Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

MP vs PČR

Dobrý den! Mám velký zájem o práci u PČR ( za těch ,,30 000 ´´ kdo může odolat :-) jen by mne zajímalo, proč mají u MP platy okolo 23 000 a u PČR okolo 15. Jaké jsou rozdíly v náplni práce atd. ? Mockrát děkuji za odpověd
MARTINBIGL :: Datum založení: 07. 11. 2008 :: celkem 53 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu FS2 23:36:04 31. 03. 2011
default.png
JARAL [2011-03-31 23:28:52]: Trochu nechápu, na co si stěžuješ, sám tu voláš, po osekání pravomocí MP... jediná pravomoc co za něco stojí, je právě to předvedení.. takže až bude po tvém, tak můžeš rovnou všechny revizory řešit sám :-D Jinak ověřování totožnosti se sice po telefonu dělá, ale je to opět tiše tolerované překročení pravomocí MP, protože se při tom zjišťují údaje, které MP nemá právo požadovat v rámci zjišťění totožnosti.

Vše vychází ze zákona o MP... a sám si zde požadoval, větší osekání pravomocí MP, takže nevím, čemu se divíš.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JARAL 23:28:52 31. 03. 2011
default.png
Jen zkráceně. Po posledních šichtách, kdy jsem opět zažil "výbornou" spolupráci s MP už není tolik chuti.
Nechápu proč MP řeší dynamickou stránku dopravy. Do jejich pravomocí by měla patřit pouze statická stránka dopravy. Nevím jak je to v jiných městech, ale v Brně nemá PČR odtahovou službu a auta pro peníze tedy neodtahuje. Ani by to vlastně nebylo moc lukrativní pro PČR, když všechny vybrané peníze jdou do státní kasy a ne jako u MP do městské.
Pan Přikryl (vedoucí MP Brno) rozhodl, že MP nebude moci již lustrovat pře lustrační kanál PČR. Tzn., že revizor (člověk placený městem) chytí černého pasažéra, který se mu nechce prokázat. Proto pan revizor zavolá hlídku MP. Ani té černý pasažér neukáže doklad. Hlídka MP má 2 možnosti: 1) předvést osobu na stanici PČR k prokázání totožnosti a za 2) zavolat hlídku PČR, která osobu na místě ztotožní. Dost by mě zajímalo, z jakého důvodu tedy je hlídka MP na místě. Ten samý příklad se týká např. drobné krádeže v OD, aj.
Až nebudu po šichtě a bude více času, tak se pokusím zodpovědět i další otázky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 21:57:11 31. 03. 2011
Chip.jpg
to opzdiby: EEE? Kdo klade na Obecní policii daleko větší požadavky? Občané, nebo SKPV? Nebo občané z SKPV? Nebo snad a před tím nás Bůh ochraňuj, nějaká SKPV Obecní policie?:-) Nějak jsem to nepochopil...
Co se týká dotací na provoz obecních policii státem, docela tomu rozumím. Stát by platil a obec by si zvesela navyšovala počty strážníků, které by samostatně úkoloval a a kteří by trhali, trhali a trhali. P%rostě státe plať a do ničeho nekecej. Do do kapes obce by plynuly další prachy. Komu by se to nelíbilo?:-) A když už by potom stát dotoval provoz obecní policie, proč potom nevytvořit policii jednu,( onu slavnou metropolitní) která by vesele trhala pro obec, pod moudrým a laskavým dohledem pánů radních? Taková maličká obecní garda, zvyšující ego pana starosty. Vždyť už teď vidíme jak to chodí v obcích.Přátelé pana starosty jsou nedotknutelní a naopak jeho "nepřátele", z problémů nevýjdou. Provázanost obecní policie s komunální politikou je nehorázná. Shodou okolností bydlím na Praze 5 a při představě, že by mi měli velet a úkolovat mě, lidé typu bývalého starosty Jančíka, se mi dělá mírně řečeno nevolno. A myslím, že stejně to cítí i značná část policistů. (Alespoň tedy doufám)
Když už jsme u toho představování:
kpt. Michael Manolevski
Vrchní komisař
Školní policejní středisko Praha

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OPZDIBY 19:37:44 31. 03. 2011
default.png
Dobrý den, do samostatné působnosti obce patří dle § 35, odst. 2, zákona č. 128/2000 Sb., o obcích i povinnost obce zajistit ochranu veřejného pořádku. Do přenesené působnosti obce patří dle § 15 a § 16, zákona č. 239/2000 Sb., zákona o integrovaném záchranném systému i povinnost obce zajistit připravenost na mimořádné události, podílet se na provádění záchranných a likvidačních prací, na ochraně obyvatelstva a varovat před hrozícím nebezpečím. Aby měla obec reálnou možnost toto dodržet, patří do její samostatné působnosti dle § 84, odst. 2, písm. o), zákona č. 128/2000 Sb., o obcích i zřizování obecní policie.

Také je velký rozdíl mezi městěm, obcí kde je Obvodní oddělení Policie ČR a kde není. V případě, že není Policie ČR jsou na strážníky ze strany občanů, včetně SKPV kladeny daleko větší požadavky. Proto ze strany obcí spíše převažuje požadavek na změnu legislativy v oblasti obecní policie a to, aby stát přispíval na provozní náklady obecní policie, tam kde strážníci zajišťují hlídkovou službu na vesnicích, včetně linky 158 (místo PMJ, OHS apod.) Nebo, aby byla v zákoně uvedena povinnost, velkých obcí mít zajištěnou svoji obecní policii, nebo uzavřenou veřejnoprávní smlouvu na zajištění veřejného pořádku s obecní policií v regionu.

Luděk Wachtl
velitel Obecní policie Zdiby
zastupitel obce
www.policiezdiby.cz



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOSIC 22:05:26 30. 03. 2011
default.png
Jinak co se týká metropolitní policie, tak mi to příjde hloupé a to dost. A to zejména z toho důvodu, že policie by měla být vždy apolitická. Městská není podle mne policie jako taková......proto je to jen pracovní poměr (protože pokud vím, tak ve služebním zákoně stojí něco jako to, že by měla být PČR apolitická, stejně jako armáda, ne? - nemám ho načtený, takže nevím to přesně).

Navíc je pravda, že co se týká financování metropolitní policie a dalších otázek, tak je to řekl bych dosti složitá otázka....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOSIC 22:04:19 30. 03. 2011
default.png
Jinak co se týká metropolitní policie, tak mi to příjde hloupé a to dost. A to zejména z toho důvodu, že policie by měla být vždy apolitická. Městská není podle mne policie jako taková......proto je to jen pracovní poměr (protože pokud vím, tak ve služebním zákoně stojí něco jako to, že by měla být PČR apolitická, stejně jako armáda, ne? - nemám ho načtený, takže nevím to přesně).

Navíc je pravda, že co se týká financování metropolitní policie a dalších otázek, tak je to řekl bych dosti složitá otázka....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOSIC 22:03:52 30. 03. 2011
default.png
Jinak co se týká metropolitní policie, tak mi to příjde hloupé a to dost. A to zejména z toho důvodu, že policie by měla být vždy apolitická. Městská není podle mne policie jako taková......proto je to jen pracovní poměr (protože pokud vím, tak ve služebním zákoně stojí něco jako to, že by měla být PČR apolitická, stejně jako armáda, ne? - nemám ho načtený, takže nevím to přesně).

Navíc je pravda, že co se týká financování metropolitní policie a dalších otázek, tak je to řekl bych dosti složitá otázka....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOSIC 22:00:26 30. 03. 2011
default.png
FS2 [2011-03-30 21:35:23]: Hele, s tím nesouhlasím...osobně mam pár kamarádů, kteří začínaly u MP a pak šli k PČR nebo k VP (vojenská policie) a podobně. Nevím nevím....ale škatulkování je trošku k ničemu. Navíc nechápu v čem víc by se dala okleštit práce strážníků MP - nenchat je postihovat delikty podle 200/1990? nebo jako v čem bys je ořezal? Sebral jim pouta, obušky/tomfy a pistole? To by pak mohlo stejně všechno obstarávat jakákoliv bezpečnostní agentura, která by stejně volala jen a jen PČR a z toho by se příslušníci PČR asi popupínkovali, nebo ne?

Spíš jde o to, jak měšťáci provádí svou práci a ne o tom, jestli jsou někteří naprosto neschopní.....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 21:35:23 30. 03. 2011
default.png
JARAL [2011-03-30 10:24:27]: Jo, jo, u pčr tam mají všichni zákon v malíčku... vzpomínám si třeba na hlídku dopravky, která hledala v zákoně číslo paragrafu, podle kterého je trestné řídit s 2,5 promile... a nakonec se ještě divili, že se to jmenuje "ohrožení pod vlivem návikové látky" a ptali se, jestli je to vážně wono.

Ale tím neříkám, že stejní lidi nejsou u MP, jen je legrační ta představa některých lidí, že u MP nikdo nic nezná, a pčr jsou jen borci. Už jen proto, že nemálo zkušených lidí od pčr je u MP, zatímco u pčr je nemálo kinderpolicajtů.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 21:28:35 30. 03. 2011
default.png
JARAL [2011-03-30 17:18:43]: A kdo to odtažení zdražil? MP asi ne, ale spíše vaši volení zástupci, tedy politici. Jinak pčr tahá taky, zrovna v ulici kde bydlím vcelku často, pěkně z místa, kde je zákaz zastavení, ale auto nikomu nepřekáží.

Pokud jde o ubírání pravomocí, tak je třeba si uvědomit, že nemálo odtahů je na oznámení občanů... takže nejsem proti, MP tahat nebude, ale všichni ti lidi nebou volat na 156, ale na 158, takže proč ne, jestli má pčr málo práce, klidně se mohou cvičně přepojit oznámení z 156 na 158 :-D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio