Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

komunikační dovednosti, autorita

chtěl bych se zeptat, zda nastupující policajti mají nějaký kurz, kde se osvojují potřebné komunikační dovednosti -- tj. být slušný na slušné, maximálně tvrdý na ty ostatní (jak tu na fóru bylo psáno...) přijde mi poněkud ujetá a nelogická představa, že žádný takový kurz policisté nemají a jedince s těmito dovednostmi se snaží vybrat na základě psychotestů. Proč? ---protože to jsou komunikační DOVEDNOSTI ...tj. lze se je naučit, lze si je dodatečně osvojit. To neplatí o některých jiných, převážně temperamentových vlastností...
SAGZAR :: Datum založení: 24. 01. 2013 :: celkem 22 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu SAGZAR 00:06:15 06. 07. 2013
default.png
ahoj...dlouho jsem tu nebyl, každopádně jsem rád, že se tu odpovědi vyrojily..takže díky za ně. Bohužel teda jste mě nepotěšili, většina z vás píše, že žádné kurzy nejsou.

Nicméně..zřejmě jsme se uplně nepochopili s tím, co si představuju pod komunikačním kurzem. Nemyslím jím žádné rétorické techniky, i když i ty by mohly být potřeba, myslím, že přesný obsah řeči není až tak důležitý. Myslel jsem tím spíš kurz pro práci s hlasem (síla, tón) a možná nějakými dalšími neverbálními prostředky komunikace. Jak už zde bylo řečeno, že někdo je schopen si sjednat pořádek "ručně" není dostatečné -- vhodnější je, aby to zvládl i jen hlasem, tj. aby verbálně či neverbálně uměl dobře dát najevo, že si ten pořádek ručně sjedná...a tudíž, aby na ruční sjednávání vůbec nedošlo. Nemyslím, že výška postavy a šířka ramen je celé řešení problému.

Já osobně bych zcela jistě potřeboval si vyzkoušet "řvaní" a modulaci hlasu nanečisto. Samozřejmě, můžu si koupit hlukoměr s diktafonem a jít si to vyzkoušet do lesa, mno..ale nějaký kurz, kde si to můžu vyzkoušet jako člověk a dostanu zpětnou vazbu, by byl lepší. No, ...toliko jen má závěrečná poznámka k tomuto tématu, když kurzy nejsou...tak holt nejsou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CEMAN 16:46:15 01. 03. 2013
default.png
Vím, že to patří do jiného vlákna, ale nemohl jsem si odpustit svůj názor.
§ 12 občanského zákona
(1) Písemnosti osobní povahy, podobizny, obrazové snímky a obrazové a zvukové záznamy týkající se fyzické osoby nebo jejích projevů osobní povahy smějí být pořízeny nebo použity jen s jejím svolením.

(2) Svolení není třeba, použijí-li se písemnosti osobní povahy, podobizny, obrazové snímky nebo obrazové a zvukové záznamy k účelům úředním na základě zákona.

(3) Podobizny, obrazové snímky a obrazové a zvukové záznamy se mohou bez svolení fyzické osoby pořídit nebo použít přiměřeným způsobem též pro vědecké a umělecké účely a pro tiskové, filmové, rozhlasové a televizní zpravodajství. Ani takové použití však nesmí být v rozporu s oprávněnými zájmy fyzické osoby.
--------------
Pokud vím, tak zákon o policii tuto problematiku upravuje pouze v rámci oprávnění policisty za předpokladu, že pořizovatelem takových materiálů je policista. Z druhé strany nikoliv, což je možná chyba.
Z toho vyplývá, že ochranu oprávněných zájmů policisty jako fyzické osoby ve smyslu OZ, zajišťuje § 12 OZ.

§ 12 v podstatě zakazuje bez svolení fyzické osoby všem účastníkům občanskoprávních vztahů(tedy naprosto všem lidem) takové materiály pořizovat. Pouze je zde vymezení za jakých podmínek je lze bez svolení fyzické osoby pořídit. Lze z něho dovodit, že výjimky platí pro lidi zabývající se citovanými profesemi, kdy jejich činnost směřujicí k vytvoření takových materiálů je opodstatněná cílem činnosti v takové profesi. Mimo citované účely nemůžou být bez svolení dotčené fyzické osoby o ní takové materiály pořízeny. Fyzickou osobou pro účely tohoto zákona je i policista ve službě, protože žádný zákon výslovně nestanoví, že je tomu jinak. Policisté sice po dobu trvání služebního poměru jsou z důvodu údajného střetu zájmů na některých svých základních právech omezeni, ale tyto jsou celkem jasně vyjmenovány speciálním zákonem. Kdyby tomu tak bylo, v podstatě by jako člověk nemohl v současné společnosti existovat. Problém se netýká jen samotného pořízení takového záznamu, ale dalšího nakládání s ním. V některých případech lze vzniku takových materiálů zabránit již na místě za využití platných zákonů, třeba i § 6 OZ. Nikdo nemůže tvrdit, že se na policstu nějaký zákon nevztahuje, pokud to není v nějakém jiném speciálním zákoně výslovně uvedeno. Hlavní problém je opět uveřejnění a paušalizování stanoviska ke konkrétnímu případu sdělovacími prostředky a bohužel také určitá obava nebo laxnost příslušných státních orgánů uvést věc na pravou míru. Zákony občas nevychází ze skutečné potřeby společnosti, protože ta je vykoupena všelijakými zbytečnými svobodami a právy, což se projevuje následnou vágností samotných ustanovení, která se potom obtížně aplikují, většinou až v rámci soudního řízení.
Hlavní problém tedy podle mě není v tom, zda je policista ve službě zároveň fyzickou osobou ve smyslu OZ. Toto dokazuje již samotná skutečnost, že policista je v případě narušení svých oprávněných zájmů odkázán na soud. Problém je spíše vágní pojem "úřední účely" v 2. odstavci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 05:36:20 01. 03. 2013
default.png
HONZAD [2013-02-28 22:22:10]: Kde to ale bylo, v kterém tématu, hleděl jsem do fóra a nikde jsem to neviděl.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 22:22:10 28. 02. 2013
honzad..jpg
hammere, pokud si pamatuju tak tady nekdo pred cca dvema mesicema linkoval proti nazoru OBPMV (ktery moznost nahravani za nezakony nepovazoval) nejakou stat od "znameho ceskeho advokata" (neuvedl ale ktereho), ktery prozmenu dovozoval ze obc.zak se na policistu vztahuje.
Ale co jsem to vlakno třehdy cetl, tak nejaky rozsudek, nalez, nebo judikat tam nebyl jen postoj MV vers advokat... Pokud jsem to neprehledl samozrejme, ale rekl bych ze ne...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 20:03:02 28. 02. 2013
default.png
Kluci, kdesi tady byla debata o § 12 občanského zákoníku a odkaz na výrok nejvyššího soudu, že policista nemůže být natáčen ani nahráván kdejakým obejdou. Nevíte kde ten odkaz je?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 11:33:57 24. 02. 2013
default.png
HAMMER [2013-02-24 08:16:37]: spíš těch 30... :D Když to vidím na různých modelovkách. Kdy borec velkej dva metry, 120 kg, bejvalej reprezentační plavec nastoupí na pašíka a pak mu řekne Policie, odložte zbraň tak že 3 metry od něj neslyšíš že se něco děje...Když mu řeknu aby na něj pořádně křiknul aby se z toho posral až za ušima a on to vyžbleptne tak že mu v polovině přeskočí hlas... Sám víš asi moc dobře co je to pak za typy...Hlavně když ulice přitvrdila oproti minulosti...Je to fakt poslání na smrt. Že se moc neumíme pohybovat v zákonech ještě a dobře si to všechno okecat to se dá naučit. Ale když se o sebe na té ulici borec nepostará aby ho neokradli o rukavice, čepice a nedej bože služ. zbraň...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 08:16:37 24. 02. 2013
default.png
SANTIAGO-SAN [2013-01-29 15:43:49]: Hele, já vím že ze sta mladých třeba třicet nebo padesát ujde, mělo by zájem, ale jak rychle se "utopí" když je nemá kdo učit? Mě nevadí, že jsou tam jen samí mladí, vadí mi dvě věci: jaké se berou zdechliny a že ty mladé házejí rovnou do vody, za nás se tomu říkalo při téhle profesi posílání na smrt.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VSCRVSCR 21:15:59 23. 02. 2013
default.png
SAGZAR [2013-01-27 13:23:22]:
nevím jak u Vás,ale u nás posílaj na zop zase na tejden na kurz komunikaci s lidma,sice nevím,co od toho očekávají,ale asi když je stopstav,musejí vykázat učitelé činnost

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 15:43:49 29. 01. 2013
default.png
Takový kurz u Policie pořád je, není to ani týden co jsem jím prošel :D vzhledem k tomu že psychologie a sociologie je muj malý koníček můžu říct že ten kurz je jedna velká legrace. Chci říct psycholog Berndt (myslím že se tak píše) sice s panem Freudem asi mají pravdu ale k policejní praxi se to opravdu moc nehodí. Za celý kurz nám v podstatě řekli jen jednu užitečnou věc, když někdo na vás řve, neřvěte na něj a buďte věcní :D , což by opravdu nikoho nenapadlo že ? Plus je že i ti učitelé co nás to učí si jsou vědomi toho jak to je doopravdy. Nás to učil chlap co byl 10 let na obvodu a pak 5 na kriminálce takže se to snažil trošku přiblížit praxi. Ve finále ale se stejně musí člověk otlouct až venku a je jen na každém jedinci jaké má komunikační schopnosti a jak kreativní u jednání s pašíkem umí být. A tradičně poznámka pro hammera: Nejsou zase všichni mladí takový :D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CEMAN 13:16:20 29. 01. 2013
default.png
Tak, tak. Každý si musí sám zvolit vhodnou komunikaci, což vyžaduje zkušenosti. Nelze tady užít žádný návod. Každý si sám časem vyzkouší co a na koho funguje a vytvoří si svůj způsob. Důležité je, aby vystupování policisty bylo přesvědčivé a druhá strana uvěřila.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio