Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Názor na spolehlivost služební zbraně CZ 75

Zajimal by me vas nazor na sluzebni CZ 75,kvalita,zpracovani,ale hlavne spolehlivost?????U tehle zbrane obecne plati,co kus to original.
JIRI :: Datum založení: 26. 10. 2008 :: celkem 64 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu STRIZLIVEJ 22:53:55 17. 08. 2012
Střízlivej.jpg
400 nábojů za rok je fakt málo. Já osobně jich vystřílím hrubým odhadem okolo 2-3 tisíc. Nevim, přesně jsem to nikdy nepočítal. Beru ji na různé závody (služební účast - na soukromé mám jinou) a tam, včetně tréninku fakt vystřelené náboje nepočítám.
Nicméně je fakt, že "hliníkový" rám a velikost této zbraně má něco do sebe při zpětném rázu. Je to daň za váhu a kompaktnost. Ikdyž jsem si teď vzpoměl na bývalou CZ 82 - menší zbraň s menším pouzdrem. Nicméně zpět ke kompaktu. S ním se dají nastřílet velmi slušné výsledky i navzdory tomu, jaká je.
Co se však týče kvality, zde bych nadhodil jeden fakt, nad kterým je třeba se aspoň trošku pozastavit:
je krátká služební zbraň (nejen v ČR pistole) policisty nebo vojáka určena ke každodenímu (nebo aspoň každotýdennímu) sportovnímu střílení ?? Není ! Služební zbraň běžného policisty (služba pořádkové a dopravní policie, příp. SKPV) je až ten poslední nástroj (DP, případně samotné použití), který by měl policista použít. Sami si uvědomte, kolikrát jste použili tonfu, teleskop, kasr, pouta nebo jen svůj slovní um, případně hmaty a chvaty. Rozhodně častěji, než svou služební zbraň. Proto už v minulosti bylo počítáno s tím, že na služební zbraň není třeba klást bůhvíjaké náročné požadavky. Od toho se také odvíjela kvalita. Policista (popř. četník) svou KSZ (krátkou střelnou zbraň )používal jen ve vyjímečných situacích a někdy se stávalo, že ji nepoužil i několik let. Tak jako já. Já ve službě ještě nemusel střílet. A to už sloužím přes 10 let. (netvrdím, že jsem ji na svou obranu nikdy nevytáhl, ale nikdy jsem na člověka ani zvíře - i to už jsem zažil - nestřílel). Veškerá střelba byla vždy na střelnici.
To samé vojáci. Hlavní zbraní vojáka byl samopal, později útočná puška. Jen důstojníci, popř osádky vozidel měli pistole. U důstojníků taktéž nebylo počítáno s tím, že se poženou do útoků jako běbžný pěšáci. Tyto zbraně by se dalo říct spíše působily jako psychologická podpora, než něco, žím by se dalo útočit. Spíše se nouzově bránit.
Ano, dnešní zbraně jsou na tom daleko lépe. Již nestačí jejich životnost v řádech několika stovek ran, ale jejich životnost je o něco výšší. Ikdyž na druhou stranu nijak závratná.
A za další: tvar a ovládací prvky, které jsou stejné pro každou pistoli musí sednout několika tisícům rukou, které mají různou velikost ? No, tak to je umění. Prostě nemožné.
A co se týče to railu na svítilnu, který je buď velký, nebo malý ? Jednoduché vysvětlení:
Zadavatel zprvu žádal připevnění jedné svítilny a při výrobě zadal požadavek na jinou svítilnu. V tom by nebylo nic divného, ale problém byl v těch svítilnách. Každá totiž měla jiné rozměry, ikdyž minimální. Ale v tom je jádro pudla. Já osobně svítilnu nepoužívám a nikdy jsem ji na své zbrani neměl, takže mě osobně mi to je jedno. Nicméně jsem tím chtěl vysvětlit, proč to jde někdy dobře, někdy špatně. Protože ty zbraně jsou z jiných výrobních sérií, kdy je výrobce vyráběl podle požadavku A, který zadavatel po nějaké době změnil na požadavek B. Tož asi tak :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 18:34:32 16. 08. 2012
Chip.jpg
To střízlivej a ostatní. Těžko soudit zbraň, ze které vystřílíte 400 nábojů za rok. To je něco podobného, jako kdyby jste chválili spolehlivost auta, se kterým najezdíte 1000 km za rok. Chleba se láme až od cca 10000 ran. Už jsem to psal o pár řádků níže, ale musím to zopakovat: 1)chování zbraně při střelbě: není nejlepší. (Je to daň lehkého hliníkového rámu, který v dnešní době na rozdíl od plastu, u služebních zbraní, skoro nikdo nepoužívá) Frčí spíše plasty, protože pohlcují zpětný ráz. 2)Vypouštěč bicího mechanismu: To snad vymýšlela nějaká bluma, protože pokud chytnete zbraň vysokým uchopem a máte trošku větší packym dochází k permanetnímu vypouštění bicího kohoutu.3) Veškeré pružiny na zbrani: To si z nás Česká zbrojovka snad dělá legraci! Zkuste schválně rozebrat zásobník a natáhnout pružinu podavače. Zůstane natažená a vůbec se nevrátí do standartní velikosti. Co to je kurňa za materiál!!! Nevěřícím Tomášům osobně přinesu např. pružiny od Wolfa a zkuste udělat to samé. Je to houževnatý materiál který se vrátí do původní polohy. Je pravda, že veškeré pružiny dodáví ČZ externí výrobce, to ale nic nemění na tom, že kvalita je mizerná. 4) Kvalita materiálu: Všimli jste si, jak rychle Čezeťácké zbraně (a obzvláště zásobníky)chytají rez? To je asi také znakem skvělého materiálu a užasné povrchové úpravy...:-) Pokud jde o čepy vypouštění závěru. Nepraskají jen u nějakých serií, praskají všechny. Já osobně ho měním tak dvakrát až třikrát ročně a zrovna tak vytahovač. To že je problematická pevnost hliníkového rámu už ano neřeším, protože se to projevuje většinou od 10000 až 15000 výstřelů a to běžná policejní zbraň bude mít tak za dva miliony let...:-) 6) přesnost výroby: Alespoň pokud jde o rozměry railu na zdroj světla. Každý pes jiná ves, někdy nejdou moduly nasadit, někdy se zase uvolňují, asi podle toho, jak se výrobce zrovna vyspal. Většina četníků ale světelný modul nepoužívá, takže jim to zase žíly netrhá.
A poslední věc. To že se chlapy často nesetkáváte se závadami... Kolik času trávíte na střelnici. Jeden den za dva měsíce? Já jsem tam každý den a řeknu vám, zbrojíř má stále dost práce...
Pro Kropiče: Já o voze ty o koze. Mluvil jsem o vypouštěči bicího mechanismu. Ne o vypouštěči závěru. Ten mi osobně nevadí, protože jsem zvyklej mít prsty přes něj. Nezůstává mi sice závěr vzadu, ale do prázdného zásobníku se v praktické střelbě vůbec nechodí. Řekneš mi prosím, jméno tvého kamaráda střelce? Jestli střílí jako Tyc tak ho myslím budu znát...
To Kr-k. Myslím, že ve vyhazovači nic viset nezůstává. To je taková zbroušená tyčinka, o kterou se opře dno nábojnice po extrakci z nábojové komory a díky tomu nábojnice vyletí výhozním okýnkem ze zbraně ven. Nemyslel jsi že zůstane zachycená drápkem vytahovače?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KRT-K 12:15:57 16. 08. 2012
default.png
Tak asi jsem toho za svou službu (3 roky) nevystřílel tolik, ale nemůžu proti Compactu říct křivý slovo...když netrefím, co mám, je to rukama (ověřeno :-D), ve vyhazovači mi zůstalo viset zatím jen jedno FXo a běhá, jak má...a ani u kolegů jsem při střelbách neviděl nějaký problém...kaýdopádně, až překonám můj odpor k absolvování všech kravinek k získání zbrojáku pro soukromý účely (ano, jakožto policistovi mi to přijde jako kokotina), určitě si Compacta pořídím jako soukromou..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOHN158 08:37:00 16. 08. 2012
john158.jpg
Hoši, Hoši, ČZtu nikdy více..
1) kurva ostré hrany, furt z toho oškubaný ruce
2) váha ty samotný zbraně..
3) mně iritujicí nějaký kohout který mně furt někdo nutí vypouštět.
4) PCOčko v noci a mířidla nejsou vůbec vidět
5) svitilna která při střelbě padá z Reilu pro jejich nadstandartní rozteč..
6) mně se to nestalo, ale kolegovi se zlomil čep - vypouštění závěru..asi byl překalenej..prej se to u určitých seriích stává..
a na tom má viset náš život a zdraví ???
Glock je glock..byl by levnější, spolehlivější a těch doplňků..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRIZLIVEJ 23:35:04 15. 08. 2012
Střízlivej.jpg
Tak co, pánové a dámy ? Jak jste po letech používání vašich služebních zbraní (CZ 75 D kompakt) spokojeni s touto zbraní ??
Já osobně jsem spokojen, protože jsem s ní nezažil žádnou závadu. A to s ní mám vystříleno o stovky nábojů víc, než je psáno v provozní knize :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JAKUB-VILIS 19:53:15 09. 09. 2010
default.png
Pokud jde o moji cz tak sem s ní naprosto spokojen. během všech střeleb které jsem absolvoval nebyla jediná závada (cca 600 rad) co se týče přesnosti na velkou vzdálenost no dejme tomu že máme poměrně hodně nábojů tak že alespoň jednou ze 14 se prostě musíme trefit :D:D já měl a zásobníky štěstí i na zbraň zatím všechno funguje tak že sem za to rád. Je teda fakt že glock je glock ale ta čezeta není zase až tak špatnej krok.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KROPIC 19:54:47 22. 08. 2010
Kropič.jpg
CHIP [2010-08-19 22:03:00]: No právě...v tomto případě má vypouštěč téměř 1/5-inu délky závěru. Konstruktér zřejmě neměl jinou volbu, protože zbraň musela splňovat požadavky i pro malé ruce policejních slečen. Nedávno jsem byl střílet s kolegou, který střílí IPSC na úrovni české špičky (tedy, když se mu zadařilo dokázal na položce porazit i Týceho) a podařilo se mu přizvednout záchyt během střelby a musel znovu spouštět. Prostě ta konstrukce limituje držení v těch mezích, která jsem deklaroval, bez ohledu na to, co je nebo není špatné držení zbraně....mimojiné, můj vlastní a osobní názor je ten, že držení zbraně je velmi individuální záležitost a pokud střelec střílí opravdu kvalitně, byť drží zbraň z jakéhokoliv důvodu netradičním či zvláštním způsobem, tak ji drží rozhodně dobře. Jinak máš ve všem pravdu, ta kvalita materiálu je špatná, ačkoliv se za poslední 2 roky mírně zvedla. Ten krok vybrat CZ za služební zbraň byl v podstatě zachraňující pro české zbrojířství v UB, stejně tak jako současný krok AČR s dlouhýma zbraněma. Buďme v tomto ohledu trochu nacionalisty a kvalitní zbraně si stejně k PČR cestu našly alespoň do speciálních útvarů, kde jejich vytíženost kvalitu potřebuje.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 22:03:00 19. 08. 2010
Chip.jpg
Pozor, prst položený na vypouštěči závěru, zdaleka nemusí znamenat špatné držení. Střílí tak velmi mnoho střelců, praktické střelby, obzvláště pokud mají větší ruce. Vysoko držená zbraň zaručuje kvalitní úchop, při kterém je zbraň při rychlé střelbě sérii ran maximálně klidná. ( bavíme se samozřejmě o přestávkách 0.20 - 0.25 sec. mezi výstřely,) ne o pomalém, mířeném lovení desítek na terči:-) Větším problémem je vypouštěč, který projektoval možná šikovný konstruktér, ale rozhodně nestřelec. Pokud chytneš zbraň maximálně vysokým úchopem, dochází často k vypouštění bicího kohoutu palcem, který je položen přes vypouštěč. To jsou ale věci, které budou vadit sportovnímu střelci, ne běžnému četníkovi. A compact sportovní zbraň rozhodně není. Mimochodem, můj compact má cca 15000 - 20000 ran, prasklý rám a cca 6 x měněný vytahovač a vypouštěč závěru:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KROPIC 22:03:47 16. 08. 2010
Kropič.jpg
Mám měsíc úplně nový Compact. Vystříleno 600 ran - čištěno velmi nepravidelně +- 200ran na čištění. Neměl jsem ani jednu závadu. Zbraň velmi přesná - není problém nastřílet na mez.pi.terč 85 bodů z deseti ran na 25m. Soustřely na vzdálenosti do 7m se při dvojstřelech i rychlopalbě dají udržet v průměru 10cm. Předtím jsem měl Glock 17, se kterým jsem měl obdobné zkušenosti a Glock 26, který byl vzhledem k velikosti trochu méně přesný. Zkoušel jsem CZ 75 DUTY, s kterou mám velmi špatné zkušenosti ohledně soustřelů....nakopává jako kráva a taky se roztahuje tělo zbraně v oblasti kolíku záchytu závěru. Roztáhla se mně o 1,6mm za 1000ran.
Takže resumé......CZ 75D Compact není špatná volba.
Za poslední rok mně prošlo rukama asi 100 policajtů s novýma zbraněma,které jsem mohl velmi detailně pozorovat při střelbě. Z každé zbraně bylo vystříleno +- 500 ran. Jedna jediná zbraň byla zralá na opravu. Pravidelně nestihala vyhodit nábojnici. Závadu jsem blíže nezkoumal, nebyl čas...ale zásobníkem to nebylo, střelcem také ne, takže buď vytahovač, což je nejpravděpodobnější nebo špatný úhel na vyhazovači.
Všechny ostatní závady jsou způsobené špatnou manipulací se zbraní, což je u nováčků samozřejmé. Pravidelně nezůstává závěr vzadu po dostřílení posledního náboje, což způsobí blbě položený palec na páce kolíku záchytu závěru a jeho samovolné spuštění. Nebo podobná, ale opačná závada se závěrem vzadu a plným zásobníkem, kdy si střelec záchyt přizvedne sám opět palcem.
Taky jsem viděl, jak vyskočil čep s pružinou vytahovače během střelby, ale to byla extra rarita.
Jinak nevidím problém pánové....je to jen v nás a v našich rukách.
Jinak CZ UB nemám rád, protože jejich dlouhé zbraně jsou vrchol neprofesionality.....CZ 75 si ovšem neustále drží svoji jakous takous "formu".

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 21:16:39 04. 08. 2010
Chip.jpg
Už se zase nemůžu udržet a probouzí se ve mě Čezetobíjce. Dneska mi při tréninku upadlo z Čz 75 Shadow hledí. Je to 3. měsíce stará zbraň a má odstříleno cca 6000 ran. To je docela záhul, takže by samotné uvolnění hledí nebylo nic hrozného. Ukázalo se ale, že závit v hledí je špatně vyříznutý, takže v se nedá dobře dotáhnout a bude se uvolňovat neustále. Prostě špatně vyrobené hledí. Jde o zbraň z americké produkce, která je o dost kvalitnější, než běžná česká produkce. ( o problémech s minulým Shadowem, který se sypal doslova jako domeček z karet, jsem už psal v jiné diskuzi.)
Proč sakra není Česká zbrojovka schopná zajistit trošku vyšší kvalitu? Zbraně jsou to pěkné, přesné, se skvělou ergonomii, ale zpracování a hlavně použité materiály jsou děsný. Hlavně malé díly, jako pružiny, táhla, zásobníky, které dělají subdodavatele.
Co se týká závady u Compactu: Je důležitý přesně vědět o jakou závadu přesně jde. "Zasekávající se náboj", je široký pojem a nikdo z něj nebude moudrej. Pokud se náboj zasekává při zasunování do nábojové komory a dělá to jen jeden zásobník, je patrně chyba v podavači zásobníku, nebo je slabá zásobníková pružina. Pokud je problém s extrakcí nábojnice z nábojové komory, problém bude ve vytahovači, nebo jeho odpružení. Pokud není problém s nábojnící, ale závěr zůstáva vystaven v zadní poloze, stačí vyměnit pružinu vypouštěče závěru. Nejjednoduší bude přestat po vzniku závady střílet, neodstraňovat ji a ukázat zbraň bojaři s tím, že se ti to stává pravidelně. Ten by měl ze stavu zbraně poznat o co jde a zbraň dát zbrojíři k opravě. (Pokud teda ten bojař za něco stojí a není vhodný jen na buzeraci za špatně vyčištěnej kvér.:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio