Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Policie: Víkend plný práce (REDAKCE)

Policie: Víkend plný práce

Foto: ilustrační

Během prvního květnového víkendu se tuzemští policisté rozhodně  nenudili. V  pátek, tedy na 1.máje, dozírali na oslavy, přičemž největší bylo  shromáždění a pochod, který Dělnická strana svolala do Brna. Masivní policejní opatření zablokovalo střed města a z části popudilo i samotné Brňany. Pochod  chtělo několik desítek Romů a levicových radikálů narušit, nakonec vše proběhlo bez incidentu. Během neděle pak policie musela dozírat pro změnu na sérii romských demonstrací.

Autor: Dušan Stuchlík
Publikováno: 04. 05. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu LEEUWERIK 00:48:23 10. 05. 2009
default.png
... Takové spory by si zasloužily vlastní diskuzní vlákno. Co říkáte ?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 22:49:07 09. 05. 2009
default.png
Honzade, ....ani se mi nechce na ty tvoje psychopatické urážky reagovat. Mohu tě však ubezpečit, kdybys tohle řekl na adresu Čuby v hospodě na slušovicku, tak by jsi pravděpodobně musel vyhledat zubního specialistu (zvláště v této době). A to i před lidmi kteří nemusí bolševika ani teď. Rád se nechám v různých historických diskusích (sporech) přesvědčit. A i uznám když nemám pravdu. S blbem se však nedá bavit o ničem (což jsem se ve tvém případě několikrát přesvědčil – a nejen já)!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 22:12:19 09. 05. 2009
Pim Burger.jpg
honzad. Popravdě v tomhle s Generačním špuntem souhlasim. Každému je jasné, že František Čuba si ve Slušovicích nezaložil svůj soukromý podnik a nevybudoval ho od píky jako Baťa - to ani nešlo - ale nelze mu upřít schopnost manažerské práce, invenci a velice progresivní nápady. To je to, co ho s Baťou spojuje. Je jasné, že to bylo v reáliích ČSSR a že bez podpory vládních špiček by to těžko udělal, ale i tak to byl smělý počin a on rozhodně nejel pouze dle stranické linie. www.ceskatelevize.cz/ivysilani/208411000360618-retro/

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 22:07:05 09. 05. 2009
Pim Burger.jpg
Generační špunt No právě proto by mě zajímaly ty tvoje prameny. Já čerpám z toho velice seriozně vypadajícího článku pana Galaše. Uvádí tam právě i to, proč si myslí, že byl proces vykonstruovaný. Ale to by bylo na dýl. Co se týče právních norem, tak věřím, že na nich může být jeho podpis - koneckonců byl ministrem vnitra - ale je otázka, do jaké míry jen podepisoval, co musel a do jaké míry to byla jeho iniciativa. Nicméně vše je možné. Otázko zůstává, proč by to teda potom jeho odpůrci nepoužili u soudu a snažili se mu přišít "jen" nějaké stýkání s nacistickými pohlaváry? Toť otázka. Při budování četnictva je jeho role nezastupitelná, to se ani zpochybnit nedá. Na tom se shodneme. A o ministrování ho podle pana Galaše poprosil samotný gen.Eliáš, který v něm viděl člověka schopného ubránit četnictvo jako československý sbor. Věnuje se tam tom docela detailně a sám Ježek se tam dle článku příliš nehrnul - píše se tam dokonce, že si byl sám vědom toho, že není žádný politik. No a k těm Letům... Osobně se četnictvem také trošku zabývám a četníci museli dělat leccos. Od nás z okresu také jeden sloužil v Letech jako dozorce a přitom se jednalo o zkušeného četníka, který i obdržel pochvalné vysvědčení od ZČV v Praze. Další dva od nás sloužili v Terezíně, kde hlídali Židy. Dost ale pochybuji, že by služba na těchto místech byla dobrovolná. Nacisté hned po anexi dost tlačili na to, abychom prosadili rasové zákony, čemuž se vláda poměrně dlouho bránila.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 21:42:37 09. 05. 2009
honzad..jpg
Spunte: Jediny kdo na Slusovice neda dopustit jsou (a nejen ve Zline) leda bolsevici. Zalozit si byznys na tom, ze mohli delat to, co jini nemohli ..... a to vcetne pasovani (tehdy zapadem embargovanych pro vychodni blok) elektronickych komponentu ze zapadu pres Vietnam do zemi RVHP, to neni nic jinyho nez svindl a levota a zadny podnikatelsky genius Cuby. Ten kdo ty tvoje casy pamatuje, tak vi, ze bez podpory nejvyssich stranickych spicek a StB by se ten protekcni "slusovicky" zazrak nekonal. ... a ty mas tu drzost prirovnavat Cubu k Batovi. teda vy komousi mate drzost, to je neuviritelny.... A Pime, ze se rozcilujes nad tim, ze Spunt haze na gen. Jezka spinu... dyt to nema cenu. Z toho co tady pise je jasne, ze pokud nekdo nemel rudou knizku, tak na nem Spunt nemuze nechat suchou nit a to i za cenu pomluv...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 21:38:42 09. 05. 2009
default.png
Pim Burger Nevím z čeho usuzuješ že to co jsem napsal je lživé ( nebo to obecné klišé – vytržené z kontextu). Zřejmě čerpám i z jiných pramenů než pplk.Bc.Galaš. Nehledě na to, že právní normy vydané v době jeho ministrování (1.7.1939-19.1.1942) lze dohledat. Taktéž se dá dohledat i geneze pracovního tábora v Letech u Písku (o jeho zřízení rozhodla čs. vláda ještě před okupací ČSR). Netroufám si tvrdit jak dalece byl soudní proces vykonstruovaný ( složení senátu bylo: 2 komunisté+soc.demokrat, a na straně druhé 2 lidovci a národní socialista). Dobrat se konsensu při rozsudcích bylo často problematické, neboť klerici měli občas sami máslo na hlavě. Ježek byl sice odsouzen, ale bylo upuštěno od potrestání. Mě spíše zajímá jako četník – řemeslník, při budování prvorepublikového polic.sboru. To ministrování si asi mohl odpustit.Je to můj názor, a necítím potřebu být neustále za každou cenu v opozici. Můj strýc který byl četník na Kladensku, se s ním setkal osobně, při slavnostním vyřazení. To ale bylo ještě dlouho před válkou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 19:56:43 09. 05. 2009
Pim Burger.jpg
Generační špunt U Čuby mě fascinovalo právě to, co dokázal i v reáliích socialistického Československa, ať už to byly platební karty pro zaměstnance, povyšování lidí podle schopností a ne podle příslušnosti ke straně nebo vlastní nezávislost JZD Slušovice v zahraničním obchodu. Co se týče Ježka, tak nevím, odkud bereš své informace, ale to, z čeho ho obviňuješ, je podle mě vytržené z kontextu, ba lživé. Četl jsem velice podrobný životopis gen.Ježka právě od autora článku pana Galaše v Almanachu příspěvků z III.konference policejních historiků a podle tohoto byl i po válce souzen (a odsouzen) ve zřejmě vykonstruovaném procesu za úplně jiné věci, než uvádíš. A přestože se během své kariéry ministra vnitra jistě dopustil pár věcí, na které nebyl pyšný (to ale neznamená, že to byla jeho iniciativa), tak jeho odbojová činnost, zásluhy za zachování čs.četnictva a ochrana četníků, policistů i občanů předčí vše. Místo vděku se mu dostalo vazby (přestože mu bylo 61let a byl nemocný) a nakonec i vězení a následně ještě jednoho procesu. Nevím, jak pro tebe, ale pro mě je to jeden z velkých hrdinů, co žádnou glorifikaci nepotřebuje. Stačí výčet jeho skutků.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 19:01:01 09. 05. 2009
default.png
Pim Burger Hm, s tím co jsi napsal nemám problém, dokonce jsem chtěl také připomenout Doc. Čubu na kterého také nedají zlínští dopustit. Nechtěl jsem však riskovat invektivy že zase obdivují staré časy. Bylo by to k pors…, kdybych zde měl popisovat, jak jsem si za uspořené diety koupil v mnichovském bazaru 8 bít. počítač s desítkou hardem, a když jsem ho doma rozkuchal, tak na desce bylo „Agrokombinát Slušovice“, a trafo mělo firmu „Elektro Bečov“.Ale to je jaksi mimo…..Spíše jsem čekal že se na vedlejším vláknu pustíš do glorifikace toho loajálního pána generála, co zahájil stavbu pracovního tábora v Letech u Písku,( dokonce až s dodatečným souhlasem říšského protektora) a proslavil se řadou protižidovských a proticikánských nařízení a vyhlášek.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 18:25:59 09. 05. 2009
Pim Burger.jpg
Generační špunt No podsouvám... Spíš ty se tu až velmi často prezentuješ s obdivováním "starých dobrých časů". A na to reaguji. Navíc jestli jsi si všimnul, tak komunistou jsem tu nazval jen Stenliho díky jeho názorům o rovnosti všech obyčejných lidí. Jinak já na Baťu taky nenechám dopustit. Myslim, že jedním z mála, kdo se mu mohl v manažerských schopnostech vyrovnat, byl František Čuba. Nicméně Baťa byl jen jeden. Co se týče volné ruce trhu, tak né, že bych Klause nějak miloval, ale nutno dodat, že např. malá privatizace je hodnocena jako velice dobrá. Samozřejmě pokud jde o velkou, tak to byl jeden velkej bordel. Na druhou stranu, co bychom chtěli po 40 letech, kdy všechno patřilo všem. Bordel to byl, ale nebylo to jen Klausovo dílo. Největší kus koláče si stejně nakonec odřízli bývalí straničtí funkcionáři + všichni ti "noví" podnikatelé, co se už předtím pohybovali v šedé zóně - rodina Kočků je toho koneckonců skvělým příkladem. Asi před měsícem byla jejich stručná rodinná historie prezentována na ČT ve 168hodin. Vskutku zábavné pokoukáníčko.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 15:38:03 09. 05. 2009
default.png
Pim Burger No nevím proč mi pořád podsouváš nějaké politické zaměření. Připadáš mi jako ta banda pražských demagogů. U těch jsou všichni lidé kteří nesouhlasí s radarem Amíků bolševici! S tou ikonou úspěšnosti čs. průmyslu s tebou musím souhlasit. Můj kamarád si dokonce dovezl až z Ukrajiny baťovskou plynovku s německým přejímacím znakem. Máš pravdu, Baťové i přes rodinou tragédii a všechny další peripetie (na rozdíl od Perštejnů a komoušů jak píšeš ) nedovedli svůj podnik do pr..hnoje..! To se podařilo až volné ruce trhu pana profesora K. Toho kolegu co se ozval musím lehce zklamat, o baťovském systému toho vím dost, i jeho podobě zaváděné v Baťovanech (pozdějším Partizánském). Docela chápu že na něj nedají zlínští dopustit..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio