Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Ta-ble-ty u policie? (REDAKCE)

Ta-ble-ty u policie?
Singapurští policisté v okrsku a nyní s tablety
Foto: FutureGov

V posledních letech stále více pronikají moderní technologie do policejní práce. Bez počítače by si policista u nás svou práci dnes velmi těžko mohl představit. Moderní technologie si zkrátka našli cestu do všech možných i nemožných odvětví policie a také pro ni představují podstatnou výzvu. A jak se s ní vypořádavají zahraniční policejní sbory?

Autor: Ondřej Skalník
Publikováno: 06. 08. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu KAREL-150 09:12:23 17. 08. 2012
Karel.150.jpg
ANDRAS [2012-08-09 21:35:43]: Mělo by být samozřejmostí, že policisté píší všemi deseti, je to stále lepší, ale pořád se najdou hlídky, které půlstránkový úřeďák píšou i patnáct, dvacet minut někdy i více než půl hodiny. No a proto pokud nemám nikoho na telefonu, tak můžu cokoli na necelou minutu odložit než namlátím lustraci. Systém všeobecně ovšem brzdí ti, kdo posluhují čárkovému systému.
Že dlouho nebudeš dospělý jak píšeš, pak prosím, je to tvoje svobodná vůle. Každopádně se domnívám, že se musíš dost často dostávat do konfliktních situací, když si čtu tvoje příspěvky, tedy jde o tvé jednání a vystupování. Většina lidí se domnívá a tak prezentují své názory, ale mě osobně přijde, že si často hraješ na vševědoucího, občas možná na samosoudce. Ale to je můj názor a nemusí být správný. Ale zkus si přečíst co píšeš než to odešleš a zamysli se co všechno se týká tématu a co osobní roviny, kterou k ostatním diskutujícím projevuješ. Protože ty skutečně máš problém a já považuji za dobré aby jsi se nad tím zamyslel.
A většina poruch lifebooku není hardwarového rázu, ale softwarového, respektive správná konfigurace po aktualizacích, což směle vyřeší do hodinky informatici na ředitelství. Měli jsme stejný problém, jenže to nechce na věci jen kašlat a naříkat.

Daxi tvé příspěvky na tomto portále z valné aby jsi rozumněl to tu většinou zbytečně "zas*ráš"!;-) Vlastně zbytečně možná ne, určitě z toho máš nějaké pocity, ne?:-))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 21:51:18 13. 08. 2012
default.png
Andrasi, prosím tebe, teď něco věštby: toho "machra", jak chceš chránit nevinné, doděláš v okamžiku, jak se něco někde s dojezdem ostatních kolegů kolem tebe posere, ty to nebudeš tušit a nebude vás tam v té vaší Prazééé jako šakalů, zato tam bude samá kamera. :D

Aspoň uvidíme na TV Znova jak ti tvým vlastním obuchem dávají za ušiska, aby jsi si zapamatoval, co věděli už generace četníků před tebou. Nevykládej nám tady bajky, jak víš kde kdo při výjezdu už je, kdo tam asi tak bude před tebou nebo zároveń tebou. Na svinských Matrách toho totiž slyšíš dost málo a celkový přehled moc nemáš. Jedeš naslepo a podle toho se musíš chovat. No a ten špek o tom, jak policejní majáky rozhánějí rvačku... no dyk jo, o čem mluvím já? Než přijedu, leží na zemi maníci, co budou chtít honem žalovat a když ne, holt brutální sebeublížení na zdraví. Že jsem si spletl cestu na zásah a musel jsem kličkovat někde po uličkách... Zbytek se tak nějak pozvolna rozejde...

Jinak jistě, krásný postup: nastavím hrudník za nevinné. To je ale o tom, že ty jedeš někam kde netušíš kdo je pašík a kdo nevinný, ty po příjezdu na místo fackovačky, mačetovačky nebo podobných sraček nastavuješ jen zbytečně vlastní držku s velkým rizikem omylu ve svém úsudku v naprosto vypjaté situaci. Vidíš jen například zkrvavené lidi a myslíš si, že jsou to oběti a sejmeš toho, co je obránce. Obrovská chyba začátečníka.

Postup je to velkolepý možná tak pro nějaké naivky, ve skutečnosti tam jako úplný idiot rozmnožíš řady obětí, v televizi zase ostuda jak četník dostal přes hubu a nedej bůh, aby ti něco podělali, tak se ti rožne úplně, až uvidíš jaké hovno jsi pro tento stát a nadřízené. Tvůj úkol není padnout jako hrdina, ale zákrok zvládnout a vždy nakonec vítězit. Jedině to tě uchrání od zmrzačení a navrch do céčka ještě potrestáním.

Hnát se do průseru může jen policejní ocas, soráč parde, ale tahle pravidla jsem já nevymyslel.

Jsem se jinak překlepnul, karabina vzor. 33, ne 35.

K vysílačkám: Matry jsou stavěny tak, aby prioritní komunikací byla komunikace datová před komunikací hlasovou. Managerská hovada téhle firmy toto ovšem nedokázala i přes veškeré vysvětlování kluků od spojařů absolutně pochopit, proto komunikace datová vázne, padá a nefunguje. Matry prostě nejsou T-100. To není prostředek sloužící k tomu, aby se přes něj kecalo jako o život. Jdou přes něj utajované skutečnosti, Matra umí spousty věcí jako je měnění vysílacího kódu během vysílání, je prakticky velmi těžce odposlouchávatelná a přenášená data se nedají zachytit vůbec. Ten systém pracuje v úplně nevhodném režimu a jen proto je napikaču. On totiž není, bohužel, managero vzdorný. U policie prostě nefunguje ale lautr nic.



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 18:04:01 12. 08. 2012
Andras.jpg
Toť dostatečná motivace pracovat lépe a efektivněji:-)

http://www.idobryden.cz/zpravy/policiste-maji-uspechy-duvod-pro-padaka/b408fb70-d253-11e1-...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JARDA 14:28:57 12. 08. 2012
default.png
ad lifebooky: co se pamatuji, tak na oddělení byl taky. V podstatě trvale byl veden jako nefunkční/vadný. I když mu nic nebylo. Vzhledem k jeho ceně a alternativě lustrací přes matru si ho do služby nikdo nechtěl napsat, protože by měl další věc na hlídaní.

Z tohoto pohledu mi přijde jako ideální řešení pevně připevněný tablet v autě před spolujezdcem, případně k němu napojená černá skříňka (ozvučené video se zabudovanou gps), která bude zaznamenávat službu. To by to ale muselo sloužit policistovi jako pomoc k jeho obhajobě při případných sporech a ne vedení jako nástroj jak se vozit po svých lidech.

Jinak u nás byl taky ve všední dny přes den speciální lustrační kanál a přesto ve "špičku" se na vyřízení lustrace stála v éteru fronta klidně i 10 minut.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STEPA 01:11:45 12. 08. 2012
default.png
FESOF [2012-08-10 08:55:46]: No my máme lustrační kanál na RDST jako předvolbu 3. jinak je vydanej jakýsi IAŘ, který stanoví kdo a kdy muže použít lustrační kanál a bylo to asi tak že OOP má přes den lustrovat přes DS. ten má ale práce většinou nad hlavu, tudíž lustrujeme i přes den po lustračním kanále a nikdy nás do háje neposlali

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 14:20:41 11. 08. 2012
Andras.jpg
DANIK [2012-08-11 14:08:25]:

Proto jsem uvedl, že mohu mluvit pouze za Prahu. Ovšem i mimo Prahu, bych takovou rvačku posuzoval individuálně případ od případu. Je rozdíl, mezi vesickou rvačkou ala "slunce seno", a je rozdíl mezi řeží ukrajinci s kudlami vs pár jiných lidí atd., viz. případy, které jsem popsal. Tedy si myslím, že nelze jednostranně řící, že je nesmysl být nekompromisní. Policista na místě musí poznat, zdali si může dovolit být nekompromisní. Pokud usoudí, že nemůže, samozřejmě z taktického hlediska nezakročuje - pokud přímo není ohrožen život.

Ale prostě to, co napsal hammer, je do nebe volající:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 14:08:25 11. 08. 2012
Danik.jpg
ANDRAS [2012-08-11 13:35:55]:
Tedy Andrasi většinou s tebou souhlasím, nebo aspoň nemeleš blbosti, ale tentokrát jsi trochu ujel.

U nás v Praze. Praha Praha Praha. Kurva Hammer nesloužil v Praze. Ani já už nesloužím v Praze a dalších asi 30 tisíc neslouží v Praze. V Praze nemáš respekt, ale máš dostatek sil a prostředků přesně jak si uvedl. Hen ten respekt budeš mít, až tu rvačku skutečně zastaví příjezd jedné policejní hlídky. Ale to se nestává.

Bohužel na spoustě jiných míst, než je PRAHA platí to Hammerovo pravidlo. Tuhle jsem akorát takhle tupě vlezl na místo, kde se to mělo mlátit. Už byl naštěstí klid, nicméně to stejně málem skončilo bitkou s námi - jednou stížností atd. Měl jsem s sebou mlaďase a ten má také takové naivní představy - řekl bych nekompromisní. Díky bohu za měšťáky kteří dorazili včas.

My býváme skutečně nejčatěji 2 slovy dva. Na celý obvod. Na délku asi 22 km a na šířku si netypnu. Město, městečko a asi tři větší vesnice. Hafo malých. Nejbližší podpora, když vyrazí fakt hned, tak 10 min. (další dva lidi). Přes den městská, o víkendech i v noci. Takže u nás není čas na hrdinské kousky. A to je občas děláme, bo to prostě jinak nejde. Tak na to zkus myslet příště.

Udělej pro mě to, že si uvědomíš, jak je to jinde jiné. Já si to uvědomil a bylo pro mě těžké přiznat si, že nejsem ten polda z Prahy, mistr světa. Tady je to jak ze seríálů - objasněnost kolem 70% (relativně nefalšovaná). Lidem vracíš věci, chytáš šmejdy a oni se příznávají. Teda poté co se trošku ZDENVERUJOU. Praha je prostě jiná práce. Taková dokumentačně ochraná.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 13:35:55 11. 08. 2012
Andras.jpg
ANDRAS [2012-08-11 13:30:15]:

Ještě jsem zapomněl na případy, kdy lidé, co se rvou, použijí i plynových či ostrých střelných zbraní. také případy jsem již také zažil - opět, ty by jsi je klíďo zřejmě nechal všechny postřílet a ještě se poplácal po ramenou, že jsi přijel k hotovému, a jen si ohledal...

a ještě dodám, že ve značné části případů se i hodně ostrá rvačka zklidní či rozpustí jen houkáním policejních majáků a příjezdem hlídky. Takže v Praze policie určitě respekt má. Alespoň ve většině případů.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 13:30:15 11. 08. 2012
Andras.jpg
HAMMER [2012-08-11 06:51:42]:

Ale ale, to jsou jen slova jakéhosi věci neznalého civila, to bych od tebe nikdá nečekal. Tak za prvé, karabina vz. 35 nikdy neexistovala, zřejmě máš na mysli pušku vz. 24 ve verzi K.

Nyní mohu mluvit jen za Prahu. Zde policie zažívá situace, kdy přijíždí ještě před vyhrocením rvačky, během rvačky, nebo po rvačce. Situace jsou zde různé a různě se na ně reaguje. Na místo rvačky se během krátké doby jsou schopny sjet hlídky MOP, OHS, PMJ a pokud je k dispozici, i anton SPJ. Reakční doba sil a prostředků může být od 2 do 10 minut pro všechny uvedené útvary. Takže u nás s rozehnáním nějaké rvačky tedy rozhodně problémy nemáme a nestává se, že by se hněv skupinek obrátil proti policii - pokud na místo zrovna nedorazí nějaký bitky chtivý provokatér, co má v palici hobliny a zbytečně konflikt vyprovokuje. K největší rvačce, ke které jsem za celý život kdy jel, byla rvačka 50 lidí - situace byla pod kontrolou velice rychle, bez jediného zraněného policisty.

Vís hammere, ono ve větších městech, kde jsou kamerové systémy, prostě nejde čekat za bukem a čekat až se lidé pobijí. Ono by to tak ani němělo být. Kolikrát se ve rvačce ocitne někdo nevinný, který když je hrdinskou přesilou či mimoděk knockoutován, tak se mu ještě hrdinové projdou rádi po krku a hlavě - takový člověk, by díky tobě buďto zemřel, nebo měl minimálně doživotní následky. Občas se také stáva, že zejména vietnamci či romové používají ve vračkách rádi nože a mačety. Opět, díky tvému přístupu, by umírali nevinní lidé.

Jsem doopravdy rád, že jsi sbor opustil, a šel za lepším.
A prosím konec debaty mimo téma tablety u policie.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 10:40:38 11. 08. 2012
default.png
HAMMER [2012-08-11 06:51:42]: Tak, tak, trefa do černého, ale někteří to přes své ego hammere zase nepřenesou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)