Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

(REDAKCE)

Přepadení obce Tisá
Štábní strážmistr Zelinger přišel při dobývání Tisé o obě nohy
Foto: Archiv Jana Vondráčka

V roce 1933 v sousedním Německu převzal moc Adolf Hitler a nad Evropou se pomalu začala stahovat mračna války. Prvním státem, který měl být pohlcen nacistickou mašinerií, bylo Československo. Již dost napjatá situace se vyhrotila na podzim 1938, když po Hitlerově proslovu v Norimberku 12. září 1938 vypuklo v československém pohraničí ozbrojené povstání německého obyvatelstva proti pražské vládě. Na odpor se jim tehdy postavila pouze hrstka četníků, policistů, finančních strážníků a vojenských záloh, sdružených do Stráže obrany státu.

Autor: Pim Burger
Publikováno: 21. 09. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 07:47:22 25. 09. 2011
default.png
Ještě doplnění mého předešlého příspěvku: variantu s obchvatem čs. hor přes Moravskou bránu samozřejmě plánovali také Němečtí generálové, ovšem marně. Všichni generálové v té době viděli, kam Hitler Německo přivedl, jeho plán napadení ČSR byla zhůvěřilost - prostě měl zaděláno na svržení.
Válčení německých vosjk ve II. světové válce je taky třeba vidět v rovině toho, kdo velel. Pokud to byli generálové a ne Hitler, šlo to jako po drátkách. Jakmile do toho Hitler zasáhl, šlo to do loje.
Blesková válka na západě se obešla bez Hitlerových zásahů a proti neschopnému velení Spojenců Němci triumfovali.
Neúspěch ruského tažení byla naopak Hitlerova práce. Před Guderianovými tanky za Kyjevem k Moskvě nic v létě 1941 nestálo, kolem Kyjeva byla obklíčena obrovská kapsa Rusů. Hitler direktivně nařídil tuto kapsu likvidovat zapomínaje mimo jiné, že nemá žádné kapacity na takovou hromadu zajatců. Dva měsíce se Guderian zdržel zbytečným likvidováním vyřízeného nepřítele, to už mohla Moskva dávno padnout.
Válka na východě se dala prohrát za daného rozložení sil a kvality vedení a vojsk skutečně velmi těžko, ale Schickelgruber to dokázal.

To samé by dokázal nevyzbrojen s nedostatečně vycvičenou armádou s idiotským postupem proti místům, kde ještě v roce 1945 neporovnatelně lépe (rozuměj silněji) vyzbrojení Rusové stejně neprošli, i když čs. pevnosti neměly svoje původní parametry, zvony ani další ženijní věci kolem sebe. Ty pevnosti totiž skutečně prokázaly, že se přes ně nedá projít.
Dále si přečtěte, jak naši vojáci 1. čs. armádního sboru v SSSR dobývali v členitém terénu německé pozice na našem území, jak to trvalo a jakých prostředků se muselo použít. Jak byli bez šance proti zakopanému maskovanému a přípravnou střelbou nepostižitelnému nepříteli.
V roce 1938 ani v roce 1945 neexistovala jediná účinná zbraň proti čs. pevnostem dokonce ani proti Řopíkům, protože se k nim nedalo dostat. Nedaly se trefit ze vzduchu, pozemní střelba neúčinná z důvodu velké nutné vzdálenosti, čs. kanóny kvalitnější než německé s výjimkou slavné acht- acht, ale těch měli Němci velmi málo ještě v Ruském tažení a dělo to bylo na přesun nebo útočné operace velmi nevhodné.
Kdo znáte umístění Řopíků, zkuste si vejít před ně a pak mezi ně. Tam vás zamrazí, neměli byste tam delší dovolenou než tři minuty. Není úniku, střílejí na vás ze tří až čtyř střílen na každém místě, aniž vy máte možnost se nějak ke střelištím dostat nebo je likvidovat. Nepomůže vám ani tma ani zadýmování čs. armáda má samozřejmě ještě vojáky pozorovatele a další střelce v okopech u Řopíků, a zbraně jsou zastříleny poslepu.

Viz. boje s Japonci na Peleliu, Iwodžimě a Okinavě. Dva měsíce řežby do Japonců, kteří neměli možnost přísunu posil ani zásob, taktického manévru, jejichž opevnění bylo budováno nedostatečnou dobu před bojem a kteří neměli žádnou leteckou podporu. A jejihž taktika byla idiotská se spoustou zbytečných smrtí.

Čs. pevnosti Wehrmacht ani v roce 1938 ani v roce 1942 ani dále přejít nemohl. Čs. armádu v roce 1938 (pak již neexistovala) Wehrmacht v ničem nepřekonával, ba naopak, neměl potřebné zásoby.

Takže jediný důvod hanby s obrovským dosahem morálním do dnešních dnů, vzniku celé druhé světové války a následnému možnému ekonomickému pokračování bolševika v Rusku bylo Hitlerovo blufování a Benešova připodělanost. Proč takový s prominutím sráč má někde pomníky nechápu, snad pro výstrahu jak se to nemá dělat.

O zahraničním odboji se bavíme dobře, ale k němu s vysokou mírou pravděpodobnosti nikdy dojít vůbec nemuselo. Jak by dneska vypadal náš život bez čtyřiceti devastujících let vlády bolševika (aneb ekonomické vysávání nejen naší země zase z východu) si ani nedokážu představit.

Vemte si jen Baťu a jeho Zlínské impérium, kam by to tento chlap asi tak dotáhnul? Jeho styl ve světě jen někteří dokázali napodobit, ale nikdo zopakovat. Všecko co dělal bylo ziskové, něco víc, něco méně, ale veškeré jeho filiálky se dokázaly samy uživit. Jen to mělo tu tolik potřebnou základnu ve Zlíně, o kterou Baťa přišel. Ne o samotný majetek, ale o skvělé lidi makající s českou chytrostí a vynalézavostí.
Vítkovické železárny, Škodovy závody, Zbrojovky se čtyřiceti procentním podílem na světových trzích aneb zbrojnice světa s obrovským obratem, tkalcovství, motorismus a tak by se dalo pokračovat.

Dneska bychom byli zcela jistě v první desítce nejvyspělejších zemí, žádný Kalousek ba nám tady nevytahoval z našich mizerných platů daně na dluhy, co nadělali nikým nepotrestaní bolševici po pádu jejich politické moci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 08:22:06 24. 09. 2011
default.png
ANDRAS [2011-09-23 14:29:30]: HAMMER [2011-09-22 22:14:09]:

Takže: - dokončení opevnění nebylo třeba. Hitler nezamýšlel naše hotová opevnění na Šumavě a Krušných horách obcházet, jak furt někteří opakují dokola. Tuto variantu promýšleli moderně uvažující Čs generálové, ne ten blbec. On chtěl útvar po útvaru posílat proti Šumavě a Krušným horám! Podívej se do tisíckrát předělávaného Fallu Grun.

Motorizace vojska? Wehramcht byl ještě v roce 1944 z obrovské části pořád hypomobilní, tedy tažený koňmi!

Poláci ani Maďaři nepředstavovali vojenské nebezpečí, z kterého by se měla mnohem lépe vycvičená a vyzbrojená Čs. armáda podělat.

SSSR by neintervenoval, Stalin se nechystal v žádném, opakuji žádném případě, vměšovat do války kapitalistických států! Stalin Hitlera vyzbrojil zásobil surovinami a vycvičil mu letce a tankisty proto, aby v rámci teorie vyvolal válku mezi kapitalistickými státy a až se tyto oslabí, pak přišel jako osvoboditel Evropy a celého světa. Co si myslíš že dělaly jeho jednotky při zahájení operace Barbarossa na hranicích SSSR?
To jsou naprosté základy historie, Andrasi, prosím tě, aspoň trochu fundovanosti. To o té Podkarpatské Rusi je skutečně nesmysl totálního charakteru.

Nepřítel nás neměl čím bombardovat. Němci neměli leecké pumy a munici do děl měli na týden bojů!!! Už to píšu snad podesáté, můžeš si to ovřit kde chceš.
O nerušeném bombardování nemohlo být ani řeči. Němci svoje Me-109 verze C a D měli v polovině parametrů horší než my naše dvouplošné Kravky! Emilů měli tři(?) kusy ve zkouškách a nebyla možnost další výroby skrz ekonomiku. To jsou názory vycházejí z frází a naprosté neznalosti technických dat vojenské techniky té doby.

Německo by dlouho nebojovalo, do dvou týdnů maximálně bez hmatatelného úspěchu, lépe řečeno s vysoce pravděpodobnou porážkou na více místech. O výsledku války nikdy nerozhodovaly tanky, ale náklaďáky, aneb zásobování. Přivez vojsku co potřebuje, ubrání cokoliv.

To Chip: kamaráde, najdi si na netu kolik jaké výzbroje měl Wehrmacht v září 1938 a v jakých technických parametrech , jaké měl zásoby munice a výcvik jednotek. Pak si totéž najdi v září 1939.
Obecně: v ČSR se jeho výzbroj zdvojnásobila, kvalitativně zvícenásobnila. Pumy mu došly v září 1939 proti Polsku po třech týdnech a munice do děl také. Výcvik ovšem velmi pokročil, díky našim tankům byl Guderian schopen poprvé praktikovat taktiku Blitzkiegu aneb nalezení slabého místa v obraně, proražení tudy tankovým klínem a uzavření kleští - odříznutí bojujících vojsk nepřítele od zásob. Němečtí vojáci se stali na svoji dobu skutečnými velmi výkonnými a šikovnými profíky. O rok dříve to byli hůře vycvičení záložáci než naši vojáci pod velením totálního blba.
Belgie, Holandsko, Francie ani Anglie nebyli na žádnou válku připraveni. Jejich velení bylo zastaralé už za první světové války a proti moderním metodám války uplatňované i dnes neměli šanci. Početně silnější ale s velením plným blbů proti Německým generálům, kterým Hitler nechal najednou volnou ruku.
Francie neměla armádu schopnou vzdorovat komukoliv. Její velitelé veleli 90 km od fronty pomocí kurýrů! Stačí?
Rozříznutí spojeneckých sil v Evropě taktikou Blitzkriegu bylo možné jen díky počtu kořistních čs. tanků a plně makajím německým a čs. zbrojovkám rok po záboru ČSR. V podstatě síla naší ekonomiky hnala Hitlera vpřed. On pak vyceckal svým idiotským vedením ekonomiky celou obsazenou Evropu.
Nevím kde jsi přišel na to, že to Němci měli s Poláky jednoduché. Zase fráze. Podívej se na to, jaké měli Němci ztráty i přes naprostou technickou a taktickou převahu. Nezapomínej, že Polákům vpadl nakonec do zad Stalin! Bez něj by Hitlerovi došly pumy a neměl by svoji CAS leteckou podporu, neměl munici do děl. Poláci nebyli v době, kdy mu munice došla, vůbec na kolenou. Hitler zas nebyl blbý, on to rozpůlení Polska s Rusy domluvil, protože věděl, že to sám nedotáhne. A to bylo rok poté! Předtím stál proti protivníkovi, který by mu bez milosti dal do držky. A nezapomínej, že jeho generálové čekali na jeho neúspěch, aby s ním zametli. Po záboru ČSR jeho prestiž v Německu tak stoupla, že jim nezbylo než už spolupracovat. Beneš svojí připodělaností sepoluvehnal celou Evropu do války.
Toto téma války na západě ale není na nějakou diskusi, musíš si o tom přečíst něco blíž.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 20:08:43 23. 09. 2011
Chip.jpg
Hele Hammere. mluvíš docela jako odborník. Pokud by Němci byli skutečně v roce 1938 takový lazaři jak píšeš,jak je možné, že už rok potom dokázali porazit Poláky, (což asi tak těžké nebylo), potom Belgii, Holandsko, prvořadou evropskou mocnost Francii,(ať si o ní myslíme cokoliv), vyhnat Angličany z kontinentu, pak Skandinávie, Balkán atd atd?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 14:29:30 23. 09. 2011
Andras.jpg
HAMMER [2011-09-22 22:14:09]:

Hammere, já plně sdílím tvé odhodlání k obraně vlasti. Samozřejmě nelze vyloučit, že bychom se úspěšně mohli bránit delší dobu, pokud bychom stihli dokončit opevnění a motorizaci vojska dříve, nežli by Hitler zaútočil. Ty pořád ale nepočítáš s několika fakty. Za 1. velení naší armády nepočítalo s tak snadným anšlusem Rakouska, za další se dala předpokládat agrese ze strany Maďarska i Polska, a dále zde byla i možnost, že by SSSR intervenoval a ze spojence by se stal útočník, aby si zabral v případě války alespo%n kousek území, podkarpatskou rus. Pokud bychom byli sami, nepřítel by nás prostě udolal. Zejména na munici a materiálu. neboť většina továren by byla mimo provoz v prvních týdnech války a to v důsledku téměř nerušeného bombardování nepřítele, neboť naše PVO nebyla schopna efektivně zajistit obranu celé republiky, tedy průmyslu, opevnění a vojsk. Bez pomoci z venčí, by nás udolali, pokud by ovšem nezaútočilo jen Německo. V takovém případě bych věřil, že úspěch by možný byl, vzhledem k tomu, že včetně armády bylo i veškeré obyvatelstvo schopno bojovat do posledního muže za republiku.

Co se týče Beneše, já si o něm myslím to samé co vlk. Minimálně to byla slabá osobnost, sice schopný úředník, leč ne již státník schopný vést národ v době války či krize.

PIM-BURGER [2011-09-23 09:46:03]:
Pime, hodně lidí mi to vyčítá a nesouhlasí se mnou, ale já bych měl následující postoj. V případě války s říší bych bojoval do poslední kapky krve a nikdy bych se nevzdal, ani v nezvýchodné situaci. V případě mnichovské zrady, bych ale asi měl stejný postoj jako Moravec. Tedy spojenci nás zradili, nyní budeme plně spolupracovat s říší, osobně bych vstoupil do wehrmachtu, a jel bych dobývat a plenit francii. O to více mi srdce pleskalo, když sleduji deutsche wochenschau, a vidím, jak se francií prohání naše tanky, a němci používají naše zbraně! Dobře jim tak! Samozřejmě, že má nenávist k francii podnícená jejich kolosálním podrazem, nikoliv jen zradou, to je příliš mírné přirovnání, se vztahuje jen na období II. světové války:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 09:46:03 23. 09. 2011
Pim Burger.jpg
VLK [2011-09-23 09:03:14]: Myslím, že je to omyl. Ať si to chceme přiznat nebo ne, Beneš byl na západě osobnost a něco znamenal a bez něj by nebyla taková jednotící osobnost a odboj by se roztříštil, protože by se lidi jen hádali o koryta a o to, kdo tomu bude velet. Jasně to dokazuje např. Osuský a Gottwald, kteří si chtěli založit vlastně vlastní křídlo odboje nezávisle na ostatním exilu a jen díky síle Beneše se to nerozpadlo ještě více.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VLK 09:03:14 23. 09. 2011
default.png
Velice zajímavý článek, jen tak dál.
Co se týče Beneše.......... byl to zrádce národa, slaboch, zbabělec. S tvrzením, že bez něj by nebylo čs odboje na západě z jedné strany souhlasím, z druhé ne. Svou zradou umožnil to, že "venku" pak vznikaly naše ozbrojené oddíly. Ale i kdyby do Anglie neutekl, vznikly by i bez něj, to byla zásluha někoho jiného.
Bohužel, jeho odkaz, že nemá cenu se snažit vlast bránit, se z našich dědů a pradědů přenesl dál a není se co divit, on to předvedl národu 3x.............

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 22:14:09 22. 09. 2011
default.png
Já si nechci nic přiznávat. Státní rozpočet v Německu byl od roku 1934 výnosem samotného Dolfy Schickelgrubera tajný. Jejich ekonomika byla po hospodářské krizi a brutálních ponižujících válečných reparacích v troskách. Hitler vsadil všecko na jednu kartu: válku. On měl cíle zcela jiné, než asi většina německého národa, který byl hlavně Francouzi ponížený a bídačený. On měl svoji rasovou teorii, aneb hromadu doslova sraček. Jeho vedení ekonomiky bylo totéž. Němci slyšeli na práci, na prosperitu, na návrat důstojnosti. Na konci třicátých let jeho ekonomika už kolabovala, připojil proto Rakousko, ale Rakousko bylo tuze vyzáblá kravička a z dojení nebylo prakticky nic. Ale Hitler měl jiný cíl a tím bylo všemi sousedy když ne nenáviděné tak nesnášené velmi průmyslově rozvinuté Československo, tedy jeho česká a moravská část. Hitler vsadil na to, že nám nikdo nebude chtít pomoci, že veřejná mínění ve Francii a Anglii, a jejich jediných armádách, o kterých si myslel že by nám mohli účinně pomoci, nedovolí zatáhnout svět do další strašné války.
Nedostatek surovin - a Němci měli nečeho dostatek? Ti neměli zdaleka to, co jsme měli my. Tam nešlo o dlouhotrvající válku, tu si nemohli dovolit Němci, ne my. To byl Hitlerův požadavek na max tři týdny bojů ve Fallu Grun.
Jeho konečný neustále měněný ale vojensky zcela idiotský Fall Grun obsahoval přesné požadavky na různé věci počínaje znemožnění mobilizace obávané a početně silnější Čs armády o jejíž pevnostním systému neměli ani jeho generálové potuchy (neberme těžké tvrze, Němci by se nebyli dostali ani přes síť Řopíků tak jak to Hitler plánoval), pokračující přes požadavek na max tři týdny bojů (neměl munici do děl ani letecké pumy!!!! a už vůbec ne finance), obsazení pohraničního opevnění Henleinovci... Chtěl proti Krušným horám a Šumavě nastoupit ne po soustředění vojsk před hranicemi, ale postupně útvar po útvaru tak, jak byly dislokovány. On se měl důvod čs. armády skutečně bát. I přesto, že by Henlein držel čs. pevnosti (jak nereálně ten idiot uvažoval je asi všem jasné) i přesto, že by čs. armáda nestačila mobilizovat, i přesto si netroufnul nastoupit po klasickém soustředění vojsk!!!! Samozřejmě proti vůli jeho generálů.
Toto by byla cvičná střelnice a zkouška chlazení čs. kulometů vz. 26 plus dodávky munice do křižmo se chránících Řopíků. Jeho generálové byli připraveni ho svrhnout, hned, jak by na čs. opevněních Wehrmacht vykrvácel, oni s ničím jiným vůbec nepočítali.
Neměl ani peníze, ani čas. Musel blufovat. Hrozil tím, čeho se všichni včetně Beneše ale mimo čs. armádu děsili - válkou.
Když odbočím, ani v březnu 1939 jeho slavný Wehrmacht nebyl schopen vojensky Čs. armádu porazit i bez jejích pevností. Především ekonomicky by boje nevydržel. Však taky Dolfa skákal radostí, když vzkřísil klinicky mrtvého Háchu a ten mu podepsal, že Čs. armáda nebude střílet ani že nebudou zničeny zbrojovky a továrny těžkého průmyslu.
Nepřítel neměl na našem území žádnou nepřátelskou třímilionovou armádu. Po mobilizaci totiž všichni ti bojechtiví zdrhli do Německa a nebyla to armáda - neměli ani výcvik ani zbraně, ani schopné velení.
Beneš na kapitulaci neměl žádné právo. Bez něj by skutečně neexistoval odboj na západě. Kdyby ho nebylo, k něčemu takovému jako Londýnský exil by nedošlo. Když už došlo, dostal záruky další existence v našich původních hranicích a to by výčet jeho zásluh mohl končit. Pak paktem se SSSR tyto hranice podělal, protože Rus si připojil Zakarpatskou Ukrajinu naprosto nerespektujíce smlouvu s neustále stejně naivním Benešem, takže se už jednalo jen o hranice západní, jižní a severní. O postupné ztrátě národní suverenity na čtyřicet let už ani nemluvě, protože tím paktem nás hodil Rusům.
Angláni nás začali brát jako spojence jistě i díky jemu, jako představiteli státu, ale hlavně a zejména díky naší vojenské přítomnosti na bojišti. Angláni nás hodili přes palubu v okamžiku, kdy Beneš podepsal smlouvu se SSSR. To je teda skutečně záslužné působení v exilu.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 16:27:49 22. 09. 2011
Pim Burger.jpg
HAMMER [2011-09-22 16:15:17]: Tak se teda nechám zatáhnout, no...:-)) Podívej, je to tak, že Beneš vzhledem k mezinárodní situaci musel v časech 1. republiky počítat se spojenci a i když věděl, že Francie je spojenec na hovno, tak prostě musel věřit a nebo se prostě musel orientovat na ní. Ať si to chceš přiznat nebo ne, na Němce jsme prostě ekonomicky neměli. Já vím, máš svou teorii o zbrojovkách, ale dvě nebo tři a nebo pět zbrojovek nás nezachrání od nedostatku lidského potenciálu, nepřátelské třímilionové armády na našem území a nedostatku surovin. Bojovat jsme měli, ale neubránili bychom se.

Zároveň vidím v jeho poválečné politice snahu se poučit z vlastních chyb a nespoléhat jen na západní spojence. Bohužel si neuvědomil, komu nás žene do náručí, ale po zkušenostech s Frantíky těžko říct, co se mu honilo v hlavě. Vím, že se k němu stavíš pouze kriticky, ale je nutné přiznat, že bez Beneše by neexistoval odboj na západě, protože jen díky jeho jménu, které zaštítilo československý odboj, nás Angláni začali brát vůbec vážně a jako spojence. A za to si dík zaslouží, ať si to chceš přiznat nebo ne.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 16:18:21 22. 09. 2011
default.png
Kdyby nedošlo díky našemu dočasnému ale tučnému zásobení Německého dluhového hospodářství k Hitlerovým výbojům, ani říše zla na východě by nezačala stahovat svoje útočné jednotky na svoji západní hranici. Stalinovi by ekonomika spadla na hubu nejpozději v polovině padesátých let.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 16:15:17 22. 09. 2011
default.png
PIM-BURGER [2011-09-22 07:57:49]: Pime, že Němci chtěli válku vyvolat, o tom není pochyb. Byl to Hitlerův cíl. To byla jedna stránka věci: ta druhá byla, že jediná schopná armáda, která mohla druhé světové válce zabránit, předala svoji tehdy prvotřídní výzbroj, svoje zbrojovky a veškeré výrobní a pracovní kapacity rozvinutého průmyslového státu dobrovolně a nepoškozené do Hitlerových rukou. Na rozkaz nejvyššího vojenského velitele.
Tento nejvyšší vojenský velitel a hlava státu následně utekl do bezpečí, odkud sledoval jak Češi "kolaborují" s Němci do té míry, že západní mocnosti nechtějí slyšet na odvolání platnosti Mnichova a až tehdy použil zbytečky čs. branné moci a sejmul Reinharda.
Tento člověk totéž udělal v roce 1948 jako třešničku na dortu své velmi slabé politiky ze západu, když tuto zemi předal do rukou bolševika.
To jsou fakta, která nás stála padesát let svobody přesně podle rčení, že národ, který nechce hájit svoji svobodu, si ji ani nezaslouží.
Nikdo Beneše nenutil hledat pořád jakési papírové spojence a cáry papíru, což jediné jako politik uměl. On věděl, že státy kolem nás i ti naši slavní spojenci Anglie s Francií nejsou na žádnou válku připraveni, on věděl i to, v jakém stavu je Německá ekonomika a Wehrmacht.
Nechceš vyvracet, že by Masaryk udělal totéž, co tento slaboch. Masaryk by se bil s celým národem za zády, on by celému zrazenému národu za zády neutekl do zahraničí. Tím Beneš zadělal na budoucí vítězství bolševika u nás. A taky tím, že v rozporu s ujednáním se Spojenci neuzavírat během války nikdo s nikým bilaterární smlouvy uzavřel, ve stylu své přiblblé papírovací politiky získat jakési jistoty, bilaterární smlouvu se SSSR, po čemž nás Britové přestali počítat do své zájmové sféry a na Jaltě jsme šli pod vliv SSSR.
Smlouva se SSSR byla, stejně jako všecky smlouvy co ten srágorka pouzavíral, pro druhou stranu jen cár papíru, který SSSR v okamžiku vstupu jejich hord na území ČSR v rámci "osvobozování" našeho území, okamžitě začal hrubě porušovat. Beneš ani tehdy neudělal nic, aby vliv komunistů zarazil.
Nakonec nás jim hodil přijetím demise vlády v roce 1948 rovnou do chřtánu.
Ten člověk nikdy nepochopil, že neměl šustit papíry, ale měl nechat promluvit čs. zbraně. Naši vojáci následně ve válce mnohokrát prokázali, jak skvělými jsou bojovníky i v těžce nepříznivých podmínkách z hlediska výzbroje, výstroje, zásobování, vměšování se sovětského velení do naší taktiky atd.
Beneš se spolupodílel na vzniku II. světové války a nástupu komunismu v naší zemi hodně velkým dílem. Na co sáhnul to dosmolil. Po něm tady padesát let tráva nerostla. Neudělal nic úmyslně, jen byl totální slaboch a ničema. Vsaď se o co chceš, že přesně toto se za pár let začne objevovat v historii. Teď budou nové informace historikové chvíli vstřebávat a pak to naplno přiznají, tak jak se to dělá vždycky. Zatím ho omlouvají, i když stejné hlasy jako můj názor se už ozvaly.

S tím svým předchozím příspěvkem jsem si dělal legraci, mám stejný názor jako ty. Po četnictvu zrušeném bolševikem tu už nebyla schopná policie pro lidi. Já říkám, že pořád až do dneška, ještě není.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio