Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Absolvent VŠ versus služební poměr

Zdravím, chtěla jsem se Vás zeptat, jak se stavíte k tomu, že lidé, kteří mají vystudovanou vysokou školu právního či jiného směru a chtějí u Policie dělat to, co vystudovali, musí projít psychotesty, fyzickými testy, zdravotní prohlídkou (tohle by ještě šlo pochopit), ale pak být rok na základní odborné přípravě a poté být někde na základním útvaru - bůh ví, jak na dlouho...Prostě dokud nebude pro ně místo. Koukala jsem na nabídky vypsaných volných míst. Takový klasický právník, ne na kriminálce, je zařazen do služebního poměru (tzn., že musí splnit podmínky výše uvedené), překladatel to samé, specialista elektro a IT technologií taky... Kdyby šlo o pracovní poměr, nikoli služební, nevztahovalo by se to na ně. Copak je rozumné, že když člověk vyjde ze školy, tak aby se k tomu, co skutečně vystudoval, dostal až za dva tři roky? Dík za odpovědi.
VERONIKA8 :: Datum založení: 07. 08. 2014 :: celkem 41 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu CHIP 18:49:53 09. 09. 2014
Chip.jpg
U PCR je problem, ze VS ma priblizně jedna tretina nove nastupujících, mozna jeste víc. V kazdem kurzu novacku jsou absolventi nejrůznějších VS, vcetne právníku, magistrů z PA atd. Vsichni bez rečí nastupují na základní funkce...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHOPER 12:22:08 09. 09. 2014
choper.jpg
No a moje zkusennosti z VSCR jsou, ze ve smene bylo 17 lidi, z toho dejme tomu 7 bc, 2 ing a zbytek az na dva lidi studoval... a vsichni jsme byli pouze delnici:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETRBOUBEL 10:44:41 09. 09. 2014
default.png
Co mám zkušenosti z VSČR, tak tam se na vysokou školu docela hraje. Samozřejmě, že ne rovnou do funkce, napřed sloužit na oddíl, ale časem se většinou pro vysokoškoláka nějaké teplé místečko v kanceláři našlo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VSCRVSCR 07:11:37 17. 08. 2014
default.png
kdysi davno kdyz jsem slapal chodnik u MP,byla v ulici sluzebna OOP,byl tam kluk s VS vzdelanim,chemicka, byl zarazen do kalsicke hlidkove 3 PT,vedeni mu hazelo klacky pod nohy, vetsinou delal pesi, tak sme spolu obcas prohodili rec, nebo chodili v jednom rajonu, vydrzel to asi 2roky, nikam se vyberkem nedostal, vetsinou uz predem rozhodnute,tak si jednou rekl ze 5 let studii a za 16tisic,slapat chodnik nemusi, tak odesel..tak nejak se zachazi s VS

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VSCRVSCR 07:05:12 17. 08. 2014
default.png
mestaci v v Praze,to stihaji za 3mesice+1mesic doskolak +1mesic praxe, a vice penez nez u PCR,navic tenhle rok jim vraci prispevek na bydleni a prihodili 100kc stravenky,naborak 24tisic

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RV 19:53:06 12. 08. 2014
default.png
Nepotřebuju dělat žádnou slávu, to bych se přihlásil do nějaký reality show :-D

Já to mám tak, že mám za sebou kurz na zbraň, před sebou 6 měsíců ZOP (nástup až v prosinci) a pak udajně zase na ŠPS na 3 měsíce, což mají být modelovky a v tom nějaká praxe. Pak konečně do výkonu. Ale pořád se to mění, tak se nechám překvapit.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 1)
Poslat zprávu MAGISTR 19:39:31 11. 08. 2014
default.png
RV: hele je to různý. S tím, že jdeš k PČR a na ZOP a máš Bc. z akády už bohužel žádnou slávu neuděláš. Bakaláře má pomalu každej( většina z akády). Takže to chce alespoň magistra( i když to už začíná bejt taky pasé). Jsem na ZOP V Praze.
Je dobrý, že některý věci si osvěžím( trest), něco se naučím co jsem třeba na akádě neměl - pořádkovou. Ale jinak je to tam hrozný. Na nic není čas, každej to chce doslova celý paragrafový znění....věci co po mě nechtěli ani u státnic.
U většiny učitelů neochota a arogance.
Nás je třeba ve třídě 6 magistrů z PA a nepočítám další Ing. a Bc.....takže na titul se už moc nehraje. Jsem v běhu který je opět testovací( 6 měsíců škola a potom 2 měsíce praxe a 3 modelovky - ty budou ale asi zkracovat), ale kolegové v dalším běhu to mají zase na rok i se školou. My už se do školy nevracíme.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu POLDICEK 17:54:59 10. 08. 2014
default.png
RV [2014-08-10 17:02:42]:

Jj kultivovane si diskutujeme, pockej az prijde Denver :)

Jinak s tim pajdakem. Je spoustu oboru co se vyucuji pod ped. fakultou a patri tam psychologie, trestni pravo, socialni pedagogika a tyhle veci se k policii urcite hodi. Zakladni znalost psychologie je u PCR urcite potrebna a spousta kolegu na to dojizdi. :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 17:03:18 10. 08. 2014
martoo.jpg
Základní odbornou přípravou by si měl projít každý, ale ta by měla nejen vytvořit základní znalosti z hlediska trestního a policejního práva, činnosti pořádkové a dopravní policie, střelecké přípravy atd., ale i objasnit, co jaká složka u policie dělá..

Úroveň současné ZOP je na jiné téma. Osobně si ale myslím, že by měla být součástí ZOP i řízená praxe, která by obsahovala třeba po sobě jdoucí tříměsíční stáže na alespoň čtyřech několika základních útvarech - např. OOP, DI, Ochranná služba a ICP. Pak by se měl člověk teprve rozhodnout, kam by chtěl..

Rozhodně si ale myslím, že vysokoškolské právní vzdělání policistovi prospěje. Doplní si rozhled ve své dosavadní praxi a navíc si rozšíří své právní vědomosti i o jiné právní odvětví a může tak nastalé situace vyhodnocovat komplexněji, ne jen z pohledu trestního práva, což je taky dost opomíjená ale podstatná bolest policie..

To, že někdo vystuduje jakoukoliv formu právní či bezpečnostně právní vysoké školy nezakládá vůbec žádný důvod se domnívat, že člověk s takovým vzděláním právu rozumí. Jakékoliv znalosti z práva jsou k ničemu, pokud člověk neví, jak je uplatnit v praxi a natož ještě v "českém prostředí". Prostě praxe je alfa omega všeho a sebelepší vzdělání nemůže nahradit praxi, která se utváří v podstatně různorodějších a rozmanitějších případech než jsou ty školní, nehledě na ty případy, které jsou na hraně hned mezi několika právními odvětvími.

Nehledě na to, že člověk se právu stále učí a nikdy nemůže říci, že právu naprosto rozumí. Právo se aplikuje na různé případy, které jsou každý jiný a i po 20-ti letech služby se policista může setkat s něčím, co nikdy nedělal a nebo s lepším postupem, než který se naučil a v praxi užíval. Prostě dle mého názoru je to celé o praxi, která je podložena znalostmi..

Pokud si člověk nezkusí základní útvar, jakpak chce mít dobrý základ pro vyšší stupně útvarů? Pokud bude dělat na nějakém "servisním" útvaru, jak může být prospěšný dožadujícímu útvaru, když dotyčný policista ani rámcově neví, co je využitelné pro další trestní řízení?

Osobně jsem si základním útvarem prošel a vykonával jsem na něm veškeré činnosti, mimo velení, které útvar vykonává - od hlídkové až po ty nejsložitější spisy. Jednalo se o absolutně nejlepší průpravu pro další výkon služby a dodnes na ni nedám dopustit.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RV 17:02:42 10. 08. 2014
default.png
Poldicek: Nejsem uraženej, není důvod. Prostě si tu tak hezky a snad i relativně kultivovaně diskutujeme.

Em488: souhlasím s tebou v tom, že VŠ z jiného oboru (pedák, zemědělka apod.)je ti u policie k ničemu a že právní vzdělání musíš získat na ZOPce jako každý jiný. Já měl na ZOPce na zbraň VŠ kolegy - biologa, stavaře, rybáře... super kluci, ale právem pochopitelně nepolíbený.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio