Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Přehlížení bezpečnostních rizik možná draze zaplatíme (REDAKCE)

Přehlížení bezpečnostních rizik možná draze zaplatíme
Nepokoje ve Francii 2007
Foto: neznámý
Příliv migrantů v souvislosti s připravovanou novinkou, takzvanymi zelenými kartami, může v budoucnu znamenat pro Českou republiku pořádně horký bezpečnostní problém. To vše v situaci, kdy se Česká policie podle mého názoru nenachází právě v nejlepší kondici. Čeští podnikatelé dostanou svou levnou pracovní sílu, jaké ovoce však tato novinka přinese běžným občanům?
Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 12. 10. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PIM-BURGER 17:27:36 14. 10. 2008
Pim Burger.jpg
Lukáš Heinz, hetzer, bingo Lukáši, xenofobie je strach z cizího a z cizích.:-)) Tudíž i z cizinců...:-)) Přijde mi to jako názory radikálních skupin, které ve svém programu hlásají, že se mají uzavřít hranice, vystoupit z EU, NATO a nikoho nepustit ani dovnitř, ani ven. Respektive většinou je to tak, že my bychom chtěli všude ( třeba do USA), protože MY jsme ti jediní slušní cizinci, ale ten póvl, co žije jinde, k nám nepustíme ani za zlatý prase. No a prostě takhle to nejde. Ten článek je úplně k ničemu, protože varuje před vydáváním zelených karet a volnějšímu pohybu osob. Jenže to je přece princip EU. Navíc to není jen naše dobrá vůle, ale pro nás je nutnost,abychom toto udělali. Kdo na nás bude pracovat, až budeme v důchodu, když bez cizinců by to tu vypadalo lidé v produktivním věku vs. důchodci 1:1?? Prostě je potřebujeme. Stejně jako potřebujeme EU a NATO. Tady vlastně není o čem spekulovat. A že to přinese větší nebezpečí?? Jen v případě, že se budeme k přistěhovalcům chovat xenofóbně, tj. se strachem a nedůvěrou. Pokud se jim naše společnost více otevře a přijme je, pak se eliminuje i společnost. Důležitá je plán a program jejich integrace a ne to, jak je co nejefektivněji pozatýkat. Aby bylo jasno, necítím se býti humanistou, proti póvlu se musí zakročit tvrdě a nekompromisně, ale tyhle karty mají lidem pomoci sehnat práci a usnadnit formality,aby mohli pracovat. A já si vážím každého člověka, který pracuje. Co se týče hetzera a binga a jejich interpretace mých slov. Já přece neřekl, že Dělnická strana nemá žádná práva a že nemá právo na ochranu Policie. Řekl jsem jen, že je to banda populistických tupounů a to teda je. Podívejte se, oni jenom ví, že lidé prostě romskou komunitu nemají rádi (důvody, jestli je to oprávněné nebo ne teď nechme být), používají schválně slovo cikán, aby všem ukázali, že oni se jich nebojí a že je nemají rádi. Na to sídliště šli jenom provokovat, celou akci neohlásili a prostě se tam začali s páskama na rukávech procházet po sídlišti, aby demonstrovali, že nemají rádi romskou menšinu a taky ukázat, jak je stát neschopný. Oni věděli, co mohou očekávat a taky se to stalo. Podle mě si tam šli i pro výprask a to ze dvou důvodů - každého pobouří, když dostane "bílý" od "cikána" na budku, za druhé se tak ukáže, že PČR je vlastně neschopná a je potřeba více takových ochranných oddílů. Prostě si tam našpacírovali s tim, že vyprovokujou potyčku a policie ať je chrání. To je prostě populismus a přesně tak to dělali i jejich jmenovci z SS a SA v 30. letech v Německu. Vyprovokovat rvačku s komunisty a pak křičet, že je stát neochrání a tak si uděláme svoje SA ( Sturmabteilung - útočné oddíly)a SS ( Schutzstaffel - ochranné oddíly). Stejná rétorika a stejné metody. Oni nejen, že jsou populisti, ale ještě neoriginální. Oni věří jen tomu, že musí dělat bordel a upoutávat pozornost médií. Jako důkaz může posloužit pouhý fakt, že oni nepřicházejí s žádným řešením. Oni prostě zakřičí "Pryč s cikány" nebo "Zastavte kriminalitu" a co jako?? To ti vymyslim taky. Zajisté mají taky svoje práva a já je jako demokrat uznávám, ale rozhodně nesouhlasím s tím, aby se z nich dělali hrdinové, kteří se jediní dokážou postavit těm zlým, protože stát selhal. Toť vše. Je čas jít taky něco dělat...:-))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BINGO 16:23:01 14. 10. 2008
default.png
Něco mi napovídá že si tam asi nebyl v svém volném čase, ale možná pracovně:-))) Nojo, to že smypatizanti DS jsou často (velmi často:-)lidé, které by si člověk podle vnějších znaků zařadil mezi extremisty znamená spoustu věcí. Například to, že pokud si majoritní společnost odmítá své palčivé problémy připustit, definovat a řešit, ponechává je k dispozici radikálům všech směrů. Nejhorší možná situace ale je, pokud radikálové jsou jediní, kteří nahlas říkají to, co běženého občana tíží (což v severních čechách může nastat). V tomto případě to ale není chyba samotných politických radikálů, ti se chovají logicky. (Tedy chopí se tématu který mnoho lidí pálí) Chyba je na straně majoritní spolčnosti (politiky, médií, státní správy) která odmítá reflektovat reálné dění, pojmenovat jej a účinně řšeit. Později dochází k tomu, že se příčina zamění za následky. Místo řešení probémů je řešeno nikoliv to co problém vyvtváří (sociálně ci kulturně méně či více nepřizpůsobivá číst populace), ale jsou řešeny ti, kteří problém pojmenovávají (dalo by se říci tedy že e na něm politicky přiživují). Takže, pokud seciálně nepřízpusobiví nebudou trápit obyvatele některých lokalit, radikálové (například DS) příjde o svoje pro určité lidi ( a média) přítažlivé téma a opět se odebere do společenské marginality. Jediní kdo po tom budou želet budu pravděpodobně média, neboť točit extremnisty je v dnešní době oblíbené a v celku bezpečné téma. Točit reálné pouliční zločince, kuplíře, či distribuci drog je podstatně vetší problém, neboť jak ostatně patrno, třeba "boss" a jeho přítelé nejdou pro ránu daleko a k mediím mají pravděpodobně stejnou úctu jako k zasahujícím policistům či k ústavním právům členů DS na to, projít se po sídlišti...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BAJRAS 16:07:03 14. 10. 2008
Bajras.jpg
jsem přesvědčen, že si rozumíme :-))) Je na čase zase pracovat, přeji příjemný zbytek dne, B.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BINGO 16:03:08 14. 10. 2008
default.png
Ano, řešení je problém, ale co neopakování chyb? Ano, v článku pana Zimmela chyběly návrhy řešení. ( A myslím, že za ty fungující by jakýkoliv francouzský mnistr vnitra platil zlatem!: -) A místo toho si pan Zimmel naneštěstí neodpustil zbytečnou a celý článek devalvující politickou retoriku. Ale fakt je ten, že pokud nemáme žádný funkční recept "jak na to" tak máme spoň recept: "Neopakovat jejich chyby". A o tom podle mého názoru v tomto případě může jít. Jedna ze zákledních chyb, která vede důsledku k vytvářní ghet mimo státní moc, byla (a je) omezení uplatňování práva formou přehlížení (neřešení) přestupků. Obyvatelé ghet jsou sociálně velmi vnímaví a rychle pochopí, že stát omezuje uplatňování své moci v kontrastu s komunitou, která naopak naopak svoji místní moc má tendenci neustále zvyšovat (gangy). Pokud to mám zestručnit: pokud počínající gangy, které mají ambice ovládnout lokalitu a vytěsnit jakoukoliv mocenskou konkurenci (stát, přáslušníky jiného etnika, kultury či náboženství) nejsou podchyceny a vnucen jim respekt k státní moci v počátku, později se to děje VŽDY za podstatně horších (nákladnějších, nebezpečnějších a méně účinných) okolností.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BAJRAS 16:02:56 14. 10. 2008
Bajras.jpg
pro bingo ještě bych dodat: Zákonodárci o problematice jistě vědí a mělo by být i v jejich zájmu s tím "něco" dělat. Čím více totiž bude zmíněných problémů, tím více budou lidé u voleb dávat hlasy extrémním politickým stranám. Nejsem kovaný v problematice extremismu (to by ti poradil jistě lépe pan doc. JUDr. PhDr. Mareš), ale byl jsem na pár akcích DS a vím, kdo tato shromáždění navštěvuje. Viz. letošní první máj na Jiřího z Poděbrad... P.S.: nejsem aktivním účastníkem jejich akcí ani s nimi nesympatizuji, právě naopak.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BINGO 15:45:22 14. 10. 2008
default.png
Díky !! :-))) Chtěl jem ti poslat pro zajímavost úcythodný seznam, správně ATLAS DES ZONES URBAINES SENSIBLES, který vydala francouzská justice a označuje místa (spíše čtvrtě, včetně map) které jsou fakticky mimo kontrolu státní moci a vstup do nich ze strany policie (ale i hasičů a záchranářů) znamená riziko pouličních npokojů. Je jich více než 700 a v těchto ghetech žije dohromady v celé Francii řádově několik milonů lidí! Najdeš to na "h.t.t.p.:././" i.ville.gouv.fr/divbib/doc/chercherZUS.htm

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BAJRAS 15:43:04 14. 10. 2008
Bajras.jpg
pro bingo V demokratické společnosti jsou (nebo budou) tato bezpečnostní rizika zřejmě problémem. Postrádám ovšem od p. Mgr. Vladimíra Zimmela návrhy způsobu řešení. Jistě, není to jeho povinností a jeho článek by mohl být "pouhým upozorněním" pro zainteresované a odpovědné osoby. Nesouhlasím ovšem s tím, že na bezpečnostní rizika nebude policie připravena. Policie bude muset být připravena na jakákoliv rizika a porušení zákonů bude muset řešit, ale není v její pravomoci tato rizika řešit dopředu a na odpovídající úrovni. Tuto pravomoc má v omezené míře zákonodárný sbor, který ovšem v demokratické společnosti nesmí porušovat základní práva a svobody občanů a to ať "domácích", tak "přistěhovalců". Chceme-li tedy žít v demokratické společnosti, musíme se smířit s tím, že zde rizika budou. Jeho upozornění a poučení ze zahraničí tedy berme vážně, ale jen do té míry, do které sahají naše pravomoce a možnosti. B.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BAJRAS 15:26:22 14. 10. 2008
Bajras.jpg
pro bingo Odkazy vkládejte bez "h.t.t.p.:././", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí. Tak ještě jednou dodatek :-))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BINGO 15:25:21 14. 10. 2008
default.png
Ještě dodatek: Název článku od pana Zimmela: Přehlížení bezpečnostních rizik možná draze zaplatíme je velmi výstižný! Nepřehlížejme jevy které vedou ke vzniku ghet. A ten litvínovský incident je přesně o tomhle.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BAJRAS 15:21:16 14. 10. 2008
Bajras.jpg
pro bingo s jídlem roste chuť, to jistě (zvlášť u lidí a kačen může mít tato abnormalita následky :-), ale jen do doby, než je člověk přesycený. Tou přesyceností bude příprava policie na další nepokoje a zákrok. Pak bude po chuti i těm největším jedlíkům :-))). Jak jsem napsal, věřím tomu, že budou místně příslušní kriminalisté postupovat podle zákona. Logicky ti nikdo na zdejší stránky nebude vypisovat, v jakém stadiu je vyšetřování či řešení přestupků. Vzhledem ke tvému vyjadřování a všeobecnému přehledu si jistě zjistíš, jakým legálním způsobem získat informace, které tě tíží a na které si kládeš otázky. B.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio