Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Kriminální policie

Ahoj, chtěl bych se vás zeptat na práci u policie, respektive možnost se dostat ke kriminálce. Byl jsem se ptát náborářky a ta mi sdelila, že mám šanci se na kriminálku dostat do 2-3 let. (mám VŠ) Myslíte si, že je to reálné? Díky za odpoved.
MAREK2 :: Datum založení: 02. 08. 2009 :: celkem 73 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu BAAL 22:55:45 23. 12. 2015
default.png
Alfou a omegou policejni prace je o personalni politice. Dnes jsem mel tu cest s kolegou s skpv z odboru nasili, ktery prisel na misto cinu se zvykackou v puse, rukama v kapsach a primo predemnou se pta syna, jemuz se (nejspis) zasebevrazdil otec: "No a v jakym vztahu k nemu jste?" Tady se argumentuje radou Vacatkem, coz je romanticky policejni hrdina, ale dulezite je, ze skutecny detektiv musi mit vysokou miru empatie a zaroven byt schopen asertivne vest lidi smerem, ktery kriminalista potrebuje. Tyto vlastnosti clovek ziskava talentem anebo rutinou. Pokud ma byt vysledek nasi prace v naprave pasika, tak v nas musi citit autoritu, ale ne tu povinnou vynucenou zakonem, ale lidskou. Jasne to vidim u starych recidivistu, kteri " pracovali" za komunistu, kteri cetnikovi rikali veliteli, nikoli proto, ze byl na ne hustej (i kdyz byly nezridkave pripady), ale proto, ze k nim byl vzdycky fer. Dnes vidim policajty, kteri svym jednanim se svedky, podezrelymi ci nezucastnenymi osobami napachaji vic skody nez uzitku. A to jen pro to, ze svoje policejni vzory nevidi ve starsich kolegach (kteri nezridka kdy stoji za houbelec protoze kdo v 90. letech vlezl k policii byl magor)) ale v hrdinech z americkych serialu a filmu...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:16:01 18. 12. 2015
default.png
MARTOO [2015-12-17 18:58:53]: Co po tobě má zůstat? Výsledky smysluplné práce, v podstatě jak to píšeš, když si dáš tu práci a některým znechutíš další páchání trestné činnosti.

Přesně jak píšeš, nemůžeš dělat všecko sám, před tebou musí být obvody a další služby které prevencí kriminalitu snižují (a ne že za ni berou rizikáč) a za tebou rychle a tvrdě jednající soudy, což jsou jasně známé zásady výchovné účinnosti trestu na pachatele.

Co pro to Policie, jakožto základní kámen celého trestního řízení, dělá? Co dělá společnost pro to, aby policie toto mohla a byla nucena dělat?

Odpověď a) jak to čtu, kdesi v Praze funguje částečně jedna SKPV

Odpověď b) absolutně není zájem o to, aby si policie plnila svoji nejzákladnější funkci prevence potírání zločinu

Na téma binec v Praze: včera jsem sledoval pana radu Vacátka a tam pan Brůžek informoval pana radu o tom, že za posledního čtvrt roku nebylo na celé Malé straně jediného vážnějšího incidentu!!! Proč? Protože tehdy měla společnost (to prý prohnilé Rakousko - Uhersko a po něm ještě i ČSR) eminentní zájem na práci policie, soudů a postihu všeho, co hatilo ekonomiku aneb ČSR byla desátým nejvyspělejším státem světa. Nikdo se ještě ani za první republiky nezajímal o velepíčoviny typu jestli si smí četník dát ve službě pivo, jestli náhodou nepropíchnul svou šavlí drbana moc brutálně, jestli neřekl někomu něco od plic. Naopak, ráznost se od četníka vyžadovala. Nejen to.

Takže výsledek dnes: spousta demokracie, ale žádná disciplína a tudíž žádná prosperita. Jen proto, že 3/4 národa mají špínu za nehty a policii už od dětství (výchova rodičů) nenávidí.

Souhlasím (+ 2)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 18:58:53 17. 12. 2015
martoo.jpg
HAMMER [2015-12-16 20:04:00]:

Myslel jsem to tak, že souhlasím s Tvým názorem, že by základní útvary policie měly zejména dělat prevenci založená na perfektní osobní a místní znalosti a represe by měla být až na posledním místě.. Uvědomuju si, že se jedná o závěry, které jsou staré déle jak my všichni na fóru dohromady..

Moje práce je založená na tom, že sice nemůžu ovlivnit celek, ale jistou část trestního řízení se můžu snažit dělat co nejlépe a do určité míry můžu ovlivnit i další fáze trestního řízení.. To už jsem ale psal..

I kdyby ten systém fungoval, nedokázal bych Ti odpovědět na to, co po mě zůstane..

Jako vyšetřovák mám za povinnost v co nejlepší kvalitě a co nejrychleji vyšetřit již odhalenou trestnou činnost od operativy, co by podle Tebe po mě mělo zůstat?

Pokud by to měli být zavření lidé, lidé, kteří už trestnou činnost nepáchají, vyléčení feťáci, pak to se celkem často daří, ale těžko to můžu přikládat jen svojí práci..

Pokud se snažím dělat co nejrozsáhlejší charakter trestné činnosti ve věcné příslušnosti obvodní SKPV, tedy s horní sazbou do 10ti let, dělám dlouhodobější spisy, hodně komunikuju s pachatelem, jeho obhájcem i jeho rodinou, dost často se mi stává, že už dotyční trestnou činnost potom nepáchali a vedli celkem řádný život..

Tam je to ale spíše dáno tím, že se zpravidla nejedná o nějaké pouliční šmucky, kteří budou notoricky páchat hlavně majetkovou či drogovou trestnou činnost, ale o lidi, kteří se drželi zpravidla jednoho druhu trestné činnosti, páchali ho v poměrně velkém rozsahu, dlouho jim to procházelo a když jsme je smázli, během pobytu ve vazbě a VTOS jim dost věcí docházelo, navázali kontakt s rodinou, přestali fetovat atd...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 20:04:00 16. 12. 2015
default.png
MARTOO [2015-12-16 17:39:06]: Tak odpověděl jsi si sám. Můj názor to není s čím souhlasíš, na to došli jiní kafábři a dávno přede mnou. Neukážu ti nikoho, kdo to tak dělá, páč jsem jaksi dlouho pryč a přehled je fuč, ale dovolil bych si jen tak tipnout, že lautr nikdo nedělá nic, co by snížilo kriminalitu, protože dneska by to znamenalo určitě profesní sebevraždu.

Jo, v práci se dá vydržet, super, všecko OK, ale pořád je tady otázka: k čemu tvoje práce je, co po tobě zůstane?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 17:58:10 16. 12. 2015
martoo.jpg
MARTOO [2015-12-16 17:39:06]:

"Co můžu srovnávat, tak rozhodně na úrovni ÚO, je na tom pražská SKPV nesrovnatelně líp.." ... v porovnání se středočeskou (to mi tam vypadlo)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 17:39:06 16. 12. 2015
martoo.jpg
HAMMER [2015-12-16 15:11:58]:

Tak pražskou policii jsem určitě nechválil, pouze jsem poukázal na některé věci, které beru jako výhody pro sloužící policisty a jinde o nich nemůže být řeč..

Co můžu srovnávat, tak rozhodně na úrovni ÚO, je na tom pražská SKPV nesrovnatelně líp..

Co se týče systému práce místních oddělení, tak o tom žádná.. Ukaž mi ale základní útvar, co útvar, stačí jen jednoho policistu, který dělá to, co by podle Tvého názoru, se kterým naprosto souhlasim, dělat měl..

Ty jsi se o to snažil a já raději šel dělat to, co se ještě relativně pořádně dělat dá..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 15:11:58 16. 12. 2015
default.png
MARTOO [2015-12-15 17:24:57]: Jo tak máš obědy zadara a platí ti i přesčasy, no to si pak můžeš někdy suprově zabilancovat, co jsi tam dělal...

Máte rizikáč na plné palbě aneb maximální bordel v rajónu a máte pár kriminalistů, kteří jsou schopni to "vytroušené hovínko" pachatelů sebrat a narvat jej pašíkovi za krk... Super. Jaké procento pašíků se "sběrem hovínek" odradí od dalšího páchání trestné činnosti, kór když soud mu naloží podmínku na již tři předešlé podmínky? Co říkají zkušenosti z celého světa?

Nula, nula, nula. Postih není prevence. Sociopaty od páchání činnosti neodradí to, že mohou být, když se na ně přijde, stíhaní, oni tak vůbec nemyslí.

Jak vypadá prevence trestné činnosti v Praze? Co dělají místní oddělení pro to, aby jsi ty mohl pracovat čím dál kvalitněji na čím dál méně případech ať už účinnou prevencí či brutální represí za všemožné drobné delikty?

Děsíš se, kde jsem na to přišel? Já jsem aspoň řekl nějaký plán, jak plán má tebou tolik vychvalovaná pražská policie?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 17:24:57 15. 12. 2015
martoo.jpg
HAMMER [2015-12-14 17:37:26]:

Hammere kdybych sloužil na jihu Moravy jako ty, tak bych tam nevydržel ani tejden.. Obecně, co jsem měl možnost vidět na vlastní oči, v Jihomoravském kraji a slyšet z dobrých zdrojů ze Zlínského kraje, tak služba z pohledu řadového je tam očistec..

Ve Středních Čechách to taky stálo za hovno, to vím, z vlastní zkušenosti.. Co mám informace, tak Ti, co nastoupili na OOP po mém odchodu, by ještě byli rádi za to, čemu já říkal, že "to stálo za hovno".. Taky je to vidět na stavu, vždyť se tam od té doby otočil prakticky celý mančaft..

V Praze je to lepší minimálně v tom, že všechny přesčasy platí, dotovaný oběd v jídelnách, kde slušně vaří, dost opatření, čím si člověk má možnost přivydělat, plné fackovné, celkem dost míst, kam se dá případně postoupit, pár funkcionářů, se kterými se dá domluvit a ještě celkem dost lidí na SKPV co umí..

Já si rozhodně nemyslím, že jsem ztratil u policie svůj čas..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 17:37:26 14. 12. 2015
default.png
MARTOO [2015-12-13 19:44:38]: Jako kolega Dyrup, jako já i další jedinci, co od české polistopadové policie odešli, budeš říkat totéž: neměl jsem tam nikdy lézt. Mohl jsem v oboru, kam jsem od policie odešel, nebo i jinde, dneska být s penězi a ostatním úplně jinde...

To, co jsem udělal, byla ztráta dvaceti let života. Nabyl jsem spousty zkušeností, které jsem nabýt nikdy nechtěl. Když to srovnám se svojí každodenní prací, není od policie nic mimo jedné prima party, co by se jen vzdáleně nynějšku přibližovalo co se týká kladných stránek.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DYRUP 01:12:00 14. 12. 2015
default.png
HAMMER [2015-12-13 17:54:43]: Souhlasím s tím co píšeš. Já si odkroutil 9 a šel jsem za lepším. Do dnes lituji toho, že jsem tam vlezl.
Dnes mám mnohem lepší plat, stres minimální, doma se o 100% zlepšila rodinná pohoda, více času na rodinu a děti a hlavně se těším z práce kterou dělám. Dnes se nemusím stydět říct kde pracuji. Hlavně, že policista nesmí ohrozit dobré jméno bezpečnostního sboru, ale obráceně to nějak pokulhává. :-D

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio