Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Dobrovolný policajt

Ahoj. Berte téma trochu s rezervou. Na druhou stranu si myslím, že stojí za to, se nad tím trochu zamyslet, protože myšlenka to snad je dobrá, otázka je, jak by se to dalo provést - nastavit legislativní podmínky pro uskutečnění praxe. Takže, jako jsou dobráci hasiči, kterým to pípne a makají do služby na výjezd, tak co kdyby exitovalo něco podobného pro stavy tísně, kde je potřeba někoho represivního? Tím někým by mohli být např. (nebo jen) příslušníci ozbrojených bezpečnostních sborů, kteří by museli třeba jednou za rok nebo za dva složit nějaké zkoušky (DP, střelba, vybraný legislativní rámec), aby mohli být zařazeni do projektu. SMS o tísni by chodila podle toho, kde by zařazený "dobrák policajt" měl aktivní telefonní číslo a na místo by se dostával po své ose, sám a nepovinně dle svého uvážení. Přišlo by to se základním infem a v případě, že by chtěl reagovat, potvrdil mi kódem sms zpět. O tom, zda budou takto "požádáni" "dobráci policajti" by rozhodoval operační PČR. Diskusi kolem papírování a případného zájmu GIBSu nechte zatím stranou. Ono by stejně tolik nadšenců do toho nešlo a ten, kdo by šel, byl by prověřen povinnou zkouškou. K této myšlence mě přivedlo to, že je nás sloužících hodně a přitom na pomoc se často dle mého zbytečně čeká. A nejde jen o zákroky nebo záchranu života, ale dá se i sledovat pachatel a na drátě mít L158 a navádět hlídku apod, pokud ovšem o někalosti vůbec víte.
GHOST-COP :: Datum založení: 16. 12. 2018 :: celkem 40 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu GHOST-COP 21:10:08 17. 01. 2019
default.png
JARDA-JORDAN [2019-01-11 15:26:52]: Nechci hledat legislativu k PS-VB a neznám ji. Ale předpokládám, že PS-VB byla "jedna". Městských policií je mnoho, v zákonem stanovených mantinelech si svou městskou policii řídí de facto město, jak uzná za vhodné. Není jedna MP jako je jedna PČR. Proto jsou někde liní lemplové a jinde celkem dobře suplují PČR při akutních záležitostech. Kde jsou ty časy co, kdy měly váhu, pravomoce srovnatelné se státní včetně kriminálních útvarů. Je paradoxní, jak se připodobňuje MP k nástrojům bývalého režimu zla, když ten samý režim MPcie zrušil, respektive s dalšími sbory sloučil v jednotnou SNB.

Taky jsem slyšel o pokutách za překročení o 1 kmh, ale nikdy jsem rozhodnutí o pokutě neviděl. A když jsem po dotyčném chtěl, tak mě začal napadat, že chcí říct, že lže :-) Tak já nevím, kde jsme.....

Víš, kde je spousta policejních veteránu ještě? U městských policií.

VETERAN2 [2019-01-12 11:05:22]: Jsi optimista, když jsi mě nazval optimistou. Jako optimista tedy, si pesimisticky pomyslím, že jde o utopii :-D Jsem rád, že se diskuse trošku rozjela a že jsou i pozitivní ohlasy. Vesměs pozitivní i negativní jsou ve výsledku konstruktivní. Je potřeba, aby myšlenka nezanikla - na to je prý virtuální prostředí dnes nejlepší (ale těžko jsem první, koho to napadlo). Tvoje poznámka o tom vážení si policistů a jejich počtu v již civilních řadách je trefná, na první čtení úsměvná, na všechna další k breku.

JOHN158 [2019-01-08 08:31:15]: Pěkný příklad.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 11:05:22 12. 01. 2019
default.png
JOHN158 [2019-01-08 08:31:15]: Policejní záloha je samozřejmě teorie, na kterou pomyslí tak optimisté, jako je Ghost Cop. Pochybuji, že by o ní někdo stál, přestože by spousta managerů mohla zdůvodnit svojí existenci právě tím, že jsou třeba potenciální velitelé záloh. Ale zase by to mohlo něco stát nebo by museli těm zálohám něco zaplatit a to by nejeden nahoře těžce nesl. Byly by menší odměny. Navíc taková záloha nemá ty správné vazby a neutíkají z ní informace. Taky je při řešení čehokoliv nezajímá statistika. Samé nežádoucí jevy.
Svolat zálohu na akci pod jednotným velením, na které by měla být především, není problém. Případné stížnosti by pak GIBS řešil s velením, které by bylo samozřejmě aktivní. Používat je by mohl i samotný GIBS. Zátahů na špičky poslední dobou spíš přibývá, takže pomoc při domovních prohlídkách, eskorty a tak dále. Kdyby se na takových věcech nepodíleli aktivní policisté, odpadl by problém, že by někdo někomu mohl později bránit v postupu jen proto, že mu sebral kámoše. Využití je celá řada. Jen chtít.
Tenhle stát by měl při budování policejní záloh obrovskou výhodu, že se chová ke svým lidem tak mizerně. Takové množství vycvičených policajtů v civilu má tak Rusko nebo Ukrajina. Jinak mají státy policajty hlavně aktivní a relativně si jich i váží.
Armádní aktivní záloha má dnes nejpravděpodobnější využití při záplavách a jiných přírodních katastrofách. Armáda sama má využití stejné nebo ještě zahraniční mise. Jinak prakticky potřeba není. Kolem všude samý spojenec.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JARDA-JORDAN 15:29:42 11. 01. 2019
default.png
JOHN158 [2019-01-08 08:31:15]: Nesmysl: stejně jako AČR, musíte ty lidi vycvičit a výcvik četníka trvá pět let nejméně v kolektivu zkušených starých psů. AČR taky nikoho moc necvičí, to jsou vojáci, kteří si jen opraví nějaké věci. V době chytrých telefonů máte z policejních veteránů v místě, kde sloužíte, do týdne výkonnou jednotku, která vám hlavně nebude trousit průšvihy jako slavné městapo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JARDA-JORDAN 15:26:52 11. 01. 2019
default.png
Hrůza: vždyť to je městska policie, která, když ji potřebujete, vám nezvedne telefon, nepředá základní informace, neprovede základní věci... aneb stejní amatéři, jako lidmi doslova nenáviděný bájný škůdce jménem PS-VB, ale bez dozoru profíka esenbáka. Máte pocit, že sprostá loupežničina na silnicích ze strany MěPo 51km/h na limitu 50km/h neustále opakované případy i v médiích jsou jako málo?
Když sháníte pomocné síly, víte něco o tom, že v civilu je spousta policejních veteránů, kterým stačí říct při pochůzce, že byste potřebovali pomoci? Co vám brání je svolat výzvou v rozhlase, na kabelovce, třeba po všech čertech? Nad čím přemýšlíte. Občan má ze zákona právo zadržet osobu podezřelou...takže o co jde? To jsou profíci, tak jděte do toho. Přeju hodně zdaru ve vaší službě, je vidět že u práce myslíte.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOHN158 08:31:15 08. 01. 2019
john158.jpg
Myšlenka je to výborná, něco na způsob aktivních záloh u AČR tak by měla mít PČR aktivní zálohy, které by mohla v rámci své činnosti využít..ale dycky to ztroskotá na tom, že s lidmi se u PČR neumí zacházet a využívat jejich potenciál..na tom to stojí a padá..Lidí v přímém výkonu je málo..takže když je třeba pátrací akce, a navelej se tam všichni v hotovosti a co mají službu tak je to pak znát na klasické službě, na tyhle typy akcí by se zálohy hodily..kdo by měl zrovna volno, šel by pátrat do terénu :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 12:51:29 25. 12. 2018
default.png
Nezajímá je GIBS. V tom to právě je. Dělají si, co chtějí, a policajt aby to zdůvodňoval. Když paragán odradí od pokusu o vloupání nepřizpůsobivého krátkou dávkou ušetřeného střeliva, je to sice hezké, ale jak to pak napsat. Armáda má naprosté minimum použitelně vycvičených lidí. Je to přesně ta PS VB, o kterou není co stát. Jejich vybavení pro pořádkovou je nulové.
Že existuje institut použití jiných složek je hezké, ale institut sám neřeší, jestli ti vůbec mají koho poslat. Třeba na příkladu měnového fondu. V ideálním případě potřebuješ obsadit hranice a pak kontrolovat auta na příjezdu na akci samotnou. Na kontrolu osob překračujících hranice potřebuješ lidi. Nejlépe s místní znalostí. Musíš přeci vytipovat místa, kde se budou nežádoucí osoby snažit překročit hranice. Tam můžeš poslat pohraniční, která už prakticky neexistuje. Vojáka možná jako třetího a dalšího do hlídky, protože nemá DP, o taktice policejního zákroku neví nic a o eskortě málo. Dál musíš obsadit komunikace. Tady je ideální kombinace policajt pasovák a dopravák nebo celník. Armáda sama je k ničemu, protože chlapci ani netuší, jaké vydávají jednotlivé země pasy a nemají přístup do evidencí. Maximálně pár VP k dopravákům. Ve městě samotném máš pořádkovou. Tady je k ničemu každý, kdo na ní není vycvičen a vybaven. To se týká i policajtů.
Další příklad. Pokud bude pokračovat ten bordel, co je v Německu a někdo třeba sebere uprchlíkům podpory, začnou si peníze opatřovat trestnou činností. Řekněme, že nájezdy na místa, kde mohou přijít k hotovosti. Pak bude pravděpodobné nějaké nasazení na hranicích. Z politických důvodů není bez zdůvodnění vhodné nasadit na hranicích se spojencem armádu a už vůbec ne na delší dobu. Stát tím připouští jakési selhání. Pak se může záloha hodit. I Itálii je běžné, že ti obsadí barák a těžko odtud dotyčné někdo dostává. Když je jeden, není to zas takový problém. Když je jich 20, musíš poslat posily. V Berlíně se vzbouřila policie, protože nabrali přivandrovalce a ti přeci nebudou poslouchat nevěřící. Nikdo nevyloučí, že ti sem za pár desítek let nebudou jezdit kázat v uniformách.
Prostě. Bezpečnostní situace už není, co bývala a jestli stát z ekonomických důvodů nechce posilovat sbory aktivními příslušníky, je rozumné vytvořit zálohu těch, kterých by mohlo být v budoucnu nejvíc potřeba.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 13:26:54 24. 12. 2018
default.png
VETERAN2 [2018-12-22 22:22:50]: Upřesňuju, že důvěru v armádu mám na práce na našem území ve vztahu dovnitř.
Co se týče případné potřeby většího nasazení policistů, tak je tu na zabezpečení hlídkování a dalšího institut použití vojáků, celníků a příslušníků vězeňské služby k plnění úkolů policie. Zrovna na tohle se mi použití vojáků líbí. Mají lepší vybavení, v kasárnách nechybí a nějaký GIBS je absolutně nezajímá. Ti ostatní mají taky své úkoly, které někdo dělat musí a těžko je tam někdo zastoupí někdo další.
Jinak souhlas.


CHIP [2018-12-23 22:54:21]: Neměl jsem na mysli tahání se s klasickými drbany, áčky, fáčky céčky :-p Muselo by to být asi taxativně vyjmenováno nebo jinak co nejlépe vymezeno, a mělo by se jednat o oznámení, ze kterého plyne nebo je evidentní, že se jedná o možnost TČ vraždy, znásilnění, těžkého ublížení na zdraví, vloupání, kde prostě zkrátka nebezpečí na životě a zdraví z prodlení hrozí. Pokud jsi to měl na mysli v kontextu myšlenky veterana2 - záloha PČR, kterou by i na takové věci volali do služby, tak ano, do toho by asi moc lidí nešlo, když by měli jezdit na fotbali apod. Ale třeba můj obdiv mají ti, kteří byly na EMF 2000 v Praze a šli zjednávat pořádek. To je třeba případ, kdy by se zálohy sakra hodily a běžnou hlídkovou činnost zajistit z jiných prostředků (nebo těch záloh).


FIZIRN [2018-12-24 11:55:01]: Voják do mé představy nezapadá. Pouze VZP jako příslušník VP a hasič už vůbec ne.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FIZIRN 11:55:01 24. 12. 2018
default.png
Za mě jednoduše negativ. Ti z nás, co mají směnnost, jistě velice rádi stráví své volno jinak. Hasiči to samé. V AČR většina VZP slouží kromě služeb normálně 8ky, pochybuji, že by byl někdo z nich tak zapálený srdcař do dodržování veřejného pořádku. To nemluvím o případném posuzování relevantnosti použití DP, zvládnutí zákroku za strany kontrolních orgánů.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 22:54:21 23. 12. 2018
Chip.jpg
Je to prostě a jednoduše nesmysl, který fungovat nebude. Vojáci a hasiči dělají naprosto nesrovnatelnou práci. Sám jsem po skončení aktivní služby v AČR do dobrovolne zálohy ( tehdy ještě neexistovaly aktivni) okamžitě vstoupil a vydržel jsem tam až do nástupu k PCR. A proč ne? 14 dní v Bechyni, střílení, blbnutí v lese a seskoky padákem. Vždyť je to v podstatě hraní na vojáky.(V dobrém slova smyslu) Jenže co u PČR? Ve svém volnu se tahat se zavsivenymi drbany a přinést domů žloutenku, nebo svrab? Nechat si na sebe plivat od nějakých fanoušků nebo Áčkařů a počítat s tím, že v případě máléru, nebo křivého obvinèní z nějakeho naprosteho nesmyslu si na mě bude brousit zuby GIBS který dohání četníky k sebevraždě? To bude určitě každý druhý ochoten do toho jít...:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:22:50 22. 12. 2018
default.png
GHOST-COP [2018-12-16 10:47:52]:
Buď úplně v klidu. V armádu máš důvěru, protože jsi v ní nikdy nesloužil. Nevím, co by při těch počtech a rychlosti mobilizace mohla ubránit. Střeliva tak na týden a to hádám možná ještě vysoko. Teď je u vesla Trump. Možná se něco trochu zlepší.
Dojezdové časy vůbec nikdy nikoho nezajímaly. Stejně jako schopnost pomáhat někomu v nouzi. Když jsem nastupoval, kamkoliv v revíru jsem dojel do 20 minut. Do většiny vesnic do 10 minut. Když jsem končil, bylo to tak 45 minut a personál tak kvalitní, že nedokázal najít místo 2 km od oddělení. Hlavní byly úspory PHM.
Policejní zálohu tenhle stát potřebuje daleko víc než armádní, ale zatím na to nikdo z těch nahoře nepřišel. Fungování záloh jako u hasičů je úplná blbost. Když vezmu, jak je to tady. 20 minut pojedu na oddělení, než si vezmu výstroj, dalších 10 minut a pak 40 minut dojezd na místo. Jestli chybí personál na běžnou činnost, ať ho přijmou. Jestli chybí výzbroj a výstroj, ať jí nakoupí. Na tohle by zálohy být neměly.
Po sérii reforem je na tom policie tak, že má lidi na nejnutnější činnost a tím to končí. Delší a intenzivnější nasazení při nějaké krizi je na úkor bezpečnosti. Lidi se stahují z obvodů. Třeba při povodních není důvod, proč by nějakou hlídkovou nemohli dělat zálohy. Stačí motivovat bývalé příslušníky. Vycvičení jsou a prodloužený víkend jednou za rok by stačil, aby si udrželi kvalifikaci. Uniformy mají doma. Problém by mohla být výzbroj. Ale jinak žádná PS. Plnohodnotný příslušník. Nějaký nácvik by mohl být potřeba u pořádkové, ale i taková věc je snadno řešitelná. Delší nepokoje tak by nevysilovaly oddělení a nezdržovaly vyšetřování běžné trestné činnosti.
Ale zájem není a asi hned tak nebude, tak proč se tím zabývat.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio