Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Stanislav Huml - náš exkolega

Bourali jste s malou škodou? Tak zaplaťte... S velkým překvapením jsem si přečetl návrh zákona, kterým se razantně mění přístup státu k vyšetřování dopravních nehod. Ano, dlouhodobě vnímám, že česká státní policie vyšetřuje i banality a stala se z ní servisní organizace pojišťoven. Denně vidíme na silnicích čekající motoristy s trochou úlomků pod nárazníkem, jak několik hodin brzdí provoz. Dopravní policie vyšetřuje téměř bez výjimky všechny nehody, nestíhá a nedostává se jí čas na prevenci a postih silničního pirátství. V komisi zřízené ministerstvem dopravy, které jsem členem, panuje většinová shoda, že tento stav je třeba změnit. Za účasti ředitele republikové dopravní policie pracujeme na rozumném řešení. Do toho najednou ministerstvo vnitra souběžně podalo návrh (formou „přílepku“ k zákonu o Policii České republiky), který je mírně řečeno kontroverzní. Tímto podtrhnutím může původní dobrou myšlenku smést ze stolu. Snad je to i záměr. Prostě ptákovina Současný limit škody, kterou jsme povinni hlásit policii, je 50 000 korun. Pokud se zmýlíme, nehodu nenahlásíme a později se ukáže, že oprava bude stát víc, pojišťovna nás elegantně potrestá výrazným zkrácením plnění, pokud plnit rovnou neodmítne úplně. Do toho nyní přichází návrh, podle kterého nás bude trestat i policie - pokud přivoláme hlídku a zjištěná škoda nedosáhne nového, výrazně vyššího limitu 250 000 korun, muži v uniformách nám svůj výjezd naúčtují. Těžko se mi pro to hledá jiné slovo než „ptákovina“. Ne kvůli výši škody, kterou bude lze vyřídit bez účasti policie, ale pro postup stylem ode zdi ke zdi, který je provokativní a hloupý. Policie je placena z našich daní. Chce „pomáhat a chránit“, a pak její management vyplodí návrh předpisu, který říká: „Neotravujte nás, když budete mít problém se dohodnout na vině, když do vás nabourá opilý řidič, když budete roztřeseni šokem z nehody a nebudete schopni spočítat, kolik ta škoda vlastně je.“ Výše škody při dopravní nehodě je z právního hlediska nepodstatná, a proto je stanovení jejího limitu zcela zbytečné. Tentýž přestupek je postižitelný, ať už při něm vznikne škoda 10 korun, nebo 10 milionů. Limity jsou výsledkem lobbování pojišťoven, které potřebují od policie levně získat podklady k likvidaci, a navíc omezují možnost pojišťovacích podvodů. Byť existence případů, kdy podvody neodhalila hlídka vyšetřující dopravní nehodu, ale až složité kriminální vyšetřování, tyto argumenty popírá, se vší vážností podezřívám předkladatele zákona, že část o placení za „nedůvodný“ výjezd policie sleduje jediný cíl - vyvolat masivní kritiku zvýšení limitu pro vyšetřování nehod, po které ministerstvo návrh „laskavě“ úplně zruší. To vše pro zachování starého pořádku. Na stole nyní leží otázka, co je důležitější. Vyšetřovat všechny banality, třeba když v koloně nedobrzdíte, podíváte se do kufru auta před vámi a díky hustotě provozu při čekání vytvoříte nebezpečnou situaci pro stovky dalších aut? Nebo radši nechat lidi, aby se domluvili, vyměnili si adresy a z místa co nejrychleji vypadli? Ušetřený čas by se pak dal věnovat stíhání opravdu nebezpečných situací na silnicích. Přijet na požádání Policie by měla vyšetřovat všechny nehody, při kterých dojde ke zranění nebo když o to kdokoliv z účastníků požádá. Třeba proto, že pojal podezření, že vozidlo, se kterým se střetl, je kradené. Nebo když nevěří totožnosti řidiče či majitele, pravosti registrační značky jeho vozu a dokladů, které mu ukázal. A samozřejmě i tehdy, když není jisté, kdo nehodu vlastně zavinil. Zavolání policie nás nesmí stát ani korunu. Už jsme si zaplatili, a víc než královsky. Vždyť polovinu každého roku pracujeme jen na daně. O autorovi| Stanislav Huml, dopravní expert, bývalý policista
ZHNUSENY2 :: Datum založení: 06. 03. 2008 :: celkem 16 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu JAREK 19:25:56 24. 10. 2008
default.png
Souhlas s Brianem, policie zadokoumentuje a vyřeší, kdo bude chtít jakoukoliv zprávu tak zaplatí poplatek. Když si zlámu nohu tak mi doktor pro pojišťovnu taky nenapíše zprávu zadarmo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BRIAN 09:59:00 13. 03. 2008
default.png
Tak proč se u policie nezavedou taky poplatky, jak ve zdravotnictví. Vyžádání spisu k nehodě od pojišťovny - 5.000,- Kč, potvrzení škodní události - 500,- Kč apod. Vím, že u policie by to byl asi problém, ke všemu nejmíň 10 formulářů, ale proč to neudělat. Když jdete na pro ŘP, výpis z katastru, ověření podpisu, všude se platí a taky je to státní úřad. Nevím proč by měli nehodáři dělat poskoky pojišťovnám! Když kolikrát vidím kolik toho mají a pak slyším na ně jenom kritiku, tak je mi z toho zle. Ale nepočítejte s tím, že byse zde něco zlepšilo, když máme nahoře takové "experty". K panu Humlovi se vyjadřovat nebudu, nestojí to zato.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MYSAK 13:34:51 10. 03. 2008
default.png
Máš pravdu. Omlouvám se. Včára jsem kolem počitače jenom prolítl. Přístě budu číst lépe.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BAJRAS 21:46:39 09. 03. 2008
Bajras.jpg
Protokol o nehodě v silničním provozu jsem psal. K výši škody, která je v současné době ze strany policie pouze informativní (prostatistická) a nikoliv závazná jsem reagoval otázkou. A nenudím se, na nehodovce jsem každou chvíli a navíc tam mám spoustu parťáků a dobrých kamarádů a ty se nauč číst a chápat význam a smysl slov, tak těžké to k pochopení není.....když adresuji otázku anonymně zákonodárcům, aby nevymýšleli nesmysly se škodou nad 250tis., tak ne proto, abych přitížil nehodářům. Věř, že problémů budeš mít mnohem víc, když schválí takové blbosti....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VLASTA 19:58:22 09. 03. 2008
default.png
Dennis (viz níže) to vyjádřil přesně, na tzv.MDN jsem psala také a byla to otázka 20-30 minut a hotovo (žádné dodatečné Lotusy, ETŘ) a občan (poškozený, obvykle i viník) byl spokojen. Dennis K těm nehodám. Jako nehodář bych navrhl toto: V blokovém řízení na místě uzavřít nehodu bez alkoholu, zranění, technické závady, škodě na životním prostředí (týká se ADR), a v případě zranění pachatele. Škodu bych vůbec nerozlišoval, to je blbost, protože když sešrotuje pachatel při nepřizpůsobení rychlosti 4x Š120 je škoda na každém vozidle řekněme 10.000,-, a když při parkování drcne do Audiny se senzorama v nárazníku je škoda 100.000,-. Řidič, co sešrotoval 4 Š120 dostane na místě 2000 a hotovo, řidič co bouchne při parkování audinu jde ke správnímu orgánu. V tom je obrovská nespravedlnost. O tzv. MDN sepsat jen krátký formulář o DN, kde budou údaje o autech, řidičích a průběhu DN + BP a hotovo. Žádný poskoky pojišťovnám! Tak se sice statisticky nesníží počet DN, ale ubyde 80% administrativy, kterou děláme zadarmo pro pojišťovny či pro kasy správních orgánů. Dále se podchytí případný alkohol za volantem, a k vyšetřovateli či ke správnímu orgánu půjdou jen opravdu závažné nehody a tudíž ani tyto orgány nebudou přetíženy zbytečnou administrativou. Howgh

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VLASTA 19:41:30 09. 03. 2008
default.png
Domnívám se, že tady nejde o "poskoky pro pojišťovny", ale o to "pomáhat a chránit" občana, poškozeného řidiče, proti viníkovi (byť z nedbalosti) DN. Mnohdy i závěr DN vyšetřené policií je dodatečně viníkem DN zpochybněn, co tedy nastane v takovém případě, pokud DN nebude policií vyšetřena? Řidič, kterého poškodil viník dopravní nehody, bude poškozen podruhé tím, že bude muset prokazovat svou nevinnu,aby dosáhl odškodnění, naopak viník dopravní nehody nebude za porušení zákona 361/2000 Sb. potrestán. Myslíš, že toto je naplněním hesla "Pomáhat a chránit"? A myslím, že u policie není práce jen na nehodovce.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MYSAK 19:05:31 09. 03. 2008
default.png
Nevím zda jsi někdy psal protokol o nehodě v silničním provozu. Je jedno jestli s projednáním ( na místě dopravní nehody věc uzavřena ) nebo normální, kterej se postupuje dál. Nikdy mi nikdo neřekl, jak a dle čeho mám škodu posuzovat. Ať mi teda někdo dá tabulky a dle toho budu jednat. Samozřejmě nějakej přehled v autech mám, ale to nestačí. Do protokolu stejně píšu nějakou výši vzniklé škody. Bylo by vhodné, ať se pojišťovny nad sebou a jejich předpisy zamyslí a nedělaj si z nás poskoky. A jnak jestli se nudíš, tak jdi na nehodovku.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BAJRAS 21:10:13 07. 03. 2008
Bajras.jpg
....Pokud se zmýlíme, nehodu nenahlásíme a později se ukáže, že oprava bude stát víc, pojišťovna nás elegantně potrestá výrazným zkrácením plnění, pokud plnit rovnou neodmítne úplně. Do toho nyní přichází návrh, podle kterého nás bude trestat i policie - pokud přivoláme hlídku a zjištěná škoda nedosáhne nového, výrazně vyššího limitu 250 000 korun...........a která chytrá hlava na tohle přišla? To v přestávce vzbudili v kantýně nějakého ožralého poslance?????? Lidi, probuďte se tam a vymýšlejte pořádné zákony a ne hovadiny...kdo bude rozhodovat o výši škody? Kdo ji určí na místě? Když nahlásím nehodu a řeknu, že škodu nedokáži odhadnout, co se bude dít dál? Policie snad bude rozhodovat o výši škody na místě? Podle čeho? Kdo mě bude trestat sníženým plněním? Pojišťovna? Na základě čeho? Na základě mého subjektivního názoru po zátěžové či krizové situaci? Nebo na základě obchodních (smluvních) podmínek? Z jaké ceny vozidla budou vycházet atd..... raději nic nevymýšlejte, nehody předejte až na výjimky pojišťovnám anebo zaplaťte pořádně nehodáře, když dělají práci za 4 další...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MYSAK 19:04:49 07. 03. 2008
default.png
Omylem jsem to odmáčkl, tak jenom dokončim myšlenku. Chtěl jsem napsat, že i ve svém volném čase spolupracuju a ostatníma složkama policie. Vím o čem ta práce je.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MYSAK 19:01:33 07. 03. 2008
default.png
Jestli jsi to dělal, tak víš o co jde. Stejně chci na konci roku jít do civilu, takže už to mám na háku, Ale nikdo mi nevimluví, že ty lidi jsou dementi! Taky jezdim autem, ale na rozdíl od lidí se snežim za tím koláčem nechrápat a dojet na místo určení. Řídil jsem auta, který ostatní viděj jonom v časopisech a taky jsem s nima dojel. bavím se otom, když máš za zadkem 600 koní. Řízení auta není složitá věc, ale v mnoha autech chybí ten mezikus mezi volantem a pedálama. AŤ se na mě nikdo nezlobí, ale to co jezdí dnes p osilnicích je HRůZA. Ty lidi fakt nemaj mozek. A stačí jenom málo. Začal bych tím, že bych se koukal do zrcátek. Sám dobbře víš, že 500 metrů blikáš dálkovejma a letíš nějakejch 180 a těm lidem je to jedno. Každej na náskašle. Proberou se až jsi za nima 2 metry, troubíš a strašně v autě nadáváš. Takovýhle blbci to pochopěj, až jim někdo blízkej zhasne. Ale až tak bude, tak stejně budou mít nejaký řeči na policii. Nezlob se na mě, ale je to o tom, že lidi jsou dementi a volaj nás kvůli každý kravině. Nevim kde bylo tvé pole působnosti a v jakých dobách. Já rozesévám pokuty za dopravní nehody kolem Prahy a věř tomu, že se nenudim. A jinak neboj se, že nevim, co práce u plicie znamená. Když mám volno, tak solupracuju

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio