Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Ženy, sexismus (na obě strany) a pohlavní rivalita u policie

Zdravím, Uvažuji o práci u policie ČR a po pročtení zdejších fór jsem si byla jistá, že je to pro mě, ale pak jsem narazila na jedno staré téma, které bylo plno různorodých názorů. Takže by mě zajímal názor především policistů - mužů, kteří mají s kolegyněmi problém. Myslíte, že je váš postoj založen na (nesporné) fyzické nerovnováze mezi mužem a ženou, na přístupu spíše psychologickém, který většina žen k výkonu práce má, nebo (sebekriticky, prosím) si myslíte, že z části je váš postoj ovlivněn předsudky a stereotypy o ženách. A pro policistky, případně "pro-feminní" policisty: Setkáváte se na pracovišti se sexismem jakéhokoliv druhu, třeba i tím pozitivním - kolega se vás snaží ochraňovat, nebo dokonce bránit kvůli vašemu pohlaví? Bývají ženy častěji "kancelářskými krysami"? Přiznávám, že jsem vždy byla tak trochu mužatka a vždy jsem byla v mužských kolektivech "jedním z chlapů", ale přesto jsem se setkala třeba se sexuálními návrhy na pracovišti, či ve škole a nerada bych, aby mi moje pohlaví ztížilo jistě už tak těžké zaměstnání. Navíc si nedokážu představit, že bych po několika letech skončila natrvalo v kanceláři, to prostě není pro mě. Omlouvám se za zdlouhavý úvod a předem děkuji za jakékoliv odpovědi. Lucka
CERNALU :: Datum založení: 17. 10. 2018 :: celkem 25 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MIA 05:26:08 05. 11. 2018
mia.jpg
Hele vsuvka z minulyho tejdne.. Vzdycky mi prisly fyzicka zdatnost jako vec, na ktery je fajn zapracovat, ktera ti ulehci zapracovani se tam, kde fyzu potrebujes atd. No ale vlastne kdyz tu silu vyuzijes, jeste se budes bat, abys nesbirala na ulici ocni bulby kolegy s napoleonskym komplexem. Ale hlavne pak schytas takovy kecy o zensky emancipaci, ze si v duchu prejes, aby tim rozcilenim aspon vyrostl...A jeho urazeny ego ti zkazi cely zbytek sluzby. Jestli snad neni lepsi byt jako barbina (joke)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu POJICEJNITUCNAK 09:27:32 30. 10. 2018
default.png
Hodně zajímavé téma, sloužím na hlídkovém, pohotovostním, prvosledovém (říkejme si tomu jak chceme) útvaru v celkem rušném městě, popravdě radši potkám kolegyni, která mi na místo přijede z nějakého OOP a pečlivě dořeší ten zbytek než, abych ji měl jako partacku v autě... Nechci tím ženy nějak shazovat, ale mám zatím takové zkušenosti, že kolegyně, které jsme tu zatím měli se do zákroku moc nehnaly, když už k tomu došlo, tak se spíš pletly. Chodily do služby zmalované, jak na přehlídku a s názorem, že je ochrání uniforma a popřípadě kolega. Hlavně vždycky, když jsem byl s kolegyní v aute sám, pořád jsem měl v hlavě jedno, a to, že na ni musím dávat pozor.

Pokud však na sobě makáš, věříš si a víš co chceš, tak zvládneš všechno bez ohledu na názory ostatních . Věřím tomu, že u PČR i mimo ní, jsou ženy, které se hodí i na ulici a zvládnou to líp, jak někteří kolegové.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOHN158 14:36:03 29. 10. 2018
john158.jpg
No, mně osobně je jedno když přijde nováček ( muž/žena) na barák. Od mladýho četníka se očekává pokora, nadšení zájem a taky policejní srdíčko..Pokud to ten dotyčný nemá tak nmně osobně to asi začne dřív nebo později srát..zažil jsem kolegině které byly supr, ale taky ty které kazili dobrou pověst ostatním u sboru..a co se týče fízy, určitě je důležitá stejně jako další znalosti a triky..i sebe silnější chlap když neumí páku nebo nemá odvahu zahájit DPčka tak je to nahovno..za mně doporučení umět ovládat teleskop a věci kolem a hlavně se nebát a nebýt barbína :)

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AF13 10:33:45 25. 10. 2018
default.png
Jak bych to tak nehrotil... u naboru neni zrovna naval, takze naboru holek se firma nebrani. Pokud navic umite psat a cist... a treba i myslet a mluvit, tak super. Ano, 100 kg chlapa za ruku nedvedete, ale kdo ano? O tom to snad neni, nekoho preprat ... vystrikate ho kesrem, date mu teleskopem a ono to nejak dopadne. Mit na ulici namakene kluky s mozkem psychologa by bylo super, jeste kdyby umeli 2 jazyky... ale to je jaksi nemozne s ohledem na to, kolik budou mit na vyplatnici.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MIA 12:41:12 24. 10. 2018
mia.jpg
CERNALU [2018-10-21 22:04:44]:Tak rekla bych, ze urcite naivite nejde zabranit, dokud nejsou ty zkusenosti, kazdy jsme v necem naivni. Zase na druhou str se lucy pta, to je prvnik krok o tu naivitu prijit.

K tomu bych mela trochu vyhrady. Samozrejme je rozdil chodit na bojovy/ sebeobranny sporty 3x/1x tejdne, ale pul roku je neskutecne malo! Rekla bych, ze aspon tak rok na to, aby se cl.trosku umel postarat o sebe a min 2 roky aby si cl.zazil trosku slozitejsi situace, donucovaky atd. Ale to je muj osobni nazor.

Ono staci i stejna vaha pokud je uplne pasivni, strelena, agresivni,... A kdo ma 60-70kg? Moc lidi se, kterymi se setkas to nebude. Natoz pak i jen odtahnout vahu okolo 100 a vice. A jak pise foxie, komunikace je neskutecne mocna, ale jsou chvile, kdy musis jednat okamzite. Nikdy nespolehej na to, ze vse ukecas. A vzdy pocitej, ze aktivni agresor si s 90% jistotou vybere ten slabsi cil (coz v 99% budes ty).

K tomu, co psal cody, je zbytecny resit v cem jsi dobra. Potrebujes zamakat na slabinach a lip pro Tebe, kdyz budes cekat vsechny mozny katastroficky scenare. A nikdo nerekl, ze tam je jen fyzicno :D ale je to hold achillovka.

Byt tebou sla bych na bc, nejakou univerzalni uplatnitelnou, kdybys chtela pak do civilu a u toho zamakat na sobe. To ,,vsechno dokazu" ti smazne prvnich par facek z praxe, pak prejdes do faze ,,nic nevim, nic neumim a co tu sakra delam"- hl.to nedat znat :)

Drzim palce

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CERNALU 22:04:44 21. 10. 2018
default.png
FOXX [2018-10-21 14:06:31]:
Upřímně děkuju. Vlastní zkušenosti nemám, proto se ptám, zajímají mě všechny názory, jinak bych tu nebyla.
To, jak jsem to napsala, možná vyznělo jinak, než jsem chtěla - ve rvačce (resp. v jejím řešení) je málo fyzicky schopný člověk asi málo platný, v jiných situacích ta chcete-li ženská komunikace může být výhodou, tak jsem to myslela.

Radu trénovat bojová umění si beru k srdci, nechápu, že mě to samotnou nenapadlo.

Já věřím v ženy v uniformě, myslím si, že je důležité, aby lidi viděli, že ženy, stejně jako muži, chtějí aktivně pracovat i v represivních složkách státu. Já ale nechci být policistkou, abych reprezentovala všechno, co má vaginu, vždy každý reprezentujeme jenom sám sebe. Zároveň si ale uvědomuju, že to pohlaví s sebou nese určité stigma - stejně jako když muž chce pracovat v mateřské školce, lidi se na něj dívají skrz prsty.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CODY 19:38:24 21. 10. 2018
Cody.jpg
Aby to nevyznivalo zas jako akční film, toho fyzicna zas tolik není, nejvíce se používá hlava vesměs v každém řešení čehokoliv je alibismus jak se vivinit co se musí co se nesmí jak to má být správně atd...vyhrotit se dá lecos ale i naopak zklidnit.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FOXX 14:06:31 21. 10. 2018
Foxx.jpg
CERNALU [2018-10-21 12:26:38]:
Inu... chce to ty zkusenosti, protoze cokoliv vám napisu, tak tomu stejne nebudete (chtit) věřit, dokud si na to nepřijedete sama.

Je mi z toho smutno, jakými naivními představami jsou v dnesni dobe lidé zahlceni.
Jako policista se nervete, nejde o rvacku, nýbrž sluzebni zákrok a užití donucovacich prostredku. Kdybyste zažila alespon pořádnou rvacku na vlastní kůži, věděla byste, ze jsou vám slova v tu chvili uplne k ničemu (V 99,9% případu) a mozek maximálně k tomu, ze pokud se “rvát” umíte, přemýšlíte leda tak nad kombinaci uderu, jestli vas nechce pretahnout jeste ten Lojza, co stal 3 metry za vami, atd. Ale rozhodne uz musite konat a zákrok úspěšně dokončit.

Davam jednu dobre minenou radu. Než podate přihlášku k policii, chodte tak půl roku, rok, na mma, box, thai box... zkuste si pár sparingu. Zkuste si hodit o gosi s alespon 90 kg, kterému se nechce... zkuste zvednout 90 kg chlapa, ktery se vám pasivně bráni, lehne si na zem a nespolupracuje (nebo je jenom na plech a nemůže.). Zkuste si alespon par těchto veci a pak si řekneme, k cemu je vám na ulici akademický titul nebo pocit, ze vsechno dokážete. Ano, inteligence a schopnost komunikovat je nesmírně důležitá, predevsim pred a po zákroku. Ale ja osobne jsem zažila několik chvili, kdy mi to bylo k ničemu, prestoze v komunikaci vubec nejsem špatná. Ale to jsou ty životní zkusenosti....:-)

Ja ženám v uniforme fandím moc, aby bylo jasno. A na ulici jsou potreba, pokud jsou k tomu daný podminky. Ale idealne by většina žen (asi krom tech “muzatek”, nehezky receno), mela byt jako třetí v hlídce. Ve chvili, kdy totiz zenina komunikace nezabírá, nemusi mit kolega obavy, ze i kdyby mu chtela ta zena sebevic pomoct, tak tam má (a zase z 99,9%) jenom půlku kolegy, obrazně receno...

Snad se vas to nedotkne, myslim to dobre jak pro vas, tak pro vase pripadne budoucí kolegy. Cest kolegynim, které mají sebereflexi a snaží se neustále na sobe pracovat, aby byly pro ostatní co největším přínosem.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CERNALU 12:26:38 21. 10. 2018
default.png
FOXX [2018-10-17 19:43:32]:

Je mi jasné, že fyzicky testosteronem napumpovaní jedinci budou vždycky na jiné úrovni než já, která nejsem kdovíjaký obr. Díky za upřímnou odpověď.

Nemyslím si, že při rvačce bych byla co platná fyzicky, ale z mých civilních zkušeností mají zase ženy schopnost ten testosteron ve svalech dohánět mozkem a slovy.

Co se týče sebereflexe, na tom (kdyby mě vzali) bych musela tak trochu zapracovat, protože mám furt tendence "všechno dokážu, všem se vyrovnám", což mi dost přineslo akademicky, ale ve fyzické rovině mi to určitě bude prd platný :D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CERNALU 12:17:34 21. 10. 2018
default.png
MIA [2018-10-18 13:34:13]:
Díky moc, fakt jsi pomohla. říkala jsem si, že bych šla na akademii, abych k policii nastoupila s nějakým větším sebevědomím (jestli mě teda vezmou), jenom další studium teď pro mě osobně je to poslední, co potřebuju.

Každopádně fakt díky, máš pravdu, že některé věci budou vždy a všude, nehledě na to, jestli je to pčr, nebo lidl. :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio