Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Nebezpečné nejsou zbraně, ale lidé (REDAKCE)

Nebezpečné nejsou zbraně, ale lidé
Ilustrační
Foto: it

Ani ne jeden den po střelbě ve slovenské metropoli se už ozývají hlasy, volající po zákazu držení střelných zbraní na Slovensku i v České republice.  Jak to tedy je? Jsou skutečně legální držitelé zbraní nebezpeční šílenci?

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 02. 09. 2010
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 09:37:18 11. 09. 2010
default.png
Souhlas s martoo. Není to o tom, že cokoliv mlže být zbraní, tedy nebezpečné. Myslel jsem to tak, že zakážeme-li Sa58, protože konkrétně s ní někdo někdo střílel po lidech, jsou tu další zbraně, které jsou legální a stejně či více účinné, potažmo horší. Není to tedy o prostředcích. Dokonce to není ani o zpřísňování zákonů. Akorát se tím znesnadňuje přístup obyčejným lidem k obranným prostředkům. Potencionální pachatelé si zbraň opatří vždy.

Považuji tyto věci okolo podobných tragických případů za emoční záležitost, která brzo opadne. Věci by se měli posuzovat v kontextu, ne na základě emocí.

Takovým případům se prostě zabránit nedá a vymýšlet neustále nějaká opatření nás přivede do pekla... protože se nedělají ku prospěchu všech, ale emotivně, nesystémově, zbrkle, populisticky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 21:43:56 10. 09. 2010
martoo.jpg
Debata o legálních a nelegálních věcech nikam nevede, beztak v první řadě vraždí ruce..

Nejde o to, že by zbraně či jiné předměty nebyly více či méně nebezpečné, ale o to, že u automatických zbraní a zbraní větší ráže či účinnějšího střeliva nebezpečí zneužití hrozí podstatně vyšší, než u auta, kanystru s benzínem a podobných uváděných předmětů. Toho bych se držel.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAITO 20:20:26 10. 09. 2010
default.png
APPALACIO [2010-09-10 15:24:16]: To je pravda, ale pokud se budu držet toho že to je legální..
Benzín, sirky, lahve a hadr jsou také legální, pokud se to nenakombinuje a nehodí hořící do okna.
Auto je taktéž legální ale pokud s ním srazím školku na procházce? Nikdo asi nebude volat po zákazu aut, a také jsem si nevšiml požadavku psychotestů po určitých letech plošně a nebo povinného přezkušování. Ono legálních je spousta věcí..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 15:24:16 10. 09. 2010
default.png
HAITO [2010-09-09 21:15:14]: .-)) ono to je relativní.. někdo bez mrknutí 15tis vyhodí za founa, ale za bouchačku by to nedal... někdo dá zase 150tis. za ojetou motorku, druhý si pomyslí něco o bláznovi... .-))) Cena je relativní věc. Podstata je, že tohle je dostupný a legální...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAITO 21:15:14 09. 09. 2010
default.png
VITOLD [2010-09-08 12:17:58]: Stejně jako ostatní samonabíjecí zbraně. Záleží pouze na tom u koho je kupuješ a je fakt že pro mne nová Saiga za + - 15tk není pár korun. Ale nebudu se hádat, oni nám stejně jednou všechny "tydle samopaly" zakážou a pak černota pokvete a budeme jako v GB.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VITOLD 12:17:58 08. 09. 2010
default.png
Navíc saigy jsou, stejně jako 58, za pár korun:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 07:58:34 06. 09. 2010
default.png
HAITO [2010-09-05 21:53:28]: samozřejmě jsem si toho všiml až po vložení videa.. tahle verze na videu je Automat.. klasická Saiga 12 automat není, ale výsledek stejný. Najdi si na youtube, že těch 20 nábojů jednotlivými ranami odpálíš do 3sec....takže výsledek stejný a zbraň podmínky splňuje .-)) rozdíl je tak 1sec .-)))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAITO 21:53:28 05. 09. 2010
default.png
APPALACIO [2010-09-04 21:42:08]: Jen tak mimochodem, ta Sajga je full auto a to na lovecké ani sportovní účely není. Byla by to zbraň kat. A a ta je pouze na vyjímku. Samozřejmě se se nebudu bavit o "černotě" tam je limit pouze obnos a ne nějaký zákon

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 21:42:08 04. 09. 2010
default.png
Osobně bych měl větší strach z tohohle

Člověk by nevěřil, že tohle je klasická brokovnice, legálně sehnatelná na zbroják pro lovecké či sportovní účely. A jen tak okrajově. Ten zásobník je výrobek české firmy. Opět legální v ČR..

Uvedená brokovnice má takovou kadenci (spočítejte broky za vteřinu), že by se nemuseli stydět 3-4 střelci s Sa58. A trefit z SA58 něco přesně, to musí člověk umět střílet. S tímhle se trefí každý a k takovému střelci se na 20m nelze dostat (živej) ani náhodou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 21:34:47 04. 09. 2010
default.png
FS2 [2010-09-04 20:52:40]: nejde o to, že v USA byli "obrnění" a na Slovensku nebyl. Jde o podobný typ zbraně, byť v USA stříleli dávkami. Každý člověk, který měl Sa58 v ruce ví, že dávka, nebo jednotlivé rány jsou v tomto případě jedno. Pocit jestli stojíš proti Sa58 či AK47 je úplně stejný. K takovému střelci se nedostaneš, pokud ti nepomůže náhoda, štěstí.

Chtěl jsem říci, že pindy o tom, že postavit se takové zbrani s pistolemi je skoro sebevražda. Hezky to popsal JACK-RIPPER o té účinnosti a efektivní střelba.

Dále je úplně jedno jestli někdo má Sa58 či jinou kulovou dlouhou zbraň. Drobné rozdíly jsou v počtu nábojů v zásobníku a rychlost přebíjení. Jinak účinnost je na 100-200-300m skoro stejná. Píšu skoro, záleží na zbrani, typu munice atd. Ale pro zasaženého je jedno jestli to bylo vojenskou municí či jinou, účinek na tak krátkou vzdálenost je skoro stejný.

A proč to píšu? Zbytečně se tu řeší možná zákaz či nezákaz podobných zbraní. Když nebude dostupná Sa58, tak si nějaký střelec pořídí loveckou zbraň. Když bude pak zákaz dlouhých kulových zbraní, střelec sežene Saigu 12 atd. atd.

Zbytečně se řeší postup policie. Na tohle není nikdy a nikdo připravený, krom speciálních jednotek (v ČR ZJ či URNA). Rozčilují mě pindy rádoby odborníků a bohužel i našich tiskových. Jsou to lidi, kteří nemají ani páru o čem to mluví.

Naše CZ či Škorpiony atd., to je směšné a trapné. Pokud je střelec jen trochu vycvičený, nemáš šanci ani s vestou (reálně dostupnou u PČR).

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio