Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Nejdiskutovanější

Nadporučík Emil Haně: „Črty ze vzpomínek zaži...
26. 08. 2020 | PETR-KLINOVSKY: Dobrý den, ozvěte se na email: Petr.Klinov...
Drogy za volantem? V ČR běžně..
21. 09. 2019 | DONLABUZNIK: Něco o problematice drog za volantem jsem si ...
Komiks na Policista.cz
21. 09. 2019 | DONLABUZNIK: super...
Nosný systém pro pořádkové policisty
16. 04. 2019 | FIBER: Naposledy jsem sem psal 21.05.2017 s dotazem,...
Škatulata ve vedení krajských ředitelství...
11. 01. 2019 | JARDA-JORDAN: Hned mě napadla rozná hláška aneb škatulata s...
ÚVAHA: K POLICII S VÝUČNÍM LISTEM
11. 01. 2019 | JARDA-JORDAN: REPLY:JAN:69479-1:2018-06-26 00:46:46: Ano, a...
Benešovský deník: Vyšetřování skončilo, zapom...
19. 07. 2018 | AF13: S odstupem casu lze konstatovat, ze takova ko...
Rozhovor : ,,Byl jsem pohodlný a to se mi vym...
17. 06. 2018 | JAN: Je velice úsměvné, vysmívat se někomu, že je ...
Jak se stát policejním důstojníkem v Sasku?...
02. 06. 2018 | FFRANTA: Zraněná policistka odstřelila eritrejského mi...
Nošení nožů v Německu
24. 03. 2018 | VETERAN2: REPLY:KREIMAAN:69193-1:2018-03-20 16:26:00: ...
Práce a studium zároveň
včera | STRANIX: K policii jsem nastoupil ve 2. semestru právn...
parťačka z Moravskoslezského kraje
3 dní | NESA97: REPLY:PETR-KLINOVSKY:73603-1:2022-08-09 14:27...
Dopravka/obvod nebo cizina?
8 dní | MACS: Služba dopravních nehod podle tvého příspěvku...
IT zaměření u policie
9 dní | AF13: Na místě tazatele bych zkoušel jako první osl...
Prověření pověsti v místě bydliště
16. 07. 2022 | LALIK: Ono to není nic moc složitého, kdysi na OOP j...
ZOP a osobní život
16. 07. 2022 | SUI: Zopka utece jak voda. Ja sel ve 38 a diky vol...
VÝMĚNA - Já do PRAHY, Ty na VYSOČINU
14. 07. 2022 | HONZAK: Ahoj, psal jsem na email. ...
boční vstupy - vše ohledně náboru
13. 07. 2022 | HAFHAF: REPLY:ANBERLIN:73580-1:2022-07-12 21:46:35: D...
Dotazník k pronásledování a násilnému zastavo...
11. 07. 2022 | PIM-BURGER: ??...
Fyzicke testy odklas
07. 07. 2022 | DOMINIKAKOV: REPLY:MACS:73229-1:2022-05-29 14:30:33: Ahoj,...

Na piráty silnic nasadím i vrtulníky, říká nový šéf dopravky

Policejní prezident včera představil nástupce Martina Červíčka ve funkci ředitele Služby dopravní policie. Stal se jím dosavadní ředitel dopravky v jihomoravském kraji Leoš Tržil. Nový ředitel se chystá na piráty silnic s novými silnými auty a vrtulníky. Informace o některých bodech jeho koncepce přinesl server aktualne.cz.
| Foto: Nový šéf dopravní policie Leoš Tržil

"Co se týká dálnic a rychlostních komunikací, je to otázka využití šestnácti nových speciálních vozidel Volkswagen Passat R36, která by je měla brázdit od rána do večera, pokud možno i v noční době," slibuje Tržil, dnes už bývalý ředitel jihomoravské policie.

Dodal, že stejná opatření čekají i motorkáře. "Na motorkáře platí motorkář," tvrdí Tržil, podle něhož by policisté měli na jaře dostat nové silné stroje.

Na milovníky motorek by chtěl dokonce nalákat i nové policisty. "Uvítáme je v naších řadách, kde budou mít možnost jezdit na motocyklech i ve své pracovní činnosti," řekl Tržil, který například pro odhalování nedovoleného předjíždění počítá i s využitím vrtulníků. "My jsme to aplikovali v Jihomoravském kraji několikrát a vrtulníky určitě využijeme," prohlásil.

Omezit počet mrtvých - o deset procent

Tržilovým dlouhodobým cílem je snížit počet mrtvých o deset procent. S ohledem na jeho tříletou práci na jižní Moravě to není nereálný cíl. Za jeho působení se v tomto regionu omezily nehody podle statistik o třicet procent.


Nový dopravní šéf chce pokračovat v koncepci svého předchůdce Martina Červíčka. Stejně jako Červíček nebude pořádat monstrózní bezpečnostní akce typu Kryštof, ale nechá kraje, aby si bezpečnost na silnicích hlídaly samy.

"Především jsem proti plošným dopravním akcím, které jsou jednostranně zaměřeny. To se neosvědčilo," tvrdí policejní ředitel.

Šestatřicetiletý Tržil žije v Lednici. Jihomoravským dopravním policistům velel tři roky. Do Brna přišel z Břeclavi, kde působil jako dopravní inženýr a pak také jako šéf dálniční policie na D2 v Podivíně. Titul inženýr získal na Vysokém učení technickém v oboru stavebnictví.

 

 

Omezit počet mrtvých - o deset procent

Tržilovým dlouhodobým cílem je snížit počet mrtvých o deset procent. S ohledem na jeho tříletou práci na jižní Moravě to není nereálný cíl. Za jeho působení se v tomto regionu omezily nehody podle statistik o třicet procent.


Nový dopravní šéf chce pokračovat v koncepci svého předchůdce Martina Červíčka. Stejně jako Červíček nebude pořádat monstrózní bezpečnostní akce typu Kryštof, ale nechá kraje, aby si bezpečnost na silnicích hlídaly samy.

"Především jsem proti plošným dopravním akcím, které jsou jednostranně zaměřeny. To se neosvědčilo," tvrdí policejní ředitel.

Šestatřicetiletý Tržil žije v Lednici. Jihomoravským dopravním policistům velel tři roky. Do Brna přišel z Břeclavi, kde působil jako dopravní inženýr a pak také jako šéf dálniční policie na D2 v Podivíně. Titul inženýr získal na Vysokém učení technickém v oboru stavebnictví.

Jeho bývalí kolegové mají z Tržilova úspěchu radost.

"Cením si, že ředitelem bude člověk, který vzešel od nás z Břeclavi. Svou práci odváděl vždy dobře, bude to každopádně člověk na svém místě," řekl Aktuálně.cz vedoucí břeclavského dopravního inspektorátu Jiří Mach.

S tím souhlasí i vedoucí oddělení Besip Zuzana Ambrožová. "My jsme si ho moc přáli. V mnohém nám totiž připomíná jeho předchůdce Martina Červíčka. Je to určitě člověk na správném místě," řekla Aktuálně.cz Ambrožová.

Oproti tomu kritik Martina Červíčka, sociální demokrat Miloslav Kala, jméno Leoše Tržila dosud neslyšel. "Nevím, o koho jde, a ani to, že je novým šéfem dopravní policie," sdělil.


Nová koncepce?


Martin Červíček působil v čele "dopraváků" něco málo přes rok. Názory na něj se liší. V jednom se však jeho zastánci i odpůrci shodují: rok není moc dlouho na to, aby se mohl dostatečně projevit.

"Je to těžké, je to krátká doba. Ale dá se říct, že se projevil jako profesionál," řekl Aktuálně.cz dopravní expert Stanislav Huml.

Od šéfa dopraváků se očekávalo, že jednak doplní prořídlé policejní řady a také sníží nehodovost. Obojí se mu povedlo, ale jen částečně. Celková bilance nehod i mrtvých se za dobu jeho šéfování zlepšila, i když ne příliš.

 

Text: Aktuálně.cz

Vložil: Michal Tošovský
Publikováno: 05. 11. 2008


Hodnocení článku

Známka článku Průměrná známka 0 / Celkový počet hodnoceni 0



Diskuze ke článku

Diskuze Počet komentářů ke článku: 31
Diskutovat ke článku.
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio