Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

2013. Jak to možná bude, aneb Úvahy řadového poldy (REDAKCE)

2013. Jak to možná bude, aneb Úvahy řadového poldy
ilustrační
Foto: internet

Minulý týden vláda schválila návrh systemizace příslušníků Policie ČR a Hasičského záchranného sboru pro rok 2013. Krátce po té se v médiích objevily informace týkající se dalšího snižování platů policistů a hasičů. Oficiální policejní zdroje i policejní prezident označily tyto informaci za spekulace. Jisté je, že policie bude zas o něco štíhlejší. Ale bude i efektivnější?

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 17. 09. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu CATANI 07:48:40 24. 09. 2012
default.png
HAMMER [2012-09-23 21:24:39]: Nejhorší, že to z policistů netuší nikdo. Ale přesto se najdou vždy nějací noví a po druhé, po třetí noví(kteří dokázali, že to nedokážou) manageri, kteří tvrdí, že to půjde i když se už za podstaně lepších kádrových, finančních a materiálně lepších podmínek pro policii přesvědčili, že to za těchto podmínek už nejde. Tady už ani lepší vrcholový managment nemůže být, tady to vypadá, že horší a horší ambiciozní lidé bez studu a hany se slovy a podstatně rozdílnými činy, trochu odsají si něco pro sebe a pak jdou od válu, napakováni zlaťáky a za sebou nenechávají už ani poušť to by bylo ocenění, tady už ten písek není.Když se mezi hienami najde vlk, tak ho odkopnou i bez zlaťáků.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 21:24:39 23. 09. 2012
default.png
Jo, samozřejmě naprosto netuším, jak z tohoto ven.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 21:23:42 23. 09. 2012
default.png
GRIZZLY [2012-09-21 22:04:58]: No ale tohle se tady omílá už pět let, co sem lezu, pořád dokola. Mám ten pocit, jakoby jsi ode mě komplet všecko opsal. :D Ty ty ty!!!!

Napsal jsi to ale moc hezky, tak nějak uhlazeně. Na to já nemám nervy to říkat tak slušně. :D

To x: mladý laciný ano, ale policista ne. Policistou se člověk stává po zapracování mezi zkušenými spolupracovníky po nejméně pěti letech. Proto výsluhy, proto odchodné, protože vycvičení policisty trvá a stojí strašné peníze.

I kdyby jsi mladým přidal finančně, to z nich policisty neudělá. Osobní negativní zkušenosti z nich udělají leda tak vyhozené basmany, protože jim nikdo další šanci nedá se mýlit, hledat a zkoušet, na to u téhle práce není, nebylo a nikdy nebude místo.

Policie je v troskách, pracují už jenom špičkové útvary, kde ještě pár zkušených psů zůstalo. Zespoda se nic necvičí, nemá šanci nikam dostat, starší jsou zcela frustrovaní a nemají ani zájem jít dělat ještě více stresující práci, kterou kriminálka obnáší. Těch pár výjimek už nic nezachrání. Dávám bolševikovi maximálně pět dalších let, než se to posere nakvadrát. Už teď nám práce policie k ničemu moc není, ale tuším, že ještě budeme všichni vzpomínat se slzou v oku na dobu, kdy tu policie byla jen nahovno.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X 17:55:34 23. 09. 2012
default.png
Myslím si že cílem změn je mladý laciný policista. Současné podmínky do řad Policie lákají už jenom mladé lidi okolo 20-ti let ochotné ze startu brát 16 tisíc, a při práci např. studovat. Bohužel se počítá ze staršími že po dosažení renty odejdou. Zůstanou jen ti s lepším funkčním zařazením a platem.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 17:22:11 23. 09. 2012
default.png
GRIZZLY [2012-09-21 22:04:58]: Naprosto přesně, ale stejně si myslím, že už to ani nemá smysl to tady psát. Manageri policie mají snad dostatečný intelekt a toto vše musí vědět a vidět. Upřednostňují ale kariéru a své osobní cíle. Já jsem přesvědčen, že to vše je prostě záměr i ze strany managmentu. Likvidovat policii a policisty. S tou inteligencí u politiků bude to horší, ostatně oni ministry neovládají.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 22:49:58 21. 09. 2012
Andras.jpg
http://zpravy.ihned.cz/c1-57577600-sef-tymu-dane-nez-jsme-stacili-rozbit-sit-rozsahlych-ma...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GRIZZLY 22:04:58 21. 09. 2012
Grizzly.jpg
Rád bych věřil tomu, že se v rámci chystané systemizace sníží především počet vedoucích míst na úrovni krajských ředitelství, útvarů s celostátní působností, v policejním školství a na policejním prezidiu, jak tvrdí sám ministr vnitra. Jenže už jen to slovo především ponechává dění značný manévrovací prostor. Mám pocit, že prohlášení na téma zvýšení počtů policistů v ulicích či reorganizace, která se počtů policistů v přímém výkonu služby nedotkne, začínají být jen prázdnou, omílanou politickou frází. Předpokládám, že tato systemizace (kolikátá již proboha v posledních letech?) bude realizována prostřednictvím těch samých funkcionářů, kteří jsou za současný neutěšený personální stav a s ním související celkově bídnou úroveň policie minimálně spoluzodpovědní. Uvnitř policie není tajemstvím, že existují uměle vytvořená zbytečná kancelářská místa, která jsou obsazená příbuznými či dobrými kamarády současných i bývalých funkcionářů, a jejichž zrušení by chod policie rozhodně neoslabilo. Ale myslí si snad někdo, že takový funkcionář dobrovolně řekne: "Milý synu (ženo, kamaráde, synovče...), policie se potýká s nedostatkem financí a tak tvé zbytečné místo analytika budu muset nechat zrušit."? Asi ne, že? Obávám se, že se opět bude čekat pouze na to, kolik policistů ke konci roku odejde do civilu a pak nastoupí osvědčené triky jako škrtání neobsazených tabulkových míst, případně zcivilnění nějakého týlového místa. A pokud by ani toto nestačilo, ke slovu by mohlo přijít další plošné snížování platů, a to jak přímou cestou, tak i například formou posunutí řadových policistů o třídu níže. Ale jak proběhlo médii, nějaké peníze navíc se pro policii na příští rok našly, takže k té poslední fázi snad nedojde. Každopádně dnešní nálada u policie je opravdu velice mizerná. Finanční úroveň policistů v přímém výkonu služby se v nedávné minulosti výrazně zhoršila a zatímco životní náklady neustále stoupají, u policie je to, že se další rok opět nesníží platy, bráno jako vítězství. Jejich opětovné zvýšení na někdejší úroveň již nikdo nepovažuje za něco reálného. Kariérní řád je také v troskách, například ti ze stárnoucích policistů, kteří si již na ulici odsloužili své a mají osobní předpoklady své zkušenosti zužitkovat na nějakém fyzicky méně náročném místě, nemají kam postoupit, neboť je přeskočili mladí protekční jedinci s nulovou praxí, nezřídka i zneužitím institutu bočního vstupu katapultováni rovnou do důstojnických hodností. Někdejší dobrá prostupnost sboru, kdy člověk mohl, pokud po více letech na konkrétní pozici takzvaně vyhořel, celkem bez problémů přestoupit jinam, je díky neustálému škrtání tabulek rovněž ta tam. Člověk do svého profesního růstu a sebevzdělávání ve prospěch organizace pro kterou pracuje, poctivě investuje jedině tehdy, pokud je velmi pravděpodobné, že to v budoucnu přinese ovoce. Dnešní policista však při pohledu do budoucna vidí jen temno. Rovněž boj s korupcí je politicky vděčné téma. Kdo má však větší motivaci zůstat čistým? Dobře placený policista, který nechce o své místo a eventuelně i výsluhu přijít a nebo špatně placený přetížený zoufalec, pro kterého je nějaká výsluha nedostižným sci fi a v případě vyhazovu najde práci na podobné finanční úrovni a to bez rizika ohrožení života a zdraví relativně snadno? To je myslím jasné... V takových poměrech mohou být spokojení jen dobře placení funkcionáři na míle vzdálení rizikům přímého výkonu služby a na řadových pozicích zase jen chroničtí flákači, trvale líní používat mozek i tělo. Nějakou podporu policie ze strany obyvatelstva nelze očekávat, vždyť mají pouze informace z médií o tom, že průměrný policista bere 35.000,- Kč a že v přepočtu na jednoho obyvatele je policistů v ČR hodně. Že nikdo z těch policistů, se kterými se na ulici či někde na oddělení setkají, na výše zmíněný plat nedosáhne, samozřejmě netuší. Stejně tak nemají povědomí o tom, kdo ještě opravdu dělá policejní práci a kdo je jen součástí přebujelého apárátu a zázemí. Co se týká policejního školství, vyhořelý pedagog, který byl ve výkonu naposledy před třiceti lety, asi opravdu moc užitečných zkušeností novým policistům nepředá. Stejně tak i vyučující, který pobyl ve výkonu ještě kratší dobu, než jeho žáci, či dokonce vůbec. A že se tam takových podle o několik let zpět nastoupivších policistů našlo. Časově omezené vysílání policistů z praxe jako vyučujících na policejní školy by opravdu mohlo být tou správnou cestou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 21:57:03 21. 09. 2012
default.png
Karle, tvrdit co se u vás chystá nebo nechystá je docela opovážlivost zavánějící až optimismem. Kdyby jsi napsal, že o ničem nevíš, bylo by to asi správnější.

Co se týká prohibice, všichni na celé kolky a podobné věci celé roky prděli, kdokoliv nás naprosto nerušeně mohl vytrávit jak krtky. Jestli tohle čte nějaký vousatý derviš, už ví jak na nás.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 14:35:07 21. 09. 2012
Karel.150.jpg
Myslím, že Lukášovi se článek povedl.
Ambo jsem z Moravy a ty jsi tragétka, která se zde předvádí, ovšem ve velmi špatném světle, nech si to někde k pivu mezi kamarády a tímto na tebe dále odmítám reagovat.

K věci:
Mrzí mě každá křivárna, která se tu kolegům děje. U nás na MOP se pokud vím, žádné rušení vyšších TT nechystá, stejně jako snižování platů.
Zajímalo by mě, zda někdo ze zde přítomných nemá známého někde na funkci blízko ředitelům, který by zde pustil informace o praktikách krajských ředitelů a další nové systematizace?

Andrasi co se týká kauzy Metyl, tak si nejsem jist jestli je to selhání policie. Možná je, ale já nemám dost informací, abych toto mohl tvrdit. Já o pančování ani netušil, naštěstí jsem ani nepil. Jestliže policie měla informace a nekonala pak jistě selhala.

Daxi - to hledím jak jsi se nechal inspirovat Sokratem, to co popisuje je snadno čistě pochopitelné. To co popisuje proniká i do nejvyšších pozic vedení bezpečnostních sborů. Největší demokracie je prý v Americe. Divil by jsi se tomu, že někdo sejme tři věžáky, trhne na pojišťovnách, na opcích, na burze, na zlatě, na zbrojním průmyslu a na ropě, na následných investicích daňových poplatníků na obnově napadených zemí po válce, jen pro tisíce miliard dolarů? Ano jsme tam jak to popsal Sokrates, jenže pro tyto zločince život nic neznamená, tak jako za WW-II, otázka tedy zní, co zase můžeme očekávat?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AMBO3101 14:11:31 21. 09. 2012
default.png
JIRIKKK [2012-09-21 10:47:30]:
HONZAD [2012-09-21 12:04:25]:
Kluci promin te :-). Ale já si někdy nemůžu pomoc. Za to sa opravdu omlouvám. Jo honzo, já su ze slovácka z oblasti Dolňácka a slovíčko "bo" je nejom ostravské ale i moravské nářečí.
Jinak se omlovám, že to není k tématu, snad mi odpustíte.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio