Přihlásit / Zaregistrovat se
Nejdiskutovanější
26. 08. 2020 | PETR-KLINOVSKY: Dobrý den, ozvěte se na email: Petr.Klinov...
Drogy za volantem? V ČR běžně..
21. 09. 2019 | DONLABUZNIK: Něco o problematice drog za volantem jsem si ...
Komiks na Policista.cz
21. 09. 2019 | DONLABUZNIK: super...
Nosný systém pro pořádkové policisty
16. 04. 2019 | FIBER: Naposledy jsem sem psal 21.05.2017 s dotazem,...
Škatulata ve vedení krajských ředitelství...
11. 01. 2019 | JARDA-JORDAN: Hned mě napadla rozná hláška aneb škatulata s...
ÚVAHA: K POLICII S VÝUČNÍM LISTEM
11. 01. 2019 | JARDA-JORDAN: REPLY:JAN:69479-1:2018-06-26 00:46:46: Ano, a...
Benešovský deník: Vyšetřování skončilo, zapom...
19. 07. 2018 | AF13: S odstupem casu lze konstatovat, ze takova ko...
Rozhovor : ,,Byl jsem pohodlný a to se mi vym...
17. 06. 2018 | JAN: Je velice úsměvné, vysmívat se někomu, že je ...
Jak se stát policejním důstojníkem v Sasku?...
02. 06. 2018 | FFRANTA: Zraněná policistka odstřelila eritrejského mi...
Nošení nožů v Německu
24. 03. 2018 | VETERAN2: REPLY:KREIMAAN:69193-1:2018-03-20 16:26:00: ...
6 hodin | MONOCAJT: REPLY:TRNKALINKA:88428-1:2025-02-05 10:39:34:...
Nabídka uplatnění pro policisty u Evropské ag...
včera | PIM-BURGER: REPLY:QUARESS:88430-1:2025-02-06 07:33:47: Te...
Realita PČR 2024
2 dní | JOE: REPLY:DZOBY:88419-1:2025-01-10 11:33:23: ...
Vyplatí se tato práce?
2 dní | JOE: REPLY:DYRUP:73908-1:2023-06-10 01:16:41: Vt...
Zahraniční Mise
05. 01. 2025 | PIM-BURGER: Kamarád byl v Makedonii. Byla to snad jedna z...
Fyzické testy
30. 12. 2024 | MONOCAJT: REPLY:VSCRVSCR:88405-1:2024-12-28 10:11:08: ...
Já do Prahy, Ty do Ústeckého kraje
28. 12. 2024 | VSCRVSCR: REPLY:MILANKRLS:88300-1:2024-10-18 17:06:21: ...
Psychologické vyšetření (testy)
28. 12. 2024 | VSCRVSCR: REPLY:GHOST-COP:88402-1:2024-12-15 08:52:24: ...
ZOP
28. 12. 2024 | VSCRVSCR: REPLY:KARLVONBAHNHOF:88404-1:2024-12-25 20:34...
Psychotesty
30. 11. 2024 | ELINA: Dobrý den, za pár dní mě čekají psychologick...
NEZAPOMENEME: Pavel Šperling

Pavel Šperling se narodil 10. března 1974. Po absolvování Vojenské střední školy dopravní, obor automobilní, ve Valašském Meziříčí. Ihned po maturitě v roce 1992 nastoupil do služby u vojenského útvaru v Pacově u Tábora.
Odtud byl záhy převelen k vojenské posádce v Nemšové u Trenčína. Po vzniku samostatné České republiky ještě několik málo týdnů pracoval u Armády Slovenské republiky, ale brzy se rozhodl nastoupit k policii ČR, konkrétně na Oddělení pohraniční policie v Halenkově, okres Vsetín.
Ještě v témže roce přešel na Oddělení dopravní policie ve Vsetíně, kde sloužil až do svého úmrtí. Při zaměstnání u policie si doplňoval potřebné vzdělání a kvalifikace - a to jak na policejní škole v Holešově, tak i na dopravní škole v Jihlavě.
Konec Pavlovy kariéry přišel krátce po pátečním poledni dne 17. října 1997 v obci Lidečko, konkrétně v místní části Lomensko v okrese Vsetín.
V ten den měl podpraporčík Šperling obrovskou smůlu. V jedné ze zatáček proti jeho služebnímu vozu vyjel ze zatáčky nákladní vůz s přívěsem. Za jeho volantem seděl dvacetiletý řidič Karel Štorek, který na mírné přibrzdění před ním jedoucího vozu reagoval prudkým brzděním.
Nákladní vůz, který měl nerovnoměrně seřízené brzdy a propadlou STK, vybočil do protisměru, kde se střetl s policejní Škodou Felicií. Rychlost policejního vozu byla 79 km/h, zatímco nákladní automobil jel rychlostí 39 km/h. Pavel Šperling tak neměl šanci na přežití.
Řidič Karel Štorek byl odsouzen k podmíněnému trestu na čtyři roky se zákazem řízení na tutéž dobu. Podpraporčík Pavel Šperling podlehl následkům tragické autonehody a stal se 54. padlým policistou od roku 1990.
Slova na závěr: Lidé se naučí žít s tragedií, ale místa po ztracených lidech zůstanou navždy prázdná a jakékoliv smíření s osudem nejde. Pavel měl milující rodinu, spoustu přátel, kteří na něj nikdy nezapomenou.
ČEST JEHO PAMÁTCE!
Hodnocení článku
