Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Předvoláme všechny vaše 'osoby blízké', hrozí řidičům policisté (REDAKCE)

Předvoláme všechny vaše 'osoby blízké', hrozí řidičům policisté
Ilustrační foto
Foto: redakce
Jak zjistil server iDNES, policisté ve Svitavách zvažují novou metodu jak se zbavit takzvané osoby blízké. O ní často provozovatelé aut tvrdí, že seděla za volantem v době spáchání přestupku. Záměr zlikvidovat ji ale naráží na české právo. Svitavští policisté proto hrozí, že předvolají k výslechu všechny blízké, o kterých mluví zákon.
Autor: Michal Tošovský
Publikováno: 30. 01. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HONZAD 16:43:39 31. 01. 2008
honzad..jpg
pro nespokojeneho na upresneni: tan clanek na iDNESu je z 26.4.2007, takze ten termin rozhodne neni nijak novy, jak pises. ostatne zajimave je i jak ten clanek zacina: "Čeština se může pochlubit novým slovem. Na internetu, ale i v mluvených a tištěných projevech se v narážce na kauzu vicepremiéra Jiřího Čunka objevuje termín "čunkování" i sloveso "čunkovat" . Slovo má přitom dva významy: vykrucovat se z nepříjemných dotazů, či vystěhovávat romské spoluobčany." V clanku citovan jeden jediny zivy clovek, ktery ten termin pouzil a to poslanec za KSCM!! Pote tam nejaka pani z ustavu pro jazyk rika, ze ten termin "zachytili". Bodejt ne, kdyz ji redaktor asi volal, jetsli ten termin slyseli.. Ano. Slyseli. Minimalne od nej, tudiz jej zachytili. Vse do sebe zapada. A pak uz jsou tam pouze vety kde ma byt termin pouzit, udajne vybrane z diskusi na interentu, ale ani u jedne neni odkaz(!!), coz jinak iDNES bezne delava. Zkusim sem dat nejaky odkaz, ono s tim jsou tady pry nejake problemy: zpravy.idnes.cz/do-cestiny-se-prodralo-dvojsmyslne -cunkovani-foq-/domaci.asp?c=A070425_132515_domaci_adb Uprime receno, teorie autora, ze "Lide" si vymysleli termin, ktery ma zaroven pojemnovavat klickovani(ne-li tunelovani) a zaroven vystehovavani romu? To fakt neni MOC logicke, ze? Ty tomu veris, nespokojeny policisto? Novinari na iDNESu odvedli dobrou praci. Ovsem ne jako nivinari, ale jako dezinformatori. Nebo se tomu da rikat i "vlivovka". .. Nerikam a netvrdim, ze jine strany tohto sporu (a cele politicke sceny) nepouzvali a nepouzivaji stejne metody. Ale zrovna tohle je fakt hodne silna kava...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 16:19:35 31. 01. 2008
honzad..jpg
pro nespokojeného.. Ten termin se nezavedl do praxe sam. Ten termin se poprve objevil na serveru iDNES, kde pani z iDNESU psali clanek, ze "lide zacali pouzivat novy termin".. aniz by ovsem citovali jedineho ziveho cloveka ci komentar jiny, nez z ust novinaru, kde by to slovo padlo. Zajimave take je ze, zadate-li si do vyhledavace toto slovo na strankach aktualne.cz, nebo na novinkach.cz, tak vysledek je: 0. Zkuste to! Ja to po case zkousel ted. Co to znamena? Treba to ze udajny novy "lidovy" termin je vysledkem prace konkretniho media. O duvodech kdo a proc, to ponechavam na na uvaze kazdeho. Kazdopadne pokud jde o kauzu "Cunek" tak s ohledem na zretelne medialni a politicke tlaky ze vsech ruznych stran, tak hodnoceni a "jasne nazory" kdo je kdo a co se v ni vlastne stalo mi pripada zatim velmi predcasne . A pokud si delate nazory na zaklade toho co ctete v mediich a vidite v televizi, tak vas potes panbuh.. Proc to cele pisu? Protoze se domnivam, ze tyhle politicke veci zatahovat do probelmatiky policie je presne to, co polici privedlo do stavu v jakem je. A pokud jste "nespokojeny polda", tak mozna prave politizace policie v poseldnim destileti ma na nautesenem stavu policie znacny vliv. Takze pokud muzu tento svuj nazor nejak uzavrit: byl bych opatrny na kategoricke soudy. Nejsme zrejme na svete tak kratce, abychom nevedeli, ze to ze se neco pise nutne znamena, ze to tak musi byt...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NESPOKOJENY-POLICISTA 14:00:23 31. 01. 2008
default.png
Nový slovní termín "VYČUNKOVAT" Jistě jste obeznámeni informací, že Česko zavedlo do praxe nový pojem - TUNELOVÁNÍ, jsme tím mezinárodně známí. V poslední době se objevilo další slovní vyjádření stavu - VYČUNKOVAT. Mezi lidmi se hovoří o tom, že když budeš krást, loupit, podvádět a páchat jakoukoliv trestnou činnost, tak když budeš zapírat a lhát a vezmeš si dobrého právníka, můžeš se ze všeho s klidem a čistým štítem VYČUNKOVAT. To hovoří za vše, kam s touto vládou spějeme!!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 12:30:21 31. 01. 2008
honzad..jpg
Bajrasi: To Nemecko To Nemecko je zajimavy model. Ma to svoji logiku. Auto je muj majatek a ja zodpovidma za skody a nasledky, ktere se diky nemu stali...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BAJRAS 11:46:41 31. 01. 2008
Bajras.jpg
čunkovství je prd jsou mnohem lepší kšeftíky, lto olejíček, pak se to nahoře usmívá do kamer....ale i na ně dojde

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA 11:42:52 31. 01. 2008
default.png
Franta UBS Pánové, ale o to právě všechno jde. Vychcánkovství právě vyhovuje těm nejvyšším lodivodům u koryta. Pro ně jsou tyto zákony velice, velice výhodné. Když si vezmu kauzu Čunek. Nikdo nic neví a neespáchal. ALe řadoví občan, který by neprávem bral přídavky... Pche, kam sa na naše PANSTVO hrabe. No a pokud není politická vůle,tak pěšáku, nějak si to udělej. Spoustu okolních států má zajímavé pravní systémy, které by určitě nebylo problém prizpůsobit a aplikovat u nás. Ale to by ti korytáři čůrali proti vlastním zázjmům. Amen

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BAJRAS 11:07:35 31. 01. 2008
Bajras.jpg
Osoba blízká o této problematice jsem se zde již vyjadřoval,ale opakování matka moudrosti. Co páni zákonodárci převzít systém z Německa? Využiješ práva osoby blízké, ano, můžeš, ale policie má potom právo ti nařídit, abys jakoukoliv jízdu během např.1roku zapisoval do knihy jízd a to všech řidičů daného vozidla. Pokud tak neučiníš, následuje tvrdý finanční postih. To je ale dřina s osobou blízkou a vyčůraností některých z nás.....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NESPOKOJENY-POLICISTA 10:34:57 31. 01. 2008
default.png
Franto2 Pochopil jsem, kam jsi zamířil svým příspěvkem ohledně těch čísel zákonů. Plně s Tebou souhlasím, přestupky řeší dvoustovka, ale já měl na mysli něco jiného. Už při legislativním návrhu zákona 361/2000 bylo uvažováno o tom, že prvek osoby blízké při řízení vozidla bude nějak vyřešen a taxativně popsán, zároveň s úpravou přestupkového zákona. Nutností byla souvztažně samozřejmě novela přestupkového zákona. Nechci tipovat, ani nijak zkoumat, proč to do předmětných zákonů nebylo "doplněno", pouze jsem chtěl v minulém příspěvku sdělit, že s problémem "výmluvy" na osobu blízkou se v původních návrzích počítalo s vyřešením, ale bohužel to bylo už v návrhu zákona smeteno ze stolu. Co bylo příčinou, nebo hlavním důvodem neprosazení tohoto do zákona, nechci spekulovat. Rozumíme si už takto?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ALDA 10:18:52 31. 01. 2008
default.png
32 přestupků... Mě "dostává" hlavně ten počet: za poslední půlrok to bylo 32 případů... A z kolika případů prosím ??? Kdyby byli denně změřili třeba jen 3-4 hříšníky, tak za půl roku to je cca 600 a 700 přestupků a tedy každý 20 případ. To zase tolik není a nevidím důvod důvod proč by v každém dvacátém případě nemohl řídit soukromé vozidlo skutečně někdo jiný než jeho majitel. A to těch změřených hříšníků bude za den určitě víc, protože měřit na přehledné silnici pod úrovní kopce, (kde každý normální řidič podvědomě zrychlí, aby ten kopec vyjel) jak mají ve Svitavách zvykem, žádné hrdinství opravdu není. A pokud bude existovat tak debilní zákon, který přičítá body za překročení rychlosti v podstatě s nulovou tolerancí, budou existovat i osoby blízké. Každý přece jedná nejracionálněji jak to jde. Proto znovu říkám: zastavovat přestupce ihned po přestupku a ne předvolávat za několik měsíců... Nový zákon je totiž postaven nikoli na prevenci, ale na smůle toho, kdo bude kolikrát přistižen, protože např. stabilně udržet padesátku ve městě je opravdu problém i pro zcela ukázněného řidiče. Pak již jen záleží na tom kolikrát měl smůlu. A kdo má velkou smůlu, tak mu přijde během půlroku třeba 6 předvolání, že překročil rychlost o 7 km/hod. a je bez papírů. I z tohoto důvodu se "osobám blízkým" nedivím a kdo ano, tak má máslo na hlavě. Pokud judikát Nejvyššího správního soudu stanovuje, že by se mělo postupovat podle stejných zásad jako v trestním řízení, tak by mě docela zajímalo (viz můj příklad s těmi 6 předvoláními za jednotlivé přestupky), zda lze tyto nově projednat ve společném řízení a uložit pouze jednu sankci (vč. bodového ohodnocení), tak jak to běžné v trestním řízení.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MICHAL 08:03:46 31. 01. 2008
michal.jpg
for honzad. Vubec nechapu, proc by tohle opatreni melo "z policistu delat blbce", jak pises... Je to proste snaha "odhalovat a prosetrovat prestupky" vcetne tech, ktere Ustava spolecne s "vychcankovstvim" ridicu cini de facto beztrestnymi... Stejne jako ma kazdy obcan pravo chranit si svoje soukromi tim, ze nepraskne sveho blizkeho (a zduraznuju, ze je to jeho pravo - ale vubec ne povinnost a samozrejmost), ma policie povinnost konat, pokud ma indicie, ktere muzou vest k odhaleni pachatele prestupku. Pokud jim neni majitel auta, ale osoba mu blizka, policii jejich blizkost prece nijak nebrani v dalsim setreni. Vubec to nevidim jako akci, jak presvedcit verejnost, ze policie je jenom k buzeraci. Naopak, cetl bych to spis jako vzkaz, ze svitavska policie prestava s ridici hrat na kocku a na mys - a ze jejich (prevazne) vymluvy by k sebeobrane pred body nemusely v budoucnu stacit. Tedy ze neco dela, misto toho, aby sedela s rukama v kline a smutkem nad tim, jak je bezzuba... Neni to ignorance prava, nanejvys ignorance prava jednotlivce chranit osobu blizkou - a na te neni s ohledem na ulohu policie nic spatneho. Jestli bych tu videl nejaky problem, tak v tom, kde na to vzit cas - ale asi ho ve Svitavach maj, kdyz to delaj...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio