Mně zaujalo jak Buřič mu předložil jeden konkrétní případ o rušení míst řídicích managerů a on na to hned reagoval, že to je jeden konkrétní případ nikoliv systém a že tak není činěno všude.
Kdyby Buřič řekl, že to jsou stovky takto provedených postupů po celé ČR, tak mu řekne, ať mu uvede jeden konkrétní případ.
Ti lidé jsou vyškoleni v podání lži takovým způsobem, aby mu posluchač rozuměl a věřil tomu(i když si myslím, že občané si už udělali obrázek sami).
Já fakt mám někdy pochybnosti zda ti lidé lžou záměrně, nebo tomu skutečně věří, což by dokazovalo, že na těch místech nemají co dělat.
Včera hodně PP ujížděl. Když říkal o snaze zjednodušit přípravné řízení, tak to už při konfrontaci s praxí na našem oddělení šel jsem do kolen.
Já bych třeba měl návrh pro skutečnou racionalizaci a zjednodušení trestního a přestupkového řízeni, úměrně krátit na obvodech funkce zástupců a velitelů směn podle počtu policistů a ty přeřadit do skutečného výkonu.
Z logiky věci, když na oddělení I. stupně 60 policistů zpracovávalo nápad tr. činosti dokonce nižší a s nižší objasněností a fungovalo vedení 1xVO 2xZVO a 1xVS.
Tak při situaci kdy je na OOP 40 policistů a zvládají dokonce vyšší nápad i vyšší objasněnost z jakého důvodu není redukován poměr vedoucích managerů na tři 1xVO 1xZVO 1xVS.
Je logické, že těch 40 policistů odvádí podstatně větší práci a je evidentní, že ten počet vedoucích odvádí méně práce(o to větší odměny). Tudíž se někdy nudí a vymyšlejí jak si ještě zlepšit svoje renomé(schopnosti pro další postup) na úkor zadřených policistů a stěžují postupy v trestním řízení či přestupcích.Vymýšlejí doplňující šetření či posudky, šikanozní postupy vůči poškozeným lidem, kteří mají tu smůlu, že je někdo opakovaně okrad(aby v budoucnosti už radši nic neoznamovali), mimo to stoupájí náklady na samotné tr.řízení(samozřejmě vše s oporou v zákoně, mají na to školy jak šlapat odborně po lidech).
Věřím, že při úspoře jedné vedoucí funkce, by se manageri zapojili v menším počtu efektivněji do chodu takového oddělení a hledali by při svém vytížení i racionalnější postupy pro samotné policisty pod nimi.Když se podíváme na oddělení I. a II.typu(někdy i III.typu) s podstavem policistů, kde je většinou max. 2/3 skutečných tabulkových míst, byla by to úspora v řádech stovek policistů, kteří by mohli být převedeni do skutečného výkonu služby a tak oprávněně čerpat zvláštní (rizikový) příplatek.
KAJASAN
možná by to zbralo i u Vás, spíš bych to ale viděl na posílení managerských funkcí ke kontrole menšího počtu policistů a dohlednutí na to aby skutečně potili krev a nejlépe zadarmo.