Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

MP vs PČR

Dobrý den! Mám velký zájem o práci u PČR ( za těch ,,30 000 ´´ kdo může odolat :-) jen by mne zajímalo, proč mají u MP platy okolo 23 000 a u PČR okolo 15. Jaké jsou rozdíly v náplni práce atd. ? Mockrát děkuji za odpověd
MARTINBIGL :: Datum založení: 07. 11. 2008 :: celkem 53 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MIZIS 12:18:35 29. 04. 2010
default.png
Čau Martine. Všude " měšťáci " nemají tak dobré peníze, záleží, jak je obec či město bohaté. U PČR je to všude prakticky stejné, kromě třeba Prahy.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 11:19:46 20. 04. 2010
martoo.jpg
MP těžko může někdo hodnotit obecně, když je přímo závislá na starostovi potažmo zastupitelstvu. Úroveň strážníků se odvíjí od systému, který je jim nastolen.

Jsou případy, kdy z celkem dobře fungujícího okrsku 12 strážníků se obecními tlaky a přesměrování zájmu vytvořil bezzubý okrsek s třemi strážníky, kteří slouží v jednom a prakticky fungují jako směrovka na PČR, kam všechny odkazují. Pokud strážníci neplní svoji hlavní funkci - zajišťování veřejného pořádku, pak jejich úroveň nemůže být kdovíjaká. Těžko jim to ale zazlívat..

to Martin:
Pokud k MP, pak bych ti doporučoval větší město.. Třeba Praha má systém MP dobře udělaný a od strážníků, které znám, poslouchám samé kladné ohlasy.. Je to sice škubačka, ale na odměny, vybavení, spolupráci si vážně nemůžou stěžovat.. MP řeší pouze PŘ a to ještě známce, takže zákonitě personální struktura není tak pestrá jak u PČR..

U PCŘ ve větších městech začneš pravděpodobně jako hlídkař a tvoje práce bude ze začátku se strážníkem téměř totožná (veřejný pořádek, bloky, zajišťování místa činu, kontrola osob a vozidel), pokud se dostaneš na obvod, pak je to o něčem jiném:o) Člověk si vyzkouší hodně věcí, ke kterým by se jinde nedostal..

Nejlépe rozhoď sítě na obě strany a pokud by jedno nevyšlo, máš v tom jasno.. Pokud vyjde oboje, pak máš hodně příjemné starosti:o)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FREDY 19:04:30 19. 04. 2010
default.png
JUR4 [2009-01-10 12:55:19]:
Tedy já fakt žasnu... tolik HRUBEK v tak krátké zprávě... To jsi opravdu velký BOREC. Teď mám pocit, že ke státní policii berou i s nedokončenou základní školu. TY se opravdu těm měšťákům a jozákům můžeš smát i s celou ZOPkou ..... :-) ostatně i po psychologické stránce Tvůj příspěvek hovoří za vše a ukazuje na opravdu "vyzrálou" osobnost. ( nesetkal, nevím.... ale něco na tom bude..) nejsi schopem vlastního uvažování a úsukdu..?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JUR4 12:55:19 10. 01. 2009
default.png
su u PČR jen chvilu ale v Brně se měštákům od nás všichni smějou to by ste nevěřily jaky pozdvyžení vzbudí to když operační hlásí že někam dojela JOZka :) prostě všude na ně slyšim jen to nejhorší dokonce aji od učitelů na ZOPce ale ja sem se ještě z žádnym pořádně nesetkal no tak nevim ale něco na tom asi bude co? ?:/

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 15:52:29 02. 01. 2009
honzad..jpg
www.zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=001&r=mfsevercech&c=1113198

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu COMMODORE 20:30:36 21. 12. 2008
default.png
V Praze jsou MP možná stále bráni jako "méně cenní", i když osobně s tím nesouhlasim. Každopádně ale v menších městech mají MP daleko větší "respekt" než policie státní. A hlavní rozdíl? U MP je větší klídek a pohodička s lepší výbavou a více motivačních prvků. No dobře, motivační prvek stylu "škubej a budeš mít víc" ...ale u PČR není ani to :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTINBIGL 17:25:35 09. 11. 2008
default.png
chci všem poděkovat za odpověd. Dokonale jste uspokojili moji zvědavost :-) super by bylo, kdyby se zrušila MP a platy by přešly na PČR :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 12:54:19 08. 11. 2008
Pim Burger.jpg
Já za největší rozdíl považuju reputaci. Nevím, jak kdo, ale já městské biřice za opravdové policisty nepovažuji. Neříkám, že nedělají důležitou práci, stát na přechodech má určitě svůj význam, ale jinak nula od nuly pojde. Abych nebyl nespravedlivý, tak se musí vypořádávat i s bezdomovci, občas udělat pořádek v hospodě, ale pro mě pořád zůstávají jen městem placenými vyhazovači a kdybych si měl někdy vybrat mezi městskou policií a PČR, tak ani na okamžik neváhám, byť by jezdili ve ferrari...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTIN1 11:49:08 08. 11. 2008
default.png
můžu tě ale ubezpečit, že řadový strážník nemá víc než řadový policista, je to ve většině případů pořád naopak. trochu jiná situace je co se týče odměn.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRIZLIVEJ 11:21:36 08. 11. 2008
Střízlivej.jpg
Jak bylo níže napsáno: MP zřizují města, PČR je státní. Jak je na tom stát zřejmě asi víme. O MP se "stará" město, které ji zřídilo a ovlivňuje i její rozpočet a platy. O konečných platech také rozhodují nadřízení strážníků. A čím větší město, tím víc si může dovolit větší počet strážníků a vyšší platy. Také jejich vybavení se různí město od města. Proto se u strážníků můžeš v různých městech setkat např. s jinými značkami a typy zbraní (české i zahraniční značky, pistole, revolvery, dále rozdílné stejnokroje, vybavení - např. vysílačky, auta a pod.). Protože MP zpracovává je PŘ (dále jen "přestupky"), u kterých je znám pachatel (nemám teď na mysli parkování) a zbytek PŘ s neznámými pachateli a TČ (trestné činy) předává PČR. Je to dáno právní legislativou, která uděluje MP určité omezené pravomoce. Např MP nevyjíždí mimo město, nelze stavět řidiče jen aby zjistili, jestli nejede např. se sjetými pneumatikami - silniční dohled, který vykonáva PČR. V podstatě se spíše zaměřují na VP (veřejný pořádek - např. rušení nočního klidu, zajištění pořádku při sportovních a kulturních akcích) a v dopravě na měření rychlosti, drobné krádeže v obchodech a pod. "Nejvyšším" vedoucím je starosta města, pod sebou má ředitele MP a ten pak několik svých zástupců (jak kde, většinou ve větších městech, v menším městě může být MP o stavu např. jen 3 strážníci :-) ) Protože PČR zpracovává a eviduje PŘ, TČ i jiné události a to v daleko větším rozsahu. Dále provádí další šetření v daných událostech. Tedy i výslechy poškozených i podezřelých a pod. Tím nejsou myšleny výslechy na místě události, ale pozdější. Dále PČR přibírá různé soudní znalce v různých oborech. Dále provádí odposlechy, sledování, zatýkání nebezpečných pachatelů - viz. organizovaný zločin. Na tuto práci se již specializují různí policisté. Protože MP nemá takové pravomoci a její působnost je omezena, může si dovolit ředitele, jeho zástupce, tiskovou(vého) mluvčí a daleko více strážníků na ulici v poměru s nadřízenými a strážníky v kanceláři. U PČR existuje nárok na výsluhu po určité době (v současné době je to po 15-cti letech služby a jeho výše odvíjí se od spousty dalších věcí), u MP výsluhový nárok není. Toto není vyčerpávající odpověď, ale jen nástin několika rozdílů v náplni práce. Není možno zde popsat všechny rozdíly, neboť je toho daleko více. Pro hrubou orientaci by to mělo stačit.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio