Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

MP vs PČR

Dobrý den! Mám velký zájem o práci u PČR ( za těch ,,30 000 ´´ kdo může odolat :-) jen by mne zajímalo, proč mají u MP platy okolo 23 000 a u PČR okolo 15. Jaké jsou rozdíly v náplni práce atd. ? Mockrát děkuji za odpověd
MARTINBIGL :: Datum založení: 07. 11. 2008 :: celkem 53 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu LAWOR 23:21:50 01. 04. 2011
default.png
FS2 [2011-04-01 21:28:16]:

:-) Nechci se hádat, ale souhlasit nemůžu. Jedinou rozumnou cestou je, aby starosta měl možnost práci PČR (a využívání sil a prostředků) na teritoriu své obce kontrolovat (upozorňovat na nedostatky), což je ale při troše dobré vůle dost dobře možné už podle současné legislativy.

Navíc pokud se obci nebude hospodaření PČR líbit, prostě přísun prostředků např. pozastaví.

Jinak u MP (obce) Tvé obavy rozhodně platí taky, né že né...např. v případě nákupu radarů či jiného vybavení (znám i případy motorových vozidel) toto občas leží na obcích nevyužíváno, resp. je využíváno zcela neúčelně, nebo naopak je využíváno za každou cenu...tedy k buzeraci slušných občanů, protože o nasazení sil a prostředků rozhodují komunální politici-naprostí neodborníci, kteří se často snaží plnit obecní kasu za každou cenu (a to jsem napsal velmi slušně).

Znám obce (územní celky), kde mám zcela jednoznačný dojem, že např. použití motorových vozidel se řídí zcela jinými potřebami (potřebami jiných), než jsou potřeby občanů.

Co se týká stability navrhovaného systému...stačí se podívat, jak se kolikrát po volbách (a nejen po nich, klidně i v mezidobí) najednou otočí o 180 stupňů na radnici kormidlo...

Metropolitní policie a jí podobné způsoby řešení problematiky veřejné bezpečnosti a pořáku nejsou v českých podmínkách komplexně uskutečnitelé, jejich princip by dobře fungoval jen někde (tam, kde je slušný starosta s ustálenou politickou podporou, navíc odborně se orientující v problematice, aby poznal, kdy na něho okolí šije boudu, ale kolik v ČR takových najdeme, že...).

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 21:28:16 01. 04. 2011
default.png
LAWOR [2011-03-31 23:46:16]:
"A nebylo by v českých podmínkách lepší, aby starostové plnili úkoly uložené podle zvláštních předpisů třeba tak, že by poskytovali podmínky (služebny, materiální vybavení...) PČR? "

Ne, to by opravdu lepší nebylo, aby obec dotovala špatné hospodaření ministra vnitra. Pokud obec teď pořídí cokoliv MP, tak má do značné míry i kontrolu nad tím, jak a kde to bude využíváno, naopak v případě nákupu čehokoliv pro pčr se může stát, že to bude zavřené ve skladu, převedeno neznámo kam, nebo používáno mimo obec. Představím si třeba, že obec by přispěla na auto pro pčr... auto bude stát na parkovišti, protože není nafta na hlídkování, … autem se bude vozit šéf,... auto bude zapojeno do dopravní akce na druhé straně okresu... to jsou všechno věci, které u MP nehrozí, resp. obec je může snadno ovlivnit ve prospěch svých občanů.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 21:20:44 01. 04. 2011
default.png
JARAL [2011-04-01 09:20:28]: Nevím, jak jsi došel k názoru, že zákon o obecní policii a jím svěřené pravomoci si vymyslela sama MP - je to dílo politiků, volených lidem. Osobně si myslím, že by stačilo pár změn jak v zákoně, tak i v přístupu do databáze obyvatel a MP, by mohla tebou popsanou situaci řešit sama - a nemusela by při tom překračovat zákon. Současný systém kolem lustrací je naprosto vadný a nahrává pouze drbanům, ale za to MP fakt nemůže.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JARAL 09:20:28 01. 04. 2011
default.png
FS2 [2011-03-31 23:36:04]: Divím se jen tomu, že ještě taková složka existuje. Tebou vystižené reakce na můj příspěvek jasně ukazují zbytečnost této složky. Já pro toho revizora bez problému dojedu, ale vadí mi když tam předemnou jsou MP, kteří ani nevyužiji své pravomoci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 00:17:22 01. 04. 2011
Andras.jpg
Pan Luděk Wachtl má pravdu ohledně zvýšených nároků na práci MP, ale samozřejmě jen v některých lokalitách. Jsou lokality, kde hlídky MP(OP) plní funkci hlídkařů a pomocníků dozorčí služby OOP. Znám takových případů několik i z vlastní zkušenosti. PČR bohužel již není v takové situaci, aby byla zcela schopna zvládat bez problému úkoly jí dané zákonem a tohoto důvodu je v mnohých lokalitách velice úzká spolupráce MP(OP) a PČR, jinak to prostě v současné době nejde. A troufám si tvrdit, že na strážníka, který pracuje v takové lokalitě, jsou opravdu kladeny větší nároky než na běžné hlídkaře v městech s početnější policejní posádkou.

Na druhou stranu nepovažuji za přípustné, aby vznikala metropolitní policie na základě takových konceptů, které byly doposud zveřejněny. A také nepovažuji za přípustné, aby lidé z radnice či současného velení MP(OP) měli jakýkoliv vliv na plnění úkolu ať už PČR, nebo posléze metropolitní policie. Většinu svého služebního života jsem odsloužil v Praze 1, a spolupráce se strážníky z Prahy 1 byla na skvělé úrovni. Mnohdy jsme se při určitých specifických zákrocích rovnou vytáčeli linku 156 nebo telefonní číslo kolegů strážníků.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LAWOR 23:46:16 31. 03. 2011
default.png
1) souhlas s chipem

2) to opzdiby

A nebylo by v českých podmínkách lepší, aby starostové plnili úkoly uložené podle zvláštních předpisů třeba tak, že by poskytovali podmínky (služebny, materiální vybavení...) PČR? Troufám si tvrdit, že by to bylo nejlepší jak pro občana (jednal by s ním relativně nezávislý policista), tak pro policistu (režim zákona o služebním poměru). Z důvodů jak uvedl chip ale chápu, že toto se jim rozhodně moc nelíbí...

3)

pak je tu ještě třetí cesta, na kterou se ve světě (ale náznaky jsou i v ČR) "demokratické " země vydávají. Tou je přenášení zabezpečování veřejného pořádku a bezpečnosti na soukromé subjekty (dokonce nejen to, i ozbrojené síly jsou v nemalé míře nahrazovány specializovanými soukromými agenturami...Irák, Afghánistán apod.).

Tuto moožnost prakticky již částečně připouští i česká právní úprava (např. zákon o obcích, když už byl v předchozím příspěvku zmíněn). Co se týká problematiky vnitřního pořádku a bezpečnosti, považuji třetí cestu pro ČR za nejnebezpečnější...

Jinak v některých zemích už jsou tak daleko, že mají prakticky funkční privátní tajné služby (opět se nejedná, pokud se týká výkon jejich činností území státu, tedy jde o "kontrarozvědnou" činnost, o nic jiného než o problematiku veřejné bezpečnosti a pořádku)...viz. Pákistán a další.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 23:36:04 31. 03. 2011
default.png
JARAL [2011-03-31 23:28:52]: Trochu nechápu, na co si stěžuješ, sám tu voláš, po osekání pravomocí MP... jediná pravomoc co za něco stojí, je právě to předvedení.. takže až bude po tvém, tak můžeš rovnou všechny revizory řešit sám :-D Jinak ověřování totožnosti se sice po telefonu dělá, ale je to opět tiše tolerované překročení pravomocí MP, protože se při tom zjišťují údaje, které MP nemá právo požadovat v rámci zjišťění totožnosti.

Vše vychází ze zákona o MP... a sám si zde požadoval, větší osekání pravomocí MP, takže nevím, čemu se divíš.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JARAL 23:28:52 31. 03. 2011
default.png
Jen zkráceně. Po posledních šichtách, kdy jsem opět zažil "výbornou" spolupráci s MP už není tolik chuti.
Nechápu proč MP řeší dynamickou stránku dopravy. Do jejich pravomocí by měla patřit pouze statická stránka dopravy. Nevím jak je to v jiných městech, ale v Brně nemá PČR odtahovou službu a auta pro peníze tedy neodtahuje. Ani by to vlastně nebylo moc lukrativní pro PČR, když všechny vybrané peníze jdou do státní kasy a ne jako u MP do městské.
Pan Přikryl (vedoucí MP Brno) rozhodl, že MP nebude moci již lustrovat pře lustrační kanál PČR. Tzn., že revizor (člověk placený městem) chytí černého pasažéra, který se mu nechce prokázat. Proto pan revizor zavolá hlídku MP. Ani té černý pasažér neukáže doklad. Hlídka MP má 2 možnosti: 1) předvést osobu na stanici PČR k prokázání totožnosti a za 2) zavolat hlídku PČR, která osobu na místě ztotožní. Dost by mě zajímalo, z jakého důvodu tedy je hlídka MP na místě. Ten samý příklad se týká např. drobné krádeže v OD, aj.
Až nebudu po šichtě a bude více času, tak se pokusím zodpovědět i další otázky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 21:57:11 31. 03. 2011
Chip.jpg
to opzdiby: EEE? Kdo klade na Obecní policii daleko větší požadavky? Občané, nebo SKPV? Nebo občané z SKPV? Nebo snad a před tím nás Bůh ochraňuj, nějaká SKPV Obecní policie?:-) Nějak jsem to nepochopil...
Co se týká dotací na provoz obecních policii státem, docela tomu rozumím. Stát by platil a obec by si zvesela navyšovala počty strážníků, které by samostatně úkoloval a a kteří by trhali, trhali a trhali. P%rostě státe plať a do ničeho nekecej. Do do kapes obce by plynuly další prachy. Komu by se to nelíbilo?:-) A když už by potom stát dotoval provoz obecní policie, proč potom nevytvořit policii jednu,( onu slavnou metropolitní) která by vesele trhala pro obec, pod moudrým a laskavým dohledem pánů radních? Taková maličká obecní garda, zvyšující ego pana starosty. Vždyť už teď vidíme jak to chodí v obcích.Přátelé pana starosty jsou nedotknutelní a naopak jeho "nepřátele", z problémů nevýjdou. Provázanost obecní policie s komunální politikou je nehorázná. Shodou okolností bydlím na Praze 5 a při představě, že by mi měli velet a úkolovat mě, lidé typu bývalého starosty Jančíka, se mi dělá mírně řečeno nevolno. A myslím, že stejně to cítí i značná část policistů. (Alespoň tedy doufám)
Když už jsme u toho představování:
kpt. Michael Manolevski
Vrchní komisař
Školní policejní středisko Praha

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OPZDIBY 19:37:44 31. 03. 2011
default.png
Dobrý den, do samostatné působnosti obce patří dle § 35, odst. 2, zákona č. 128/2000 Sb., o obcích i povinnost obce zajistit ochranu veřejného pořádku. Do přenesené působnosti obce patří dle § 15 a § 16, zákona č. 239/2000 Sb., zákona o integrovaném záchranném systému i povinnost obce zajistit připravenost na mimořádné události, podílet se na provádění záchranných a likvidačních prací, na ochraně obyvatelstva a varovat před hrozícím nebezpečím. Aby měla obec reálnou možnost toto dodržet, patří do její samostatné působnosti dle § 84, odst. 2, písm. o), zákona č. 128/2000 Sb., o obcích i zřizování obecní policie.

Také je velký rozdíl mezi městěm, obcí kde je Obvodní oddělení Policie ČR a kde není. V případě, že není Policie ČR jsou na strážníky ze strany občanů, včetně SKPV kladeny daleko větší požadavky. Proto ze strany obcí spíše převažuje požadavek na změnu legislativy v oblasti obecní policie a to, aby stát přispíval na provozní náklady obecní policie, tam kde strážníci zajišťují hlídkovou službu na vesnicích, včetně linky 158 (místo PMJ, OHS apod.) Nebo, aby byla v zákoně uvedena povinnost, velkých obcí mít zajištěnou svoji obecní policii, nebo uzavřenou veřejnoprávní smlouvu na zajištění veřejného pořádku s obecní policií v regionu.

Luděk Wachtl
velitel Obecní policie Zdiby
zastupitel obce
www.policiezdiby.cz



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio