Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Larry DePrimo, polda se srdcem (REDAKCE)

Larry DePrimo, polda se srdcem
Larry DePrimo a muž kterému pomohl
Foto: J.Foster

Nedávno obletěla svět fotografie newyorského policisty Larryho  DePrimo, jak pomáhá nasazovat ponožky a boty bezdomovci přímo na Times Square. Tento moment zachytila na mobilní telefon turistka Jennifer Fosterová, která jej potom umístila na web newyorského policejního úřadu.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 02. 12. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 07:26:38 16. 12. 2012
default.png
Včera jsme byli s mojí drahou polovinou v Brně, jediný den kdy se nám podařilo urvat, nakupovat dárky. A to nejen za nás, ale i švagrové, která se nemůže utrhnout a babičce...
Byly dva stupně nad nulou a docela slušně pršelo. Náledí podle pražáků v celé ČR (Praha a okolí rozuměj) tady nikde nebylo.
Na Masaryčce asi dvacet metrů od rohového KFC se na zemi válel v polosedě pololeže bezdomáč. Chlap neurčitelného věku, pěkně vypasený a dobře oblečený(kdoví jestli to vůbec bezdomáč byl). Nic nezpíval, nic neříkal, před sebou prázdnou lepenkovou krabici na prachy. Ležel - seděl na kusu papundeklu cca půl krát půl metru, notně mokrém ale ne promočeném. Ta kurva tam prostě byla jen chvíli. Navíc na místě, kde domy nemají žádnou atiku nebo podobné blbiny, prostě kde prší. Za rohem, asi sto metrů, je stavba, kde se na zemi válí kusy extrudovaného polystyrenu, kde neprší, kde není průvan.

Kdybych nebyl ověšený jak vánoční stromek, nabral bych ho tak, že by dolítnul až do Jersey. Takové naprosto líné bezduché prase mě přivádí ke všemu jinému, než soucitu stejně jako jeho kumpáni z Myší díry.

Netrvalo ani třicet sekund, už se ke mě hlásil jeden, frňák jak lampa na posledním vagóně, prej kámo, jestli bych na ty vánoce nedal dvacku nebo cígo a stoupnul si přede mě. Říkám mu, že jestli položím ty věci, dostane takovou dvacku, že se pochčí a potom další proto, že se pochcal. A že kdybych věděl, že to bude jeho poslední runda a macešky, přispěju i padesátkou.

Šťastné a veselé!

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:07:45 15. 12. 2012
default.png
MARTOO [2012-12-15 16:08:50]: Larry si to může dovolit věnovat se takovým věcem, protože všichni jeho kolegové si svoje rajóny pečlivě hlídají, mají tam svoje občanské hlídky atd atd. Nesrovnávejme jeho podmínky s našima.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 16:08:50 15. 12. 2012
martoo.jpg
HAMMER [2012-12-14 17:01:01]:
Hammere těžko lze v dnešní době řešit práci operativy. Operativa na poměrně dosti ÚO prakticky neexistuje a nebo se z ní dělá úsek podržtašků vyšetřovatelů, odkladačů neznámců atd. Další problém je počet lidí, kteří na ÚO vykonávají práci operativce, jejich kvalita, zapálení atd.

Problém práce operativce je, že jeho práce prostě potřebuje čas, potřebuje mít kolem sebe lidi, kteří jej tu práci naučí, a vedoucího, který je schopen skousnout ten fakt, že práce operativce je komplexně nekontrolovatelná oproti práci vyšetřovatele.

Mám za to, že největší zvěrstvo, které se kdy v systematizaci udělalo, bylo na ÚO či OŘ sloučit kriminálku a vyšetřovačku. To prakticky práci operativy na většině odděleních zabilo.

Oddělení SKPV má mít dle mého názoru poměrný, a zároveň dostačující počet, operativců a vyšetřovatelů. Operativec má svoji roli od poznatku až po realizaci + dílčí úkony po zahájení trestního stíhání. Vyšetřovatel má svoji roli pouze ve vyšetřování.

Pokud je něco jinak, dle mého názoru je to špatně. A teď ruku na srdce, kde to tak funguje? Moc takových oddělení není, ale naštěstí ještě jsou.

Co se týče kolegy Larryho, rozhodně bych jeho čin nezavrhoval. Je od něj pěkné, že poskytl bezdomovci něco, co mu opravdu pomůže. Otázka, proč je bezdomovec, bezdomovcem, je vždy subjektivní pohled bez konkrétních informací, pouze vytvořený na základě obecných úvah či zkušeností ze služby. Hlavní, co je na článku dle mého názoru podstatné, je přístup policisty ke své službě v konkrétním příkladu. To, že byl tento příklad prezentován tímto sentimentálním způsobem, bych neřešil.

Dobrý policista během služby slouží a brání. Pokud pomůže jinému, jedná se o projev lidskosti a empatie, což rovněž k dobrému policistovi patří. Kolikrát jsme někomu pomohli a prezentováno to nebylo? Všichni dobří policisté nesčetněkrát.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 17:01:01 14. 12. 2012
default.png
VETERAN2 [2012-12-13 23:46:25]: Ještě mě napadlo k reakci na Starského sledku: dělat si práskače z těchto jinak bezbranných lidí je krásný pokus o jejich likvidaci. Oni tajemství neudrží, stačí jeden z nich aby kecal a to se na 100% stane. To je rovnou můžete dotáhnout ožralé na silnici a čekat, jestli jo nebo ne. Navíc co když bude příště hrát na druhou stranu nebo oboustranně? Mně to přijde v závěru celého vysoce možného řetězce následků ještě bezohlednější než to, že já na ně prdím.

Navíc nevím co učili kolegu Starského, ale mě učili, že důvěrník musí být osoba, která nic nepustí ven. NIC!!! Čili chlast by neměl u této osoby fígurovat v senamu koníčků. Neznám bezdomáče, který nelope - neznamená to, že neexistuje.

Když mi někdo z důvěrníků něco ven pustí, docela slušně jsem v rajónu odvařený. Minimálně celá řada mých taktických postupů jde v tu ránu v háj.

"Sledka" je krásná věc, ale zcela jistě při takové kvalitě "operativců" dopředu dříve nebo později vyzrazená, samosebou využitelná jinak než jako důkaz, spíše taktický poznatek, ale pokud to má člověk promyšlené co tím chce dosáhnout, proč ne.

Nevidím v tom žádné velké plus, mimochodem až chytneš svrab jako já od Číňanů, to se hezky podrbeš a s tebou celá rodinka!!!! Dostal jsem pětibábu odměny, ale za tři "litry" jakožto jen cena prášku na praní jsme museli všecko při vysoké teplotě vyprat a podobně! Už si to přesně nepamatuju, ale dodneška slyším kolegu jak říká: kua, i kdyby příště šli v šestistupu přes náměstí ve dvě ráno, seru na ně!!!! :D

Jinak si nedovedu představit, že jako územář se mám čas starat mimo svoje řádně pracující a na mě daně platící ovečky a ještě tohleto.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 23:46:25 13. 12. 2012
default.png
Z Hammera mluví zkušenost. Tak to skutečně v naprosté většině případů je. Bohužel se to netýká jen bezdomovců. Výsledek je, že je tenhle národ tam, kde je.
V Americe je jiný sociální systém a šance, že se na ulici ocitne i člověk, kterému lze ještě pomoci a dokonce o to i stojí, je daleko větší než u nás, kde, zvlášť v oblastech, kde se lidé moc nestěhují a komunity jsou malé, je časté, že má odpadlík někde poblíž příbuzné, kteří se mu snaží aspoň trochu pomoci a na ulici se ocitne až tehdy, když už to opravdu není k tomu. Ve velkých městech už je větší migrace, anonymita a lhostejnost. Ocitnout se na ulici je pro mnoho lidí mnohem snazší a tak se tam častěji dostane i člověk, kterému lze ještě pomoci.
Využití bezdomovců ke spolupráci má svá omezení. Většinou to nejsou zrovna charakteři a pokud znají toho, na koho se jich člověk ptá, spočítají si, že jim za to, že se dotyčnému zmíní, že je po nich sháňka, kápne víc než jedny cigarety. Stejné riziko je i v případě, že je zájmová osoba sociál a potkávají se někde v knajpě. Určitě bude ale i tady rozdíl mezi velkým a malým městem.
Jinak si na bezdomovce zvykejte, protože jestli se budou platy ve státním sektoru vyvíjet tak, jako nadále, za chvíli to budou vaši kolegové. Za ty peníze tu práci nikdo jiný nebude chtít dělat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 16:47:07 10. 12. 2012
default.png
CASPER1918 [2012-12-10 14:57:44]: Nechápu čím zlehčuju problémy jiných a s tím počítačem a vůbec se vším: jak víš, že ti lidi hledali způsoby místo důvodů? Že jen nečekali až jim někdo něco dá, přinese až pod nos. Něco za ně vyřídí, oběhá? Dělal jsem územáře dost dlouho abych věděl, že to tak v 99% procentech případů bylo. Doslova každý byl nadšený z toho, že se jeho problémy budou řešit, ale proboha, hlavně já nic, já muzikant, o mě ani slovo! Napište mi to jak to mám říkat... tak to smolím jako blbec a výsledek: já jsem tam nešel, to nemá cenu. Prostě a jednoduše: nechceš ani pro sebe nic udělat, nědělej. Tvoje svobodná volba, můj volný čas zadarmo a nakonec třešínka na dortáku: ani se neráčili poděkovat. Nasrat, soudruzi, nasrat!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CASPER1918 14:57:44 10. 12. 2012
casper1918.jpg
HAMMER [2012-12-05 06:10:49]: nezlob se na mě, ale máš sklony k tomu aby jsi źlehčoval problémy druhých a tvrdil že si za ně mohou sami. Není jednoduché naučit někoho na počítači obzvlášť když je starší. Když máš peníze nepřipouštíš si nějaké problémy, když v nich jsi je už pozdě říkat si kdybych nehrál nestalo by se to. Nevím co děláš? ale já sloužím na ulici a bezdomovce potkávám denodenně. Jednomu jsem takhle ve službě pomohl dvakrát, jednou jsem jej zvedl ze země úplně ožralýho a našel ubytování na jednu noc, kdybych to neudělal umrzl by a podruhé mu pomohl v nemocnici a kdyby ne tak by jej asi neošetřili. On o to moc nestál ale tím že jsem mu pomohl jsem mu zachránil život a teď jej potkávám, slušně oblečeného a žijícího na ubytovně. Odrazil se od dna a kdybych mu nepomohl tak tu už není. To mi stačí vidět jej a vědět že to mělo smysl.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 07:01:11 08. 12. 2012
default.png
STARSKY [2012-12-05 23:53:51]: Je vidět, že máš potíže buď se čtením nebo silně s pamětí. Nebo si myslíš, že pořádková si s sebou tahá jednenáct hodin po venku stůl. Houby, zapomněl jsi na to, že já sloužil na venkově. Počty mých bezdomáčů byly tak na prsty obou rukou.

Tvůj postup plně schvaluju, dobře to děláš.

Já jem cynik a nikomu pomocnou ruku nepodávám jako šašek do nekonečna. Nechceš? Ještě mě urážíš? Pliveš po pomocné ruce? Jdi do prdele, chcípni. Tvůj boj.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STARSKY 23:53:51 05. 12. 2012
Starsky.jpg
To Hammer, je vidět, že tvá služební zkušenost je tak akorát od stolu. Už to jak jsi sdělil, jak jsi nikdy žádnému bezdomovci pouta nikdy nedával. Kluk z ulice by tohle nikdy nenapsal. CO se týče té polévky tak pár jsem jich koupil. A to ne jen z lidské solidarity. Divil by jsi se co tihle lidé vidí, jelikož na ulici žijí. Co všechno ti za krabičku cigaret řeknou a kde všude si můžou sednout na celej den a nikdo si jich nevšimne. Za polévku a cigarety ti udělají takou sledku že jsi nic podobného asi ani nezažil. Já sloužím dost na to abych o tom něco věděl. To ovšem musíš vyndat svůjí hlavu ze své prd.... plné ega přes které nevidíš nic jen sebe. Těch lidí je mi líto. Vím že se většina z nich do své situace v podstatě dostala sama, ale to nám nedává právo se jim nesnažit pomoc, protože i když to 100 x zkusím a jednou to pomůže a výjde tak pořád dobře. Je to lidství a pomoci druhým. To z nás dělá lidské bytosti a odlišuje od zvířat a to že tě někdo pošle do prd.. z polévkou. Dobře tak nebudu někomu něco vnucovat když o to nestojí. Jsem ovšem přesvědčen a stalo se mi to mnohokrát, že jsou za ni vděčni a dokážou to ocenit. Troufnu si říc že jak Lukáš Heinz tak i já máme na mysli to, že jsme lidé a jako lidé by jsme se k sobě měli chovat. To jestli jsi cynik nebo ne s tím nemá co dělat. Pokud jsi po těch letech vyhořelej a máš v sobě představu o tom, že každý z kým přijdeš do styku je tvůj nepřítel možná by jsi se měl porozhlédnout tam kde to tak je normou. Třeba v politice.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 1)
Poslat zprávu IS 17:56:47 05. 12. 2012
is.jpg
Je jasné, že většina bezdomovců si za své problémy může sama. Je také spousta těch, kteří jsou obětí osudů, které je dostaly na samé dno.
Jsem z menšího města, kde by se množství "klasických" bezdomovců dalo spočítat na prstech obou ruk. U nás je ovšem drtivá většina (snad 100%) těch, kteří si za své osudy můžou. Opravdu se s nimi ve "volných" chvílích bavíme (např. při různých eskortách, apod.) a jsou mezi nimi i tací, kteří pobírají starobní důchod ve výši 9.000,- Kč. Přesto jsou to bezdomovci. Některým to vyhovuje, někteří si ještě "přivydělávají" natahováním ruky, jiní pomoc potřebují a třeba si ji i zaslouží. Je ovšem pravdou, že mě velice štve, když "dobrovolný bezdomovec, či jiný občan, který záměrně nikdy nepracoval a nepřispíval do státního rozpočku ani kačku, velice často využívá služeb státu - Hasiči, RZS, Policie, nemocnice, sociálky apod.
Názory některých z nás: jako že se měli víc snažit, víc pracova, víc se učit apod. se dají pochopit různě. My si také stěžujeme na nízké platy a další soc. jistoty - znamená to, že jsme se měli víc učit, víc pracovat, nebýt policistou a mít se lépe!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio