Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Wachpolizei – saská odpověď na migrační krizi (REDAKCE)

Wachpolizei – saská odpověď na migrační krizi
Saská Wachpolizei
Foto: polizei.sachsen.de

Neustávající proud uprchlíků z válkou zmítaných oblastí, stálá hrozba uzavření a střežení státní hranice či nebezpečí teroristických útoků kladou stále větší nároky na všechny bezpečnostní složky. V Sasku se zvyšující potřebě mužů a žen v uniformě rozhodli čelit pomocí nově zřízené bezpečnostní služby – Wachpolizei.

Autor: Petr Klinovský
Publikováno: 08. 04. 2016
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 19:44:32 20. 11. 2017
default.png
VETERAN2 [2017-11-19 21:48:07]: V Německu jde o to, že prostě každá spolková země má svou policii, aby byla policejní moc decentralizovaná a aby mohli občané každé spolkové země ovlivňovat svou policii. Samozřejmě skrz volené zástupce. Z dálky to snad může vypadat jako bordel, ale prostě ani Němci nechtějí, aby jejich policii řídil někdo z Berlína. Dříve to tak bylo v NDR a je pravda, že mnozí starší na to vzpomínají pozitivně, protože centralizace má vždycky minimálně tolik výhod jako nevýhod, ale po sjednocení byl v policii převzat západní model a v posledním desetiletí tam docházelo k podobným změnám jako u nás - tj. např. nový kariérní řád, který je dnes pevně spojen s hodností. Zatímco u nás je člověk ze dne na den z poručíka plukovníkem a naopak, tak tam je to vyhnáno do opačného extrému (mluvím teď o saské policii), kdy jakmile člověk dosáhl nějaké hodnosti, tak už nemůže jít níže a to ani kdyby chtěl. Vypadá to sice pěkně, ale pokud např. někdo dosáhne hodnosti Polizeioberkomissar (2 stříbrné hvězdy), tak i kdyby ho práce nebavila a nebo se chtěl specializovat, tak musí jít zase na místo s touto hodností - takže často nejde nikam, protože hodnost je spjata s platovou třídou a u německé policie prostě nelze s platem klesnout. Dalším problémem, který je i u nás, byť v trošku jiné formě, jsou vysokoškoláci. Trendem je, aby bylo co nejvíce vysokoškoláků a pro ně jsou také určena většina zajímavých míst. S poddůstojnickou školou je velice těžké se nějak specializovat a člověk většinou skončí buď na obvodě nebo u pořádkové jednotky. Existují sice pomocné funkce u specializovanějších útvarů jako psovodi, letci, potápěči, jízdní policie atd., ale místa jsou omezená a je těžké se tam dostat.

Pokud se jedná o cizince a jazyk, tak je to taky problematické. Ti lidé tam jsou a legální cestou se jich jen tak zbavit nejde. Zakázat jim pracovat, dokud nebudou znát jazyk, je hezká myšlenka, ale zase je třeba uvážit, že je lepší, když cizinec pracuje, začleňuje se a zvyká si na nějaký režim, než když se celé dny válí na ubytovně a nebo si peníze obstarává jinak. Také je nutno říct, že ne všichni uprchlíci jsou gangsteři, zloději a islámští fanatici - to už by Německo opravdu muselo vyhlásit stanné právo a povolat Bundeswehr. To číslo uprchlíků je ale obrovské, o tom žádná a uvidíme, jestli bude platit i za 2-5 let Angelino "Wir schaffen das".

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 21:48:07 19. 11. 2017
default.png
PETR-KLINOVSKY [2017-11-18 17:34:23]: Samozřejemě. Kriminalita zahraničních komunit nebyla taková hrůza. Byli to už z domova vybíraní lidé. S domácími to bylo horší.
Ten aparát nebyl nijak obrovský. Byl efektivní. To je rozdíl.
Německo dnes není stát v normálním stavu. To bych systému nevytýkal. Za to může soudružka Merkelová a spol. Fascinující je počet sborů, různá kritéria pro přijímání a tak dále. Sám jsi to popsal a pak napsal, že to není bordel. Já pro to jiný výraz nemám. Paraziti v tom nehrají roli.
O legálnosti jejích rozhodnutí se diskutuje. Nález autorit říká, že to bylo minimálně pololegální. Není vůle cokoliv soudit. Zatím. Pokud jí nezachrání ožralý prodavač bot, vypadá to, že půjde od válu. Pak by se mohly soudy chopit iniciativy.
Zase. Je znát, že jsi nikdy nesloužil. V těch počtech, které dnes Němci na svém území mají, jim nic nepomůže. Na to by byla i armáda krátká. Menšina má umět jazyk státu, ve kterém žije. Pokud ne, sbalit a vyšetřovat. Když ho pustíš za pár hodin nebo až druhý den, příště bude umět. Neznám nikoho trvale usídleného, koho by tohle nenaučilo jazyku. Pravda. Rusky jsme většinou uměli, takže řešit cokoliv bylo bylo relativně jednoduché.
Dobrý systém mají nebo aspoň měli třeba Lotyši. Umět musí každý, kdo chce práci. Požadovaná úroveň se liší podle toho, na jakou práci aspiruje. Snadné.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 17:34:23 18. 11. 2017
default.png
VETERAN2 [2017-11-17 22:54:40]: V Nemecku neni ani tak bordel, jako spis prekomplikovana policejni struktura. Existuje tam 16 policejnich sboru zemskych a k tomu policie spolkova. Do teto struktury pak zasahuji jeste zemske a spolkove kriminalni urady. Kdyz se to smicha s velkou muslimskou mensinou z Turecka, kurdskych oblasti a arabskych zemi, je to uplne jina realita, nez kterou jsme tady kdy meli a mame. Pred lety udelali politici rozhodnuti,podle mnohych nelegalni,ze se otevrou hranice. Prislo buhvi kolik lidi,s kterymi jsou problemy a policie bez jazykovych kompetenci je v nevyhode. Muzeme si tu merit vedeni,ale za komunistu tady byla prolustrovana komunita,ktera byla pod kontrolou obrovskeho aparatu a pokud se kradl benzin nebo se vyuzivalo sluzeb ruznych dam,tak je to smutne,ale dnesni svet se diky otevrenym hranicim trosku zmenil a myslim,ze tehdejsi kriminalitu by se take darilo potirat snadneji.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:54:40 17. 11. 2017
default.png
Někdy si říkám, jestli není dlouhé vedení základním předpokladem pro práci novináře. V tomhle jste snad všichni stejní. Aspoň ti, se kterými jsem se kdy setkal.
Já ti tady snáším důkazy o skutečném přínosu menšin pro policii a ty nic.
Tak oni tu za komunistů nebyly menšiny. Kde jsem tedy celou dobu žil? Cikáni jsou jako co? A že by se nezabývali kriminální činností? Snad možná za Hitlera měli pauzu. Za komunistů určitě ne.
Vietnamci, Kubánci, Rusové. Bylo jich tu hodně. Vietnamci dělali hlavně ve fabrikách, ale Rusové šmelili s benzínem a kdečím, co se dalo v kasárnách ukrást. Kubánky. Relativně často prostituce. Tenkrát samozřejmě tak nějak skrytě.
SNB i StB se zákony řídila a vcelku precizně. Dokazali být velice efektivní. A existoval systém. V tom je proti dnešku základní rozdíl. Párkrát jsem šlapal chodník s bývalými příslušníky StB. Možná jsem měl jen štěstí, ale sloužilo se s nimi dobře. Byli inteligentní a uměli. Dnešní sbor řízený managery je bordel na kolečkách. Proto není efektivní.
Za svojí praxi jsem nezažil, že by se dalo problémovým menšinám něco rozmluvit. Všichni ti všechno odkývou, ale vzápětí si udělají, co jim dovolíš. Jediné co se změní, když ssebou budeš mít jejich příslušníka, je, že jim řekne, kdy vypadnete a kam pak půjdete. Nebo proti tobě bude svědčit, až o něco půjde. To se ti nejspíš nestane, když ssebou budeš mít Němce, ale s těmi zase nejsou problémy, takže Němce v hlídce nejspíš mít nebudeš, přestože by to byl určitě větší přínos než přivandrovalec kdo ví odkud.
Začni drásat články o bordelu v Německu. I těch pár řádek zní zajímavě. Názory lidí, kteří přivedli policii tak daleko jako Němci, by nám měly být opravdu vzorem. Výrazná zkratka na cestě do řiti. Západ náš vzor.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 18:38:33 14. 11. 2017
default.png
VETERAN2 [2017-11-12 22:42:35]: Samozrejme, pokud se bude brat odpad, tak je jedno jake narodnosti. Problem ale je, ze jakakoli policie potrebuje dorost a v soucasne dobe je potreba mnohem vetsi, nez tomu byvavalo, a tak se tomu stat musi prizpusobit. V Nemecku, respektive v Sasku, zavedli Wachpolizei, snizili fyzicke naroky (uchazeci prochazeji mirnejsim fyzickym testem,nez je uveden v mem starsim clanku a byla zrusena minimalni vyska uchazecu) a zkratili ZOPku pro byvale prislusniky Wachpolizei z 2,5 na 2 roky. A co vim,najednou ty lidi jsou. Myslim,ze oproti jinym spolkovym zemim, jako Berlin nebo Durynsko, kde byly fyzicke pozadavky seskrtany na nulu,to je vyborny kompromis.

V otazce mensin se neshodneme. V case komunistu zde nebyla zadna vyznamnejsi mensina, ktera by se venovala ve vetsi mire organizovanemu zlocinu. Samozrejme to mela jak VB, tak StB snazsi v tom, ze nemusela dodrzovat zakony demokraticke spolecnosti, mela rekneme od 60.let naprostou kontrolu nad statni hranici,mezinarodnim obchodem a vlastnim obyvatelstvem a samozrejme stat disponoval jinym aparatem. Dnes tu mame velke mensiny z Vietnamu, postsovetskych republik a ozyva se i potreba arabsky a cinsky mluvicich zatim ne tolik policistu,jako spise prislusniku tajnych sluzeb. Policie se bez techto lidi nebude v budoucnu moci obejit. A znovu rikam, Cech muze jen tezko pochopit vietnamskou nebo ukrajinskou komunitu, o jazyku nemluve. A tak to vidi i Nemci. Pokud mi ve meste zije 1/3 Turku ci Arabu,muzu samozrejme prosazovat zakon tim,ze je sbalim,podniknu spoustu papirove prace a tlumocnik mu to uz nejak vysvetli,ale tezko budu delat prevenci nebo neco vysvetlovat komunite. A to nemluvim o tom, ze potrebuju jako policajt obcas nekomu neco rozmluvit a zklidnit ho. Jde to i nasilim nebo spis represi, ale mnohem snazsi je prece veci vysvetlit. A prave k tomu jsou dobri policiste z komunity-pokud samozrejme nedelaji to, co se rika o kadetech z Berlina,ale to uz je vec policie,aby si nastavila svoje pozadavky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:42:35 12. 11. 2017
default.png
PETR-KLINOVSKY [2017-11-10 21:25:55]: Češi nejsou vzorem poctivosti. O tom žádná. Bývalo to mnohem lepší. Chybí filtr, kterým dříve býval kádrový profil, psychotesty, plat, prestiž a já nevím, co ještě. Pokud se bude brát ze společnosti odpad, dopadne to vždycky stejně. V Německu i tady. Aby se nemusel brát odpad, chce to mít z čeho vybírat. Hlavně je to tedy o penězích. Ale to je jiné téma.
Na příkladu Berlína je dobře znát, že první, co se stane, když stát začne verbovat, je, že komunita vycítí příležitost a začne stát infiltrovat. Stane se opak. Komunita pronikne do státu.
Za komunististů nebyl problém s komunitami. Ne proto, že by tu nebyly, ale proto, že se k tomu stát uměl postavit.
Jen pro zajímavost. Na Krymu se po připojení k Rusku přestali policajtů bát, protože je Rusko začalo platit. Nějaká korupce je. To je jasné. Je to přeci jen Rusko. Ale je to výrazné zlepšení. Navíc Putina chválí už jenom kvůli tomu, že jim dal aspoň zimní výstroj. Jak málo někdy stačí.
Musím ti ostře vytknout, že víš o zajímavostech, ale vůbec o nich nepíšeš. Bordel v Německu by vydal na několik článků. Zjednej tedy nápravu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 21:25:55 10. 11. 2017
default.png
VETERAN2 [2017-11-08 20:41:34]: Ale menšiny jsou u policie důležité. Berlín je trošku extrém a hlavně tam vládne rudo-zelená koalice, místní policajti jsou nejhůře vydělávajícími v Německu a vůbec - sloužit v Berlíně je peklo. Samozřejmě to chce i u menšin koukat na to, co dělali předtím, ale pravda je taková, že to by se mělo u všech a přestože u nás menšiny u policie téměř neslouží, tak je tady taky dost průserů s únikem informací (popř. pachatelů - viz Krejčíř). Takže jak vidno, není to jenom o národnosti či původu. Tím samozřejmě neobhajuji to, co se pravděpodobně děje na berlínské škole, ale bez menšin u policie to prostě nejde - tedy pokud má policie zájem do tohoto prostředí proniknout.

No a co se týče Wachpolizei, tak si stejně stále myslím, že to není tak špatný projekt. Ti lidí se podívali, jak vypadá policejní služba, teď budou pokračovat a mají už nějaké zkušenosti. Není to vůbec špatný nápad. Další věc je, že konkrétně saská policie nabízí pro lidi i možnost jakési praxe u policie ještě předtím, než se někdo rozhodne k nim jít. Je to zajímavý nápad.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 20:41:34 08. 11. 2017
default.png
PETR-KLINOVSKY [2016-04-17 14:14:10]: Tak už je to tady. https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/454374-arabske-rodinne-klany-se-pokousi-infiltrov... Šándor je opravdu odborník na slovo vzatý.
Už přišli na to, na co jsou menšiny u policie. Psal jsem to už před rokem. A tys nevěřil zkušenému.
Označil jsem Wachpolizei za Volkssturm. Proti kolegům v Berlíně to bude brzy elitní útvar. Nevím, proč dělají problémy s němčinou, když v Berlíně to nevadí.
Vůbec si nemusí dělat starosti s protiteroristickými opatřeními. Ve správnou chvíli bude největší riziko potkat policajta.
Bismarck by se nestačil divit, kam to Prusko dotáhlo.
Před nedávnem psali, že zatkli příslušníky ozbrojených složek, protože přípravovali to nebo ono proti státu, poslancům nebo kdoví komu ještě. To se dělo naposledy asi za Hitlera. Německo musí být v úžasném stavu.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 21:18:05 18. 07. 2017
default.png
Problémy s náborem jsou všude a důvody jsou všude stejné. Především slabší fyzická a psychická úroveň uchazečů, ale také úsporná opatření minulých let a zhoršující se bezpečnostní situace v Evropě. Co se týče příslušníků Wachpolizei, tak s nimi to saská policie už vymyslela a v listopadu nastupuje první ročník speciálně upraveného základního kurzu pro policisty (poddůstojnický směr), který bude zkrácen z 2,5 roku na 2 roky. Předpokladem pro nástup je absolvování fyzického přezkoušení, lékařská prohlídka a minimálně jeden rok služby u Wachpolizei.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:32:57 10. 07. 2017
default.png
Zaznamenal jsem, že některé ze starých zemí EU mají i přes relativně dobré platy policistů problémy s náborem. Ve Francii volili Národní frontu a tak dále. Možná budou Sasové ještě rádi zařazovat Volkssturm mezi řadové.
Jinde zase přesčasy a přesčasy.
Něco o tom, co zbylo ze sociálního ráje. Švédové to nikdy vysílat nebudou. Tak musí Norové. http://avpixlat.info/2016/05/09/norsk-tv-rapporterar-fran-svenska-fororter/. Bohužel v původním znění s titulky. Ale vcelku zajímavé.
Demokracie na postupu.




Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio