Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Kontroverzní zákrok polské policie (REDAKCE)

Kontroverzní zákrok polské policie skončil zastřelením pachatele
ilustrační
Foto: Fotosoutěž

Po sociálních sítích se šíří záběry ze zákroku polských policistů, kteří nekompromisně zastřelili na útěku pachatele, který po nich předtím hodil kladivem. Co si o zákroku myslíte vy?

Autor: redakce
Publikováno: 15. 07. 2014
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 20:44:41 30. 07. 2014
default.png
SANTIAGO-SAN [2014-07-30 06:37:49]: Jenže střílet můžeš, když po tobě to kladivo házet chce, ne když to kladivo už spadlo na zem a netrefilo. A to, že nebezpečného pašíka nemůžeš jiným způsobem zadržet neznamená, že nemáš fyzičku a nedoběhneš ho a proto budeš střílet. Tam musí hrozit bezprostřední nebezpečí, že drban unikne a už skutečně nejde jinak zadržet, ale to, že si neplníš svoje povinnosti a nemáš fyzičku, za to tě sejmou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 20:41:30 30. 07. 2014
default.png
VETERAN2 [2014-07-28 22:36:17]: Proč rušit paragraf, který umožňuje střílet po ujíždějícím vozidle? Protože jsou u toho nevinní mrtví a furt dokola. To stačí.

Xykan mě nezná, ten debil ani neví jak se jmenuju a kde jsem sloužil, ale musí to být ultrakrypl, když zneužívá svůj anonym při jakože "odkrytí" jiného. Pravý polda.

Jinak si myslím, že by to mohl být někdo z autorů následující prasárny tady u nás: přesně v ulici kde bydlím, ukradl někdo z rodinného domku ze dvora jízdní kolo. Všude překážka vyšší než 180 cm, jasná porušovačka. Kluci to taky tak vzali. Na poradách s mladými úslužnými blbečky ovšem velitel zdejšího rajónu nařídil (za nás si to nedovolil), že z toho bude přestupek a jeden kriminalista jel domácí přesvědčovat, že asi neuzamčela dveře nebo vrata... prostě další drban uchráněný. Samozřejmě se to oznámit nemůže, protože do toho už namočili mladé úslužné blbečky, takže by šli prdět i oni.
Každý den si říkám, co by na toto řekl GIBS. Stejně to v dohledné době křoupnu. Hoši, zavčasu si to podejte do céčka.
Když se někdo takový jako Xykan s něčím tak nekolegiálním tady ještě ozve, zvednu prostě trubku... Pomsta za studena! Luxus!

Veselé z natáčení? Těch jsem sem dal dost už já sám. Jinak co můžou dávat za veselou z natáčení kolegové, co byli shnilí jako vši a dělal se mnou něco jiného než nejnutnější čárečky jen jediný z cca patnácti lidí? Pomluvy maximálně typu drbanské řeči. Ty jsem navíc ještě rozšiřoval a ani těmhle lemplům jsem se rozhodně nesvěřoval, co a jak dělám. Takže například když se o mě tvrdilo, že jsem matce dal pokutu za její psi pobíhající venku, rozhodně jsem to nepopíral. nebyla to samozřejmě pravda. Ta byla ještě horší: ve skutečnosti jsem obě psiska zlikvidoval. Což drban ani ho chránící "kolega" čárkoman netuší. Takže neustále platí, že jsem dal pokutu vlastní matce, hahaha!

Když budeš chtít, dodám další věci, co se o mě dodneška vykládají.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 06:37:49 30. 07. 2014
default.png
VETERAN2 [2014-07-29 21:00:55]: Netvrdím že se musí střílet za každou cenu ale když jako polda něco provedu, musím vědět proč. Pokud po poldoj hodíš kladivo a míříš na hlavu, nezlob se na mě ale to tě zabít může :) Pokud taky to kladivo po tobě hodí... Nejsem expert na mechaniku ale vím jistě že díru do kebule ti to udělá. Jak říkáš na místě říkal že nás všechny pozabíjí, kladivem mi rozmlátí palici apod. Nehledě na to že jestliže osoba proti níž byl použit donucovací prostředek hrozba namířenou střelnou zbraní nebo varovný výstřel neuposlechne příkazu policisty k zajištění bezpečnosti jeho vlastní nebo jiné osoby... Což také neuposlechl... :) Hrozba byla ? Byla, byl dokonce i varovný výstřel.. :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 21:00:55 29. 07. 2014
default.png
SANTIAGO-SAN [2014-07-29 12:49:52]: Vím. Bylo by to ale hodně na hraně. Ani jeden nevíme, co udělal předtím. Podle nadpisu rozbíjel auta. To dokonal. Na nebezpečného to určitě nedá.
Dále napadení. Nikterak intenzivní to nebylo. Spíš se nechtěl nechat rušit a sebrat. Kdyby se drželi dál, ani by nehodil. Takhle po nich hodil, co měl a snažil se utéct. Hodně by záleželo na posudku, co by tím, čím házel, dokázal způsobit. Osobně se vůbec neodvažuji odhadnout výsledek. Řekl bych maximálně tak pokus o těžké ublížení. Snaha dokonat, veškerá žádná. Že by od soudu odešel s podmínkou nebo maximálně rokem nebo dvěma na tvrdo, víme oba. To poškozování by podle škody mohlo dát i na víc.
Podle reakcí vypadal na perník. Na to by se dalo uhrát asi nejvíc. Říkat mohl cokoliv. Nezbývalo by než doufat, že se nepodaří ten záznam vyčistit natolik, aby bylo rozumět každému slovu.
Jak jsem napsal. Střílet po něm v ulici plné lidí, by mě nikdo nedonutil.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 12:49:52 29. 07. 2014
default.png
VETERAN2 [2014-07-28 22:36:17]: § 56 písm. c) zákona č. 273/2008 Sb., o Policii se praví... aby zamezil útěku nebezpečného pachatele, jehož nemůže jiným způsobem zadržet...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:36:17 28. 07. 2014
default.png
HAMMER [2014-07-26 07:06:42]: Něco dobře napsat je jedna věc. Tady ale můžou psát, co chtějí. Obrazový záznam je tak maximálně usvědčí ze lži. Dokud házel, nebyli ho schopní trefit do nohou. Aspoň se mi zdá, že tam ta ženská mířila. Kdyby se jí to povedlo, myslím, že by proti tomu nikdo nemohl nic namítat. To nezvládli. Když už neměl čím házet, dal se na útěk. Je jedno,co měl u sebe, protože to nepoužil, přestože měl možnost. Raději prchal. O důvodné obavě bych tedy pochyboval. Když se na záznam podíváte pozorně, stojí na straně ulice, kudy prchal, vzadu hlouček lidí. Při střelbě se práší ze zdi. Z tak nekvalitního záznamu je to problém odhadnout, ale řekl bych, že uběhnout ještě tak 10 metrů, měli ti diváci o zábavu postaráno. Nikdy bych takhle nestřílel. Mohl by být podezřelý, z čeho by chtěl.
Použití zbraně je možnost. Ne povinnost. To platí i při střelbě na auta. Nevím, proč rušit paragraf kvůli tomu, že někdo neumí střílet. Mohli aspoň napsat, že ta holka třeba chvílemi držela při jízdě volant, když třeba něco hledal v kabině. V tu chvíli je řidič a ne nezúčastněná osoba. Řidič přeci nezbytně nemusí sedět na místě řidiče. Je to sice těžko, ale alespoň trochu uvěřitelné. Trefit i pašíka, nikdo už by netvrdil nic jiného. Případ neznám, tak nevím, jak to přesně bylo. Ono se to obdobně stalo stejně víckrát.
Jako forma zkráceného řízení to ale nemá chybu. Náklady na trestní řízení a výkon trestu odpadají. Bezprostřední účinek na pachatele. Náprava jistá. Určitě už to nikdy neudělá.
Když se nám podařilo najít kradené vozidlo, majitel byl skoro vždycky pěkně kyselý, protože ho měl dobře pojištěné a koupil by si nové. A 105ku nějakého chudáka už dnes neukradne asi ani smažka.
Pokud krade auta organizovaná skupina, jsem zastáncem jejího rozkrytí. U nás to místní nebyli nikdy a když se chytil jen jeden. Za 14 dní se kradlo vesele dál. Když sebrali všechny, byl docela dost dlouhou dobu pokoj. Aut se ale u nás kradlo naprosté minimum. V Praze je větší výběr.
Xykan je ten ultrasráč z vedení, který tě zná a asi ani z vedení nebude. A co hůř. Nechce sem dát žádnou veselou z natáčení. Poradenská činnost je to, co na tebe prozradil Google. To ti tedy asi uniklo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 07:06:42 26. 07. 2014
default.png
Zopakuju případ, kdy policejní hlídka vyjela na signál pastičky do nějakého obchoďáku. V oddělení oděvů se schovával drban. Nebyl ozbrojený. Kluci obchoďák procházeli, jeden z nich si všimnul pohybu za řadou mantlů a slyšel kovové cvaknutí. Drbana promptně poslal asi tak půlkou zásobníku do věčných lovišť. Zákrok byl vyhodnocen jako oprávněný, kovové cvaknutí bylo sice nakonec ramínko o držák mantlů, ale pro policistu to mohlo znít jako natahování pojistky zbraně.
Měl holt drban opustit úkryt, když k tomu byl vyzván.
Jak píše Santi, že má hole v ruce? E... teda holé ruce? V další sekundě bude mít v ruce z rukávu nějaký krátký revolver nebo nějaké veselé házedlo plné uvědomnělých hrotů...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 14:23:23 18. 07. 2014
default.png
Že měl prázdné ruce, no a co ? Co když byl držitelem zbrojního průkazu a byla důvodná obava že měl u sebe zbraň jež je na něj registrována ? Nebo předtím provedl něco se zraní a proto se za ním hlídka rozjela ? Je úplně guma jestli ho provrtali přes záda nebo ne, pokud měl u sebe střelnou zbraň atd... atd...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:37:45 17. 07. 2014
default.png
Polský zákon neznám, ale na mě to spíš dělá dojem, že ho nebyli schopní do těch nohou trefit. Nevím, co udělal předtím, ale jestli jen to auto, tak pokud už neměl čím házet a dal se na útěk, je střelba v době kamerových systémů úplně zbytečná. Však on ho někdo pozná a pak ho stačí dojít v klidu sebrat. Navíc utíkal docela širokou ulicí, kde se dá předpokládat pohyb lidí. Dokud stříleli proti baráku, je to v pořádku. Jakmile začali střílet podél, riziko pro nezúčastněné osoby by se mi zdálo příliš velké, i kdyby ho naháněli jako zvlášť nebezpečného.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu EM488 21:19:07 16. 07. 2014
default.png
Střílet do zad je hrozně ošemetné, otázkou je, jak moc nebezpečnej jim připadal a jak to podají při vyšetřování. Já bych logicky do roztrhání těla tvrdil, že byl nebezpečnej i po odhození tyče, protože jsem netušil, zda ještě není něčím dalším ozbrojenej. A z jeho chování jsem usoudil, že nechat ho utéct znamená další jeho „společenskou škodlivost“, to znamená důvodnou obavu hraničící s jistotou, že na útěku těžce zraní někoho nezúčastněného, kdo mu vleze do cesty. Je to v podstatě stejné, jako pálit po ujíždějícím autě. Vždycky kluky hrozně obdivuju, že nemají strach takhle nastavovat kůži.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio