Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Společnost citlivá k násilí očima policisty (REDAKCE)

Společnost citlivá k násilí očima policisty
Vaše policie, jaká bude?
Foto: lh

AKTUALIZACE Z 21. ČERVNA NA KONCI ČLÁNKU: S redakčním kolegou Michalem Tošovským, vedeme často velmi dlouhé diskuze, týkající se pohledu na použití legálního násilí ze strany policistů a civilního obyvatelstva. V názorech na toto téma se oba různíme a tak naše diskuze často končívají patem. Jaký je tedy můj pohled, jakožto delesloužícího policisty, na legální násilí a současný vztah společnosti k projevům násilí?

Autor: redakce
Publikováno: 20. 06. 2010
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu ANDRAS 20:19:07 29. 07. 2010
Andras.jpg
V tomhle musím dát appalaciovi za pravdu. Nehlášené útoky na mě či ostatní kolegy jsou docela časté. Samozřejmě někdy také byl klid. Jak říká appalacio, jedná se o různé strkanice a podobně. Záleží také, jak moc funguje verbální přesvědčovací metoda na toho či kterého člověka. Já útok neberu, pokud je pachatel řádně spacifikován, nevznikla mi žádná újma na zdraví a na majetku, a nejsou v okolí lidé. Pokud jsou, tak samozřejmě musím konat, a dotyčný je zadržen za násilí vůči úřední osobě.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 18:17:03 29. 07. 2010
default.png
PIM-BURGER [2010-07-29 14:16:21]: statistiky jsou jen oficiální čísla... ten, kdo slouží na ulici a kdo slouží déle jak pár let, moc dobře ví, že takových těch "obyčejných" útoků (strkání, držení, drobné údery, vyhrožování, narážky atd. atd.) jsou na dennodenním pořádku ..tyhle "útoky" nikdo nehlásí, protože by polda pak nedělal nic jiného.. prostě si to vyřeší sám a na místě. Pokud by se počítalo vše, dovolím si říci, že nějaký ten "útok" (fyzický či verbální je u 20-30proc. zásahů, což je dost.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER ONLINE 14:16:21 29. 07. 2010
Pim Burger.jpg
HAMMER [2010-07-28 21:01:33]: No, určitě jsou jich stovky, tisíce až desetitisíce, ale když se koukneš na statistiky (https://www.policista.cz/clanky/reportaz/utoky-na-policisty-v-roce-2008-462/ ), tak má pravdu spíš Karel. Samozřejmě se zde jedná o statistiky a dokonce o statistiky staré, neb nové jsem byl líný hledat, ale i kdyby se počet vynásobil dvěma, nebude číslo rozhodně v řádech tisíců.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 22:19:06 28. 07. 2010
Chip.jpg
HAMMER [2010-07-28 21:01:33]: Co dodat? Krásně napsáno:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 21:01:33 28. 07. 2010
default.png
J-WAYNE [2010-07-19 15:05:29]: píše: "Když už tu tak diskutujeme.. nedalo mi to a podíval jsem se kolik bylo napadení policistů za poslední měsíc.. šlo o 84 případů.. ona přemíra asertivity a slušnosti někdy jak je vidět nepomáhá.." konec citace.

Zapomněl jsi dodat: jen těch přiznaných. Co ty stovky a možná tisíce nepřiznaných? Nechat se tahat z volna k soudu nikoho, co pamatuju, nebavilo. Takže se nějaká napadení odbývala zápisem o aktivním odporu nebo pár fackama a bylo to. Já nevím, ale už jsem to bral jako svou práci, denně deset různých konfliktů různé intenzity, co měsíc nějakého blba co vyskočil aby to třeba jen zkusil a mohl machrovat před kamarády....
Jak píše Appalacio: četník žijící v bílé stupnici pozornosti a ostražitosti jako Karel je zvěř na odstřel, nebezpečí pro parťáka. S ožralým nebo smažkou se dalo samozřejmě mluvit, ale nesmělo už dojít k tomu, že jsi ho k něčemu musel dotlačit, sjednávat pořádek. Musel jsi ustoupit, aby dal pokoj, což jsi nemohl. Ono u těchto lidí už je osobnost vlivem užívání jedů v alkoholu i fetu tak potlačena, že v podstatě jde už jen o vnější podobu člověka, jeho sociální cítění je navždy v kelu a tak je nejlepší ho svalit jako řepu na zem, chvíli ho podržet než se unaví a pak se s ním už dá domluvit na všeckém. "Protože se vás bojí. Ale z očí do očí notorickému ožralovi: no Karle, tohle si vykládej svým dětem místo Budulínka. Tady jednáš s četníky s mnohaletou praxí, ty báchorky jak ukecals jakéhosi ožralu jsou jen o tom, že jsi měl štěstí. Mě osobně se to v drtivé většině podařilo taky, když kolem ale nebylo publikum. Jakmile má drban publikum, nemůžeš ze sebe dělat šaška ukecáváním a vtípky, veřejnost od tebe čeká sice slušnost, ale k ní taky ráznost, přímost a rozhodnost. Ne asertivní švejkovačku. Jinak by jsi byl jako ten Carrey v Já, moje druhé já a Irena.
Co je špatného na tom, říct po marné - tak dvouminutové - domluvě drbanovi: mladý muži, vaše jednání je nepřípustné, dosáhl jste hranice, kde musí končit moje shovívavost - a při posledních slovech mu vyvrátit pazouru tak, že si cvrkne bolestí, protože on jinou než absolutní bolest prostě díky svému stavu nevnímá.
Déle se s někým bavit zakládá hromadu důvodů pro stížnost, čím dřív je drban pacifikován a odtažen do klidu, tím líp pro četníkovu bezpečnost a bezúhonnost.
Já se s nima dost bavil a oni si dost stěžovali. Sice marně, nesmyslně, ale stěžovali. Řada kolegů tyhle lidi prostě z chodu chladně a bez emocí dobila a nikdy na ně nedošla jediná stížnost.
O čem to je? Že tahle verbež skutečně rozumí jediné věci a to klacku.
Polda jedná s nejhorší vrstvou společnosti stále a stále dokola. Rozmlouvat něco nekomu se dá jedině v případě, že ten někdo je schopen vnímat a chápat.
Karle neval ty svoje blbiny, staří četníci ti nevěří a ti mladí už taky ne.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NONAME 21:13:37 25. 07. 2010
default.png
Ach jo - komu není rady, tomu není pomoci a každý je svého štěstí strojvůdce, já jen doufám, že do konce příštího roku to do kulatého výročí služby doklepu ve zdraví a bez toho, abych tě náhodou v rámci spolupráce někde na zákroku potkal a abys mne, nebo protistranu náhodou nerozesmál. V mém věku jsem už rezistentní na invektivy, a ani paranoia mi nehrozí :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 00:04:29 22. 07. 2010
Karel.150.jpg
NONAME [2010-07-21 23:21:32]:
Jen posměšky a v závěru i pěkná paranoia..:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NONAME 23:21:32 21. 07. 2010
default.png
KAREL-150 [2010-07-21 13:05:27]:

Karle, Karle, na tebe by se hodilo jedno jadrné české přísloví, ale raději ho ani nebudu komentovat, jen doufám, že při tvém pacifistickém přístupu se ti nebudu muset v brzké době skládat na věnec atd. ... ono se dá ukecat hodně věcí, ale někdy to prostě nejde a poznáš to sám na první pohled.
Někdy mám pocit, že v této debatě začínáš podrážděně reagovat(podle slovního spojení a gramatických chyb) a necháváš se unášet emocemi úplně stejně jako Denver a spol., kterého si vyprofiloval snad každý průměrně inteligentní četník, k úplné dokonalosti už stačí při zákroku rozdávat květiny ... :-)


PS: Nekontrolovatelnou infiltraci některých "jedinců" do PČR a jejich působení v řídících složkách všech úrovní řízení začínám v poslední době chápat jako pomstu za CzechTek, protože to, co se v současné době u PČR děje, by snad jinak nebylo možné :-(

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 13:05:27 21. 07. 2010
Karel.150.jpg
APPALACIO [2010-07-21 08:49:02]:
Kolego opět ukázkový pomýlený přístup. Když chceš znát mé současné pracovní zařazení, tak se stačí zeptat, tak se totiž také dají získávat cenné inforamce. Jinak jsem zde na fóru ikdyž ne pod tímto článkem uvedl, že v současné době sloužím jako územák na MOP, na což upozornil v diskuzi pod tímto článkem i ANDRAS 2010-07-12 18:00:35. Na ulici mám odslouženo 4 roky, což mi poskytlo bohaté zkušenosti. Sloužil jsem s parťáky, kteří měli na ulici odslouženo 8 a více let, a mnohému mě naučili, od každého jsem si vzal to nejlepší, po určitých zkušenostech mě nechali jednat samotného pod dozorem a jen "tvrdili mou muziku", sloužilo se nám k oboustranné spokojenosti. Samozřejmě jsme se celý den jen nemračili a nenadávali, na vše okolo, a dokázali jsme se i upřímně zasmát. Na pozici územáka mě dohnali velké neshody s nadřízeným, ale i v této práci jsem našel jisté zalíbení.

Dále opět tvá chybná interpretace ohledně toho, že ustupuji ze svého názoru jedině nenásilné řešení je to správné, toto jsem totiž nikdy netvrdil a asociace, které jsi si v hlavě vytvořil jsou smyšlené. Jestli jsi schopen si myslet, že se nechám například mlátit, jen abych já nepoužil násilí, pak já jsem schopen si myslet, že skutečně potřebuješ pomoc.

Dále, jestliže jsi znalec teorie práva, teorie trestního práva a souvisejících právních předpisů, pak můžeš soudcům a státním zástupcům, jakož i nám obyčejným policistům sdělit jak se dostávají podle tebe i semnou do oné ulity.
A s tím kontextem budiž, jinak ho vnímáš ty jinak pachatel a jinak třetí osoba. Nemusíme souhlasit s tím, že jsi jednal vhodně protože jsi to vyčetl z nějaké knihy, protože se nám jeví daleko jednodušší řešení.

Dále, zbraň z pohledu trestního předpisů je cokoli čím lze učinit útok proti tělu důraznějším, nemusíme tedy činit žádné specifikace, zda se jedná o pistoly nebo teleskop, když mluvíme o zbrani ve smyslu obrany. Zmiňovat souvislost zbraň a sebevědomí mi nepříjde vhodné, jsou totiž lidé co mají nízké sebevědomí protože neumí jednat s lidmi a pak si představte, že tito si budou hojit komplexy tím, že se budou ozbrojovat. Je pak otázkou, kam až tohle může zajít.
Přiměřenost obrany se posuzovat musí, a v případě nutné obrany může nastat i následek vyšší než který hrozil, především způsob obrany je pak to co může činit nutnou obranu zcela zjevně nepřiměřenou.

Na oddělení kde sloužím se snažím budovat dobrý kolektiv, vzhledem k tomu, že se mě i služebně starší nebo nadřízení občas zeptají na názor nebo radu, tak snad můžu tvrdit, že mě uznávají, já každému rád vyhovím, tak jako tady na fóru, kolegy se snažím v práci často rozesmát, pak se snaží rozesmát i oni ostatní, protože s úsměvem jde všechno lépe:-)
K tvému poslednímu odstavci jsem opět nezjistil jaký scénář se ti opět přehrál v hlavě, když tvrdíš, že jsem riskoval nebo bych mohl riskovat život či zdraví sebe či kolegů při jednání s opilým člověkem. Při jednání s lidmi, tedy nejen s pachateli si udržuji odstup pro případnou reakci, ne nejsem našponovaný udělat nacvičenou tu či onu obranu na ten či onen útok, vždy však mám prostor pro reakci, má reakce by byla pudová.
Nechtěl-li by si semnou sloužit nebo pohrdáš-li mnou, nemusíš mi to opakovat, pamatuji si to:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 08:56:35 21. 07. 2010
default.png
ještě doplním.. vždy jsem zastávala budu zastávat pravidlo, s lidmi se má jednat tak, jak si zaslouží.... nikdy jsem lidi neponižoval, nikdy jsem se nechoval bezdůvodně nadřazeně.. pokud to vše k situace vyžaduje, dokážu zakřičet, umravnit i staříka, "sejmout" grázla... bez okolků, profesionálně, pokud možno bez emocí.... držím se zlatého pravidla 5mnin... každý u mě dostane šanci říct názor max. po dobu 5min... pak jednám bez ohledu na dotyčného, který využil svá práva, ale nesplnil si své povinnosti....

tento názor mám léty, tedy praxí osvědčený, převzal jsem ho od mnoha dobrých poldů, vyčetl v mnoha knížkách.......... vždy platí a vždy platilo, nejde nejprve jde o život a zdraví mě a pak pachatele....

nechápu tvá tvrzení, že dokážeš vymluvit ožralovi jeho ožralost třemi či pěti větami.... opakuji zde, za parťáka bych tě nechtěl ani náhodou.. takto riskovat svoje zdraví a zdraví kluků okolo..nedejbože i život, je nezodpovědné, egocentrické smutné... dokazovat si to, že něco dokážu vymluvit agresivnímu jedinci a to za každou cenu....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio