Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Práce u PČR - vzdělání, možnosti

Dobrý den, chtěl bych požádat o radu. Letos maturuji a přemýšlím co dál, sice studuji strojírenství, ale nějak mě to přešlo. Vždy jsem chtěl být u AČR či PČR, jenže u armády je to příliš velký závazek (Univerzita Obrany), tudíž bych se rád dostal k PČR. Zajímalo by mě, jestli je rozdíl se k PČR hlásit s VŠ a jen s maturitou (ohledně platu a náplně práce). Přemýšlel jsem nad VŠ, konkrétně opět UNOB, obor: Bezpečnostní služby, ale nejsem si vůbec jist, zda je to vhodné. Nevím, co si vůbec pod prací u PČR představit, ale nerad bych celý dny proseděl v kanceláři za pc, radši chodit na hlídky, ať už pěšky nebo jezdit autem, i v noci. A zda je v JMK (Brno, Vyškov) šance se k PČR dostat. Děkuji
NADS :: Datum založení: 08. 02. 2015 :: celkem 11 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 07:30:06 01. 03. 2015
default.png
NADS [2015-02-28 11:53:35]: No a kdyby jsi ještě chtěl vědět, kam jdeš a jaká "podpora" od veřejnosti tě čeká, mrkni na diskusi na idnes k událostem v Brodě.

VŠ je vždycky dobrá, když budeš chtít za pár let vypadnout někam jinam, kde má práce nějaký smysl.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NADS 11:53:35 28. 02. 2015
default.png
Dík za reakce, na vš se teda budu snažit dostat, i kdyby jen kvůli tomu rychlejšímu postupu, pak bych si při práci dodělal další 2 roky

Já jsem teda z Vyškova, ale sš dělám v brně a vš taky, ale asi tam i nastoupím, stejně tam téměř nikoho neznám.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CODY 23:15:11 26. 02. 2015
Cody.jpg
Nelze jinak než souhlasit.......také si myslím že s "íčkovým" sběrem nastal pomníček Péčéerky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:25:33 26. 02. 2015
default.png
CHIP [2015-02-25 16:15:08]: Boční vstupy skončily? Zaplaťpámbů, aspoň něco.

Poslední rada: v místě, kdy bydlíš, jsi ovšem ve službě naprostý frajer, všechny a všechno znáš, nikdo tě neopije rohlíkem. Jenom nesmíš mít slabší nervy. My jsme všichni sloužili (dělali územáře) tam, kde jsme bydleli. Má to spousty výhod: nemůžeš vzít úplatek (tedy můžeš, ale poprvé a naposledy :D) nemůžeš si hrát na boha a odpouštět kamarádíčkům a kamarádíčkům kamarídíčků, informátoři se jen hrnou i ve tvém volnu...

Pakliže se ti ovšem nechce dělat, má to značnou spoustu nevýhod: hrnou se ti informátoři, nemůžeš vzít úplatek, nemůžeš se hrát na boha, musíš makat protože ti všichni vidí až do talířku... nebo taky nic z toho nemusíš a jsi v místě jako četník vyřízený.

Nastup někam, kde nikoho a nic neznáš a můžeš se tak tři až pět let jen učit kdo je kdo a "odkial kam a kadě" místo aby jsi něco řešil. Nikdo tě nezná, nic moc de fakto nemusíš, na všecko prdíš, patnáctého vezmeš plat... Nějaká prevence nula, protože napřed musíš mít místní a osobní znalost, což je naprostý a neoddiskutovatelný základ policejní práce.

Pokud by jsi nezvládnul působit mezi lidma, s nimiž bydlíš a dělat tam pořádky, asi jsi prošel špatně psychotestama a máš slabé nervy. S tím by jsi neměl v takovém povolání vůbec co pohledávat.

Tohle povolání v místě bydliště zaručeně oddělení v tvém životě zrno od plev a kamarády od kamarádíčků. Všichni, ale úplně všichni, tě najednou začnou zdravit a můžeš rovnou zapomenout na nějakou dobrou pověst. I kdyby jsi se rozkrájel, s blbostí se nedá ani bojovat, ale blbost se dá krásně využít. Čím víc aktivně přiživuješ všechny ty poudačky co se vyrojí, tím méně máš ve skutečnosti práce a máš božský klid. Čím víc se tě (přiznejme že s těma zákonama neoprávněně, ale vysvětluj to debilům) bojí, tím častěji chodíš jen s rukama za zády a usmíváš se a myslíš si: ty mě taky!

Když máš koníčka ještě psychologii, velice se u toho pobavíš, s čím vším se takto setkáš. Panoptikum blbů hadra. A jak ochotně věří ale naprostým kravinám.... :D :D

To se pak ta prevence dělá naprosto snadno - obětí je ale tvoje pověst. Pravda na druhé straně je, že jsi nešel k policii být mezi lidma populární, tvým úkolem není, aby tě někdo měl rád nedejbůh tě snad miloval, ale aby jsi měl v rajónu klid a pořádek. Na všecko ostatní se můžeš vykašlat, pokud na to máš potřebně pevné nervy.

Dodneška a furt dokola se stává, že mě lidé vzpomínají, jaké se mnou jakože měli zkušenosti (jen ty samozřejmě nejhorší) a zážitky, ale vůbec nevědí, že jsem to já. :D :D
Stávalo se to i ve službě, když mi lidé říkali, jaký že jsem pohodový, s úsměvem atd, domluvou, vysvělením... ale že ten náš Hammer co ho máme na oddělení, to je hrozný darebák, sebral papíry půlce ulice (to měl pravdu)... Pak vystoupila ze sedadla spolujezdkyně paní toho spokojeného řidiče a říká mu: víš ty s kým vůbec mluvíš? Dělal jsem na ni všemožné ksichty jen aby ho nechala básnit dál.... :D :D
V hospodě chlapi hrají šipky a pije se, je jednáct hodin a ráno se jde do práce. V tom zahlásí jeden z nich, poslední runda, Hammer nikdy nespí. A víc nikdo nepije.
S kolegou dojdeme do hospody, šel jsem si kopuit slané tyčky. V hospodě ticho jak v hrobě. Pozdravím, popřeju všem dobré chuti, kupuju si tyčky, kolega se na všecky usmívá a hodnotí, kdo je tam autem. Jeho brácha tam sedí taky, taky policajt. Za cca týden říká: kristepane, co to tu vyvádíte, jen co jste se objevili, hospoda ztichla jak kdyby si pro někoho přijelo gestapo a když jste odešli, říká mě ten jeden: úplně jsem viděl, jak tvůj brácha jak si nás prohlížel ví, že mám auto vzadu, teďka abych ho tam nechal a šel domů pěšky! Dali jsme si další dvě hodinky práci s tím, aby nás při odchodu aspoň někteří viděli, že za rohem čekáme kdo vyjede s autem.
Když jsem na oddělení došel, hnedka jsem se dozvěděl: kámoši ano, ale jakmile služební střet, padni komu padni. Kolegové to otřevřeně všem říkali. Samozřejmě se to dalo pak nějak udělat, dělalo se to tak ve prospěch všech slušných lidí, ne kámošů. Ale deklarovat jsi to tam, kde tě znali a kde jsi bydlel, rozhodně nemohl. Na tu dobu vzpomínám a to velice rád. Pak, když staří kusové odcházeli a nahrazovaly je případy spíše na psychinu, to začalo jít do loje. Ta soudržnost a všeobecná lidská i odborná úroveň starých pardálů (všechno bývalých esenbáků) šla do háje.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 16:15:08 25. 02. 2015
Chip.jpg
Jak pise kolega, počítej s nástupem do druhé tarifní třídy. Doba bočních vstupů už naštěstí pominula, takže do dvojky nastupují absolventi práv i policejní akademie, stejně jako treba stredni školy potravinářské. A je to tak dobře, pár let na ulici nikomu neuškodí:-) Rozdil je v tom, ze absolvent VŠ má rychlejší karierni postup a nemusi pracně šplhat z jedné třídy do druhé. Pokud jde o oddělení či město kam budeš zařazen, vše se odvíjí od kraje kam se hlásíš.Útvar kam se dostaneš můžeš ovlivnit jen málo, pokud tedy neznáš personalistu. Maximálně pokud máš vybrané nejaké určité oddělení, můžeš tam předem zajít a promluvit si s vedoucím, jsem ten a ten a chci tady delat, máte volné místo? Může a nemusí to pomocí... Poslední rada, nevybírej si útvar blízko svého bydliště. Dělat v rajonu kde bydlíš je špatná medicína... :-)


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 1)
Poslat zprávu KKKK 15:40:00 25. 02. 2015
default.png
NADS [2015-02-25 13:32:39]: Na 7. nebo 8. TT zapomeň, nastoupíš do 2TT - podle tvého dotazu soudím, že strýček co by zatlačil na prezídku nesedí. Lidí s Bc je u policie hromada a mají již něco odslouženo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NADS 13:32:39 25. 02. 2015
default.png
Omlouvám se, ale neměl jsem moc času a musel jsem podávat přihlášky na vš. Já ke všemu myslel, že je Policejní VŠ i v Brně, jenže už ne. Tudíž jsem si dal přihlášku na UNOB - Bezpečnost.

Podle toho, co jsem našel já na internetu, tak plat se odvíjí od T-Stupně a T-Třídy. - tzv. vyjdu z vš jako Bc., nastoupím k PČR = TS1 a TT6 či 7 a 8 > plat 20k. Ale podle všeho budu stejně v TT2 (jasně, asi to ode mně zní naivně a vypadalo by to dost jednoduše)

Rád bych se zeptal, jak je to s přidělením oblasti, kde dotyčný pracuje - třeba město, apod. Ale zkusím si to prvně najít


Co se týče závazku u AČR, i když bych tam chtěl, nejsem si jist, zda by mě vzali a jak dlouho bych vydržel. Nejsem na tom se silou moc dobře - ano, řeknete, aspon to zkusit, ale pokud to člověk nezvládá a ukončí studium, platí se 9k za každý měsíc, co jste odstudovali.

Děkuji

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 11:24:56 09. 02. 2015
default.png
HAMMER [2015-02-09 06:28:42]: Já právě nevím, jak to s tím závazkem myslel :-) Proto jsem se k tomu ani nevyjadřoval. Vím, co jsou u AČR závazky, ale ty tím nemyslel, že....

S tím dohledáváním informací tazateli je to zde v poslední době opravdu bídné. Zvlášť u totožných témat. Už se to tu snad duplikovalo i druhý den :-D
Ale pořád si říkám, že i tak si tazatel zaslouží nějaké info, byť s utrženou kritikou za jeho neschopnost hledat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:28:42 09. 02. 2015
default.png
Přečti si, Ghoste, co píše u armády je to příliš velký závazek. Tam je to těžší, půjde teda raději na lehčí. :D :D

Prej radši chodit na hlídky!!!! Jahaháááá, víte proč se ke starému četnictvu bralo až od pětadvaceti? Aby se tam nedostala tato děcka s jejich představama!!!

Pod prací v terénu si představ raději jedenáct hodin z dvanáctihodonové šichty naprosto nesmyslného pěšího přemisťování se mezi kontrolními body od ničeho k ničemu. Nikde nikoho neznáš, nemáš spojení, neznáš místo a šlapeš...
Zapomeň na filmy, drsnost nesmyslnosti služby u PČR tě vyléčí jako nic jiného.

Pod platem si představ patnáctku čistého.

No a pokud si neumíš najít to co je tu už desetkrát, tak si skutečně nezasloužíš ani korunu navíc. Jak budeš hledat pachatele, to skutečně netuším, když si neumíš poradit ani s netem. A až dostaneš rozum a pochopíš, že nejsnazší cesta není vždycky to pravé ořechové, už nebudeš mít tu schopnost se tak snadno a rychle učit jako v mládí, kdy jsi byl líný jako svině. A víš co? Nikde nenajdeš tlačítko restartu!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 21:45:23 08. 02. 2015
default.png
....asi páté stejné vlákno během půl roku :-(

- chodník šlapou i s magisterským vzděláním

- je jedno z jaké školy to máš UJAK nebo UK, bohužel je to jedno

- v AČR lepší peníze a možná i zacházení

- na UNOBu či POLAC si můžeš udělat mezi spolužáky co to někam dotáhnou známosti k nezaplacení (k nezaplacení, pokud zůstaneš v oblasti bezpečnosti)

- k PČR s největší pravděpodobností (tedy jako až na výjimky každý) nastoupíš na základní útvar do 2TT (druhý tarifní stupeň dle Nařízení vlády), takže rozdíl mezi maturantem a vysokoškolákem není (zvlášť když šlapou i inženýři a magistři) jak náborově tak platově.

- nábor v JMK snad ještě probíhá, něco se tu kolem toho probíralo, myslím, že na webu Policie je konkrétně info

- pod prací v terénu u PČR si představ slovní přestřelky, strkanice a tahání s drbanama na denním pořádku, riziko žloutenky a různá jiná a horší nebezpečí, tolik rozdíl s AČR.

- platové podmínky a jak to chodí na ZOP (to je ta škola, kde z tebe mají u policie udělat policajta) si najdi v jiném vlákně

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio