Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Názor na spolehlivost služební zbraně CZ 75

Zajimal by me vas nazor na sluzebni CZ 75,kvalita,zpracovani,ale hlavne spolehlivost?????U tehle zbrane obecne plati,co kus to original.
JIRI :: Datum založení: 26. 10. 2008 :: celkem 64 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu CHIP 18:38:38 23. 08. 2012
Chip.jpg
A dost řečí!!! Všichni co tady diskutujete o pistolích! Kdo z vás pojede tuto sobotu 25.8. se mnou do Českého Krumlova na IPSC! Všichni kolegové střelci mi vypadli a jet sám 200 kiláků z Prahy do Krumlova je sebevražedné. Takže potřebuji zaplnit auto! Ukažte lidi že dokážete víc než mlátit prázdnou slámu...:-((( Odjezd 25.8. z Prahy cca v sedm ráno!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 18:35:08 23. 08. 2012
Chip.jpg
To střízlivej... Dovolím si s tebou nesouhlasit.Na policejní komplet (zbraň a náboj) je kladeno mnoho požadavků, které by měla splňovat. Přes spolehlivost, snadné a protistresové ovládání, vysokým zastavující účinek,nižší průbojný účinek, až po střelbu na vozidlo, protivníka krytého lehkou neprůstřelnou vestou, atd. Proč? Protože je to jediný prostředek, který ma policista na ulici k dispozici! Je krásné, že je ke střelbě na pneumatiky vhodná brokovnice,pro střelbu na střední vzdálenosti útočná puška a na dlouhé vzdálenosti odstřelovací puška v ráži 338 Lapua, ale dokud ji nebude mít běžný policista neustále k dispozici,(což je nemožné) bude si muset vystačit s běžnou krátkou zbraní. No a na konstruktérské invenci je, vyřešit všechny tyto problémy a vyrobit zbraň pokud možno co nejuniverzálnější. Ať již vhodnou ráží, popřípadě vhodným druhem náboje. Pokud by jsme se smířili s tím, že pistole je určena pouze k zastavení útoku živé síly, mohli by policisté venkoncem být vyzbrojeni ještě Čz 27 v ráži 7.65, protože nakonec ten útok zastavíte i něčím v ráži 22 short.:-)
Pokud jde o CZ 82 v ráži 9 mm makarov, je třeba přiznat, že jde již o zbraň za horizontem. Ať již obsluhou, použitým a dostupným nábojem, životností, atd. Že se s ní dá stále dobře nastřílet, není žádná odpověď. To jde při troše dobré snahy i píšťalou, nebo mušketou...:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRIZLIVEJ 12:48:34 23. 08. 2012
Střízlivej.jpg
P.S. i mířidla (jejich velikost a čitelnost) dělají své :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRIZLIVEJ 12:46:48 23. 08. 2012
Střízlivej.jpg
Jak to vysvětlím ?
No zkusím to:
každá z těchto zbraní se jinak drží. Má jiný tvar úchopu. Jasně, že se drží hlavní dopředu, ale o takových hovadinách tu diskutovat nebudu. Myslím tím, že i malá změna držení je znát. Třeba takový Glock 4 Gen. má výměnné hřbety pažbiček. A to pro různé velikosti rukou. Pi vz. 82 a spousta dalších, včetně naší CZ 75 compakt ji nemá. Diskuzi jak je to dobré nebo ne záměrně vypouštím, neboť už tak jsme mimo původní téma.
Takže někomu sedne tvar 82-jky, někomu 75-tky a někomu to až tolik nevadí a sednet mu obojí. Mě osobně pasoval i sklon Pi vz. 27 (kterou jsem několik let vlastnil).

Za další střelivo. Náboje 9 mm Luger jsou dodávány z naší muničky Selier & Bellot a jsou v rozhodně vyšší kvalitě, než ta sorta, co se dodávala do 82-jky. V ní (82) se používaly náboje jak české - dva různé náboje (klasické S&B olověné s mosazným pláštěm a pak české náboje vz. 82 se střelou ze spékaných ocelových pilin). A pak tu byly náboje ze sovětské, později ruské výroby. Jejich náboje měli ocelové jádro, které však bylo již od výroby vychýleno z osy. Proto tyto náboje lítaly nekontrolovatelně jak si chtěly a s těmito náboji bylo absolutně nemožné zbraň nastřelit na vzdálenost již cca 25 metrů. Krabičky s náboji, které se dostaly policistům na střelnici byli v některých případech domíchané, někdo střelec vedle tebe střílel českými néboji, a ten druhý zase ruskými.
Takže je jasné, že z jedné zbraně se nemohl nastřílet stejný počet bodů v terči s různorodým střelivem, protože každé mělo jiné balistické vlastnosti.

Za další psychologický efekt. Jestli jsi od prvopočátku měl odpor k této zbrani a pěstoval jsi ho, je jasné, že jsi díky tomu odporu už před samotnou střelbou podvědomě věděl, že se netrefíš a tak se i stávalo.

Takže já osobně jsem i přes tyto nedostatky střílel rád a trefoval jsem se. A proč ? Protože když jsem si vybral jen náboje S&B - celopláště. S náboji vz. 82 nebo s ruskými jsem také střílel, ale zbraň jsem "měl nastřelenou" jen na jedny náboje. Ostatní jsem bral jen jako tréninkové k ovládání zbraně.

Co se týče služby, tak dle mého tyto náboje přesto (asi až na naše vz. 82) splňovaly svůj účel. A ten je ochrana života policisty. Že neprostřelily točící se pneumatiku ? Odrážely se od šikmého čelního skla ? A copak je na tom 9 mm Luger lépe ?? Na prostřelení pneumatiky nebo čelního skla je vhodná jiná zbraň. Třeba brokovnive, nebo kulovnice. Ale to už je o něčem jiném. Primárně je služební pistole na okamžitou ochranu proti útočníkovi např. s nožem, či jinou obdobnou zbraní (třeba i krátkou střelnou). Použití střelné zbraně by mělo být až to poslední a služební pistole jsou koncipovány primárně pro použití proti živé síle - člověku či zvířeti. Ne proti vozidlu a pod. Názorů na vhodnost náboje tohodle či jiného je tolik, kolik je lidí.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:06:43 23. 08. 2012
default.png
STRIZLIVEJ [2012-08-23 00:18:30]: Ty, já si o sobě při té své "úspěšnosti" střelby z dvaaosmdesátky myslel ještě horší věci, tomu věř. Ta mi brala naprosto veškeré sebevědomí střelce. Pamatuju si, že když jsme byli v Brně na střelnici kde jsi přímo viděl kam to lítá, tam jsem nastřílel všecko, nesla mi silně vpravo dole. Tak jsem to zvednul vlevo nahoru. Jenže po pár střelbách kde jsem neviděl kam to lítá a na různé vzdálenosti jsem se dostal zase na svoje dno.
Střelivo používané do těch zbraní jsme chtě nechtě museli studovat, tzv. zastavovací efekt je fáma, zato se to dokázalo odrážet od šikmého čelního skla, od točící se pneumatiky....A ne jednou. Nebyly to ojedinělé výbrky nevhodnosti pro policejní použití.
Pistole má zcela určitě hladký vývrt, tři hlavně složené v jednu. Jaksi jsem ji hodně často tak nějak musel pucovat.
Jo s tou pojistkou máš recht, ale zbraň střílela i přes ni a nakonec ji kvůli tomu stáhli ze služby, teda oficiálně.
Pokud se týká přesnosti střelby a příčiny ve střelci, jak teda vysvětlíš ty naprosto rozdílné výsledky střelby z tohoto dárečku a ČZ-75D?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRIZLIVEJ 00:18:30 23. 08. 2012
Střízlivej.jpg
No Hammere, že jsi z CZ vz. 82 netrefil nic dle mého slušně řečeno vypovídá o tom, že jsi na ni "neměl buňky". Viděl jsem sice jen pár desítek střelců - kolegů, ale každý s ní nastřílel aspoň něco. Co se týče zastavovacího účinku a přesnosti střel, tak ti doporučuji nastudovat nějakou historii o nábojích 9mm Makarov. Vzhledem k tomu, že toto vlákno je o CZ 75 compakt, nebudu to dále rozebírat. Já sám jsem si však Makarova pořídil "na osobku". Ale ne Pi vz. 82, ale ruského (sovětského) Makarova (kvůli rozměrům zbraně a vlastnostem náboje).
O neznalosti Pi vz. 82 svědčí tvoje tvrzení, že tato pistole má hladkou hlaveň. Mimochodem, víš k čemu jsou ty vůle ? A za další, tvé tvrzení, že to nemělo pojistku ve mě vzbuzuje pochybnost, jestli jsi ji nedržel v ruce jen 1x nebo 2x. Nechci tě tu nijak shazovat, ale pojistku ta zbraň opravdu má.
Takže pokud se vrátíme k původnímu tématu, tak za sebe říkám, že mě osobně funguje dobře a ani v mém okolí jsem nezaznamenal nějaký vážnější problém. Co se týče přesnosti, tak vše bylo vinnou článku mezi zbraní a podlahou :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 22:59:17 22. 08. 2012
Chip.jpg
To Hammer: Jenže dodával "a budeme i po něm..." :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 22:53:06 22. 08. 2012
default.png
CHIP [2012-08-22 22:48:28]: Neser tady furt s těma nevlasteneckýma řečma! :D :D

Víš co říkal K.H. Borovský? "Byli jsme před Rakouskem..." no a teď je Rakousko před náma! :D My dokonce bereme zbraně od Taliánů a Rakušáků!!!!!! Sodoma a nábojová Gomora.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 22:50:33 22. 08. 2012
default.png
CHIP [2012-08-22 22:41:28]: To jsou ti, co pořád naivně věří, že ještě něco umíme. Catani, pojď se mnou chvíli montovat elektriku a uvidíš, v jakém stavu je české stavebnictví. Nebudeš věřit vlastním očím. :D Práce mám neúrekom krize nekrize a každý den jinší durch, jo, pivo máme pořád skvělé. Co ještě?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 22:48:28 22. 08. 2012
Chip.jpg
Jen tak mimochodem, pane realisto. Vysvětlíte hlupákovi snílkovi ještě jeden dotaz? Pak už nebudu otravovat. U nás na školním policejním středisku, jsem jeden z posledních z 25 instruktorů co používá compacta. Je to kvůli tomu, že IPSC střílím se Shadowem, takže jsem zvyklý na držení ala CZ. Jinak všichni co mohli, přešli na zbraně jisté rakouské zbrojovky. To jsou všichni střelectí instruktoři takový zabedněnci a snílci? Nebo je to tím, že si nepřečetli onu dokonalou recenzi...?:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio