Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Stravování policistů během nočních směn (REDAKCE)

Stravování policistů během nočních směn
Tereza Chloupková
Foto: T.K

Většina policistů v přmém výkonu služby pracuje také v noci. Lidská fyziologie je ale přizpůsobená k tomu, aby člověk ve dne bděl a v noci spal. Dlouhodobé zatížení těla střídáním denních a nočních směn, se téměř jistě odrazí na zdraví takto zatíženého policisty. Jedním ze způsobů jak alespoň čátečně odbourat metabolickou zátěž, kterou vytváří noční bdění, je úprava jídelníčku. Požádal jsem tedy fitness trenérku a stravovací poradkyni Terezu Chloupkovou, aby našim čtenářum navrhla optimální způsob stravování, během nočních služeb.

Autor: Tereza Chloupková feat. L. Heinz
Publikováno: 03. 08. 2017
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu DAX 00:45:12 29. 08. 2017
dax.jpg
Stravovací poradce řezník Jíra doporučuje jako nejlepší dietní bůček a bio knedlo vepřo a na konci směny zakousnout jitrničku a kousek špíčku. A odchod ze služby je v naprosté spokojenosti...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CODY 13:13:07 20. 08. 2017
Cody.jpg
Banán je zlo,to už dnes ví i malé děti...tolik cukru a kalorie v něčem tak malém a zahnuté bleble,nebrat...
Hlavně že se kvůli nim cinkalo,a teď nemůžou kolegové ani značkovat spratka když výchovu zanedbali rodiče... :-(

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:28:15 18. 08. 2017
default.png
Banán je ze zkušenosti. Žádné články. Kdysi jsem to probíral s jedním známým a upozornil mě na to. Dal jsem si pozor a řekl bych, že je to pravda. Žádný rohypnolto není, ale tak za hodinu působí.
Údajně působí i snížení libida, ale to bych si netrofal potvrdit ani vyvrátit. Banány moc nemusím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MIA 21:05:30 16. 08. 2017
mia.jpg
Ono je asi rozdil, kdyz si prectes nejaky plan od jill michaels a knizku, ktera vychazi ze studii a ma tam na ne odkazy.. kazdopadne samozrejme nerikam, ze ta knizka ma uni pravdu ;)
Napsala jsem melo byt a ne musi, mi to tohle najdes ve vice validnich zdrojich.
A neee, nemusi to rovnou to znamenat to hormon ovlivneny z vice faktoru, coz je tam psany, takze si to vem komplexne, kdyz uz soudis ;)

A gramaze procenta jsou individualni, nevzala sis pointu :) a znam takove lidi i u pcr, tak vychazim z realy.. btw. Nikde jsem presnou svou gramaz nezminovala a jelikoz je to my telicko asi ji vim lip ja, nez ty.

Hezky zbytek vecera :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FOXX 19:40:07 16. 08. 2017
Foxx.jpg
MIA [2017-08-16 13:43:16]: MIA [2017-08-16 13:43:16]: To jsi hodná, Mio, že mi doporučuješ knížku.:-) Já ale asi dám přednost jinému typu literatury na toto téma.:-)) Tyhle rádoby odborné knihy mě totiž opravdu baví, nic ve zlém.:-)) On totiž kazdy má jiný názor, co je ovšem naprosto základní faktor, který zda se mi samozvaní odborníci, kteří píšou podobné knihy, zcela okatě ignorují je, že každé tělo je naprosto individuální a to, jak reaguje na určité látky, se možná dá zevrubně odhadnout, ale ne zcela určit. Proto mi opravdu dokáže vykouzlit úsměv na tváři prohlášení, že tohle je blbost, tamto je blbost. Blbost vlastně může být cokoliv.
Například většina "odborníků" bude přihlašovat, že z "přemíry" ovoce bude člověk přibírat. Tuk. Haha.:-)) Já si moc tučná teda nepřipadam, ale jiný člověk, který se bude stravovat jako já, může být za chvíli bečka sádla...:-)

Máš to teoreticky naučené hezky, já ovšem dávám přednost individualitě a naslouchání svého těla.

P. S.: Někdo by mohl nazvat blbostí těch tvých 30-40% sacharidů. Spíše je to od 40% (a to jen v případech "redukční diety" - brrr, hnusné slovo). Nebo třeba gramáž bílkovin máš taky poměrně nadhodnocenou... Ale tisíc lidí, tisíc chutí. Ovšem 30-40% sacharidů opravdu e-e. Pokud někdo není milovníkem nepřirozené ketózy, to může pak jít klidně ještě dolů.:-)))

Jak jsem psala na začátku. Zrovna výživu se snažit shrnout do jednoho článku tak, aby člověk vyhověl "všem", je heroický výkon. Téměř nemožný. Svým způsobem má pravdu každý a nikdo. Proto by měl každý. být sám sobě výživovým poradcem, nutričním terapeutem, nazyvej to jak chceš.:-)

Měj se fajn :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MIA 13:43:16 16. 08. 2017
mia.jpg
Me to neda :D
*co 3h jist je blbost
Vysvetlim, aby jste nerikali, ze jen placam:
Melo se zato, ze pri vice jidlech denne je vyssi TEF=thermic effect of food- tedy, ze palite vice zpracovanim jidla a ze tudiz mate vetsi sanci nemit zpomaleny metabolismus. Ale doslu se k nasledujicimu:
A)6jidel=TEF z jednoho jidla 400kcal
B)4jidla=TEF zjj 600kcal
C)3jidla=TEF zjj 800kcal
VE VSECH PRIPADECH AT UZ A/B/C budou mit za den STEJNOU CELKOVOU TEF! Jelikoz je nutne brat tef celkove za dobu 24h!!!

*vsichni nemuzou jist jen 3porce denne!!!
Rekla bych, ze prum.policista (muz) ma vahu cca 90kg (at uz to ma ve svalech/ v tucich a mel mi mit redukcni jidelak).
-Muz, by mel mit denne pro udrzeni sval.hmoty bilkovin mit cca 1,8g/kg. Cl.v redukci Tudiz pro nej je denni prijem bilkovin (B) 160g... v jednom jidle by mnozstvi B nemelo presahnout 50g (tady presahuje 4g, coz jako dalo by se asi prihmourit oci..), zatezuje travici trakt a klesa vstrebatelnost...
-muz fyz.aktivnejsi, sportujici a zejmena silove! prijem B 2,3-2,8g/kg, coz u prum.90kg cl. je 207-252g B. A to na porci vychazi 69-84g B pri jidlech 3jidlech, coz uz je dost presvihly limit 50gB na porci. TO TAM PROSTE NENACPETE!!! Zatizite zbytecne traveni a to uz se nebavim o tom, ze malokdo to ma rozlozene rovnomene...
Pozn.vynechala jsem pripady sportovcu, kteri si uzivaji davek B nad 2,8g/kg, coz by mela byt horni mez (ikdyz dle studii i 3,5g/kg B lze). Ale i pri horni davce 2,8g/kg (pro prum.90kg cl. se dostavame k optimu opravdu az 5porci!!!
-lehci vahy a my zeny mame vyhodu.. treba ja to se svymi 60kg a davkou 2,2g/kg stejne do tech 3porci v klidku rozlozim.
Btw.neurazte se nikdo, prum.vahu 90kg jsem vzala jen dle svych kamaradu a ti maji bmi nad norme a u nich teda kvuli svalum.

Pokud mate optimalni rozlozeni makro i mikrozivin do celeho dne a jste schopni je plne zastoupit z ruznych zdroju jezte klidne 3x denne!!!!! NEZPOMALITE SI TIM METABOLISMUS a navic ani neudusite partaka v aute...

*banan a uspavani...
Je to usmevne, ale kousek pravdy na tom je. Ve skutecnosti je to ale trochu komplikovanejsi nez, ze by za to mohl vylozene banan. :)
-v tele je hormon leptin a kdyz ztracime citlivost na jeho hladinu=tzv.leptinova rezistence, zejmena temito cinnostmi:

#nedostatkem spanku (a taky jeho hloubkou! Pospavani bez faze REM nestaci)
#nedostatek fyzicke aktivity, po 2,5h sezeni je uz hladina leptinu vyrazne ovlivnena! Doporucuje se, co 30min zvednout a aspon protahnout (nekdy nerealne vim..)
#nadmerna hmotnost (mysli se tuky! Ne, ze mate kvuli hypertrofii svalu vetsi hmotnost a dle BMI mate nadvahu/obezitu)
#premira cukru- sachraridu by melo byt 30-40% z celkoveho denniho prijmu a to PREVAZNE z komplexnich sach. Denni prijem by nemel byt vyssi nez 25-40g fruktozy!!! Ta ma dost neg.vlivu a je v ovoci, ale take v beznem cukru z 50%. FRUKTOZA SNIZUJE hladinu LEPTINU a ZVYSUJE hladinu GHRELINU (ten zpusobuje pocit hladu)!!!

Tyhle ty faktory mohly zpusobit, ze prestavate byt citlivi na leptin, coz v dusledku znamena vetsi chut k jidlu a reakci org., ze energii sice chce stale prijmat ale uklada ji do zasob!!!
Takze kdyz uz jste mel nizky leptin (jedno jestli momentalne akutne zpusobenou/dlouhodobe) a dal jste banan akorat vas to uspalo, jelikoz telicko diky leptinu vyuzilo energii jen z casti a proste ji ulozilo na horsi casy..
*Co proti tomu delat?
-vice proteinu- vetsi pocit sytosti, nejvetsi TEF ze vsech makrozivin, aspon 20g B v porci
-mene polotovaru a zpracovanejo jidla, na tom fitnessackem masu s ryzi/brambory a zel.neco je, ale chce to variabilitu (pokud cpete efedrin aj. latky, vstrebavani je ale jine)
-bacha na fruktozu! Hlidat ten prijem..
-dostatecny prisun omg3 a 6 ve spravnem pomeru, (MTC zvysuje hladinu leptinu, coz je fajn a hl.u os.se spatnymi navyky)
-pohyb
Btw. Foxie, vse najdes v knizce Co nam vyzivovi poradci nerikaji (protoze to nevedi) a na konci kazde kap.jsou odkazy na studie

*vyzivovy poradce je ozn.pro cl., co ma KURZ (tzn. Cl.si zaplatil a odsedel v lepsim, prip. Neni-li kurz online, par h a napsal test)! Ze skoly je z vas nutricni terapeut (specialista)

Sry za diakritiku a chyby, pisu z mob.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FOXX 05:21:24 14. 08. 2017
Foxx.jpg
VETERAN2 [2017-08-13 23:03:24]: Banán..?? Ty jo, myslíš, že najdeš článek, ve kterém to psali...? U někoho můžou způsobit sacharidy únavu z důvodu vyplavení inzulínu, obzvlášť větší množství sacharidů najednou.. jenže banán je fruktóza a na tu by inzulín reagovat neměl, tudíž by ti ovoce samo o sobě únavu nikdy způsobit nemělo, právě naopak, je to poměrně rychlý zdroj energie. Ale možná se mýlím, takže by mě zajímalo, jaká složka v banánu může způsobit únavu :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 23:03:24 13. 08. 2017
default.png
Sporné je to i s tím banánem. Podle některých má tendenci uspávat. Na noční to není moc žádoucí.
Jídlo co 3 hodiny je mimo realitu, protože když jde všechno podle plánu, pauza je po 4,5. Jíst mimo ní je proti pravidlům. Když se daří, je pamalu mimo realitu i WC. Natož potom svačina.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 17:53:36 09. 08. 2017
default.png
Tak, následně mezi KO a KV si otevřu kufr auta, vyrobím improvizovaný stojan na dřepy, naložím kolegu na záda protože je to taky trubka, do ruky mu vrazím nějaký ten kotouč a dám si s ním pár sérií. No a když je dobrej den, tak s havranama ještě nějaký mrtvý tahy... Jen ten benchpress ne a ne nikam namáčknout... :(

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FOXX 14:56:55 08. 08. 2017
Foxx.jpg
RV [2017-08-08 13:32:42]: No, tak vzhledem k tomu, že má slečna DiS, doufám/věřím, že studovala výživové poradenství či obdobný obor....
Nicméně, když už hanis způsob stravování každé tři hodiny, stejná hloupost může být i to, co doporucujes ty.:-)

Ono se totiž v podstatě nedá napsat do jednoho článku, jak by to mělo být, zcela správně. Myslím, že to slečna zvládla velmi dobře. Napsáno jednoduše, žádné vyloženě hlouposti tam já osobně rozhodně nespatřuji. Univerzalni tipy pro osoby, které si nechtějí nechat sestavit jídelníček a na míru a nevyznaji se ve výživě. Za mě dobrý.

Každopádně souhlasím, že pro nesportovce (běžný hodinový trénink cca 3x týdně neberu jako "sportovce"), stravujícího se konvenčním způsobem, stačí 3 kvalitní, zdravá, jídla denně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio