Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Wachpolizei – saská odpověď na migrační krizi (REDAKCE)

Wachpolizei – saská odpověď na migrační krizi
Saská Wachpolizei
Foto: polizei.sachsen.de

Neustávající proud uprchlíků z válkou zmítaných oblastí, stálá hrozba uzavření a střežení státní hranice či nebezpečí teroristických útoků kladou stále větší nároky na všechny bezpečnostní složky. V Sasku se zvyšující potřebě mužů a žen v uniformě rozhodli čelit pomocí nově zřízené bezpečnostní služby – Wachpolizei.

Autor: Petr Klinovský
Publikováno: 08. 04. 2016
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu VETERAN2 22:15:46 18. 03. 2018
default.png
Divné. Ke kádrové politice, systému vzdělání a tak dále, jsi se vyjadřoval docela ochotně, přestože o nich víš to samé nebo ještě méně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 17:14:55 15. 03. 2018
default.png
VETERAN2 [2018-03-10 12:27:08]: Když ona je tahle konverzace už trošku mimo téma článku. Navíc komentovat politiku v cizím státě, když o ní zase až tolik nevím, je i trošku ztráta času...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 12:27:08 10. 03. 2018
default.png
PETR-KLINOVSKY [2017-12-01 22:22:41]: Pořád ještě čekám na vysvětlení, v čem se liší Merkelová od Nečase. Chvíli jsem tomu dal a sledoval vyjádření strany a tak dále. Moc rozdílů jsem nenašel. Vyjádření strany jednou tak a za 2 dny to popírají. Podle toho, jak někdo v pozadí tahá za nitky. Merkelová naprosto nechtěná nikým, ale je potřeba jí udržet u moci, protože za ní není všehoschopná náhrada. Údajně si vybrala nástupkyni. Po prostudování profilu Merkelová jako přes kopírák. Vládu SPD napřed nechtěla, protože jí přivedla tam, kde je. Teď přeci souhlasí, přestože už by s těmi preferencemi ani velká koalice vytvořit nešla. Buď mocichtivost nebo nebo nařízení někoho vlivného. Jediné pozitivum, že prodavač bot už není u vesla.
Spojenci za války neřešili Hitlera, protože by ho mohl zastoupit někdo schopnější. Nezaznamenal jsem skoro žádné vážné pokusy Merkelovou diskreditovat. Putin asi pochopil, že je to jeden z jeho nejlepších spojenců.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 11:10:31 02. 12. 2017
default.png
PETR-KLINOVSKY [2017-12-01 22:22:41]: S tou Angelou by mě to zajímalo. S tématem to souvisí. Bohužel. Policii tvoří politika. My jsme dobrý příklad.
Pravda je, že zavést u nás systém, který by skutečně vynášel nahoru schopné, není jen tak. Není nejmenší zájem. Přednost mají ti všehoschopní. To je základ. Tam je možná ten největší rozdíl mezi námi a Němci. Proto to u nich nějak jde. Rakousko nic tak složitého nemá. Základní škola a vyšší škola. Obojí až u sboru. Škola nikomu nezaručuje postup. Nahoru až časem. Korupce a bratříčkování proti nám minimální. Teď mají masivní náborovou kampaň. To bývá vždycky problém. Nabere se škodná. Snad ještě mají z čeho vybírat. Nerad bych se dočkal toho, co mají v Berlíně.
Myšlení Němců je možná to, co by měli změnit. Kvůli němu prohráli 2 války a jsou na nejlepší cestě, aby se z nich stali cizinci ve vlastní zemi. Pokud jsou schopní věřit, že uprchlíci opravdu potřebují pomoc, označení za blbce si plně zaslouží. Co čekat od národa, který si myslel, že může porazit Rusko a nedal vojákům ani zimní uniformy. Mají tak dokonalé myšlení, že jim nedojde, že jsou spolu se Švédy hlavními strůjci celé slavné migrační krize. Itálie a Řecko jsou jen tranzitní země. Díky své naprosté neschopnosti. Maďarsko bylo taky tranzitní. Svou politikou dokázalo, že se mu každý radši vyhne. Projde minimum.
Právě proto, že později se ne všechno chytí, má focení své opodstatnění. Vracet se dá migrant kamkoliv. Tedy i do země, odkud přišel. Z fotky u pobřeží by mělo být zřejmější, kdo je převaděč. Ten by měl dostat 20 let za podporu terorismu. Lépe zastřelit v mezinárodních vodách bez soudu za totéž. Jaký měly na registraci transitní země zájem, mi nemusíš vyprávět. Hlavně aby mafie vydělala a nikdo jim je nevracel zpátky. Snaha vymáhat závazky veškerá žádná. Problém EU jsou státy jako Itálie a Řecko. Jsou jako ti uprchlíci. Ekonomiky v troskách a jen čekají, co jim kdo dá. Samy nevyřeší vůbec nic.
Vracení lidí do Íránu. Co k tomu říct. Jestli je problém zjistit, zda je dotyčný Íránec, možná to o samo o sobě o mnohém vypovídá. I já dnes vím, kam zajít, abych věděl, jestli je pravděpodobné, že je dotyčný Íránec a tak zhruba odkud by mohl být. A to už se sborem nemám mnoho společného. Skoro bych se vsadil, že jim je posílali Italové nebo Řekové.
Na Austrálii se snažil tlačit pořád někdo, ale pokud vím, zatím odolávala. Za loňský rok údajně skoro nikdo nepřiplul. Tomu říkám systém. Stačí je nebrat a nic jim nedat.




Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 22:22:41 01. 12. 2017
default.png
VETERAN2 [2017-11-27 23:59:17]: No, já si myslím, že je Angela Merkel zcela jiný typ politika než Nečas, ale to už s tématem nemá příliš společného.

Co se týče vysokého školství, tak to považuji za lepší a funkčnější systém než u nás. Je lepší, když jsou tam ti lidé na ty pozice připravováni a pak tam jdou - byť bez zkušeností, než když tam u nás na vyšší pozice jde někdo bez přípravy. A z druhé strany - u nás se člověk dostane na Policejní akademii, něco se tam učí s tím, že má třeba rád policii a chtěl by v ní něco dokázat a s odbornou vysokou školou ho nakonec systém hodí na stejnou úroveň jako kuchaře s maturitou, který se rozhodl vařečku vyměnit za policejní plácačku. Vysoká škola - byť odborná - není samospásná, ale kdyby se více "zpolicejnila" a lépe začlenila do kariérního systému, myslím, že by to nebylo špatné řešení. Měl jsem možnost mluvit hned s několika důstojníky německé policie všech věkových kategorií a myslím, že systém tam funguje v tomto ohledu dobře.

Co se týče zavírání uprchlíků, tak to je prostě nesmysl a nelze českou optiku používat na německé myšlení. Sami lidé tam těm utečencům chtějí pomoci, není to jen nařízený tlak shora a politik, který by tam schválil zřízení nějakých táborů, je předem odsouzený k veřejné ostrakizaci a návrh by nikdy a nikde v Německu neprošel. Je to částečně i vina zbytku světa - každý Němec je pevně spojován s nacistickou minulostí, v každém filmu jsou za hlavní padouchy a oni to samozřejmě vnímají a o to víc se snaží dokázat, že ty časy jsou dávno pryč a že se současné generace z minulosti poučily. No a po tom, co na sebe vezmou relativně dobrovolně úkol k zajištění ubytování a stravy pro půl milionu lidí (ať si o důvodech jejich příchodu můžeme myslet cokoliv), tak jsou označováni buď za blbce nebo za zrádce Evropy.

Focení na moři... Co k tomu říct? Frontex přece provádí registraci uprchlíků, ale až na pevnině, ne všichni také přichází po vodě, ne všichni jsou zachyceni a převezeni ozbrojenými složkami, ne všichni vyrážejí na moře ze země původu. Někde jsem před lety viděl i nějaký dokument nebo reportáž, kde zástupci íránské vlády vysvětlovali, proč nepřijímají uprchlíky ve větším množství - každoročně jim totiž Evropa posílá lidi, kteří s Íránem nemají nic společného. A právě Lybie je příklad toho, jak je to obtížné. S Kaddáfím to bylo možná snadnější, ale pokud současná vláda nedokáže ovládnout ani vlastní zemi, těžko zařídí, aby z jejího území vyplouvaly lodě do Evropy a těžko bude někoho přijímat. V těchto otázkách neexistuje snadné řešení - snad kromě australské cesty, kterou ale v současnosti opouští z donucení i sama Austrálie.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 23:59:17 27. 11. 2017
default.png
PETR-KLINOVSKY [2017-11-22 09:46:09]: Prusko že by nechtělo semknuté šiky čehokoliv? To by bylo velice divné.
I střídání jednotlivých politiků z téže strany je dost. Když strana nevládne sama, je obvykle vnitro jedna z prvních věcí, kterých se domáhá koaliční partner. Náš stát budiž příkladem. Těch reforem co už jsme měli.
Mimochodem. Současná situace v Německu mi připomíná Nečasovu vládu. Prakticky jí chtěla jednom mafie, která tahala za nitky. Kdo má zájem na staré koalici v Německu, když zúčastněné strany, které přivedla k volebnímu debaklu, to zjevně až tak moc nejsou, by mě zajímalo. Asi je potřeba, aby příště AfD dosáhla aspoň na 20 procent. Hlavní je bába u vesla. Jako Nečas. Beztvará neschopná, tak se líbí. EU to může stát existenci. Putin si mne ruce. A pro nás vlastně taky dobře.
O sporech o kompetence mi nemusíš nic vyprávět. Zažil jsem jich za svojí službu dost. V médiích nic. Ale pod povrchem se to pořád dohadovalo.
Ty píšeš, že se nemůže dostat zelenáč na ulici. Po škole, i když vysoké policejní, ten člověk nic jiného není. To už je lepší, když má pedák a aspoň ty 3 roky v jakémsi výkonu. Jak nastoupí na opravdu vysokou funkci, už to není tak hrozné. PČR budiž příkladem. Nahoře stvoří IAŘe a podobné hovadiny. Sice taky škodí, ale ne tak výrazně jako když vytváří zmatky v přímém výkonu.
U uprchlíků je systém příčina, proč jich právě mají 500000. Kdyby nic nedostali a všechny rovnou zavírali, nebyla by jich ani desetina. I v Maďarsku kontrolují zamítnutí azylu soudy. A výsledek je, jaký je. Jestli se těžko zjišťuje, odkud ti lidé přišli, je otázka. Nikdo je nechce na moři střílet. Tomu se dá snadno rozumět. Ale proč je aspoň nefotí, aby věděli, na kterém člunu připluli, tomu opravdu nerozumím. Jedna fotka z moře a systém už mu v Německu dokáže najít tvář, když toho samého člověka vyfotí při přijímání. Pak už může vyprávět, co chce. Donutit rozvojové země k přijímání vlastních lidí by při troše snahy nebyl problém. Libye je příklad. Ale dokud neziskovky a mafie dobře žijí a politika profituje, není zájem.




Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 09:46:09 22. 11. 2017
default.png
VETERAN2 [2017-11-21 23:08:17]: No, zrovna v Sasku to není hračka pro každého, protože tam snad už od převratu vládne CDU, párkrát dokonce samostatně. Tyhle reorganizace a vzdalování se vojensky řízenému sboru vychází hodně z německé historie. Lidé tam prostě nechtějí vidět semknuté šiky policistů, o vlajkách útvarů či podobných věcech ani nemluvě. V Sasku je to pak ještě obtížnější než v jiných zemích z toho důvodu, že platí za baštu pravicového extremismu v Německu a lidé si tohle prostě u policie vidět nepřejí.

Spolková a zemská policie mají jasně dané pole působnosti, takže ke kompetenčním sporům dochází spíše sporadicky. Výhodou je, že jednotlivé země na své území dostanou policejní síly, které nemusí platit ze své kapsy a zároveň nemusí provozovat specializace, které už provozuje spolková policie.

Vysokoškoláky bych za mor nepovažoval. Jen je to často pro danou funkci zbytečné a zbytečně to kariérně brzdí ty, co nechtějí ztrácet čas na škole. V Německu si ale nelze představovat systém, který panuje u nás (mám peďák, dejte mi plukovníka). Funguje to tam tak, že se tituly z civilních škol neuznávají (až na výjimky v případě opravdových specialistů) a každý důstojník musí mít vystudovanou vysokou školu saské policie v Rothenburgu. Samozřejmě i to má své zápory, protože se tam může člověk hlásit hned po maturitě jako na normální vysokou a po třech letech tam pak často v 22 23 letech přichází vedoucí směn, kteří ulici viděli pouze na praxi. Nicméně je to pořád lepší systém než u nás. V žádném případě se tam totiž nemohou nováčci dostat na opravdu vysoké pozice.

Plán se zavřením uprchlíků může fungovat u nás, kde jich oproti Německu i v porovnání s velikostí země máme minimum, ale zase a opět - Německo si nemůže vzhledem ke své historii dovolit zřídit sběrné tábory pro 500 000 lidí. To je prostě neprůchodná idea nejen v Německu, ale i v zahraničí. V Německu také nelze jen tak žadatele odmítnout. Je to soudní rozhodnutí a je možné - stejně jako v jakémkoli jiném soudním sporu - se odvolávat a řízení jinak protahovat. Navíc každý, kdo sloužil u cizinecké policie, může potvrdit, že vrátit cizince do nějaké země, když nemá žádné doklady nebo ho ta země nechce přijmout, je velice těžké.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 23:08:17 21. 11. 2017
default.png
PETR-KLINOVSKY [2017-11-20 19:44:32]: To je právě ten bordel. Policie nemá být hračka pro každého, kdo se právě dostal k veslu a chce experimentovat. Měla by podléhat tomu samému, jako podléhají soudy. Nestrannost, apolitičnost. Čím blíže politickému vedení a civilu vůbec, tím hůř. Má to být vojensky organizovaný sbor, jednotný minimálně pro celou zemi. Ne spolkovou. To je stejné, jako kdyby u nás měly policii kraje. Pak nefunguje spolupráce při pátráních, vznikají spory o kompetence a tak dále. Ideální by byl sbor pro celou EU, ale to se asi nedá čekat. A možná lépe. Na úrovni EU nefunguje skoro nic.
Vysokoškoláci jsou mor. Tvrdím to pořád. Maximální požadované vzdělání by mělo být maturita. Zbytek maximálně školy u policie, ale hlavně praxe.
Když srovnám předrevoluční SNB a dnešní managery řízený bordel, je pozoruhodné, kam až jsme dokázali klesnout. Zdá se, že NDR na tom je podobně.
Uprchlící by se samozřejmě neměli pohybovat vůbec na svobodě. Natož potom pracovat a nebo pobírat dávky. Ideálně zavřít až do posouzení žádosti. Za současného stavu by mi vyřízení jedné netrvalo déle, než bych překopíroval data do formuláře a vyjel papír z tiskárny. Oprávněných žádostí nebylo nikdy více než procento nebo 2.
Němci už to zvládli. Za tohohle stavu je Schengen vyřízená věc. Nejde mít otevřenou hranici se zásobárnou teroristů.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 19:44:32 20. 11. 2017
default.png
VETERAN2 [2017-11-19 21:48:07]: V Německu jde o to, že prostě každá spolková země má svou policii, aby byla policejní moc decentralizovaná a aby mohli občané každé spolkové země ovlivňovat svou policii. Samozřejmě skrz volené zástupce. Z dálky to snad může vypadat jako bordel, ale prostě ani Němci nechtějí, aby jejich policii řídil někdo z Berlína. Dříve to tak bylo v NDR a je pravda, že mnozí starší na to vzpomínají pozitivně, protože centralizace má vždycky minimálně tolik výhod jako nevýhod, ale po sjednocení byl v policii převzat západní model a v posledním desetiletí tam docházelo k podobným změnám jako u nás - tj. např. nový kariérní řád, který je dnes pevně spojen s hodností. Zatímco u nás je člověk ze dne na den z poručíka plukovníkem a naopak, tak tam je to vyhnáno do opačného extrému (mluvím teď o saské policii), kdy jakmile člověk dosáhl nějaké hodnosti, tak už nemůže jít níže a to ani kdyby chtěl. Vypadá to sice pěkně, ale pokud např. někdo dosáhne hodnosti Polizeioberkomissar (2 stříbrné hvězdy), tak i kdyby ho práce nebavila a nebo se chtěl specializovat, tak musí jít zase na místo s touto hodností - takže často nejde nikam, protože hodnost je spjata s platovou třídou a u německé policie prostě nelze s platem klesnout. Dalším problémem, který je i u nás, byť v trošku jiné formě, jsou vysokoškoláci. Trendem je, aby bylo co nejvíce vysokoškoláků a pro ně jsou také určena většina zajímavých míst. S poddůstojnickou školou je velice těžké se nějak specializovat a člověk většinou skončí buď na obvodě nebo u pořádkové jednotky. Existují sice pomocné funkce u specializovanějších útvarů jako psovodi, letci, potápěči, jízdní policie atd., ale místa jsou omezená a je těžké se tam dostat.

Pokud se jedná o cizince a jazyk, tak je to taky problematické. Ti lidé tam jsou a legální cestou se jich jen tak zbavit nejde. Zakázat jim pracovat, dokud nebudou znát jazyk, je hezká myšlenka, ale zase je třeba uvážit, že je lepší, když cizinec pracuje, začleňuje se a zvyká si na nějaký režim, než když se celé dny válí na ubytovně a nebo si peníze obstarává jinak. Také je nutno říct, že ne všichni uprchlíci jsou gangsteři, zloději a islámští fanatici - to už by Německo opravdu muselo vyhlásit stanné právo a povolat Bundeswehr. To číslo uprchlíků je ale obrovské, o tom žádná a uvidíme, jestli bude platit i za 2-5 let Angelino "Wir schaffen das".

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 21:48:07 19. 11. 2017
default.png
PETR-KLINOVSKY [2017-11-18 17:34:23]: Samozřejemě. Kriminalita zahraničních komunit nebyla taková hrůza. Byli to už z domova vybíraní lidé. S domácími to bylo horší.
Ten aparát nebyl nijak obrovský. Byl efektivní. To je rozdíl.
Německo dnes není stát v normálním stavu. To bych systému nevytýkal. Za to může soudružka Merkelová a spol. Fascinující je počet sborů, různá kritéria pro přijímání a tak dále. Sám jsi to popsal a pak napsal, že to není bordel. Já pro to jiný výraz nemám. Paraziti v tom nehrají roli.
O legálnosti jejích rozhodnutí se diskutuje. Nález autorit říká, že to bylo minimálně pololegální. Není vůle cokoliv soudit. Zatím. Pokud jí nezachrání ožralý prodavač bot, vypadá to, že půjde od válu. Pak by se mohly soudy chopit iniciativy.
Zase. Je znát, že jsi nikdy nesloužil. V těch počtech, které dnes Němci na svém území mají, jim nic nepomůže. Na to by byla i armáda krátká. Menšina má umět jazyk státu, ve kterém žije. Pokud ne, sbalit a vyšetřovat. Když ho pustíš za pár hodin nebo až druhý den, příště bude umět. Neznám nikoho trvale usídleného, koho by tohle nenaučilo jazyku. Pravda. Rusky jsme většinou uměli, takže řešit cokoliv bylo bylo relativně jednoduché.
Dobrý systém mají nebo aspoň měli třeba Lotyši. Umět musí každý, kdo chce práci. Požadovaná úroveň se liší podle toho, na jakou práci aspiruje. Snadné.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio