Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Není Humanita jako humanita (REDAKCE)

Není humanita jako humanita
Novinář, Kritik
Foto: internet

Humanita je definována jako lidství, tedy to, co dělá člověka člověkem a odlišuje jej od ostatních tvorů ve vesmíru. Někteří, mnohdy i významní lidé tento pojem znehodnotili natolik, že se z něj stalo téměř sprosté slovo.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 06. 10. 2014
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu VETERAN2 22:25:19 24. 10. 2014
default.png
HAMMER [2014-10-19 08:09:48]: Jak dlouho jsi sloužil, abys nevěděl, že ani 100 let u sboru nezaručuje, že se nevyskytne absurdita, se kterou jsi se ještě nesetkal. Nová technika, nové možnosti. Já bych Santimu věřil všechno a to možná ještě něco nevypráví. Managery zajímá úplně všechno kromě zlepšování výkonu služby. O tom tady píšeš pořád. Jak jich přibývá, musejí vymýšlet činnost a kde pořád brát. GPS se nabízí. Když jsem odcházel do civilu, GPS začínalo a nikdy jsem si nemyslel nic jiného, než že bude sloužit přesně k tomu, co tu píše Santiago. Stačí jeden Denver u sboru a je to. U nás se k podobnému účelu používalo kódovací zařízení na oddělení. Šéf si vytahoval, kdy jsme zakódovali. Protože největší problémy s disciplínou měli jeho oblíbenci, nic z toho nedělal, ale i to se dalo vyřešit tím, že si vytahoval jen dny, kdy sloužili neoblíbenci. Když o nás, neoblíbených potřeboval informace, musel nám dávat do dvojice práskače. To pro ně znamenalo hodně nelukrativních služeb (co nejmenší příplatky). Kdyby měl GPS, dozvěděl by se spoustu věcí i bez nich. U mě ho třeba od jisté doby zajímaly zdroje. Jednou jsem věděl něco, co zajímalo lidi, kterým se chtěl zalíbit a já jim zdroj pochopitelně neprozradil. Od té doby jsem fasoval práskače víc i na den. S jedním nám dokonce říkali bráchové. Sloužil se mnou tak polovinu všech služeb. Kdyby měl GPS, nemusel to dělat tak nápadně. A tak by se dalo pokračovat.
Do hospod jsem opravdu jezdil jen zřídka. Pokud si pamatuji, nikdy to nic nepřineslo. Jen jednou, a to jsme se opravdu pobavili. Jeden drban vypustil hlídce, které velel naprostý blb a mukl v uniformě v jedné osobě kola u služebního auta. Už jsem to sem, tuším, i psal. U vás to chodilo tak nějak po staru. Zloděj šel i několik kilometrů pěšky, seděl v hospodě a tak dále. Naši jezdili zásadně autem. Pěšky jsem jich zažil jen pár za celou dobu služby. Chlastali spíš u někoho doma. Pohyb hlídek se sledoval. U výslechu nám několikrát říkali, kam a v kolik hodin obvykle jezdíme. Nikdy s tím nikdo nic nedělal. Relativně velké procento vloupaček byla nafta ukradená přes zámky. To se dělalo zásadně autem. Táhnout kanystr nafty i několik kilometrů pěšky je řehole. U nás byly třeba tebou zmíněné 3 vloupačky za noc veliká vzácnost. Chaty se hlásily většinou o víkendu přes den. Jinak je málokdy někdo zjistil před 7 ráno, kdy otevíraly první obchody. Stačilo pár minut počkat na novou směnu a poslat jí. Fabriky měly zhusta noční. Věci se prodávaly v bazarech ve velkém městě. Bylo tam menší riziko odhalení.
Teď to mají místní docela jednoduché. Takové ty typické vloupačky do obchodů a trafik dělá všechny jedna smažka. Třeba rok je relativní klid (podle toho, kolik vyfasuje) a pak je jen otázka, za jak dlouho ho dopadnou, protože je pořád na pohybu.
Chránění drbanů není jen výsada vedoucích. Nedávno jsem se dozvěděl, jak vysoko je ceněn jeden, který už měl dávno sedět. Jeden dotyčný ho přes svoje kšefty dostal tam, kde ho potřeboval mít a on teď jen dává pozor, aby měl dobrodinec klid na práci. Je to všude. To si nevybereš.
Při 10 nočních se nediv, že se nikomu nikam nechtělo. Kolik vás vůbec bylo na oddělení? To ty noční snad sloužila jen polovina lidí nebo vám šéf hodně přál a dával víc hlídek.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:00:35 24. 10. 2014
default.png
SANTIAGO-SAN [2014-10-24 10:37:11]: JPP, bav se konkrétně. To je myslím už blbost. To managery asi nezajímá.
To už bych se nechal raději poslat pěšky, zalezl bych si do svého auta a nazdar.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 10:37:11 24. 10. 2014
default.png
HAMMER [2014-10-23 18:18:59]: To co říkáš v první části je oficiální verze, myšlenka dobrá. Teď sem dokonce slyšel že nějaký šikovný důstojník si stáhl pohyb hlídky za celou noc a když někde v obci jeli více než 50 tak je chtěl flastrovat...No kluci se naštěstí nedali a ustáli to, jen už to, že to někoho napadlo je špatně...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:18:59 23. 10. 2014
default.png
SANTIAGO-SAN [2014-10-20 21:37:31]: GPS vynikající věc, ale ne v rukách zločinců, kteří chrání drbany a velí tě do služby. Na GPS by normální vedoucí viděl, jak aktivně ten který polda se středoškolským vzděláním sám ve svém rajónu maká. GPS by sloužilo k určení jeho polohy OD při vysílání posil, zranění policisty, pronásledování pašíka atd atd. K čemu slouží u PČR? Buzeraci aktivních poldů, kontrole pohybu hlídek a klidu drbanů v akci...

Na denní jsem v půl osmé vypadnul a v sedm večer se vrátil, měl jsem tolik co na práci, že jsem to stejně nestíhal. Na noční záleželo, koho jsem dostal, ale většinou se kolegům nechtělo, byli takoví, kteří ani nevylezli z auta za celou noc atd atd. Ráno samozřejmě "rana" někde v sámošce atd. a ještě mě ti "vláčnější na práci" říkali, že ty průsery přivolávám, nebyl jsem schopný jim vysvětlit, že když neděláme co máme dělat, aby byl ráno čistý stůl, bude prostě ráno průser. Že to mám vyzkoušené a vysledované.

Dostat jak tak slyším dnes GPS, do měsíce jsem na chodníku.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 21:37:31 20. 10. 2014
default.png
HAMMER [2014-10-20 19:42:44]: Jen chci upozornit že spousta věcí se už nedá dělat tak jak říkáš, protože poměry u policie jsou prostě jiné, gps v autech, ručních vysílačkách apod...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 21:36:09 20. 10. 2014
default.png
HAMMER [2014-10-20 19:42:44]: Ona je jedna cesta, mít dobře napsanou instruktáž, kdy např. od 22:00 do 23:00 se máš pohybovat v místech kdy každý je na jednom konci rajonu a pro jistotu ještě v nějaké ulici uprostřed rajonu, pak ať jsi kde jsi, vždy přejíždíš do místa dle instruktáže :-D a nikdo nemůže říct ani popel... Jen vím že ne všude je to jako u nás a je to tam přesně jak popisuješ ty..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 19:42:44 20. 10. 2014
default.png
SANTIAGO-SAN [2014-10-19 21:47:07]: Tak jasně, za mě ještě GPS v autě nebyla.

V tom případě už je to jasné úplně. Drbani naprosto přesně vědí, kde hlídky jsou. Když to jednak sami plánují a pak kontrolují na GPS, no zkuste něco dělat mimo odklizení se na DBA a KB.

Kudla, Santi, a to mě chceš říct, že takového šaška zmrdům tě baví dělat?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 21:47:07 19. 10. 2014
default.png
HAMMER [2014-10-19 08:09:48]: Dnes tě chroust nevyloupne, ráno přijde k PC, sjede si pohyb tvé gps, srovná si to s instruktáží a pak vyvozuje důsledky. Jak říká veteran, DBA A KB na 1. místě. Odjet se smí pouze na nápad...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 08:09:48 19. 10. 2014
default.png
VETERAN2 [2014-10-17 23:32:18]: K dcerce: ale kudla, jde o to, že si zvykla na prachy a ví, že si je musí vydělat a bere cokoliv. Už se o ni starat nemusím, aby se neflákala. Jsem tím pádem značně "nafouklý" tatík. Hrdostí.

Ke konkurenci: jak píšeš, přestalo se naprosto tady v těch oborech kde se maká rukama i hlavou rozlišovat, kdo má kolik roků. Mladí prostě nejsou. Čím to jde dál a dál, tím víc odpadá takových těch šolíchalů, pokud bude zdraví sloužit, to pětadevadesáti se v tom asi budu hrabat... :D

No a ten konec: asi dvacetkrát jsem psal přesně to samé, co píšeš ty. Já jsem byl v tom systému škodná, prostě je to tak.

Jinak o hospodáš píšeš o něčem, co jsi nikdy nemohl dělat, protože by jsi otočil s názorem úplně jinak. To jsou jen tvoje teorie kámo. To fungovalo naprosto jinak. Chce to poslat KB a DBA doprdele (si důvod vymysli jako četník, ne?)
a loupnout hospody: kdo, kde, obsluha, důvěrníci, drbanům sdělit, že dneska neé.. a uvidíš, co jsi dosud neviděl.

Ukazovat ti to zcela určitě už s kolegou nebudeme, nezbývá než to sám zkusit. Nočních do měsíce jsme mívali jak píšeš od osmi do jedenácti.

Právě že jsme měli rádi klid, ne jet ráno v šest na tři vloupačky a psát to do tří do odpoledne.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 23:32:18 17. 10. 2014
default.png
HAMMER [2014-10-17 06:12:53]: Co by si hledala, když už jednu nějakou dobu má. To jako myslíš, že jestli se vrátí domů, bude si muset do měsíce najít ještě jednu? Rád věřím, že tvoje děti už pracují. Dělají si zásoby na horší časy, které je ve tvém domě dozajista neminou. Abys nedostal z lakoty oubytě.
Teď chvíli vážně. Pravda je, že bez tlačenky nebo původu můžou na lepší místo zapomenout a tím, že někomu pošteluješ zadarmo kotel, ho asi neobměkčíš. Taky dobře píšeš, že konkurence ubývá a to je dobře třeba pro generace, které jdou do let a ještě něco umějí. Když jsem začínal pracovat já, byl padesátiletý člověk skoro bez šance něco sehnat, pokud přišel o místo. Dnes je to lepší. Je menší nezaměstnanost. Mladí už toho teď, snad vyjma vyučených CNC obráběčů, programátorů a jiných podobných profesí, moc neumějí a to ještě není nic proti tomu, co čeká ve školách.
A teď do tebe zase trochu porýpu. Tvoji kolegové měli pravdu a protože jim to politicky myslelo, přežili a slouží do teď. Kriminalitu si hýčkali, aby jim nevzali aspoň to rizikové. Stát má takovou policii, jakou si zaslouží a když si neuvědomuje její význam, musí mu ho připomenout. Prostě drží kriminalitu v rozumných mezích, aby zdůvodnili svojí důležitost. A ty jsi jim to kazil.
Když jsi jim hlásil, že nebudeš na bodě, nebouřil se proti tomu nikdo? U nás, když jsi nebyl chovný, by kontrola hospod nebyla důvod, abys někde nebyl. Možná jedno varování a pak by to někdo řešil. Navíc se pořád nemůžu ubránit dojmu, že vaši pašíci byli idioti. U nás stačilo, aby ses objevil na jednom místě v hospodě a když tam seděl ten správný člověk, za chvíli věděli na druhém konci revíru, že je tam čistý vzduch, protože si hlídka honí triko o 20 km jinde a je jen jedna. Kolik jste mívali nočních do měsíce? Při 10 byl každý rád že měl klid a že ráno dokázal dojet na základnu a nikde to neopřít.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio