Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Nejdiskutovanější

Drogy za volantem? V ČR běžně..
21. 09. 2019 | DONLABUZNIK: Něco o problematice drog za volantem jsem si ...
Komiks na Policista.cz
21. 09. 2019 | DONLABUZNIK: super...
Nosný systém pro pořádkové policisty
16. 04. 2019 | FIBER: Naposledy jsem sem psal 21.05.2017 s dotazem,...
Škatulata ve vedení krajských ředitelství...
11. 01. 2019 | JARDA-JORDAN: Hned mě napadla rozná hláška aneb škatulata s...
ÚVAHA: K POLICII S VÝUČNÍM LISTEM
11. 01. 2019 | JARDA-JORDAN: REPLY:JAN:69479-1:2018-06-26 00:46:46: Ano, a...
Benešovský deník: Vyšetřování skončilo, zapom...
19. 07. 2018 | AF13: S odstupem casu lze konstatovat, ze takova ko...
Rozhovor : ,,Byl jsem pohodlný a to se mi vym...
17. 06. 2018 | JAN: Je velice úsměvné, vysmívat se někomu, že je ...
Jak se stát policejním důstojníkem v Sasku?...
02. 06. 2018 | FFRANTA: Zraněná policistka odstřelila eritrejského mi...
Nošení nožů v Německu
24. 03. 2018 | VETERAN2: REPLY:KREIMAAN:69193-1:2018-03-20 16:26:00: ...
Wachpolizei – saská odpověď na migrační krizi...
20. 03. 2018 | PETR-KLINOVSKY: REPLY:VETERAN2:69188-1:2018-03-18 22:15:46: K...
Praha
21 hodin | IDNOTEXIST: ????...
Scio testy a policejní akademie
3 dní | NZK: no je to tak nějak :D ale vedoucí, kolegové a...
Stabilizační příplatek 2020
3 dní | JOSEF2018: Slyšel jsem, že prezidum řídí NASA. Zákon o s...
VSCR psychotesty
9 dní | LENIK29: Zdravím, absolvoval teď někdo psychotesty k V...
Chtěl by někdo sloužit/být převeden k PMJ? :-...
12 dní | ALDA7: Ahoj, Já zrovna vyjednávám s personálním. ...
Brigáda, ano nebo ne?
13 dní | APEP: § 48 zákona č. 361/2003 Sb. o služebním poměr...
Sport (hokej) během výcvikového kurzu
14 dní | KAJNY: ok diky...
Zdravotní prohlídka 2019
16 dní | MIA: Deanwinchester, jo presne :D :D :D a udelaj j...
ochranná služba
17 dní | OPS: Zkouším ještě jednou oživení!!!...
Nosič plátů
18 dní | IDNOTEXIST: ???...

NEZAPOMENEME: Mikuláš Mészároš, Radovan Doba, Ivo Kučera

Projekt NEZAPOMENEME!
Měsíc říjen patří, co se statistik padlých policistů týče, k těm nejhorší. Datum prvního říjnového dne naleznete na pomnících hned tří policistů. A právě jejich osudy si dnes připomeneme v rámci projektu NEZAPOMENEME!
Projekt NEZAPOMENEME! | Foto: Policista.cz

Prvním ze tří padlých dnešního dne je Mikuláš Mészároš. Ten byl zařazen u Správy Západočeského kraje v hodnosti nadpraporčíka, když dne 1. října 1990 za neznámých okolností na neznámém místě podlehl následkům autonehody a stal se tak třetím padlým policistou v naší statistice.

Stejně jako u ostatních příslušníků policie, kteří zahynuli na počátku devadesátých let, budeme rádi za každou doplňující informaci, která by ještě více přiblížila osudy těchto mužů.

O poznání více informací se podařilo shromáždit o případu Ivo Kučery a Radovana Doby. Kapitán Doba byl velice zkušeným policistou. Svou kariéru u Veřejné bezpečnosti započal již v roce 1978, kdy nastoupil na obvodní oddělení v Karviné – Mizerově jako inspektor pořádkové služby.

Karvinou opustil až v roce 1991, kdy již ve funkci staršího inspektora pořádkové služby přesídlil do Olomouce. Odtud byl o šest let později, v roce 1997, přemístěn na oddělení služby železniční policie do Prostějova.

Ani poručík Kučera nepatřil k policejním elévům. Na Obvodní oddělení Veřejné bezpečnosti v Prostějově nastoupil již v roce 1984 a v době tragédie tak měl odslouženo již dvacet let na pozici inspektora a později staršího inspektora pořádkové služby.

Poručík Ivo Kučera Kapitán Radovan Doba


Jejich poslední společná služba skončila 1. října 2004 tragickou nehodou. V osudný páteční podvečer vyjeli na silnici 386 vedoucí z Prostějova do Kostelce na Hané. Právě v okamžiku, kdy se blížili k železničnímu přejezdu u odbočky na obec Smržice, se na ně v protisměru vyřítilo auto.

Třiadvacetiletý řidič rychle jedoucí černé Hondy Accord nezvládl pod vlivem alkoholu svůj vůz a ve vysoké rychlosti narazil do protijedoucí Škody 105, jejíž řidič však stačil včas zareagovat a strhl volant doprava, což sice nezabránilo nárazu, ale ten způsobil pouze otočení vozidla na vozovce, aniž by uvnitř došlo k vážnějšímu zranění.

Právě podobné štěstí chybělo osádce policejní Škody Felicie. Ta se po nárazu Hondy do Škody 105 ocitla v přímé dráze opilého řidiče. Následky čelního střetu byli devastující. Ani jeden z účastníků autonehody nebyl připoután a náraz ve vysoké rychlosti znamenal pro všechny okamžitou smrt.

Jak vypověděl svědek na místě, nalezl řidiče zaklesnutého za sedadlem spolujezdce, zatímco spolujezdec se vlivem nárazu posunul až na zadní sedadla. O mnoho lépe to nevypadalo ani ve vozidle Michala Kadlece, který svou černou Hondou Accord zabil nejen policisty, ale i sebe.

Kapitán Radovan Doba a poručík Ivo Kučera tragicky zahynuli na místě autonehody dne 1. října 2004 a stali se tak 86. a 87. padlým policistou od roku 1990.


Fotografie z místa nehody Ivo Kučery a Radovana Doby si můžete prohlédnout zde.



ČEST JEJICH PAMÁTCE!


Zdroj: Pamětní kniha padlých policistů KŘ PČR Olomouckého kraje, novinky.cz, chcizit.cz

Foto: Pamětní kniha padlých policistů KŘ PČR Oloumouckého kraje

Vložil: Petr Klinovský
Publikováno: 01. 10. 2014


Hodnocení článku

Známka článku Průměrná známka 0 / Celkový počet hodnoceni 0



Diskuze ke článku

Diskuze Počet komentářů ke článku: 0
Diskutovat ke článku.