FS2 [
2011-04-01 21:28:16]:
:-) Nechci se hádat, ale souhlasit nemůžu. Jedinou rozumnou cestou je, aby starosta měl možnost práci PČR (a využívání sil a prostředků) na teritoriu své obce kontrolovat (upozorňovat na nedostatky), což je ale při troše dobré vůle dost dobře možné už podle současné legislativy.
Navíc pokud se obci nebude hospodaření PČR líbit, prostě přísun prostředků např. pozastaví.
Jinak u MP (obce) Tvé obavy rozhodně platí taky, né že né...např. v případě nákupu radarů či jiného vybavení (znám i případy motorových vozidel) toto občas leží na obcích nevyužíváno, resp. je využíváno zcela neúčelně, nebo naopak je využíváno za každou cenu...tedy k buzeraci slušných občanů, protože o nasazení sil a prostředků rozhodují komunální politici-naprostí neodborníci, kteří se často snaží plnit obecní kasu za každou cenu (a to jsem napsal velmi slušně).
Znám obce (územní celky), kde mám zcela jednoznačný dojem, že např. použití motorových vozidel se řídí zcela jinými potřebami (potřebami jiných), než jsou potřeby občanů.
Co se týká stability navrhovaného systému...stačí se podívat, jak se kolikrát po volbách (a nejen po nich, klidně i v mezidobí) najednou otočí o 180 stupňů na radnici kormidlo...
Metropolitní policie a jí podobné způsoby řešení problematiky veřejné bezpečnosti a pořáku nejsou v českých podmínkách komplexně uskutečnitelé, jejich princip by dobře fungoval jen někde (tam, kde je slušný starosta s ustálenou politickou podporou, navíc odborně se orientující v problematice, aby poznal, kdy na něho okolí šije boudu, ale kolik v ČR takových najdeme, že...).