Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Pro všechny uchazeče a zájemce o práci u CS.

Zdravím všechny, kdo si buď procházejí výběrovým řízením nebo o práci u CS teprve uvažují a jen chtějí vědět co je čeká. Pro tyto lidi jsem se rozhodl sepsat svoji aktuální zkušenost s celým kolečkem, neb i já bych byl za nějaký ucelenější popis na svém začátku docela rád. Rozdělím to bod po bodě, tak jak jsem tím kolečkem procházel já. Psychologické vyšetření: Toto vyšetření bylo v mém případě jako první, avšak od podání přihlášky to trvalo skoro měsíc , tedy nejdelší doba čekání na to, co se vlastně bude dít. Jsem rád, že bylo první, neb tady jak známo vypadává nejvíc lidí, ale nevím jestli to tak bude u všech. Není žádným tajemstvím, že tady se moc připravit nelze. Hodně záleží v jakém jste aktuálně psychickém stavu, jestli zrovna neřešíte nějaké vážné problémy atp.. Něco málo se ale připravit dá a to na výkonovou část. Nebudu tu detailně popisovat co přesně jsem já na mém vyšetření měl, neb to může být zavádějící. Jen v kostce. Je to souhrn různých dotazníků začínajících docela nenápadně. O vás, o rodině, nemocích.... Pak byla nějaká ta výkonnostní část, tedy početní úlohy, logika, paměť....Tady souhlasím s nickem Andilek a jeho odkazem na http://kpolicii.epsychotesty.cz . Minimálně budete vědět o co go. Je ale potřeba říct, že vše je dobře vysvětleno před každým testem i s cvičným testem. Pak zase nějaké názorové dotazníky, může být i diktátek nebo esej a na konec této části před pohovorem je souhrn několika stovek otázek ohledně všeho možného. čtěte, přemýšlejte a ještě jednou....ČTĚTE!!! Pak už vás čeká jen pohovor s psychologem. Ten si probere ty vaše dotazníky atp. a bude se vás ptát. Dobré je se umět hodit do klidu a nepůsobit vystrašeně nebo nějak vystresovaně. Ano tady vás asi potká ta hodně diskutovaná výtvarná vsuvka na strom nebo postavy.....doporučení: nebát se toho....myslím, že tu jde víc o to jak to zvládnete psychicky a jestli vás to nerozhodí, prostě namalujte to co se po vás chce a dál si vás už povede psycholog. To je asi vše, není to zas tak hrozné jak jsem si myslel. Jde to docela nenápadně a docela to uteklo. Já jsem do tohoto šel zcela klidný, když to vyjde tak dobrý, když ne, tak se svět nezboří. Ještě jenom malá vsuvka, když nezvládnete ty výkonnostní testy v první půlce dne, tak vás už dál ani netrápí. Začínalo to v 8:30 a kolem 15:00 jsme šli domů. Hlavně být v pohodě, dobře se vyspat a třeba i dobře nasnídat. Zdravotní vyšetření: Tady vám opět přijde email, že se máte ve stanovenou dobu dostavit nejdřív na odběr krve a moči(kousek od GŘC) a pak přejedete do ÚVNky do Střešovic. Tam se dáte myslím na pavilon F2 , kde je posudková komise. Tam vám dají mustr kam všude půjdete. Ještě je dobré říct, že vám s pozvánkou přijde do emailu hafo dokumentů, které je potřeba si vytisknout a spolu s výpisem ze zdravotní dokumentace od vašeho obvoďáka mít sebou. Z těch vyšetření je tam Oční(klasika, změří vám dioptrie, počtete si tabulku na druhém konci místnosti a pak ještě nějaký barvocit), ORL+ audiogram(to bylo dobrý....zavře se s váma sestra do atomového krytu a nasadí vám sluchadla a posloucháte dunění, pískaní atp. ale tak slabé, že víc slyšíte i tlukot svého srdce a musíte na ty zvuky reagovat zmáčknutím tlačítka co máte v ruce. Nedoporučuji tedy den předem jít na střelnici :D), Rentgen hrudníku, EKG, Psychiatrie(tam zase budete vyplňovat podobný dotazník jako u psycha) a ženy ještě na gyndu. Na Každém tom oddělení vám dají nějaké dokumenty a zapíšou výsledek do toho tzv. vysvědčení, které si právě musíte dopředu vytisknout a mít všude sebou. Když je hotovo, vrátíte se na tu komisi a pak už jen přejezd na GŘC k jejich doktorce, která všechno zhodnotí a v době kdy jste byli v ÚVNce, tak jí přijdou i výsledky krve. Po zhodnocení vám dá lékařský posudek kde máte klasifikaci A,C,D. Na většinu pozic budete asi potřebovat Ačko bez omezení. Cele to zabere 3/4 dne(kolem 7:00 na odběry, pak ÚVNka a od 13:00 na GŘC) Já to měl hotovo kolem 14-15:00. Paní doktorka je hodně pečlivá a počítejte s tím, že vám bude různě promlouvat do duše. Tak buďte trpěliví. Toť vše. Fyzické testy: Opět vám přijde do mailu termín a místo konání které může mít každý trochu jinde....přece jenom to asi teď není tak jednoduché se sportovišti kvůli koroně. Tady není nic moc co osvětlovat. V 9:00 sraz na určeném místě. V tělocvičně člunkový běh, kliky, celomotorický test a pak venku běh na jeden kilometr. viz https://www.celnisprava.cz/cz/kariera/Stranky/Posouzen%C3%AD-fyzick%C3%A9-zp%C5%AFsobilosti-uchaze%C4%8De.aspx Tady se dá jen říct, že kdo je zvyklý sportovat, tak nebude mít problém, jen je dobré si to dostatečně dopředu zkusit celé projít, aby měl představu o svém výkonu. Kdo není sportem políben, tak trénovat, trénovat , trénovat. Osobně si myslím že poctivým tréningem se da připravit tak za 1-2 měsíce pro sportovního analfabeta ale je to samozřejmě individuální. Instruktoři byli naprosto v pohodě. Snaží se i při počítaní vás hecnout k co nejlepšímu výsledku. Jde to ráz na ráz, žádný prostoje. Běžíte člunkáč a za sotva 5 minut už děláte kliky a za další 3-4 minuty děláte celomotorák, takže na vydýchání moc času není. Chvilku na vydýchání máte teprve při přesunu na místo běhu toho kiláku. Cele to trvalo i s převlékáním a instruktážema a přesunama tak 45 minut, po hodině už jsem zase seděl v autě. Pohovor s vedoucím útvaru: Tady vás emailem jen pozvou na pohovor k vedoucímu vašeho případného místa působiště. Aspoň za mě to bylo naprosto v pohodě. Prostě pokec o tom co vás tam vede atp. Můžete se samozřejmě taky zeptat na to co vás zajímá. Žádný dotazníky ani nic podobného jsem tam nepsal. Když není nikdo před vámi nebo by něco neřešil, tak za půl hoďiny jste určitě pryč. To je vše, když máte vše splněno, pošlou váš spis na personálku CÚ pod který budete spadat a tam už s vámi vyřídí nástup a ty další procesní věci. Snad to někomu takto uceleně popsané pomůže, aby měl představu do čeho jde. V každém případě se není moc čeho bát. Tak případným zájemcům držím palce. Kdyby byly nějaké dotazy, tak sem napište, když budu moct a budu vědět, tak rád pomůžu.
CABLE :: Datum založení: 05. 03. 2021 :: celkem 78 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu AF13 09:16:45 16. 04. 2021
default.png
Celník nejsem, ale znám tam nějaké kolegy, celkem spokojený, CS nikdo neřeší jako policii, mají docela klídek. Odměny pravidelně a úplně jinde než u PČR, něco z toho jsou in lidi, co přešli od PČR, tak nějaké porovnání mají.

Osobně bych tam nikdy nešel, právě pro omezeny možnosti a malou velikost sboru. Ale ne každý chce být generál a stačí mu, když bude v teple.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BOBRAS 09:07:40 16. 04. 2021
default.png
CABLE [2021-04-15 11:12:49]: vždycky mě pobaví když se k tomu vyjadřuje někdo kdo, komu je méně let než jsem odsloužil... třiatřiceti určitě nebude... odešel jsem protože jsem měl toho měl po více než 30 letech dost rozubrado... navíc je lepší si vzít 30.000 rentu a k tomu jít dělat do státního za dalších 30.000. U CS z toho plynou výhody ? To jsi vyčetl v náborovém letáčku :D U CS jsou možnosti postupu? Kolik, že máš za sebou úspěšných vyběrek na důstojnická fleky? Když si to každý umí spočítat?! tak proč většina nově nastupujících odchází do 6ti let? Když někdo odslouží deset let a pak bude odcházet... tak kam ho asi v soukromém sektoru vezmou? Nikde, tak na hlídače... Krom pár míst kde uplatní celní řízení... lidé na pátračce a dohledu či ostraze jsou vyřízení a končí jako ostraha v Peňáči. Jinak až budeš trošku větší a možná moudřejší, tak přijdeš nato, že psychotesty nemají žádnou relevanci. Ještě v 90 a následujících letech. Byly psychotesty akorát pohovor a pár otázek. A policie fungovala naprosto v klidu a přežila i divoké 90s. Dělá se to podle ksichtu a podle toho kolik a kam koho potřebují. Tohle je jen divadlo pro rovnost a aby nikdo nemohl nic říci. Stačí, že ty rádoby psycholožky jsou okolo 30ti let. Tj. bez zkušeností... schopnost analýzy z krátkodobého pozorovaní vyžaduje léta praxe a né 3 roky někde po škole... Další vizitkou psycholožky je stupidní otázka na prokázaní totožnosti... Udělám přesně to co mi nařizuje zákon! z toho hodně zjistí :D Napřed udělej ZCK něco odsluž a pak rozdávej rozumy :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CABLE 11:12:49 15. 04. 2021
default.png
No, koukám jak se tu rozjela diskuze. Přijde mi, že ale trochu mimo téma tohohle vlákna.

bobras: Nezlob se, ale přijde mi, že tvůj protislužební postoj je tady poněkud zbytečný. Chápu že jsi řady sloužících opustil asi proto, že ti prostě nestačily peníze, ale ber to tak, že ať už tomu věříš nebo ne, tak jsou lidé, kterým stačí i těch 20k na živobytí. Platy ve složkách jsou ve většině docela dobře čitelné a každý, tak dopředu ví do čeho jde. Pokud tedy prošel psychotesty, tak je předpoklad, že si to dokáže spočítat.

Všichni víme, že prachy na základních útvarech a kor na začátku jsou relativně na nic, ale jak říkám, každý musí sám vědět kolik potřebuje a co je ochotný akceptovat.

Srovnání CS a PČR je dle mne trochu jako jablka a hrušky. Je pravda, že se to prolíná a obojí je služba a těch podobností je celkově dost, ale i tak už z pohledu náplně práce, velikosti sborů a jejich struktur se to už moc srovnávat nedá. Já osobně práci PČR, zejména na těch základních útvarech fakt nezávidím, proto jsem se rozhodl pro CS, jak tu bylo psáno. Je to prostě čistější práce. Není tolik na očích a z toho plynou spíš výhody.

Co se té vejšky týče, tak si myslím že i u CSka jsou možnosti postupu a zase, platy jsou dle známých tabulek.
CS má dle mne jednu nevýhodu a ta souvisí prostě s tou velikostí sboru. Je jenom někde a když chceš někam speciálně, tak možnosti lokací jsou dost omezené. tedy náročnost na bydlení či dojíždění. Praha je jasná, tam je všechno, ale zbytek republiky je na tom o dost hůř. PČR má x útvarů v každém koutu a možnosti uplatnění a dostupnosti jsou určitě o dost lepší i v zapadlejších koutech země.

janushka: Píšeš, že psycho bylo dost snadné, tak doufám, že tu pak napíšeš, jak jsi dopadla. Třeba si to zvládla a prošla jsi a na to ti držím palce, ale možná, že právě ta velká sebejistota se tam mohla projevit a může se jim to nelíbit. Ono jedna věc jsou ty výkonnostní testy a druhá ta kopa otázek na tělo, dotazníky a i ten pohovor. Otázka, " co by jsi dělala když ti někdo odmítne prokázat totožnost" je diskutabilní, když se na mobilku nehlásíš, ale můj názor je, že nikdy nevíš co tě v průběhu kariéry může čekat, Ale zase to byla spíš otázka, která měla spíš odhalit tvoji reakci, jak si s tou otázkou poradíš. Protože řešit takové problémy tě mají naučit na ZCK a ZOP.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BOBRAS 19:21:29 14. 04. 2021
default.png
GHOST-COP [2021-04-14 19:14:15]: oproti SKPV je to sranda... navíc pak to stejne přebírá PCR

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 19:14:15 14. 04. 2021
default.png
BOBRAS [2021-04-14 12:16:26]: Zadržování, výslechy, domovky, to ne?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BOBRAS 17:01:15 14. 04. 2021
default.png
JANUSHKA [2021-04-14 15:41:55]: fakt? Všichni říkal jak je to těžké. Psal jsem ti zprávu :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JANUSHKA 15:41:55 14. 04. 2021
default.png
Díky, já radši uslyším tu realitu, než pohádky. :) Jinak včera psychotesty mi přišly docela lehký, i když tam jednoho klučinu vyhodili hned po testech, což jsem nechápala na čem teda. :D Ale výsledky ještě nemám, tak doufám, že jsem prošla. Otázky docela na tělo a rozhovor s psycholožkou velmi zajímavý a řekla bych až zbytečný, když se neptá moc na službu, ale spíš jen na to, co má člověk rád, co rád nemá, na co je v životě hrdý atd... nejvíc mě zarazila otázka "Co byste dělala, kdybyste pracovala na mobilním dohledu a řidič se Vám nechtěl ztotožnit?" :DD

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu APEP 14:59:21 14. 04. 2021
default.png
BOBRAS [2021-04-14 12:16:26]: Než odešel Šlachta, tak se docela tlačilo na to aby se vše vyřešilo v rámci zkrácenek a nemuselo se vyšetřování přehazovat na PČR. A kvůli stíhání lhůt tam byl docela velký tlak na lidi, kteří když bylo potřeba tak tam i spali.

Teď je to stabilnější a volnější, ale obecně je v Praze a okolí větší fluktuace příslušníků jak u CS tak u PČR, stačí chvilku počkat nebo se rovnou zeptat a místo se najde skoro všude. V jiných krajích se čeká než tam někdo odejde do důchodu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BOBRAS 12:16:26 14. 04. 2021
default.png
APEP [2021-04-14 09:52:29]: já jsme už chvilku pryč, ale patracka uCS mě přišla celkem fajn... defakto jen zahajovani a používání operativně patřících prostředku... stejne to pak dotahovalo NPCcko nebo proste PcR. Takže by mne zajímala ta fluktuace... nevím mě ovšem přijdou vtipné ty psychotesty na celníka... když v podstatě průměrný celník žasne vypjaté situace s gauner řešit nemusí....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BOBRAS 11:58:25 14. 04. 2021
default.png
APEP [2021-04-14 09:52:29]: zajímavé , na Koukal jsme ze nejsi nic vypsáno do pátrání a ani to nemají ve vyběru do přihlášky? Takze docela koukám... a co ta fluktuace ?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio