Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

iHNed.cz: Strážnici nastoupili službu a pak se zašili. Netušili, že je sleduje GPS (REDAKCE)

iHNed.cz:  Strážnici nastoupili službu a pak se zašili. Netušili, že je sleduje GPS
Ilustrační foto
Foto: Jouda / P-CZ
V dubnu nainstalovala Městská policie Ostrava do svých šesti služebních automobilů monitorovací zařízení. Systém automatické evidence provozu vozidel byl namontován v motoru a měl měřit například spotřebu pohonných hmot. Zprávu přinesl server iHNed.cz.
Autor: Michal Tošovský
Publikováno: 28. 08. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu OUT 15:11:19 09. 09. 2009
Out.jpg
MP Mlada Boleslav Pan Flaška se ukázal jako typickej českej udavač:) Osobně toto jednání také odsuzuji, ale abych si to fotil a ještě to někde naprášil, tak zas tak strašnej přestupek v dopravě to dle mě není. Souhlasím s přístupem města a GPS ve vozidlech, stejně jako s monitorováním povolené rychlosti. Je vidět že pan primátor chce mít v MP pořádek. Navíc mě v dobrém překvapilo, že pánovi odpověděl a to tak rychle.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DR-CVACH 13:37:36 09. 09. 2009
dr.cvach.jpg
MP Mlada Boleslav Koukam, ze v Bolce taky GPS pekne jedou. Primator Ostravy je hadr proti tomu z Boleslavi. Podivejte sem: flaska.blog.idnes.cz/c/100782/

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 19:13:47 04. 09. 2009
Andras.jpg
Pixel: Opět musím bohužel napsat, že máš 100% pravdu. Současný systém je tak nastavený. Ale kromě toho, že nám, řadovým policistům z toho bude smutno, s tím asi nic neuděláme. Důležité je nepodlehnout, a vychovat si mladou generaci policistů k tomu, aby pracovali.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIXEL 20:25:35 03. 09. 2009
default.png
Souhlasím s předposledním příspěvkem cataniho a posledním příspěvkem Andrase, Franta 2 má pravdu v tom, že systém člověka k tomu "zašití se" doslova tlačí a kdo není opravdový fanda do téhle práce, tak velmi rychle podlehne... Je to asi takhle: Policista který poctivě pracuje celou noční - riskuje že ne všechny přestupky které projednává se podaří vyřešit blokově, zpravidla dojde i na nějaké oznámení správnímu úřadu, takže z toho má psaní + musí jít většinou z vlastního volna svědčit, - riskuje že při zásahu proti přestupci či pachateli bude zraněn, či bude popotahován ohledně oprávněnosti použití donucovacích prostředků nebo jiných oprávnění, tedy opět další administrativa, - riskuje, že si na něho naštvaný přestupce bude stěžovat (i neoprávněná stížnost to policistovi může u nadřízených zkomplikovat, opět běhání po výsleších), - rozhozený biorytmus, ráno jde z práce a je mu blbě z nevyspání a ze stresu, celý den doma prospí, - vedoucí láteří, že najel moc kilometrů a neplní úsporná opatření atd., atd. Naproti tomu policista, který se o půlnoci zašije (předtím dá jednu dvě nesmyslné pokuty), spinká a vyjede pouze na oznámení, na které ho operační vyšle: - má najeto málo kilometrů, ráno bude pochválen, - nejsou na něj žádné stížnosti, nepůjde nikam svědčit, nemá žádné psaní, tudíž ze služby odchází včas, - snížil míru rizika že bude zraněn při zákroku, či např. nabourá se sl. vozem (za nikým se nehoní), - nikdo mu nebude později vyčítat že něco pokazil (když nic neudělal) - ráno je bezvadně odpočatý, může se věnovat rodině nebo si jít na černo přivydělat na melouch a ještě pomlouvat policistu z předchozího příkladu, že to je blbec a zbytečně buzeruje lidi. Rozdíl v osobním ohodnocení či odměnách je často u obou policistů zcela minimální. Jedinou výhodou je, že ten co makal z toho má pro sebe dobrý vnitřní pocit, ví, že v rámci svých možností udělal maximum (tomu druhému je to šumák). Je to smutné, ale je to realita...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 18:35:31 03. 09. 2009
Andras.jpg
Franta: Bohužel máš pravdu. Současný systém opravdu nahrává jen těm, kteří nic nedělají. Kdo nic nedělá, nic nezkazí, nikoho se svou prací neotravuje. A kdo nikoho neotravuje, nikomu nevadí, a nic nezkazí, je povýšen.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 17:33:29 03. 09. 2009
default.png
For Franta 2 Z velké části se tvým novým příspěvkem souhlasím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA2 14:40:19 03. 09. 2009
default.png
catani: :-))) Počítal jsem s tím, že auto bude v pohybu polovinu noční, tj. 6 hodin, takže dalších 6 hodin je na to ostatní, včetně pěší kontroly čehokoliv. Je opět trapárna, že se otíráš o nové policisty, když to jsou právě starší kusy, "zkušení" členové a vedoucí hlídky, které tyhle nové kusy rychle naučí, jak a kde se má trávit noční směna... a je jasný, že nováček na tom těžko něco změní. Ale o to nejde... Jak píšeš o tom strategickém umístění vozidla, tak to je přesně formulace vedoucího, co nechce mít žádnou odpovědnost a starosti, prostě formulace o ničem. Zadání: nenajíždějte km, nespěte, využívejte pěší hlídky, současně buďte připraveni rychle vyrazit, mějte auto pod dohledem, aby vám ho někdo nevylepšil, parkujte tak, aby vás nikdo nevyfotil, že porušujete DZ... a co si z toho má jako člověk vybrat? Když je hlídka z auta a k něčemu se dostane, tak je jí auto úplně k h... protože se pro něj stejně nemá čas vracet, a pak teprve pronásledovat pachatele... v případě řešení dopravy, je to pak nejlepší cesta, jak být za trotla. "Pochvala" jistě čeká i na ty, kteří jako autohlídka přijedou pozdě na tíseň, protože v rámci aktivního vyhledávání toho "strejdy co jde z hospody", se vzdálili moc daleko od auta... "dvojitá pochvala" pak čeká na ty, kterým zatím jiný "strejda" vyšperkuje metalický lak na odstaveném služebním autě. Je skutečně skvělé, že hodný vedoucí hlídce odpustí, že najela celých 120 km, když se jim podaří někoho lapit... och, to snad aby mu za to ještě poděkovali, že je nechá pracovat. S ohledem na čárkovací systém, je vhodnější, aby hlídka počkala, až strejda to sluchátko utrhne, nebo až někdo vykrade ten nezamčený krám... protože když to neudělá, nebude mít čárku, a nebude si moci za odměnu najíždět ty km:-))) Jinak pokud jde o výtluky v silnici, tak to je vážně dobré, docela bych chtěl vidět, jak třeba ve tři ráno nějaká hlídka hlásí na operační, že je někde výtluk v silnici:-)) a hlavně by mě zajímalo, jak to v noci někdo vyřeší.? Jinak děkuju na nabídku do železáren, ale měl jsem za to, že tyhle obory nejsou moc perspektivní, takže jsem se raději ve škole trochu učil, abych se nemusel v továrně prát o práci se strojem:-))) Účelem mého příspěvku bylo poukázat na to, že systém je nastavený tak, že zašívání se a spaní, je často tím nejmenším možným zlem, s ohledem na podmínky práce a jejího hodnocení... pochopitelně můžeš argumentovat jak chceš, že to tak není, můžeš 100x přísahat, že si nikdy o noční nespal, ale nic to nemění na tom, že většina příslušníků složek IZS se v druhé polovině noční snaží spát, pokud to jde.... tak to bylo, je a bohužel i bude. minimálně do té doby, dokud to bude tolerováno... viz i tento případ... prostě bububu, a za čas to zase bude o tom samém, jen se bude občas přejíždět, aby byl na gps pohyb.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 11:05:03 03. 09. 2009
default.png
For Franta2 Policista nebo strážník není tady od toho aby najížděl ve vozidle km.(hm) Autohlídka je prevence, možnost rychlé dostupnosti, větší možnost řešení dop.přestupků, rychlejší pronásledování pachatele pokud je vozidlem a větší a obsáhlejší úsek prevence. Je prokázáno, že rozdíl mezi vnímáním z auta(byť při otevřených oknech) vnějších podnětů z okolí je asi 1:3 na rozdíl od pěší hlídky. V USA je vozidlo policisty považováno jako pomocný prostředek, pokud se nejedná o zásahové vozidlo tísňové linky(kdy vozidlo může opustit pouze v uvedeném případě), má vozidlo odstaveno vždy na strategickém místě, aby jej měl v případě nutnosti použití rychlé dostupné(říká tomu taky autohlídka). Tvůj popis činnosti autohlídky odpovídá současnému vnímání nových nastupivších policistů. Pokud se opřeme o tvé výpočty a přidáme k tomu povinosti policisty, které zřejmě byť nevědomě neuvádíš nebo neznáš, zjistíme, že optimální hodnota najetých km, během 12 hod. směny se pohybuje okolo 80-120km. S tím, že za sebou máš výsledky nějaké doslova, zřejmě pro některé fyzicky náročné práce, kterou tvůj nadřízený ocení a neřekne ani půl slova na najeté kilometry. Veřejně prezentované argumenty, že je v úseku kde se v době od 01,00 hod. do 05,00 hod. nehne ani noha, pouze ukazují na špatné vnímání pol. práce a špatný přístup k samotné práci. Policista je právě tam od toho, aby zjistil, zda se opravdu někde ta noha nepohla(zkušenosti říkají, že se vždy nějaká pohne), zda někde někdo nezapomněl řádně zajistit objekt a všímavý policista si toho všimne a majitel bude rád, že jej na to upozorní(aspoň si nebude myslet, že ti dva spící policisté v zapařeném autě ráno nebyli oni). Budeš se divit, ale třeba takový policista na noční službě může pomoct i k řešení dopravní bezpečnosti, že zjistí někde nějaký nový výtluk, či propadající se kanál či špatně parkující auto, které třeba při odbočování bude ráno bránit ve výhledu(dopředu odpovím na tvé následující argumenty o buzeraci lidí, že postačí upozornění a domluva). Nebo bude třeba sledovat potácejícího strejdu, který nikdy nic neudělal a zrovna dnes měl takovou zlost, když mu chlapi v hospodě řekli, že žena si to rozdává s jiným, že musí urtrhnout tel. sluchátko. Třeba k tomu utržení nedojde, policista mu to rozmluví a dohlídne na jeho cestu domů, protože před chvíli si u jeho ženy byl na kafi a ví, že to není pravda. Dalo by se pokračovat a pokračovat, je faktem, že někdy opravdu přijde noc kdy se ani noha nepohne, ale normálního policistu v tu chvíli ráno zamrzí, když se dozví, že v jeho úseku vykradli auto nebo došlo k vloupání do prodejny a příště bude o to víc sledovat zdalis enoha pohne. Jinak ty argumenty, které uvádíš níže svědčí o tom, že promiň asi jsi chtěl být hasičem a né policistou, i když věřím, že by jsi uplatňoval teorii proč hasit dům, když je stejně nenávratně poškozen. Neboť dobrý policista pozná kdo se vrací z dovolené a podá "případnou"kontrolu vozidla tak, že unavený vracející se občan bude mít pocit, že co byl v zahraničí tak jeho policista mu pohlídal zahrádku, protože má přehled, která zahrádka komu patří. Vše je pouze o přístupu ke službě, pokud tady někdo chce obhajovat spaní ve vozidlech argumentem, že není do čeho píchnout a nebude buzerovat slušné lidi, jenom svědčí o tom, že takový policista by si nezasloužil příplatek za noční službu a tedy směnost. Na druhé straně pokud takový policista není všímavý na noční, těžko předpokládat zda bude všímavý na denní. Myslím Franto 2, že by ti pomohlo kdyby jsi za 13.000 čistého nastoupil na týden na noční směnu třeba do železáren. Zde by by tě vymákl spícího mistr, tak by jsi argumentoval, že z vedlejší dílny zapomněli přivézt materiál, tak jsi neměl do čeho píchnout. Na rozdíl od naší firmy, tam by jsi na hodinu skončil. A pokud jsi šel k policii a nechtěl naplňovat literu zákona jako i povinosti policisty což považuješ jako buzeraci lidí, doporučuji opravdu ty hasiče. Mně jenom opravdu děsí ta otevřenost tohoto fóra, ke kterému mají přístup i poctivě doslova pracující občané a čtou tady obhajobu spaní policistů samými policisty. Tak bych za ně chtěl Frantovi 2 vzkázat na jeho dovodící argument jestli oni taky někdy nespali, vyřídit že nespali, v práci se pracuje a ve službě se slouží. A když nesloužím tak mlčím. A to píši při vědomí, že nikdo není dokonalý a každý někdy...,

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA2 18:22:22 02. 09. 2009
default.png
"Normální by to nemělo být, ale je to jak s onanií u chlapců - dělají to všichni a rozumnej rodič se je nesnaží při tom přistihnout." Výborná hláška! Problém vidím v tom, že ne vždy je do čeho píchnout... jasně policie má působit preventivně, ale co to znamená, v části města, kde se po 24hod. do 4-5 hod. nic neděje, jen občas projede nějaký auto? Když bude autohlídka 12 hodin jezdit po 40km/h městě a preventivně působit tak najede 480 km... a i kdyby jezdila 6 hodin, tak to bude 240 km... což je podle mě asi tak 5x víc, než se čeká, a na co jsou peníze. Jezdit takhle několik nočních, tak přijde pomrd a pak pěší hlídka... a opět, dá se 12 hodin chodit po městě do kola? bude to za ty peníze někdo šlapat? Jasně akční člen si činnost sám vytvoří, bude stavět auta, kontrolovat lékarničky atd... občané, kteří se po půlnoci vrací třeba z dovolený, nebo mají ještě 200 km před sebou, budou za tohle policajty milovat. Nebo může lustrovat lidi na potkání .... tím si zajistí velkou oblibu u kolegů, které bude budit radioprovozem, a taky operační bude rád, že má celou noc co dělat:-))) Takže tu vidím zásadní nepoměr v délce služby, limitu kilometrů a množstvím událostí, kterej vede logicky k tomu stát na jednom místě a čumět .... a když venku mrzne, těžko to jde bez přitápění, a udržet oči otevřené, kolem 3-4 hodiny ranní, když sedíte v autě, venku se nic neděje a ještě jste měl přes den nějaký zařizování, nebo starosti, není zase tak easy, jak se může zdejším odborníkům na policejní práci, kteří chodí to práce od 8 do 16hod., zdát. Pokud jde o MP, tak se to ještě umocňuje tím, že v době po půlnoci je minimum běžných oznámení, jako stání ve vjezdu, bezdomovci v čekárně, opilec na náměstí atd... takže co v rámci svěřených pravomocí dělat.? Andras: Problém je, že takový přístup, jako popisuješ ty nemá k práci většina vedoucích, operačních ani starších kolegů, takže těžko prorazit, když se tomu celá organizace brání - neříkám, že to nejde, ale nedivím se, že na to většina lidí peče.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOKR 21:42:40 01. 09. 2009
default.png
for Trooper Mas pravdu. A neni to jen vekem. Jak jsem psal, tak kazdy je za ten den pred nocni unaveny jinak. Z hlediska zravi je jasne, ze clovek neni nocni tvor. Noc slouzi ke spankua regeneraci a ne k praci. Nekdo ale v noci delat musi. Je na kazdem jestli a jak si odpocine. Mel by u toho ale premyslet. Prijit o sluzby a zalomit to, je opravdu prehnane a nemel by tuhle raci delat. Znat sve telo a pri signalu si odpocinout je ale nutne.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio