Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Wachpolizei – saská odpověď na migrační krizi (REDAKCE)

Wachpolizei – saská odpověď na migrační krizi
Saská Wachpolizei
Foto: polizei.sachsen.de

Neustávající proud uprchlíků z válkou zmítaných oblastí, stálá hrozba uzavření a střežení státní hranice či nebezpečí teroristických útoků kladou stále větší nároky na všechny bezpečnostní složky. V Sasku se zvyšující potřebě mužů a žen v uniformě rozhodli čelit pomocí nově zřízené bezpečnostní služby – Wachpolizei.

Autor: Petr Klinovský
Publikováno: 08. 04. 2016
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu VETERAN2 20:41:34 08. 11. 2017
default.png
PETR-KLINOVSKY [2016-04-17 14:14:10]: Tak už je to tady. https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/454374-arabske-rodinne-klany-se-pokousi-infiltrov... Šándor je opravdu odborník na slovo vzatý.
Už přišli na to, na co jsou menšiny u policie. Psal jsem to už před rokem. A tys nevěřil zkušenému.
Označil jsem Wachpolizei za Volkssturm. Proti kolegům v Berlíně to bude brzy elitní útvar. Nevím, proč dělají problémy s němčinou, když v Berlíně to nevadí.
Vůbec si nemusí dělat starosti s protiteroristickými opatřeními. Ve správnou chvíli bude největší riziko potkat policajta.
Bismarck by se nestačil divit, kam to Prusko dotáhlo.
Před nedávnem psali, že zatkli příslušníky ozbrojených složek, protože přípravovali to nebo ono proti státu, poslancům nebo kdoví komu ještě. To se dělo naposledy asi za Hitlera. Německo musí být v úžasném stavu.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 21:18:05 18. 07. 2017
default.png
Problémy s náborem jsou všude a důvody jsou všude stejné. Především slabší fyzická a psychická úroveň uchazečů, ale také úsporná opatření minulých let a zhoršující se bezpečnostní situace v Evropě. Co se týče příslušníků Wachpolizei, tak s nimi to saská policie už vymyslela a v listopadu nastupuje první ročník speciálně upraveného základního kurzu pro policisty (poddůstojnický směr), který bude zkrácen z 2,5 roku na 2 roky. Předpokladem pro nástup je absolvování fyzického přezkoušení, lékařská prohlídka a minimálně jeden rok služby u Wachpolizei.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:32:57 10. 07. 2017
default.png
Zaznamenal jsem, že některé ze starých zemí EU mají i přes relativně dobré platy policistů problémy s náborem. Ve Francii volili Národní frontu a tak dále. Možná budou Sasové ještě rádi zařazovat Volkssturm mezi řadové.
Jinde zase přesčasy a přesčasy.
Něco o tom, co zbylo ze sociálního ráje. Švédové to nikdy vysílat nebudou. Tak musí Norové. http://avpixlat.info/2016/05/09/norsk-tv-rapporterar-fran-svenska-fororter/. Bohužel v původním znění s titulky. Ale vcelku zajímavé.
Demokracie na postupu.




Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 07:18:09 05. 11. 2016
Chip.jpg
DAX [2016-10-25 01:55:41]: Vlastenecké noviny? To je nějaký impaktovany casopis? :-) :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 01:55:41 25. 10. 2016
dax.jpg
Že by se konečně ledy hnuly s celou tou blamáží v EU?
http://www.vlasteneckenoviny.cz/?p=172850

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 23:06:11 26. 08. 2016
default.png
PETR-KLINOVSKY [2016-08-26 15:09:18]: Přidávání potřebným je normální, ale v tomhle státě je policie sice na jednu stranu potřebná, ale je jaksi nežádoucí, aby byla i akceschopná, takže se nikdy dobře mít nebude. Přidání pár stovkám policajtů není pro kasu nijak zvlášť náročné a politický cíl, aby se nerozpadl reorganizovaný útvar, to splní. Jinak je každému úplně jedno, kolik toho vyšetří. Možná čím méně, tím lépe. Laube dostane další metál nebo frčku a dobrý. Tvůj příspěvek je známka toho, jak rychle veřejnost zapomene.
V lágrech, kde hlídá Wachpolizei, ta komunita je. To víme oba. Nevím, jaké může být větší riziko než to, že je v pár lidech na směně jen mezi uprchlíky. Wachpolizei nezajímá, kolik jich kde běhá po ulici. Za směnu jích potká víc, než policajt na ulici v nejzamořenějším městě Bavor.
A to bydlení. Opravdu netuším, co je na mé interpretaci tak specifického. Možná zkušenost, která tobě evidentně chybí. Optimisticky předpokládám, že dokončí výcvik. Pak jim bude úplně jedno, jak daleko je to do výcvikáče. Rozhoduje pracoviště, rozvržení směn a tak
dále. Když je vedoucí blb, vyjde ti podle českého zákona taky jeden volný den za týden. Když je dobrý, máš 8 nebo 9 šichet za měsíc. Je to jedno. Očekával bych informaci, mají u každého lágru ubytovnu za tolik a tolik. Nebo nevím, zjistím.
Porovnání výše platu je samozřejmě lepší pro Sasko. Jestli nepřidali ostatním, je to jednoznačně varování. Ostatně. Pokud dosud probíhá nábor tak malého počtu lidí, o něčem to svědčí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 15:09:18 26. 08. 2016
default.png
VETERAN2 [2016-08-25 22:50:20]: No, tohle mi nějak uniklo, ale evidentně to funguje, tak proč ne. Stejně do budoucna nebude mít policie jinou možnost než zvyšovat platy. Armáda a ostatní složky nabírají jako zběsilí a hodně lidí, kteří jsou použitelní, si brzy spočítá, že v armádě budou mít v poměru cena/výkon daleko lepší podmínky, než jim dokáže nabídnout policie. Někdo tomu říká úplatek od státu, ale je normální přidat lidem, které potřebuji. Pokud se to vztáhne na Wachpolizei, tak sice regulérním policistům asi nepřidají, ale přinejmenším se začnou navyšovat stavy, což lze také považovat po letech odbourávání tabulek za úspěch.

Pokud jde o rozdíl Bavorska či Saska, tak je např. v tom, že Bavorsko Wachpolizei odmítá. Sasko a Bavorsko je také rozdíl pro toho, kdo bydlí v jakém pohraničí a samozřejmě každý si musí rozmyslet, zda chce dělat policistu raději v Bavorsku, kde je velká muslimská komunita a tím i větší šance útoků a nebo v Sasku, kde je číslo migrantů zanedbatelné (mají jich asi 11000) a jednolitá komunita zde v podstatě neexistuje. A samozřejmě bydlení po ubytovnách je pouze Vaše specifická interpretace a zpochybňování za každou cenu. Např. do výcvikového střediska saské policie ve Schneebergu je to z Ostrova 57 minut jízdy a z Kraslic dokonce pouhých 45 minut jízdy. Pro člověka ze západních Čech rozhodně lepší než jezdit do Prahy nebo dokonce na Moravu - o platu a ostatních podmínkách služby ani nemluvě.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:50:20 25. 08. 2016
default.png
PETR-KLINOVSKY [2016-08-22 16:52:39]: To si toho moc nepamatuješ. Nedávno slíbili právě 5000 těm, kteří budou postiženi reorganizací UOOZ. Už to nabídli i jiným podobným útvarům, aby jim lidi neutíkali. Příplatek za mlčení. Takový úplatek od státu.
Dobrá zpráva je to jak pro koho. Pokud nepřidali i ostatním složkám, je to spíš varovné znamení.
Když už má Čech dojíždět a bydlet někde po ubytovnách, už asi není velký rozdíl, jestli bydlí v Bavorsku nebo Sasku. Jen ten plat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 16:52:39 22. 08. 2016
default.png
VETERAN2 [2016-08-21 22:23:12]: To je možné, že jim zvedli plat pro nedostatek uchazečů, ale v každém případě je to pro ně dobrá zpráva - kdy slyší český policista, že mu jen tak navýší plat o 5000? Přestupy k normální policii mohly začít jen těžko, když tuto nabídku je možné využít nejdříve po roce služby u Wachpolizei a máme srpen...


MICHAELS [2016-08-22 04:17:51]: S tím učením máte jistě pravdu, ale tak to záleží především na tom člověku, jestli se na to jazykově cítí. Taky asi záleží na tom, co všechno se mohou za 3 měsíce naučit sami Němci... Co se platu týče, tak bych dovolil oponovat. Třeba na západě nebo v Bavorsku se možná jedná o spíše nižší průměr, avšak v Sasku jsou 2100, respektive 2300 docela pěkné peníze. Je potřeba zde vidět příplatky a taky to, že německý daňový systém je rozdílný, takže s dobrým daňovým poradcem můžete na konci roku dostat i celkem hezkou částku. Rovněž znám osobně člověka, který v Drážďanech dělal u bezpečnostní agentury a o 10 eurech mohl jen snít. Brali 9,20 na hodinu hrubého, přičemž plat u Wachpolizei dělá v průměru bez příplatků cca 13 euro/h na škole a 14,3 euro po škole. To vůbec není špatný plat. Kvalifikovaný dělník či řemeslník si jistě dokáže vydělat stejně nebo i víc, ale samozřejmost to v Sasku také není. Rozhodně si myslím, že se to (i při rozdílné výši výdajů) např. s policistou ve 3. TT nedá vůbec srovnávat. V případě přechodu k normální policii pak policisté automaticky dostávají např. i příspěvek na dítě, který snad začíná okolo 160-180 euro atd.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MICHAELS 04:17:51 22. 08. 2016
default.png
Abych upřesnil to martyrium - pro Němce to tak obtížné nebude, ale pro Čecha, pokud opravdu perfektně nešprechtí, marast..snad mi dají za pravdu ti, kdo se ke zkouškám učili zákony, vyhlášky atd..(takže každý kdo má řidičák), že i v našem rodném jazyce to bývá peklo..
..pro srovnání,práce hlídače nebo ostrahy začíná od 10-12 € hrubého na hodinu, to je totožné s platem začínajícího policisty. Jsou i další nabídky s čistym přijmem 1500 a to bez profi NJ. a učení, právě jak píše Petr Klinovsky.
//mě to boří múj osobní falešný dojem ze srovnávání socialního postavení bezp. složek Čr. a Nj..V obou zemích je to normál.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio