Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Pro všechny uchazeče a zájemce o práci u CS.

Zdravím všechny, kdo si buď procházejí výběrovým řízením nebo o práci u CS teprve uvažují a jen chtějí vědět co je čeká. Pro tyto lidi jsem se rozhodl sepsat svoji aktuální zkušenost s celým kolečkem, neb i já bych byl za nějaký ucelenější popis na svém začátku docela rád. Rozdělím to bod po bodě, tak jak jsem tím kolečkem procházel já. Psychologické vyšetření: Toto vyšetření bylo v mém případě jako první, avšak od podání přihlášky to trvalo skoro měsíc , tedy nejdelší doba čekání na to, co se vlastně bude dít. Jsem rád, že bylo první, neb tady jak známo vypadává nejvíc lidí, ale nevím jestli to tak bude u všech. Není žádným tajemstvím, že tady se moc připravit nelze. Hodně záleží v jakém jste aktuálně psychickém stavu, jestli zrovna neřešíte nějaké vážné problémy atp.. Něco málo se ale připravit dá a to na výkonovou část. Nebudu tu detailně popisovat co přesně jsem já na mém vyšetření měl, neb to může být zavádějící. Jen v kostce. Je to souhrn různých dotazníků začínajících docela nenápadně. O vás, o rodině, nemocích.... Pak byla nějaká ta výkonnostní část, tedy početní úlohy, logika, paměť....Tady souhlasím s nickem Andilek a jeho odkazem na http://kpolicii.epsychotesty.cz . Minimálně budete vědět o co go. Je ale potřeba říct, že vše je dobře vysvětleno před každým testem i s cvičným testem. Pak zase nějaké názorové dotazníky, může být i diktátek nebo esej a na konec této části před pohovorem je souhrn několika stovek otázek ohledně všeho možného. čtěte, přemýšlejte a ještě jednou....ČTĚTE!!! Pak už vás čeká jen pohovor s psychologem. Ten si probere ty vaše dotazníky atp. a bude se vás ptát. Dobré je se umět hodit do klidu a nepůsobit vystrašeně nebo nějak vystresovaně. Ano tady vás asi potká ta hodně diskutovaná výtvarná vsuvka na strom nebo postavy.....doporučení: nebát se toho....myslím, že tu jde víc o to jak to zvládnete psychicky a jestli vás to nerozhodí, prostě namalujte to co se po vás chce a dál si vás už povede psycholog. To je asi vše, není to zas tak hrozné jak jsem si myslel. Jde to docela nenápadně a docela to uteklo. Já jsem do tohoto šel zcela klidný, když to vyjde tak dobrý, když ne, tak se svět nezboří. Ještě jenom malá vsuvka, když nezvládnete ty výkonnostní testy v první půlce dne, tak vás už dál ani netrápí. Začínalo to v 8:30 a kolem 15:00 jsme šli domů. Hlavně být v pohodě, dobře se vyspat a třeba i dobře nasnídat. Zdravotní vyšetření: Tady vám opět přijde email, že se máte ve stanovenou dobu dostavit nejdřív na odběr krve a moči(kousek od GŘC) a pak přejedete do ÚVNky do Střešovic. Tam se dáte myslím na pavilon F2 , kde je posudková komise. Tam vám dají mustr kam všude půjdete. Ještě je dobré říct, že vám s pozvánkou přijde do emailu hafo dokumentů, které je potřeba si vytisknout a spolu s výpisem ze zdravotní dokumentace od vašeho obvoďáka mít sebou. Z těch vyšetření je tam Oční(klasika, změří vám dioptrie, počtete si tabulku na druhém konci místnosti a pak ještě nějaký barvocit), ORL+ audiogram(to bylo dobrý....zavře se s váma sestra do atomového krytu a nasadí vám sluchadla a posloucháte dunění, pískaní atp. ale tak slabé, že víc slyšíte i tlukot svého srdce a musíte na ty zvuky reagovat zmáčknutím tlačítka co máte v ruce. Nedoporučuji tedy den předem jít na střelnici :D), Rentgen hrudníku, EKG, Psychiatrie(tam zase budete vyplňovat podobný dotazník jako u psycha) a ženy ještě na gyndu. Na Každém tom oddělení vám dají nějaké dokumenty a zapíšou výsledek do toho tzv. vysvědčení, které si právě musíte dopředu vytisknout a mít všude sebou. Když je hotovo, vrátíte se na tu komisi a pak už jen přejezd na GŘC k jejich doktorce, která všechno zhodnotí a v době kdy jste byli v ÚVNce, tak jí přijdou i výsledky krve. Po zhodnocení vám dá lékařský posudek kde máte klasifikaci A,C,D. Na většinu pozic budete asi potřebovat Ačko bez omezení. Cele to zabere 3/4 dne(kolem 7:00 na odběry, pak ÚVNka a od 13:00 na GŘC) Já to měl hotovo kolem 14-15:00. Paní doktorka je hodně pečlivá a počítejte s tím, že vám bude různě promlouvat do duše. Tak buďte trpěliví. Toť vše. Fyzické testy: Opět vám přijde do mailu termín a místo konání které může mít každý trochu jinde....přece jenom to asi teď není tak jednoduché se sportovišti kvůli koroně. Tady není nic moc co osvětlovat. V 9:00 sraz na určeném místě. V tělocvičně člunkový běh, kliky, celomotorický test a pak venku běh na jeden kilometr. viz https://www.celnisprava.cz/cz/kariera/Stranky/Posouzen%C3%AD-fyzick%C3%A9-zp%C5%AFsobilosti-uchaze%C4%8De.aspx Tady se dá jen říct, že kdo je zvyklý sportovat, tak nebude mít problém, jen je dobré si to dostatečně dopředu zkusit celé projít, aby měl představu o svém výkonu. Kdo není sportem políben, tak trénovat, trénovat , trénovat. Osobně si myslím že poctivým tréningem se da připravit tak za 1-2 měsíce pro sportovního analfabeta ale je to samozřejmě individuální. Instruktoři byli naprosto v pohodě. Snaží se i při počítaní vás hecnout k co nejlepšímu výsledku. Jde to ráz na ráz, žádný prostoje. Běžíte člunkáč a za sotva 5 minut už děláte kliky a za další 3-4 minuty děláte celomotorák, takže na vydýchání moc času není. Chvilku na vydýchání máte teprve při přesunu na místo běhu toho kiláku. Cele to trvalo i s převlékáním a instruktážema a přesunama tak 45 minut, po hodině už jsem zase seděl v autě. Pohovor s vedoucím útvaru: Tady vás emailem jen pozvou na pohovor k vedoucímu vašeho případného místa působiště. Aspoň za mě to bylo naprosto v pohodě. Prostě pokec o tom co vás tam vede atp. Můžete se samozřejmě taky zeptat na to co vás zajímá. Žádný dotazníky ani nic podobného jsem tam nepsal. Když není nikdo před vámi nebo by něco neřešil, tak za půl hoďiny jste určitě pryč. To je vše, když máte vše splněno, pošlou váš spis na personálku CÚ pod který budete spadat a tam už s vámi vyřídí nástup a ty další procesní věci. Snad to někomu takto uceleně popsané pomůže, aby měl představu do čeho jde. V každém případě se není moc čeho bát. Tak případným zájemcům držím palce. Kdyby byly nějaké dotazy, tak sem napište, když budu moct a budu vědět, tak rád pomůžu.
CABLE :: Datum založení: 05. 03. 2021 :: celkem 78 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu AF13 21:00:03 17. 04. 2021
default.png
CABLE [2021-04-17 20:25:03]: Ty budeš asi velkej zabiják :-D Místo řešení píčovin, jestli ti budou instruktoři odborně stačit, si raději zopakuj počítání procent, ať tu ZCP uděláš.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CABLE 20:25:03 17. 04. 2021
default.png
BOBRAS [2021-04-17 19:34:51]: Me ZCK taky zatim ceka a ZP mam uz nejakej patek, ale chtel bych se zeptat v cem tkvi ona vyhoda. Napada me ze mam v krvi bezpecnost, manipulaci a jsem schopen neco nastrilet. Ale predpokladam ze me instruktori neposlou stranou at si strilim nez to vysvetli tem ostatnim. Navic, co jsem tak uz slysel a mel moznost se uz s par instruktorama od PCR potkat treba, tak ty jejich postupy jsou nekdy za zenitem a 20 let opozdeny. Doufam, ze me nebudou nutit drzet zbran s podporujici rukou ze spodu jak u filmovejch policajtu z 80tek. To je mimochodem zkusenost s jednim instruktorem co jsem se s nim potkal na strelnici, bylo mu asi 50 nebo 60 a strilel presne takto.

Osobne se spis bojim, ze to, ze jsem strelec co ma uz svoje vycviceny navyky a zazity postupy s mirenou, pudovou strelbou, tasenim, prebijenim jim bude vadit a budu se muset adaptovat na ty jejich postupy a bojim se, ze budou vyrazne jiny nez mam zazite ja. Za ty roky jsem nainvestoval nemalo penez do treningu a ruznych kurzu(napr. Aegis) abych se to naucil. A ted me bude nekdo chtit predelat.

Doufam, ze tam jsou instruktori co jsou na podobne vlne jako ja a ze se tam spis neco priucim nebo aspon potrenuju a ne ze tam potkam nejakeho podobneho paprdu co jede uz 20 let v jednom rezimu a ma to za par.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BOBRAS 19:34:51 17. 04. 2021
default.png
COOP110 [2021-04-17 16:47:01]: hele pokud chceš vědět něco dopředu tak zákon o člení správě a pak dle toho na jaké místo jdeš :) pokud mas ZP tak mas výhodu ohledně Bochore... jinak vše potřebné do tebe nalejou... pokud NATO nebudeš úplně srat bude to na pohodu :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu COOP110 16:47:01 17. 04. 2021
default.png
ZCK Jíloviště...nějaký typy ..co se učit??...poradíte??

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AF13 14:52:44 17. 04. 2021
default.png
BOBRAS [2021-04-17 13:02:38]: No, to jsou takový mocný zaklínadla, že se vše děla dvojitě, papírově a digitálně, ale jak to dělat jinak a lip? To asi nikdo nevymyslel.

Představa, že správně policie pracuje bez papírování, to je podle televizních seriálů, ale pokud má byt výsledkem práce policie odsouzeni pachatele u soudu a ne jen fotka na TydenikuPolicie, tak se asi bez papíru s spisů práce policie dělat nedá.... Apropo kde na světě to není stejný? Že policie musí dělat hromadu papírů, aby to pak u soudu prošlo?



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BOBRAS 13:02:38 17. 04. 2021
default.png
AF13 [2021-04-16 17:44:44]: Ehm... problém je v tom, ze policie nema IT, ale bandu hlupáčku co si na IT hrají. Takže systém řádně nefunguje... pořad chyby... jen převzetí spisu a kolik kecy tím strachani... pořad zaplaty místo řešení. Stejne se dělají věci i tak dvojite papírové. Když přicházelo ETR, měl jsme radost jal to ušetří práci... výsledek... stejný bordel jako predtim... o statisikach vycházejících z neustálých úprav ETR netřeba mluvit,,,

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AF13 17:44:44 16. 04. 2021
default.png
BOBRAS [2021-04-16 17:01:07]: Mohu se zeptat, jakou formou by si resil práci policie, jako policejního orgánu dle TŘ? ETŘ má svoje mouchy, ale určitě v něm většinu věcí vytvořím rychleji, než kdybych je psal na stroji, nebo ve Wordu. Pokud tedy vyloučíme možnost, že by státní zastupce přijímal spisy třeba jako zprávy na Whatsappu, nebo jen ústně, že bych mu zavolal, co jsme zjistili a on by s tím šel k soudu, že policajt říká, že to udělal ten a ten.

Myslím, že větší problém, než ETŘ jsou schopnosti některých jeho uživatelů a jejich neochota v práci pracovat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BOBRAS 17:01:07 16. 04. 2021
default.png
CABLE [2021-04-16 16:25:52]: odměny nebudou a bude sbírat hlavně naborak a stabilizak. Takže si udrží vyjma odměn asi vše. Co bude určitě, tak se změní výpočet renty, nebo dojde k jejímu silnému zdanění či nebude možný souběh renty a platu státního zaměstnance viz já. Odchodu se obávat nikdo nebude, pac kdo má odslouzeno cca 15 a více let... tak neobejde protože, kde by ho vzali... a s osekem renty se lidi smíri spíše... Pac aby se renta vyplatila tak to chce aspoň toho npor. A vejs. Mladý s tím tak nepočítají takže je to nebude tak stvat jako zmíněných 10 dolu. PS nejsem vyhořelej... jen policie ma dělat co a má a ne papírovat a řešit ETR...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CABLE 16:25:52 16. 04. 2021
default.png
AF13 [2021-04-16 09:16:45]: No do teď odměny byly. Co nás čeká je velkej otazník. Tipuju, že budem všichni rádi, když nepůjdem o 10% dolu jak před 10 lety.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CABLE 16:23:20 16. 04. 2021
default.png
BOBRAS [2021-04-16 09:07:40]: :D :D :D Hele já se tu nehodlám hádat a navzájem attackovat. Asi by jsi se divil, jak blízko k těm tvým 33 mám :D. Popravdě, to že jsi veterán v letech co vzal rentu a šel dělat občana byl můj druhý tip. Ale aby jsi to nebral nějak urážlivě, já to beru jako normální a logický. Kdybych měl nárok na 30k rentu, tak bych si taky hledal teplý místo někde ve státním kde dodejchám v klidu k důchodu. A je hezký že bereš dohromady 60k, to ti tu asi může i leckdo závidět a doufat, že se mu to taky jednou poštěstí. Mně jen přijde, že jsi za těch 33 let trochu vyhořel a teď už jen na všechno nadáváš, všechno špatně, všechno na ho...o. Doufám, že mě se to nestane :D :D

Já si třeba za víc jak 10 let profesního života zajistil život(bydlení, auto a další zbytečný blbosti :D ) a k CS jsem šel prostě pro ten klid, a sice nevím co teď můžem od našich mocipánů čekat a co na nás chystají, ale věřím že aspoň nějaké jistoty tu budou tak jako tak. V soukromém je to teď divokej západ a ty peníze co tu dostanu jsem si spočítal a zjistil, že mi to stačí, navíc minimálně ze začátku se to bude ještě zlepšovat. No až narazím na nějakou tu brzdu, že už není kam, tak třeba s předstihem zkusím nějakou VŠ a uvidí se. Je jasný, že míst jako vedoucí oddělení atp. je málo a lidi se na nich drží, takže tam je ta možnost malá, ale to není o moc jiné ani u PČR. S vejškou je to u PČR hlavně o SKPV a u CS Pátrání a tam se místa najdou, akorát je to prostě o tom, že CS je malej sbor a pátrači jsou s bídou v krajských městech. Chce to během služby sbírat kontakty, poptávat se a celkově trochu vnucovat. Občas se objeví nějaká ta stáž.


Co se těch výhod týče, nevím co bych měl někde vyčíst v brožuře, ale ať už to vidím sám nebo slyším od jinud a porovnám třeba s tím jak to mají u PČR, tak se mi prostě potvrzuje to proč jsem chtěl k CS. Navíc neustále slyším jak k CS někdo přeběhnul od PČR a hlavně VS. Opačně nevím zatím o jediném případě( což neznamená, že se to nestává :D)

Jak píše af13 "ne každý chce být generál a stačí mu, když bude v teple."

Jsem tak trochu ten případ.

Píšu tu akorát rozumy, které mám nějak ověřené nebo za sebou viz to nahoře. Nedělám to proto, abych byl za chytráka ale proto, že doufám to někomu pomůže neb jak tou kariérou procházím já, tak bych za ty či ony informace byl rád a většina lidí tu dokáže zaplaťbůh i věcně a dobře poradit, za což jim dík.

Hodnotit důležitost psychotestů, kvalifikaci psychologů či smysl toho či onoho testu, otázky atp. mně nepřísluší a myslím že ani tobě i přes tvoji 33 let dlouhou službu. Názor na to samozřejmě můžeme mít všichni, ale myslím to tak, že o tom víme kulový a i kdyby jsme věděli, tak to nikdo nezmění. Prostě tu tyhle testy jsou a budou a kdo chce sloužit, tak na tu hru prostě musí přistoupit. Můj názor je, že všechno to na těch psychotestech je snaha udělat nějakej ucelenej obraz o tom člověku a ty otázky u pohovoru jsou asi jako to malování stromečků, postaviček. nejde o talent na malování ani vědomosti ale reakci na neočekávanou překážku/úkol.

Je pravda, že člověk ty psycha udělá a za tejden mu vyhoří barák, rozvede se partner a už může mít v hlavě salát.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio