Mno, nějak tu ta konverzace poněkud zmatečně uhnula od příslušných ustanovení Ústavy ČR...co takhle čl. 26 "Poslanci a senátoři vykonávají svůj mandát osobně v souladu se svým slibem a nejsou přitom vázáni žádnými příkazy."
Pokud by kolegové chtěli poslanci Parlamentu ČR dát legální pokyn nevstupovat na určité místo, musel by ve zmiňovaném konkrétním případě podle mne představovat reálnou hrozbu pro veřejný pořádek či bezpečnost nebo bezpečnostní hrozbu pro chráněné osoby - šlo o jinak veřejně přístupný prostor, na kterém chtěl dle svého vyjádření vykonávat svou funkci ústavního činitele (např. jde o realizaci zjištění zaměřených na dodržování legality a legitimity při výkonu státní moci represivními složkami).
Je snad jeden poslanec s tibetskou vlajkou takovou hrozbou???
P.S. Obdobně platí pro poslance Europarlamentu, který byl též represivní složkou členského státu omezen zřejmě v příčinné souvislosti s výkonem svého mandátu - legálně???
Např. který z totalitních států mi takovéto postupy jenom připomínají?