Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Bagatelní trestná činnost a efektivita trestního řízení (REDAKCE)

Bagatelní trestná činnost a efektivita trestního řízení
Jak ulehčit policistům na základních útvarech? MV navrhuje změnu pravidel pro zahájení úkonů trestního řízení
Foto: P-CZ

Před nedávnem médii probleskla informace o tom, že policie by měla v budoucnu přestat vyšetřovat méně závažné trestné činy, pokud nebude předem znám jejich pachatel. Podle autora návrhu - ministerstva vnitra - je to ale trochu jinak: Policie nemá rezignovat na vyšetřování, pouze by v odůvodněných případech nezahájila trestní řízení. O co tedy v návrhu vlastně jde?

Autor: Michal Tošovský
Publikováno: 18. 05. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 06:15:18 19. 06. 2012
default.png
Vymýšlíte dávno někde jinde vymyšlené a dávno fugnující. Vy objevujete teprve Ameriku a ono už je jednadvacáté století, hoši. Management se musí chlámat, když tohle čte, jak zoufale jste neškodní se svým snaženíčkem. Nic proti vaší jistě správně směrované snaze, ale snad by bylo dobré si napřed zjistit, jestli tohle tu už nebylo v minulosti a kolikrát to tu nebylo a jak to vždycky dopadlo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CEMAN 11:17:32 12. 06. 2012
default.png
Doufám, že alespoň souhlasíte, že nezahajovat úkony TŘ u některých přečinů je absolutní nesmysl.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 1)
Poslat zprávu CEMAN 11:05:10 12. 06. 2012
default.png
BADBOY [2012-06-08 20:07:55]:
Já vím, že jsem to zas tak moc nezkrátil, ale je třeba věc brát v souvislostech. Usnesení je jeden papír a jeho vyhotovení k takovým případům je chvilka. Do trestního řádu bych rozhodně nezasahoval, protože je zde velké riziko vytv oření dalšího nefunkčního paskvilu. Řešit současnou situaci je zapotřebí dostatečnými fin. prostředky a jinudy podle mého názoru správná cesta nevede.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DYINGCZ 17:22:05 09. 06. 2012
DyingCZ.jpg
To ceman: zrovna u § 234/1 tr. z., je to problém, protože u toho občas časem vylezou najevo skutečnosti, díky kterým se dá nakonec pašík ustanovit a to by se to potom muselo horkotěžko dohánět.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BADBOY 20:07:55 08. 06. 2012
default.png
CEMAN [2012-06-07 17:43:49]:
Hezky jsi začal, ale to co jsi pak napsal je nesmysl.
Body, které si zde napsal jsou stejné jako do teď. Takže žádná úspora času a prostředků PČR. Já jsem pro změnu TŘ. Věc sepsat do ÚZ, který poškozeny či oznam. podepíše. V případě OMČ udělat jen foto + náčrtek s popiskou, kde byla zajištěna stopa. Zapsat odcizené věci do ETŘ. To by bohatě stačilo. V případě vypátrání pachatele se vše dodělá.... Rozhodně nedělat žádná Usn. Každopádně to bude vyžadovat změnu TŘ.
Hezký zbytek dne

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CEMAN 17:43:49 07. 06. 2012
default.png
Cílem mého návrhu není bagatelizace TČ, ale snížení zbytečné alibistické byrokracie, kterou si policie vytváří sama. Důvodem je z velké části alibismus vedení samotné policie a přenos co nejvíce odpovědnosti ne své podřízené.


Podle mě by se mělo přestat šetřit ze strany MOP a OOP u přečinů Krádež dle § 205 odst. 1 písm.a),b)d)e) a odst. 3, Poškození cizí věci dle § 228 odst.1,2, Nopppp dle § 234 odst. 1 TZ a asi i Porušování domovní svobody, a to v případech spáchání NP, kdy na místě činu nebyly zajištěny žádné upotřebitelné stopy a u odcizených věcí nelze doložit ze strany poškozeného jejich vlastnictví a nebo alespoň uvést popis vedoucí k individuálnímu ztotožnění, případně fotografie. ( osobní doklady a platební prostředky do výše uvedených podmínek nepočítám). Takové případy občas objasní SKPV v souvislosti s jiným případem nebo celou sérií.
Pokud je místo činu známo, řádně by se fotograficky zadokumentovalo nebo by se pořídil videozáznam. Náčrtek individuálně podle potřeby a dále pak:
1)Zahajovák,
2)Protokol o trestním oznámení nebo výslech 158/6, dělá se to různě
3)úz hlídky nebo zpracovatele o prvotním šetření na místě,
4)protokol o OMČ, který bude v popisné části tvořen pouze stručným popisem snímků pro orientaci společně s náčrtkem nebo odkazem na videozáznam s komentářem, jako součást protokolu.(Na videokamery určitě nejsou peníze)
5)Za dva měsíce jenom usnesení o odložení

To je podle mě dostatečně zpracovaný spis k případu, kde není z čeho vařit a v některých případech jsou i pochybnosti, zda se skutek stal a je efektivnější vynaložit usilí jinde, kde to má smysl.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 07:10:43 02. 06. 2012
default.png
DYINGCZ [2012-05-30 23:44:29]: Jak jsi to napsal, tak to dopadne, jako asi desetkrát před tímto pokusem. Problém totiž tkví v tom, že tuhle oblast budou řídit ti, kterých by se týkala následná případná restrukturalizace - prostě dacani co by došli díky méně spisům o fleky. Takže tím pádem nazdar!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DYINGCZ 23:44:29 30. 05. 2012
DyingCZ.jpg
Tak se musím kolegovi Bednářovi částečně omluvit, prezentaci zvládl docela obstojně a víceméně simpaticky zastupoval policisty, kterých se toto téma asi nejvíce týká. Jinak celkový dojem z probíraného tématu je ten, že se spíš do budoucna tohoto řešení bojim, neboť bude potřeba obsáhnout spoustu maličkostí, aby z toho nebyl paskvil a to bude nejspíš kámen úrazu, protože vznikne spoustu problémů a to především pro policisty, kteří budou s tímto v budoucnu přicházet do styku. Co se týče ulehčení od zbytečné práce a agendy, tak to také ještě není jisté, neboť bude důležité jak se změny provedou a jak si je vysvětlí ti, kteří k nim vytvoří prováděcí předpisy (těma se dá zazdít i dobrý základ, to víme asi všichni).

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:26:08 28. 05. 2012
default.png
HONZAD [2012-05-25 12:52:18]: Já si zabulím i bez toho, abych dostal přes hubu, stačí vždycky pokecat s kolegy, kua to je ale fakt strašné.... Navíc jak to vypadá, podle toho jak nejsou a nebudou prachy do budoucna, bude se propouštět.

Ale pozitivní trend vidím v tom, jak i brutálně deptaná a devastovaná policie vrací vrcholným zlodějům v poslední době údery, připomnělo si mi naše staré heslo: s policií můžeš, drbane, vyhrát bitvu, ale nikdy ne válku. Četnictvo, do toho, četnictvo, do toho!!!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 12:52:18 25. 05. 2012
honzad..jpg
hammere, ty kluku usata, nechces se tam stavit? bych tam mozna vyrazil a ty ses jeden z mala se kterym se tady obcas shodnu! :-)
Treba nas tam tvoji byvaly kolegove pak budou fackovat dva a to, jak znamo, se hned tahne lip! :-) :-) :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio