně se mu poslední kalendářní rok navýší kdeco, aby měl co nejvíce výsluhy. 8 500,-Kč mají jenom takoví ušmurové jako jsme my.

To, že přijdeme o výsluhy je jasné, s tím celou dobu počítám. Proč kua myslíš, že se tlačím na pořád líp placené místo?

Že to ohrozí bezpečnost v ČR, hahaha, hahaha a ještě jednou hahaha! A koho to tak velice sere? Jakou bezpečnost? Ty maslíš tu zbytečnou spisovou, co smolíte, abyste nemohli být venku a škodit?

Policie pustí jen střípky pravdy, hraje si na svoje čárky, veřejnost netuší co se kolem ní děje. Vždycky se najde dost přiblblíků, kteří to budou táhnout nějak dál, i kdyby tam jen stáli, čárkoman jim fiktivní činnost vymyslí.

Jsem za chvíli bez rent, prostě to tak bude.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 23:55:33 25. 05. 2014
dax.jpg
Pan Němec to vyjádřil naprosto přesně a myslím, že pokud lidé s podobným názorovým myšlením, nebudou preferováni do vedení MV a PP, tak to půjde stále hlouběji mezi dvě půlky a polistopadová komedie-fraška bude pokračovat dále a dále ....


Usilovat o odebrání výsluh policistům může pouze populista!

Včera mne řada mých kolegů – policistů – informovala o tom, že někteří politici opětovně usilují o odebrání výsluh bývalým policistům, hasičům, vojákům, celníkům, příslušníkům vězeňské služby a také příslušníkům všech tajných služeb s tím, že změnu navrhl herec a dnes také i politik – dokonce ministr obrany – Martin Stropnický.

Vzhledem k tomu, že na tyto aktivity již 16. května 2014 – jako vůbec první – upozornil předseda politické strany LEV 21 Jiří Paroubek, který pečlivě sleduje politické dění nejen v naší zemi, a tyto populistické tendence jednoznačně odmítl, začal jsem se o tento problém blíže zajímat a zjistil jsem, že tomu tak zřejmě bude, neboť na serveru „Novinky.cz“ je k této problematice článek pod názvem „Politici chtějí bývalým vojákům a policistům sebrat výsluhy“.

Tyto tendence osobně považuji nejen za populistické, ale i krajně nebezpečné pro stát a jeho bezpečnost, neboť vždy, když politici začali o odebrání výsluh jednat, odešlo z policejních řad mnoho set zkušených policistů, kteří by jinak ještě mohli klidně dalších dvacet let sloužit, a obdobně tomu bylo i u jiných bezpečnostních sborů. Nebezpečné je to proto, že to nebyli jen policisté, kteří měli již nárok na starobní důchod, ale zejména policisté v produktivním věku, a zcela jednoznačně odešli právě proto, že se báli, že politici tuto populistickou stupiditu opravdu prosadí.

Je třeba si uvědomit, že naprostá většina státních zaměstnanců vykonávala a nadále vykonává tyto profese jako celoživotní povolání, které těmto lidem přináší mnohé těžkosti a problémy nejen v osobním životě, neboť si nemohou dělat, co sami chtějí, ale v podstatě jsou státu kdykoliv k dispozici. Toto zaměstnání nemůže vykonávat kde kdo, ale pouze speciálně prověřená a vyškolená osoba s pevnými mravními návyky, která se musí celý život permanentně vzdělávat, této službě státu v podstatě obětuje celý svůj život, včetně klidu a pohody vlastní rodiny. Každý policista, ať je zařazen na jakékoliv funkci, od hlídkového policisty v zapadlé vesničce až po vrchního policejního radu na Policejním prezídiu v Praze, denně nasazuje svůj život v boji se zločinem a k ochraně ostatních občanů a vykonává-li tuto profesi 30 a více let, má na výsluhu nárok nejen právní, neboť v době vzniku jejich služebního poměru to stát plně garantoval a je nezbytně nutné, aby to také, když již konečně žijeme v právním státě, stát do puntíku dodržel! Jakákoliv jiná cesta by byla zcela jasným

porušením platného práva a vzhledem k tomu, že retroaktivitu práva nelze v právním státě připustit, jsou tyto tendence skutečně jen hloupým populismem různých kariéristů, kteří pro sebe shánějí další hlasy neinformovaných voličů.

To by si měl uvědomit i známý populista Stropnický, neboť žádný politik, natož pak herec, který se vecpal do politiky, nemá vůbec žádné právo odejmutí takové výsluhy ani navrhovat, neboť zatímco on sám, jako protekční dítě diplomatů minulého režimu, využíval všech výhod předchozího režimu, včetně filmových rolí, a po převratu v roce 1989 si sháněl pouze výnosné diplomatické a ministerské funkce úplně kdekoliv, policisté, vojáci, rozvědčíci, celníci a další trávili svůj život v práci – ve službě pro tento stát.

Je třeba vědět, že policisté a další obdobní „služebníci“ neslouží pouze základní pracovní dobu jako většina našich občanů, ale takřka každý měsíc slouží mnohde i dvojnásobek fondu pracovní doby a byly i roky, kde se sloužilo takřka 450 hodin v měsíci, bez odpočinku, bez možnosti navštívit rodinu, vychovávat děti, řešit vlastní problémy apod. a většinou zadarmo, protože na proplácení přesčasů nebyly po zásahu některých tupých politiků peníze takřka nikdy. Důsledkem toho pak v řadě policejních rodin nastal rozpad manželství, neboť i slušná a pracovitá žena potřebuje mít v manželovi oporu, a pokud je on neustále jen ve službě a domů dochází, pouze aby si vyměnil špinavé spodní prádlo, přestane to časem i enormně pracovitou a slušnou ženu bavit.

Dále je třeba si uvědomit, že průměrná výsluha policistů či hasičů, která dnes činí 10 475 korun měsíčně, je oproti jiným zemím, naprosto směšná, a že vyšší výsluhy u nás berou pouze generálové, kterých je však u policie pouze několik, a báchorky o třiceti až čtyřicetitisícových výsluhách, které si účelově vymýšlejí někteří politici a ještě je dále zveličují senzacechtiví novináři, aby rozeštvali již tak závistí zmítaný národ, jsou naprostou hloupostí.

Jestliže někdo uvažuje o tom, že není možný souběh výsluhy a platu civilního zaměstnance policie či armády, pouze to ukazuje na to, že jde o hlupáka, který chce něco řídit, a přitom o tom nemá ani páru. Určité specializované funkce totiž musí vykonávat pouze špičkoví odborníci, a ne nějací přitroublí politici, či dokonce jejich protekční děti, se kterými se jakoby náhodou roztrhl doslova pytel ve funkcích náměstků různých ministrů, ředitelů odborů, „poradců“ a dalších zbytečně státem placených „podržtašků“, protože v těchto funkcích musí být pouze staří zkušení profesionálové, a ne protekční, třicetiletí hlupáčci, kteří sotva vylezli ze školy a již by chtěli nejvyšší funkce, moc nad lidmi a stotisícové výplaty!

Je třeba pochopit, že mladé policisty nemůže učit stejně starý a naprosto nezkušený policista, byť by měl tři vysoké školy v USA, ale pouze zkušený policejní profesionál, který sloužil nikoliv u městské policie v New Yorku, ale u nás, prošel celou službou od nejnižšího k nejvyššímu článku, zvládá danou problematiku nejen teoreticky, ale i prakticky, dokáže nové policisty svým výkladem zaujmout a předat jim svoje celoživotní zkušenosti. Obdobně je tomu i v dalších bezpečnostních sborech a v armádě. Jestliže se ministr obrany diví, že dnes jediná vojenská vysoká škola – Univerzita obrany v Brně – má příliš vysoký rozpočet či že je tam moc učitelů, nechápe vůbec nic!

Obdobně je tomu v rezortu ministerstva vnitra, kde je takovou jedinou vysokou bezpečnostní školou Policejní akademie České republiky v Praze, kterou minulé pravicové vlády doslova ožebračily. Situace je tam dnes taková, že řada vysoce kvalitních vědeckopedagogických pracovníků, kteří mají praxi delší než 40 let, tam působí jen na poloviční úvazek za naprosto směšných 14.795 korun hrubého měsíčně, není tam k dispozici ani kancelářský papír, natož

tonery do tiskáren, a pro 40 vědeckopedagogických pracovníků, kteří mimo tvrdé výuky musejí rovněž dělat vědu a bezpečnostní výzkum, je jedna jediná černobílá tiskárna. Na chodbách se nesmí svítit, protože energie jsou drahé atd., takže tam dnes pracují opravdu jen bývalí policisté a doslova „policejní fandové – srdcaři“, kteří provádějí řadu důležitých věcí úplně zadarmo jen proto, abychom vychovali novou generaci policistů, kteří to těžké břemeno potáhnou dál správným směrem.

Pokud však odejde naše generace, která svou práci brala, alespoň v policii, vždy jako celoživotní poslání, a nové odborníky nezaplatíme, budou nové policisty nadále už učit pouze různí ambiciózní hňupové bez policejní praxe, kteří je však nenaučí vůbec nic, neboť, mimo cizích jazyků a některých odvětví práva, nemohou speciální policejní a bezpečnostní vědy ani kriminalistiku učit amatéři a outsideři, byť by měli doporučení z USA. Tedy, chceme-li mít slušné a vzdělané policisty, kteří budou opravdovou službou všem slušným občanům a současně budou tvrdí a nekompromisní vůči zločincům všech kategorií, je třeba jim nejen vytvořit vhodné platové podmínky (zatím nastupují za necelých 14 tisíc korun hrubého) a spravedlivý kariérní postup bez bočních vstupů protekčních individuí všeho druhu, ale musíme je i nadále motivovat výsluhou, odchodným či dalšími výhodami, které jiní pracovníci mít nebudou, protože si je zkrátka nezaslouží. Je však třeba dodat, že na takovou výsluhu má mít policista či obdobný státní zaměstnanec nárok pouze tehdy, odslouží-li v bezpečnostním sboru nejméně 30 let, přičemž maximální výše této výsluhy by měla být „zastropována“ ve výši 20 tisíc korun měsíčně, protože řada dalších pracovitých a slušných lidí dnes musí živit svoje rodiny i z poloviny této částky a brát vyšší výsluhu by tudíž bylo značně nemorální. Vyplácet výsluhu těm, kteří odsloužili pouhých deset či patnáct let, je naprostým nesmyslem, protože prvních pět až deset let se každý policista být policistou teprve učí, na úkor vlastní policejní práce ještě většinou vystuduje vysokou školu, a protože všude jinde dostane víc peněz, od policie následně odchází a jeho přínos pro stát je nulový.

Tento stát nerozkradli policisté ani hasiči a ani vojáci či pracovníci rozvědek, kteří chrání náš stát, jeho bezpečnost, ekonomiku a občany – ale rozkradli ho hlavně porevoluční politici, které si bohužel sami naši občané zvolili ve svobodných volbách, a jejich přisluhovači, lobbisté a podobná příživnická pakáž – a pokud nyní nemá stát na bezpečnostní složky peníze, ať tedy zabaví majetky těm, kteří je nevydělali poctivě, ale kteří je prachsprostě nakradli!

Doc. JUDr. Miroslav Němec, Ph.D.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio