Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Nebezpečné nejsou zbraně, ale lidé (REDAKCE)

Nebezpečné nejsou zbraně, ale lidé
Ilustrační
Foto: it

Ani ne jeden den po střelbě ve slovenské metropoli se už ozývají hlasy, volající po zákazu držení střelných zbraní na Slovensku i v České republice.  Jak to tedy je? Jsou skutečně legální držitelé zbraní nebezpeční šílenci?

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 02. 09. 2010
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu S-LV 18:54:06 02. 09. 2010
default.png
REPLY:X:42541-1:2010-09-02 18:42:47: Ok, sorry, beru zpět :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X 18:42:47 02. 09. 2010
default.png
S-LV [2010-09-02 18:29:16]: Prosim tě ja to bral sebekriticky jakožto člen mp, prostě nemám pocit že mě organizace dostatečně připravuje na takovéhle věci, spíše mám pocit že jí jde jenom o činnost v započitatelných položkách než na pořádně vycvičeném stážníkovi. Z většiny mých kolegů mám pocit že na to serou než aby na sobě pracovali. Samozdřejmě jsou vyjímky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu S-LV 18:29:16 02. 09. 2010
default.png
REPLY:X:42538-1:2010-09-02 18:23:24: A Ty si myslíš, že připravenost řadovýho poldy na takovej zákrok je v současné době na vyšší úrovni? :-) Nebyl bych si tím zase až tak jistej. Ono, když Ti kolem hlavy prohučí takovej rychlík z 58padesátky, tak asi každýmu pěkně změknou kolena :-) Připomínáš mi tím výrok jedné mluvčí z kriminálky, která tvrdila, že takový zákrok zvládne nás běžná dvoučlenná hlídka :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X 18:23:24 02. 09. 2010
default.png
BOSCO [2010-09-02 14:30:02]:
No coment. Nebudu tady rozebírat tady s tebou co si myslím o připravenosti mp na takovej zákrok, jsem si jistej že je hodně co dohánět. Co se týče fyzické, střelecké připravenosti a taktiky zákroku. Stačí mi co vidím v práci kolem sebe.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JACK-RIPPER 16:24:47 02. 09. 2010
default.png
Pokud bych se s podobnou situací setkal jako první policista na místě, snažil bych se k útočníkovi nepozorovaně přiblížit a doufal bych, že jej zlikviduju prvním výstřelem, protože policista s krátkou zbraní nemůže utočníkovi s dlouhou střelnou zbraní na puškovou munici vůbec konkurovat.

Nelze se schovat ani za auto, protože už náboj středního balistického výkonu skrz něj projde jak máslem.

Není mi jasné proč nemůžou hlídky vozit samopaly v autě. Kvůli tomu, že nejsou držáky? Komucké ale u policie typické.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BOSCO 14:30:02 02. 09. 2010
bosco.jpg
REPLY:X:42485-1:2010-09-01 15:23:04: Jak dlouho pracuješ u MP Praha a na jakém obvodním ředitelství? Není trochu zarážející napsat, že si nedovedeš představit jak by to dopadlo , kdyby jsi se s podobnou situací setkal ve službě??????

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 05:57:00 02. 09. 2010
martoo.jpg
to fs2: Přesně to, co jsi uvedl, jsem měl na paměti. Právě proto by se na ně mělo zaměřit více, protože patří evidentně mezi jednu ze slabin celého procesu získávání zbrojního průkazu. To je ale otázka pro psychology. Oni sami musí vědět, kde ty slabiny jsou a pracovat na jejich odstranění.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 00:55:44 02. 09. 2010
default.png
MARTOO [2010-09-01 15:37:37]:
No, když vidím, jak se chovají a myslí někteří jednotlivci, co taky prošli psychotesty ..., tak nevím, zda to něco odhalí :-P

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAUS 20:19:48 01. 09. 2010
Daus.jpg
STRELBA NA PRESZIDIU
http://zpravy.idnes.cz/na-policejnim-prezidiu-zaznel-vystrel-jeden-policista-je-mrtvy-pw3-...
omluvam se prispevek neni zcela k tematu

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SEK 16:12:57 01. 09. 2010
default.png
Většina lidí u takovýchto zpráv ihned zaujímá kritické stanovisko vůči legálnímu držení zbraní. Zbraň je zde však sekundárním prvkem daného konfliktu. Příčinu je nutné spatřovat v tom, co destabilizovalo normální myšlení člověka k takovémuto hrůznému rozhodnutí. To je primární příčinou problému. Možnou příčinu můžeme najít třeba i zde:
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-zahranici/141575/cast-slovaku-nechce-statni-smutek-za-vy...
Výše popsaná situace může některé slabší jedince dohnat i k takovémuto rozhodnutí. Pak by byla na vině neschopnost demokracie řešit nedemokratické chování některých jedinců, neboť nemá účinné korekční prostředky k jejich rychlé nápravě. Samo se to může vyřešit jen například takto a to je poněkud nedemokratické. Pokud je slabší jedinec zahnán do kouta a neví, co dál může šáhnout po jakémkoliv prostředku jako zbraní a to například jed, požár, mačeta, automobil a podobně. Pak by některé politik s jednodušším myšlením mohl zakázat i tyto prostředky a ne jen střelné zbraně. Pardon!!! Kuřák přece nezakáže zapalovač a lenoch automobil. Á propos měli bychom zamést na vlastním smetišti, myslím tím v primární oblasti, aby se ve světě nepsalo něco o nás. Bouřka je blízko!

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio